Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 852
ХуЛитери: 2
Всичко: 854

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаШерлок Холмс в задънена улица
раздел: Разкази
автор: radi_radev19441944

гротески


- …Драги Уотсън, подозирам, че в края на краищата този маестро Павиан допуска все една и съща грешка: финализирайки Кройцерова соната- вместо „ми- бемол” възпроизвежда „ре- мажор”, което значително променя характера на финалната част, а освен това го прави с левия крак, докато с ръцете започва да пляска и да щрака с пръсти- нещо, което ме кара да се замисля по въпроса относно тезата за неговия аристократичен произход.
- Сър, от министерството на колониите гарантират за произхода на маестрото, защото лично лейди К се застъпи за него много преди да бъде посочен за солист към симфоничния оркестър при Уйндзорския замък; казват, че преди да се заеме с пианото, свирел на варел при оркестъра на негово величество цар Бонго Бонго от Централна Африка. Твърдят още, че царят го осиновил, тъй като било доказано, че родословното му дърво има дълбоки корени още от времето, когато сър Стенли минал по тези места и завещал на неговия прапрадядо един празен варел за керосин- използван за музикален инструмент още по време на триумфа и възхода на династията.
- Уотсън, все ми се струва, че в тази работа има нещо нередно; не може един аристократ със синя кръв да изсвири фалшиво „ми бемол” след което да си поиска халба бира и да запали обикновено Марлборо, вместо както е редно, Хаванска пура- един факт, който получи категорично неодобрение от пудела на милейди и същият изрази възмущението си като се изпика на крака на пианото по време на заключителната част.
- Но сър, този екземпляр освен всичко друго, е бил препоръчан на негово височество- принца още при първото му посещение на високо равнище в Столипиново в знак на бурна симпатия от тамошния цар Киро, който пък го получил срещу цистерна с ракия от Негово величество цар Бонго Бонго заедно с всички дипломи и препоръки, а самата лейди Зюмбюла му връчила лично синята лента с орден „Стара планина”. Връчена му била още титлата „ Доктор хонорис кауза” от ректора на Столипиновския университет професор Реджеп.
Шерлок Холмс прибра цигулката в калъфа и запали лулата. След малко длъгнестата му фигура изникна като призрак сред гъстата пушилка и той произнесе замислено:
- Всъщност Уотсън, имам основание да се опасявам, че между фалшивото „ми- бемол” на маестрото и проблема с цикъла на мис Хелън съществува подозрителна връзка, което в края на краищата, би рефлектирало на взаимоотношенията на обединеното кралство с държавата на цар Киро, където–доколкото ми е известно- се е дипломирал преди време и самият цар Бонго Бонго.
- Що се отнася до цикъла на мис Хелън, Сър, направих справка до Скотланд Ярд и според тяхната информация проблемът е възникнал след някаква нейна благотворителна проява в Столипиновския университет и една среднощна лекция пред тамошните студенти на тема безопасен секс- всичко това като помощ за питомците на старческия дом Свети Василий от българската малцинствена група.
- Странно, тук беше разпространена версията, че се дължи на нередовно хранене; принцесата била твърде заета с благотворителни мероприятия и нямала време да си изяде закуската. А между другото тамошната аристокрация изпълнявала заедно с принца и лейди Зюмбюла някакъв своеобразен менует със щракане на пръсти, което било хитът на съвременната култура и не напразно бе демонстрирано от маестрото.
- И аз чух подобно нещо. Само че там този менует се нарича маане и се съпровожда с един много красив танц – характерен със сложни въртеливо-постъпателни движения в ханша.
Холмс пусна няколко кълба дим от лулата и лицето му ставаше все по- загрижено..
- И все пак, драги Уотсън, определено считам, че този номер с фалшивото „долно ми” от концерта в Уйндзорския замък представлява код, носещ конкретна информация, тоест, сдобили сме се с Троянски кон.
- Но то не е кон, а маймуна сър- обикновен африкански павиан. Каква може да бъде тази информация?
- Всякаква. Например, отнасяща се до наличността на Юкункуна, дебаркирането на ядрена подводница на пристанището край Столипиново, подробности относно цикъла на мис Хелън, изобщо всичко, касаещо националната сигурност.
- Би било добре, ако разполагахме с факти, защото инспектор Лестрад от Скотланд Ярд едва ли би посмял да арестува един фаворит на Уиндзор само на базата на предположения във връзка с обстоятелството, че изсвирил фалшиво „долното ми”.
- Приятелю, нещата стоят много по- дълбоко отколкото си въобразяваме. Значи, относно родословното дърво на цар Киро отдавна се водят дискусии и от клуба на Столипиновските благородници са възложили на една конкурентна фирма задачата да проследи и проучи въпроса с неговите прадеди, в следствие на което агентите са се сдобили с информация, засягаща събития от дълбока древност. Вероятно негово величество ще се окаже роднина на Кир Персийски, ако не и пряк потомък- самото име го подсказва- и това поставя интересите на Британската империя пред сложна дилема. Има реална опасност Столипиновският петрол да бъде отправен директно към Персия.
- Значи ли това, сър, че цар Киро може да произхожда от Персийската аристокрация?
