Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 2
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 490
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 495

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Nela
:: mariq-desislava
:: LioCasablanca

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒîíè.
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Satyrr

Ùå òè ãî ðàçêàæà, êàêòî ñúì ãî ïðàâèë è ïðåäè, çà âÿòúðà, çà õîðàòà. Çà Ïîëÿíàòà. Ùå îòðå÷åø. Êàêòî ñè ãî ïðàâèë è ïðåäè.

È ðàçêàçâàì. Îòíîâî.

- Êîé ñè òè?
- Íå çíàÿ... ìîæå áè...


ÒÎÍÈ


- À ïîñëå?
- Ùå îòèäà è ùå ñåäíà äî íåãî. Ùå ïîãëåäàìå çàåäíî õî-ðàòà äîëó. Òîé ùå ïîïèòà çà êàêâî ñúì äîøúë, à àç ùå ìó êàæà, ÷å íå ìè ïóêà äàëè ùå ñêî÷è, èëè íå. Íÿìà äà ëúæà. Èñêàì ñà-ìî äà ïîãëåäàìå çàåäíî õîðàòà äîëó, òîâà åäâà ëè ùå ìè îòêàæå. Ïîçíàâàì ãî. Ùå ãëåäàìå è ùå ìúë÷èì, à òîé îò âðåìå íà âðåìå ùå ïñóâà. ×àêà äà ìó êàæà íåùî. Ìèñëè, ÷óâñòâà, íåùî, âñå åä-íî êàêâî. Àç ùå ïóøà ëåêî, äèìúò ùå ãî ïðèòåñíÿâà. Êàðà ãî äà ñå çàìèñëÿ, íå çíàì êàê, íî òàêà ïðàâè. Ùå ïîãëåäàìå çàåäíî õî-ðàòà äîëó, à àç ùå çíàì, ÷å òîé âèæäà íåùî äàëå÷ îòâúä óëèöàòà, ÷å äîðè ùå çíàì è êàêâî å - è àç ñúì ãî âèæäàë.
Ïîñëå äîêàòî ãî ãëåäàì êàê ñëèçà ïî ñòúëáèòå ùå õâúðëÿ öèãàðàòà è ùå ÷àêàì äà ÷óÿ êàê òóïâà äîëó. Åñòåñòâåíî íÿìà äà èìà íèùî. Êîãàòî ïîãëåäíà òÿ âñå îùå ùå ëåòè. Ùå ñå ÷óäÿ êàê-âî ùå ñòàíå, àêî ñêî÷à àç...

Ñòîÿ ïðåä îãëåäàëîòî è ãëåäàì íåùî. Âñúùíîñò ãëåäàì ñîáñòâåíàòà ñè ðúêà. Íà íåÿ èìà íåùî, íå çíàì êàêâî å, íî ãî èìà, çàòîâà ÿ ãëåäàì. Èçðàæåíèåòî ìè å ñòðàííî, ñêóëèòå èçäàäåíè, î÷èòå - õëúòíàëè. Ñÿêàø ñúì ïèë. Âçèðàì ñå â îãëå-äàëîòî è òî ñå âçèðà â ìåí, ñàìî äåòî ìàé è äâàìàòà íå èçâëè-÷àìå ïîëçà. À íà ðúêàòà ìè îùå èìà íåùî, äúðæà ÿ ñðåùó îã-ëåäàëîòî è ãëåäàì. Òî ñòîè. Íå ñå ïðîìåíÿ. Íå çíàì êàêâî å, íî å òàì è èìà íåïðèÿòíèÿ íàâèê äà íå ñå ïðîìåíÿ. Ïî ðúêàòà ìè òå÷å âîäà, ìàé âàëåøå, ëåêî ãúäåëè÷êà. Èñêàì äà ñå ïî÷åøà, íî çíàì, ÷å òàì ïèøå íåùî è íàé-ñåòíå èñêàì äà ãî âèäÿ, çàòîâà ñå âçèðàì. À òî îùå å òàì, êàòî ÷å íàïóê... íÿêàêâà äóìà...èìå..

