Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 722
ХуЛитери: 3
Всичко: 725

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: mamasha

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖ и в о т ъ т
раздел: Романи
автор: Mojsei

ПАЯЖИНАТА НА ЖИВОТА-5
/Философия на можещите/

ОСНОВАНИЯТА НА ВЯРАТА - 26
(Продължение)



ТРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТИ УРОК


1. При разработването на учението за вярата редица понятия на старата вяра ще се преосмислят, за да послужат за изразяване на онези тънки енергии, които са установени опитно с годините. Така например, чрез понятието "жива виделина" добре се изразява резултата на процеса по пробуждането на духа.

2. Няма съмнение, че условията на живот някой ден ще бъдат коренно променени. Въпросът е как сега работим по този въпрос, а не дали вярваме в този висок идеал. Сегашните условия на живот не позволяват на хората да възпроизвеждат себе си по нормален начин. Това е главният проблем на днешния ден.

3. Вътрешното озарение е реалност, която може да се констатира по емпиричен път. Това състояние на човешкия дух се нуждае от описание, за да се превърне в постижение и опит на всички, които се стремят към това.


ТРИДЕСЕТ И ПЕТИ УРОК

1. Семейството е велика фаза на човешкия живот. Но и семейството е подготовка по пътя на вечната любов. Затова то е едно сериозно изпитание, което днес се оказва непосилно за мнозина.

2. Изградената цялостна индивидуалност е домът, който човек строи цял живот. Ако той е далеч от този дом, как е възможно да се прероди за нов живот?

3. Тръгвайки от малките неща, ти научаваш какъв е пътя и на голямата вяра.

4. Поставете като непоклатима основа на своя живот собствените си усилия и скоро ще се убедите, че сте поели по верния път.5. Разбирането на учението за вярата като път за цялостното развитие има смисъл и в това, че показва връзката му с философията на живота.

6. Но нима пътят на вярата не е едно непрекъснато освобождаване от собствения ни негативизъм?!

7. Висшето съзнание, до което човек може да достигне е собственото му самосъзнание.

8. Вътрешната сила, която ви говори е онази духовна реалност, която се нарича "съвест".

9. Да има доверие между хората си остава само едно хубаво пожелание, при сегашната ситуация, когато нещата вървят точно в обратна посока.

10. Ще дам и аз един пример! Падате от борда на кораба и вместо да ви хвърлят спасителния пояс започват да ви увещават, че имате нужда от търпение и вяра. Подобни примери се срещат често в разглежданата книга.

11. Положителната философия на живота започва да се пише с осъзнаването на факта, че човечеството се развива на нова, по-висока, единна основа. Нейното послание към всеки човек е:"Създай себе си!"

12. Разглеждането на любовта като основа на живота, а вярата като неин елемент поставя в правилен ред въпроса за вярата в любовта.

13. Идеята затрудненията да се решават чрез въображение страда от този недостатък, че просто не е вярна. В трудни ситуации на помощ идва и въображението, но само във връзка с практическите усилия за решаване на проблема то е целесъобразно.

14. Човек може да израстне до "божественото" в себе си като го развие, но също така може и лекомислено да унищощжи Бога в себе си. Затова по пътя на разтежа трябва да бъдем внимателни.

15. Идеята, че работата е предназначена за невярващите, а вярващите направо ще се ползват от благата, показва едно неправилно разбиране за ролята на дейността в живота на човека и правилно разкрива една реална житейска картина, в която трудът отчуждава хората.

16. В държавата вярват онези хора, чийто интерес тя защитава. Ако държавата можеше да защитава интереса на всички хора, тя би поела по пътя на своето премахване.

17. Сега ще ви разкажа една история! Наскоро ме срещна един богомолец и ми разказа, че в стария живот хората първо искали да видят Бога и след това го любели, а днес правели това без да го видят. В резултат на този разказ ме налегнаха мисли, които и до ден днешен не ме напускат.

18. Учителят казва:"дали вярвате или не вярвате в Бога не е важно. Как живеете - това е важно" / с. 228 /. У нас нещата са точно обратно. Хората живеят лошо, но това се оказва не толкова важно. Важното е да се демонстрира силна вяра в Бога!

19. Има хора, които се осланят на молитвата, когато ги връхлетят неблагополучия. И те са прави, когато чрез молитва се постигне вътрешна пренагласа към решаването на проблема.

20. Разглеждането на дейността, мисленето и чувствата / с.231 / като основа на вярата е плодотворно за разработването на учението за вярата.

21. Съгласен съм, че свадите на тема "вяра" могат да бъдат и срамни /Вж.:с.234/.

22. Когато се твърди, че спасението може да се постигне само чрез работа /с.234/ не трябва да се забравя, че работата убива хората!


ТРИДЕСЕТ И ШЕСТИ УРОК

1. За да постигне процеса на своето цялостно възпроизводство, човекът трябва да притежава продукта, който произвежда като своя собственост. Тези, които познават тази реалност, познават пътя на живота.

2. Не каква и да е работа е нужна, а такава, която възвисява човека.

3. Инстинктите са основата за развитието на човешката индивидуалност. Ето защо детството влиза без остатък в по-нататъшното развитие на човека.

4. Учението за новата вяра ще бъде общо "за цялото човечество" /с. 240/.

5. Лоно на любовта е семейството. А какво става с днешното семейство?

6. Общите съвети веднага се дискредитират като безсъдържателни.


ТРИДЕСЕТ И СЕДМИ УРОК

1. "Какво ще стане с българския народ?" /с. 243/. Като гледам какво става сега тръпки ме побиват!

2. Светът върви стихийно към своето единство и от тук идват родилните болки за по-слабо развитите в икономическо отношение страни. България е узряла за по-друга съдба, но върви по път без ясна представа за начина на интегрирането си със света.

3. Да вярваш в любовта означава да обичаш.

4. "Какво направихте досега?" /с.247/.

5. "Вярванията на сегашните хора в основата си са една голяма лъжа" /с.247/.


Публикувано от hixxtam на 29.08.2006 @ 15:06:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 22:33:41 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ж и в о т ъ т" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ж и в о т ъ т
от desen_galo6 (desen_galo6@yahoo.com) на 30.08.2006 @ 04:47:52
(Профил | Изпрати бележка)
Класик си ти, мда... Този Лазарев, дето си го изкльопал открай докрай - такъв невежа!!! Направо цялото човечество да го заплюе!

Ех, мъка, ех...


Re: Ж и в о т ъ т
от mojsei на 30.08.2006 @ 23:27:36
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
В Сайт ХуЛиТе публикувам два паралелни текста:
"ЖИВОТЪТ"- с тази публикация приключих критиката на текстове на Петър Дънов
"Нормалното преживяване" - критика на енерготерапевта Лазарев.
Анализът, който правя, прави тези текстове принадлежащи към новата литература, което е много важно за този Сайт.
Чу ли, Галош? Ти си отчел няколко реда без да знаеш какво правиш и за какво говориш.