- По- скоро обратното. Нашите опоненти се опитват да твърдят, че Кир Персийски произхожда от Столипиновската аристокрация- нещо което понастоящем, ако бъде доказано, би обърнало историята на човечеството с краката нагоре. Подобна версия се появи в едно Столипиновско издание за наука и култура. За сега там се правят разкопки на неголяма дълбочина.
- И има ли някакъв резултат?
- Разкрити са конски кокали, части от бойни колесници и ракети земя- въздух, а също така и останки от хладни оръжия, с които някога е воювала Столипиновската армия.
- Това какво би означавало, сър?
- Много нещо. Най- напред обстоятелството, че цар Киро ще се окаже претендент за Персийския престол, което би засегнало престижа на Британската империя.
- Все още не съм наясно.
- Елементарно, Уотсън. Разкритието на факти от подобен характер несъмнено би сринало престижа на короната, тъй като би се оказало, че династията на Тюдорите е всъщност детска градина от сополиви квартални палавници в сравнение с аристократичната династия на цар Киро. Не напразно самият принц прояви интерес и беше шокиран от информацията, появила се в тамошната преса, също така присъства на една лекция на професор Реджеп, посветена на безопасното демонтиране на проводници от мрежите за високо напрежение, а мероприятието на мис Хелън рефлектира по странен начин на месечния и цикъл.
- Все още недоумявам какво общо има всичко това с концерта в Уиндзорския замък и последните изяви на маестро Павиан.
- Тъкмо това се чудя и аз, а връзка несъмнено има, защото със случая се е заел и специалният агент 007, който доколкото разбрах, подържа версията за наличие на заговор не само срещу Обединеното кралство, но и срещу цялата западна цивилизация. Значи според разследването, проведено от неговият екип се отнася до нарочен код, генериращ сигнал в мрежата за разгръщане на активни мероприятия от цивилизационен характер, засягащи директно западната култура- тоест- менуетът не е вече менует, а маане, рокът не е рок, а кючек, бизнесът не е бизнес, а далавера, животът не е лайф, а лаф-моабет и така нататък. Дори цар Бонго Бонго проявил дълбока загриженост; качил се на върха на една палма и плакал. Междувременно група джентълмени от Консервативната партия при камарата на лордовете на Столипиновския парламент дала ясно да се разбере, че националните интереси на Циганария ще бъдат строго съблюдавани и на Марс ще бъде проведена кампания за изкупуване на скрап, част от печалбата от което ще бъде заделена за културни мероприятия, а друга част за социални нужди предимно по отношение на пансионите за стари хора от българското малцинство. Освен това беше изказано съмнение относно ефикасността на отпусканите помощи за страните с проблемна икономика в Европейската общност като Швеция, Холандия, Федералната република, Британия и други, посочвайки опасността от възникване на типично консумативни общества. „ В края на краищата – изтъкна негово превъзходителство- премиерът мистър Доган- ние няма да ви дадем риба, но ще ви научим как сами да си я хващате”.
- Да, да, да! Започва да става все по- сложно…
- И не само това; още по- актуален започва да стои въпросът с наследството на Римската империя. Експерти на цар Киро твърдят, че римляните също произхождат от Столипиново.
- Тоест… как?
- И аз се чудя, но тъй като хора от основния контингент на обществото твърдят, че са роми, с други думи- римляни, то това означава, че съществува връзка- тоест- Юлий Цезар, Цицерон, Марк Аврелий, Октавиан, Сенека и останалите също са роми.
- Хм, много странно. Наистина фактите съвпадат. И какви ще бъдат последствията?
- Последствията са, че след като Римската- тоест- Ромската империя е била доминираща в тогавашния свят:- Европа, Азия, Африка- то юридически сегашната държава на цар Киро като пряк наследник на Рим има право на доминираща роля в сегашния свят. Като две и две…
- Но нали самите те твърдят, че Рим е наследник на Столипиново, а не обратно?
- Едното не изключва другото и освен това римляните упорито твърдят, че са роми, което потвърждава тази версия и ако напсуваш някой съвременен римлянин от Столипиново с думите: „мамка ти римлянска”, може да те осъди или заколи, но ако го напсуваш с: „мамка ти ромска”, можа да те почерпи. Те особено държат на своя аристократичен произход и винаги псуват много цивилизовано. Но има и друго, което особено ме безпокои.
- Какво е то, сър?
- Същата онази нощ по време на приема в двореца на цар Киро е изчезнала златната коронка на лейди Зюмбюла, която била скъп подарък от съпруга и лорд Мустафа.
- Нима?! Но тази коронка- предполагам- има само символична стойност. Какви са хипотезите на разследването?
- Според тяхната агентура, това е работа на принца: използвал е момента, когато по време на танца тя се усмихвала. Но според моята хипотеза, подкрепена компетентно от специалния агент 007, злосторникът би трябвало да бъде същият този маестро Павиан, който изсвири фалшивото „ми бемол”. И в единия, и в другия случай тези факти, ако станат достояние на пресата, ще се вдигне грандиозен скандал.
- Какво е решаващо за подобно твърдение?
- Оказа се, че маестрото има мотив: влюбен е в мис Хелън и тайно споделил с капелмайстора, че би искал да си монтира златна коронка на горния ляв кучешки зъб, както е модерно в Столипиново, за да бъде по- красива усмивката му…