- È?
- Òîãàâà ùå äîéäåø òè è ùå ìè êàæåø, ÷å íå òè ïóêà äà-ëè ùå ñêî÷à, èëè íå. Íå òè å ïóêàëî è çà íåãî. Íÿìà äà ëúæåø. Ùå ïëóâàì â î÷èòå òè, çàùîòî ñà ñèíè. Ùå âèæäàì âúëíè÷êè, âñå åäíî õâúðëÿì êàìú÷åòà è âñå åäíî ñà åçåðà. Ñàìî äåòî áëÿ-ñúê îò ñëúíöåòî íÿìà äà èìà,ïîíåæå îáëàöèòå ñà ãî îòêðàäíàëè. Äîêàòî ïîòúâàì òè ùå ãîâîðèø è ùå èñêàø äà ïîãëåäàìå çàåäíî õîðàòà äîëó. Àç ãî ïðàâÿ, òè ãîâîðèø. Óñòíèòå òè ùå ñå äâèæàò, íî íÿìà äà ãè âèæäàì, çàùîòî ùå íàáëþäàâàì õîðàòà äîëó, êàê-òî òè ïîèñêà. È ùå å ñèâî.

Íàäèãàì ÷àøàòà, âîäàòà ñå âëèâà â ìåí, à ñ íåÿ è îùå íåùî, ïëóâà, ãìóðêà ñå. Áèâà ãî â òåçè ðàáîòè. Íå çíàì êàêâî å, íî ãî óñåùàì. Íàäèãàì ïàê, òîçè ïúò ïðîñòî ñúì æàäåí, à âî-äàòà ñå ðàçëèâà ïî ðúêàòà ìè, ðàçñåÿíîñò ìîæå áè. Ñòè÷à ñå íàäîëó è íàìîêðÿ ÷àêîâíèêà ìè, ëåêî ãúäåëè÷êà. Íàâúí ìàé âà-ëåøå, à â ïîùàòà èìàøå ïëèê. Áåëåæêà è îùå íåùî. Íåùîòî ãî èçïèõ ñ ïúðâàòà ÷àøà, îíîâà, äåòî íå çíàì êàêâî å, ïúê è íå çíàì çàùî ãî èçïèõ, ñàìî áåëåæêàòà ìîæå äà êàæå. Ïðî÷åòîõ ÿ ïðåäè òîâà. Íèùî èíòåðåñíî, íå ìè íàïðàâè âïå÷àòëåíèå, ñàìî ïîäïèñà çàïîìíèõ, íÿêàêâî èìå áåøå... çàïîìíèõ ëè ãî?...

Íÿìà äà ñëèçàì ïî ñòúëáèòå è ùå ñè ìèñëÿ, ÷å ìàé ñúì òóê è åäíîâðåìåííî òàì. Ùå ñåäÿ è ùå ãëåäàì õîðàòà, êîèòî íå ìå ãëåäàò, è ùå çíàì, ÷å àç ñúì ãîðå íà ðúáà è ÷àêàì. Àç ñúì âñè÷êè õîðà äîëó è ÷àêàì. À ñúì â åäèí ìèã íà ðúáà è íà óëèöà-òà, è ïðåä îãëåäàëîòî â õîëà, è ãëåäàì ðúêàòà ñè. Íàäèãàì ÷àøà-òà è âå÷å ñúì ÿ èçïèë.
Ùå áúäà àç, ùå áúäà òå, à îãëåäàëîòî ùå ñå âçèðà â ðúêà-òà ìè è ùå ñúì çàä òîâà áþðî, ðàçêàçâàéêè ãî íà òåá, âúïðåêè ÷å òî íå ñå ñëó÷âà. Ùå ñå ñëó÷è, ìàêàð âå÷å äà ñå å ñëó÷èëî, òî âè-íàãè ùå ÷àêà çàä úãúëà...


