Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 429
ХуЛитери: 1
Всичко: 430

Онлайн сега:
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа пазар
раздел: Хумор и сатира
автор: vesben

Отивам един ден със семейството си на пазара в Илиянци да търсим яке за дъщеря ми. Влизаме и наблизо до входа виждам Господ, застанал на една сергия да се провиква:
- Талант за писане, талант за рисуване, талант за пеене, таланти предлагам ...

Обаче, кой да му обърне внимание. Есен е и всеки бърза да си купи я някоя топла дреха, я нещо за домакинството. Тя и сергията една такава– празна, неугледна и етикети за цените няма и касов апарат няма. Кой ще спре на такава сергия.
Минавам и аз покрай нея, но нещо ме кара да се поспра и така завързахме разговор:
- Здравей Веселине, как я караш?
- Благодаря Господи, горе- долу. Ей тук на пазар малко съм дошъл с жената и дъщерята. То какво ли пък чак толкова има, ей така да погледаме това-онова.
- Аха, добре сте решили. Ами бизнесът как е? Върви ли?
- Слаба работа Господи, много слаба. С едни колеги направихме частна фирма. То само работа, тичане и данъци. Това бизнес ли е.
- Има и по-зле, не се оплаквай толкова. А малко талант не искаш ли, да речем- за писане.
- Благодаря ти, но аз съм инженер. Програми за компютри пиша, софтуер му казват. За какво ми е този талант за писане.
- Е, не ти ли омръзна да пишеш тези програми. Напиши няколко приказки, няколко истории. Ей така - за разнообразие.
- Добре, но как го предлагаш този талант- на кило, на кашон, цената не е ясна. То..о, аз трябва да пообиколя да видя и по другите сергии. Нали разбираш- маркетинг. Фактура с касова бележка издаваш ли? Нали знаеш наредбата.
- Веселине, Веселине колко си наивен. Първо, за тая стока аз съм монополист, така че няма какво да обикаляш. Второ, талантите не ги продавам, а ги подарявам. Но не всеки иска да ги вземе. Да знаеш от колко време вися на сергията, но никой не спира. Ето тебе като те гледам, имаш добро сърце, усещаш нещата, ще ти подаря малко талант за писане.
- Много ти благодаря. Ама не може ли все пак една фактурка, с една касова бележчица. Да речем за триста лева. Разход за фирмата. Едно писъмце за Муравей.
- Кой, кой Луцифер ли каза? A…а Муравей. И аз познавам един такъв. Бизнеса му е с казани. Не може и без такива като тях. И сега какво - фактура искаш. Ей, това хората сте много неблагодарни, все не ви стига. Аз подарък му правя, той фактура иска. Какво нахалство. Знам от кого ги учиш тия неща. Има един във фирмата ви дето се занимава с мениджмънта. Знам ви аз всичките. Добри момчета сте. Всеки си има място и роля в живота, Веселине. Не ти трябва да бъдеш толкова нахален. И за колко - за 300 лева искаш да ме вкараш в тая нечестива сделка. Едно време Юда ме предаде за 30 сребърника, а сега ти искаш за 300 лева. И инфлацията при вас много голяма бе. Освен това аз тук нямам регистрирана фирма. Ще мине някой данъчен на проверка, ще направи справка, не става.
- Добре Господи. Няма да искам фактура, но все пак как да го използувам този талант. Ръководство за употреба имаш ли?
- Няма нужда от никакви ръководства. Просто ще ти пращам понякога Вдъхновението, то ще ти дава мотива и двамата ще го развивате. Ще ти се стори че нещо ти е хрумнало, или присънило и ще ти се иска да го опишеш. Проста работа.
- Щом казваш, ще опитам. Благодаря ти още веднъж и довиждане.
- Не се говори така, ама като няма кой да ви научи. Казва се – “Да бъде твоята воля, Господи!”. Нищо, нищо. Хайде отивай сега да настигнеш семейството си. Хе...ей на оная сергия ги виждам.

Така се разделихме. Направихме пазара, купихме яке на дъщерята. На излизане пак Го видях застанал на сергията да се провиква. А хората минаваха забързано покрай Него сгушени в своите мисли и във вдигнатите яки на дрехите си и не Го чуваха.

Къде ли е сега, тоз човек, застанал бос в хладния и влажен есенен ден зад сергията на някой пазар да се провиква с надеждата някой го чуе и да поспре при него.

- Таланти предлагам. Човещина и обич към ближния предлагам ...

октомври, 2000 г.


Публикувано от BlackCat на 31.10.2007 @ 23:17:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   vesben

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 07:09:05 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"На пазар" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На пазар
от rimopras на 31.10.2007 @ 23:41:26
(Профил | Изпрати бележка)
и аз се оглеждам за него по пазарите, но по-често се връщам вкъщи с кило чушки, понякога патладжани...добре ти е хрумнало:)