Публикувано от Administrator на 17.01.2008 @ 17:31:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:41:32 часа

добави твой текст
"Шерлок Холмс в задънена улица" | Вход | 5 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Шерлок Холмс в задънена улица
от scenaristbg на 17.01.2008 @ 17:38:37
(Профил | Изпрати бележка)
Не смятам, че подобни шегички са особено уместни. първо заради Шерлок Холмс, кък когото всеки уважаващ литературата човек трябва да има респект, и второ, такива шеги просто не са особено оригинални.


Re: Шерлок Холмс в задънена улица
от LATINKA-ZLATNA на 17.01.2008 @ 17:49:29
(Профил | Изпрати бележка)
Аз съм за безопасния секс. Но къде е той?
А още няколко години и България ще стане ... Ти знаеш! Поздравление!


Re: Шерлок Холмс в задънена улица
от miglena на 17.01.2008 @ 19:25:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
!!!!!! ..... менуетът не е вече менует, а маане, рокът не е рок, а кючек, бизнесът не е бизнес, а далавера, животът не е лайф, а лаф-моабет и така .... това прозрение направо ме разбива отвсякъде!!!!!

и изобщо - приумиците за генеалогията са много забавни ... представям си след 1000 години да открият този текст ... след някакъв апокалипсис примерно ... и да пренапишат историята на основа на тези твои факти :))))))))


Re: Шерлок Холмс в задънена улица
от sineva на 17.01.2008 @ 19:28:27
(Профил | Изпрати бележка)
Рад-здравей приятелю!
Най-после дългоочакваният разказ дойде...
И то какъв?
Знания-ум-хумор и майсторство-в едно.
Пак се посмях- но и замислих...
Струва ми се -че основната идея на разказа е:-МНОГО ШУМ ЗА НИЩО!Икакво излиза...от един фалшив,,ми бемол,,-маестрото ще си прави златен зъб.Нали така е модерно в Столипиново?
Поправи ме ако греша.
Но ти ми припомни за Римската империя -и за царството на Цар Кир-толкова мъдро вмъкнати в познатата родна картинка...кв.Столипиново и цар Киро .
Благодаря ти!
Поздрав!
Бъди!


Re: Шерлок Холмс в задънена улица
от regina на 17.01.2008 @ 19:56:36
(Профил | Изпрати бележка)
до автора

Материалът Ви ще бъде депозиран as soon as possible на Бейкър стрийт 221, Скотланд ярд, MI6, и Форин офис!
Само да приключа с кискането!:)))