- Õàéäå, õàéäå, êàêâî ùå íàïðàâÿ ñëåä òîâà??
- Ùå ÷àêàø, êàêòî ÷àêàì àç, íÿìà äà èñêàø äà ÷àêàø, íî íÿìà äà èìàø èçáîð. Àç ùå ìúë÷à, çàùîòî íÿìàì êàêâî äà òè êà-æà. Ùå ìúë÷èì çàåäíî. Õîðàòà ùå ñà ìðàâóíÿê, ùå ñè èãðàåì ñ òÿõ ìèñëåíî, à òå íÿìà äà èìàò íèùî ïðîòèâ. Òîãàâà òè ùå ãîâî-ðèø. Ùå ñè ìèñëèø, ÷å òå ñëóøàì è ùå ñè ïðàâ. Ùå ìè íàïîì-íèø îãëåäàëîòî è ÷àøàòà, è îùå íåùî, êîåòî íÿìà äà ÷óÿ. Âñå ùå ãî èçáÿãâàì, à òè ùå ãî ïîâòàðÿø. Íåùî êàòî äóìà, âñúùíîñò äóìà å, íåùî êàòî èìå...
È òè ùå çíàåø, è àç ùå çíàì, è ùå ãîâîðèì. Ïàê íÿìà äà ìèñëÿ çà ñòúëáèòå, íèòî çà õîðàòà äîëó èëè íÿêúäå äðóãàäå. Ùå òè ãî ðàçêàæà, êàêòî ñúì ãî ïðàâèë è ïðåäè, çà âÿòúðà, çà õîðàòà. Çà Ïîëÿíàòà. Ùå îòðå÷åø. Êàêòî ñè ãî ïðàâèë è ïðåäè.
Ùå ïîèñêàì ñàìî åäíî - äà ñè îòèäåø, çà äà ñúì ñàì. Íå ìîãà äà ñúì ñàì, êîãàòî ñåäèø äî ìåí. Òîãàâà ùå ïîìèñëÿ çà ïî-ñëåäíî, äîêàòî ãëåäàì êàê ñëèçàø ïî ñòúëáèòå. À õîðàòà äîëó, êîèòî ãè íÿìà, íÿìà äà ìå âèäÿò, íèòî âÿòúðà, íèòî òîé. Ùå çàò-âîðÿ î÷è è ùå ñêî÷à, êàêòî êàçà Òîíè.
- Êîé å Òîíè?
- Òè ñè Òîíè. Òå ñà Òîíè. Âèå âñè÷êè ñòå Òîíè. Ðàçëè÷íè ñòå è ñòå ñ åäíî ëèöå, è íà ðúöåòå âè ïèøå Òîíè, çàòîâà ñòå åä-íàêâè.
- À òè?
- Àç íå ñúì åäíàêúâ. Íå ñúì Òîíè. Íå ñúì èçëÿçúë ìåæäó ìàøèííè êîëåëà, íå ñúì ñå âîçèë íà êîíâåéð, íå ñà ìå ñãëîáÿâà-ëè. Àç ñúì òàêúâ, êàêúâòî ñúì. Âèå íå ñòå. Çàòîâà ùå...
- Êàêâî, ðàçêàæè ìè...?
