Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 880
ХуЛитери: 2
Всичко: 882

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа пейката
раздел: Разкази
автор: easywriter

Обичам да играя на хазарт с нещата от живота си.
Ако успея да се кача на трамвая в последния миг, то ще отида на купона довечера.
Ако има място за паркиране по тесните софийски улици, то ще бъда щастлива.
Ако пресека опасно, без да пострадам, то ще се сбъднат мечтите ми.

Ако..............., то...................
Сега вече час седя на една жълта пейка в една малка градинка, заобиколена от градския трафик, и залагам живота си.
Ако до мен седне случаен човек и предложи да поговорим, то има смисъл да се живее.
Ако не, е ясно…
Естествено разбирам, че това е малко вероятно.
Човек, който ме познава, би казал, че това е в мой стил - обичам драматичните неща.
Слънцето огрява зелената трева и набъбналите пъпки на дърветата. Ако се падне да живея, ще имам слънчево изгаряне на лицето си.
Наоколо има хора, които просто преминават, хора, които седят по пейките, баби, които гледат внучетата си.
Никой не предлага да поговорим. Е, все пак на челото ми не пише ”самоубиец”, а и всички някак сме свикнали с отчуждението.
Започвам да ги наблюдавам. Лицата се сменят като филмови кадри.
Съжалявам, че нямам камера да уловя миговете и израженията.
Срещу мен седи момиче или по-скоро жена със зелено яке. Изглежда сама. Протегнала е крак на пейката и е обърнала лице към слънцето.
Дядо с бастун минава бавно. Има шапка и си говори сам. Какво ли е в главата и сърцето му?
Деца се люлеят, а люлките скрибуцат напевно. Музикален съпровод. Ритмичен и еднообразен като самия живот.
Девойка на другата пейка чете книга.
Различни хора се срещат по тесните алеи, поглеждат и разминават.
Мобилният ми телефон вибрира.
Аз все пак съм рационален самоубиец. Мислите за живота и смъртта не могат да се прекъсват грубо от телефонен звън.
Дългът ме зове. Все пак в последния ми час, някой може би има нужда от мен.
Дългът може ли да осмисли живота ми?
Обажда се майка ми. Придобивам бодър глас.
Три момичета идват и сядат на моята пейка. Коментират на висок глас, че няма достатъчно място за сядане, но не събират кураж да ме помолят да се преместя.
Говорят разбира се за работата си. Реклама. Карета във вестниците. Обяви. Фрагмент от ежедневието.
Въртят се. Вдигат шум. Говорят за сиестата в южните държави, за килограмите, за диетите, за отслабване, за пържени зеленчуци, пържени филийки, пържени палачинки, сладко, бяло вино и череши.
Децата продължават да се люлеят. Люлките скрибуцат. Животът е монотонен като приспивна песен. Унася те и не остава време да мислиш за важните неща. Така по-лесно приемаш ежедневието...
Моите съседки вече съжаляват децата. Правят забележка, че се люлеят твърде безгрижно, а не осъзнават какво ги чака. Приемам го като опит да се разсъждава върху абстрактния смисъл на живота.
Вече започват да обсъждат секса, връзките, вечерите, мъжете, които мразят да плащат вечерите.......
На друга пейка сядат момче и момиче с чанти, преметнати през раменете. Целуват се, а след това започват да говорят. Тя плаче и попива сълзите си със салфетка. Той я успокоява. Какво е болката? Кое ни кара да се чувстваме живи – болката или любовта?
Докато нещата около мен продължават да се случват, трите госпожици галопират през здравословното хранене, анорексията, соевите кълнове, отново връзките на приятелките, приятелките на техните приятели, приятелите на техните приятелки.
Двадесет и пет годишна приятелка, която ходи с четиридесет годишен. Чудят се какво намира тя в него и той в нея. След това започват да се шегуват, че той бил отпуснат, дебел и кривокрак.
Говорят за младите любовници на бащите си, също четиридесет годишни.
Успокояват, се че любовниците са твърде безлични и все някога нещата приключват.
Къде съм аз? Коя съм аз?
Обедната почивка свършва. Момичетата си тръгват. Настава тишина. Слънцето меко огрява лицето ми.
Двамата на другата пейка още говорят. Тя обяснява, той мълчи. И двамата мълчат. Седят един до друг. Изправят се, тръгват, усмихват се. Какво се случи?
Различни хора, различни мисли, различни драми.
Прекарах три часа на една пейка, на кръстопът на две алеи в една градинка.
Завъртя ли се рулетката? Мирише на влажна пролетна пръст, бременна с живот.
Какво ми казва съдбата?
Пуша последна цигара и тръгвам.
„Пушачите умират по-млади”, така пише на кутията за цигари.


Публикувано от BlackCat на 26.03.2007 @ 22:30:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   easywriter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.2
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:09:11 часа

добави твой текст
"На пейката" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На пейката
от kameja на 26.03.2007 @ 22:40:52
(Профил | Изпрати бележка)
Не си отивай, така добре разказваш!


Re: На пейката
от rosy88 на 26.03.2007 @ 22:51:13
(Профил | Изпрати бележка)
:)
Утре няма да си пропусна разходката в парка!
Хареса ми разказът ти!
Добре дошл/а, като те гледам как пишеш, сигурно не е от вчера, а се надявам и утре да има.
Поздрав!


Re: На пейката
от radi_radev19441944 на 27.03.2007 @ 01:40:56
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Знаеш ли, преди малко прочетох един разказ, който ме изправи на нокти "Красотата ще спаси..." На Cefules , а ти си втората.
Много ми стана...