- Ùå ïúòóâàì. Äî ñãðàäàòà å îêîëî ÷àñ, ïåò ìèíóòè äîêà-òî èçêà÷à ñòúëáèòå, àêî íå ñúì âçåë óìîðàòà îò íîùíîòî øêàô-÷å. Ùå ñåäíà íà ðúáà è ùå ÷àêàì âÿòúðà, çàùîòî âÿòúðúò òóê å òàêúâ, è ùå ìå îòíåñå. Îòèâà òàì, êúäåòî è àç, çíà÷è ìèñëÿ ñè, ùå ïúòóâàìå çàåäíî. Íå ñìÿòàì äà çàêúñíÿâàì, âçåë ñúì ÷àñîâ-íèêà.
Ùå ñåäÿ è ùå ÷àêàì, òîãàâà ùå äîéäåø òè è ùå ìå ïîïè-òàø çà ÷àñà. Äæîáà ìè ùå å ïðàçåí, ðúêàòà ñúùî, çàáðàâèë ñúì ãî â õîëà. Ïîñëå ùå òè êàæà çàùî ñúì òóê, à òè ùå ñåäèù äî ìåí è ùå ïîèñêàø ñàìî äà ïîãëåäàìå õîðàòà äîëó. Íå òè ïóêà äàëè ùå ñêî÷à, òàêà ùå êàæåø. Íÿìà äà ëúæåø. Ùå ïîãëåäàìå çàåäíî õîðàòà äîëó, êîèòî ãè íÿìà, çàùîòî àç ñúì íà ðúáà è àç ñúì õî-ðàòà, è ñòîÿ ñ âäèãíàòà ðúêà ïðåä îãëåäàëîòî, îòïèâàì îò åäíà ÷àøà è â òîçè ìîìåíò ÿ ïúëíÿ, âå÷å ñúì ÿ èçïèë. Ïàê ñúì ïðåä îãëåäàëîòî, ÷àêàì âÿòúðà è ñåäÿ íà ðúáà, à òè ìè ãîâîðèø. È ùå å ñèâî.
Íÿìà äà èìà ñëúíöå, çàùîòî îáëàöèòå ùå ãî îòêðàäíàò, à àç ùå èñêàì äà èìà. Åäèí íîâ äåí ùå å,îùå åäíà ñóòðèí çà âñè÷-êè êîñòþìè è âðàòîâðúçêè ñ íåùî èçïèñàíî íà ðúêàòà èì. Âðåìå å äà ñè êóïÿ ÷àñîâíèê, ïîñëåäíèÿ ãî çàáðàâèõ â õîëà. Íå çíàì çàùî èñêàø äà ãëåäàø êàê ñëèçàì ïî ñòúëáèòå, íî íÿìà äà ãî íàïðàâÿ. ×àêàì âÿòúðà. Íèå ñ íåãî ñìå â åäíà ïîñîêà, çàòîâà ùå ïúòóâàìå çàåäíî, âñå êúì Ïîëÿíàòà. Òàì ùå òúðñÿ òîâà, êîåòî ìè îòíå Òîíè.
- Êîé å Òîíè?
- Íå ìå ñëóøàø.
- Êîé å Òîíè?
- Òè ñè Òîíè. Òå ñà Òîíè. Âèå âñè÷êè ñòå Òîíè.
- À òè?
- Àç íå ñúì Òîíè. Íå ñúì åäíàêúâ. Çàòîâà ùå îòèäà...

- Êúäå, êúäå ùå îòèäåø?
- Ùå îòèäà äàëå÷, êúäåòî íèêîé íå å Òîíè. Êúäåòî îáëà-öèòå íå êðàäàò ñëúíöåòî. Êúäåòî íå å ñèâî. Íà Ïîëÿíàòà. Çíàåø çà êàêâî ãîâîðÿ, çàùîòî âå÷å ñúì òè ãî ðàçêàçâàë.
Íÿìà ñìèñúë äà ìå óáåæäàâàø, ÷å Ïîëÿíàòà íå ñúùåñò-âóâà, çíàì, ÷å òÿ å òàì, âèæäàë ñúì ÿ. Òàêà ìèñëÿ. Òàì íÿìà ìî-íèòîðè è îáëàöè, è ñèâîòà. Íÿìà Òîíè. Çíàåø ëè, òÿ å îãðîìíà è çåëåíà. Òàêàâà, êàêâàòî ìîæå äà áúäå ñàìî åäíà Ïîëÿíà è íèêîÿ äðóãà óëèöà, íà êîÿòî íÿìà õîðà. Èìà ñëúíöå è èãðèâà ñÿíêà ïîä êëîíèòå íà äúðâåòàòà, è ñâåòëèíà èìà, âñè÷êî. Òàì èñêàì äà îòèäà.
Çàòîâà ïúðâî ùå îòèäà äî ñãðàäàòà, äî òàì å îêîëî ÷àñ, ïîñëå ïåò ìèíóòè, äîêàòî èçêà÷à ñòúëáèòå. Ùå ãî íàïðàâÿ áúð-çî. Ïîñëå ùå ñúì ãîðå è ùå ÷àêàì âÿòúðà, à òîé òðÿáâà äà äîéäå íàâðåìå. Çàòîâà è àç íÿìà äà çàêúñíÿâàì. Ñàìî äåòî ñúì ñè çàá-ðàâèë ÷àñîâíèêà...
- Êúäå ñè ãî çàáðàâèë? Ðàçêàæè ìè.
- Ñòîÿõ ïðåä îãëåäàëîòî, ïðèãîòâÿõ ñå äà èçëèçàì. Ñâà-ëèõ ÷àñîâíèêà, çàùîòî òèêòàêàøå... âñúùíîñò íå, íå áåøå òàêà. Ñâàëèõ ãî, çàùîòî ìè ñå ñòîðè, ÷å îòäîëó èìàøå íåùî, íåùî íà ðúêàòà ìè, íå çíàì. Îãëåäàõ ñå è èçëÿçîõ, òðÿáâàøå äà îòèäà äî ñãðàäàòà. Ùå ÷àêàì âÿòúðà, à òîé èäâà òî÷íî íàâðåìå, òà è àç òàêà. Íÿìà äà çàêúñíÿâàì, íî ÷àñîâíèêà íå å â äæîáà ìè, íèòî íà ðúêàòà... ñâàëèõ ãî ïðåä îãëåäàëîòî, òàì å îñòàíàë, à ñ íåãî è àç, ãëåäàì ñå, çàùîòî âèæäàì íåùî íà ðúêàòà ñè, è ñúì íà ðúáà, è íà óëèöàòà, è ïèÿ åäíà ÷àøà, êîÿòî âå÷å å áèëà èçïèòà, à âîäà-òà òå÷å ïî ðúêàòà ìè. À òðÿáâà äà èçëèçàì è âðåìåòî å óæàñíî...
- Êúäå?
Ùå òðÿáâà äà îòèäà äî ñãðàäàòà, èçëèçàì è âàëè äúæä. Ïî òåíèñêà ñúì, çàùîòî å ëÿòî, à ñëúíöåòî íÿêîé ãî å îòêðàäíàë. Íå îáè÷àì, êîãàòî êðàäàò ñëúíöåòî. Íÿìà äà ñå êðèÿ è îò äúæäà, îáè÷àì äà ìå âàëè. Òîãàâà ùå ãëåäàì ïðîçîðöèòå íà ñãðàäèòå ïðåç òåçè íà àâòîáóñà è ñÿêàø â òÿõ èìà âúëíè,êàòî îíåçè â î÷è-òå òè. À âúâ âúëíèòå ëèöà, èãðàÿò, óñìèõâàò ìè ñå. Ëèöàòà íà õîðàòà äîëó ïî óëèöàòà, äîêàòî ãè ãëåäàì îò ðúáà è çíàì, ÷å ãè íÿìà. Ìîèòå ëèöà.
Ïîñëå ùå ñëÿçà, îùå âàëè, ìîêúð ñúì. Âîäàòà ùå ñå ñòè-÷à ïî ðúêàòà ìè, ëåêî ãúäåëè÷êàéêè, êàêòî îíçè ïúò, êîãàòî ðàç-ëÿõ ÷àøàòà, çàùîòî ïèåõ. À àç ñúì íà ðúáà, ãëåäàì, òè ìè ãîâî-ðèø, à ñúì ñè çàáðàâèë ÷àñîâíèêà. Ïðåä îãëåäàëîòî ñúì è ïèÿ åäíà ÷àøà, êîÿòî âå÷å ñúì èçïèë, â íåÿ èìà íåùî...
- Êàêâî å?
- Íÿêàêâî... õàï÷å... òàêà ìèñëÿ.
- È?
- Îòïèâàì, à òî ñå ãìóðêà â ãúðëîòî ìè íà íÿêàêâî íåãîâî ñè ïúòåøåñòâèå. Âîäàòà ñå ðàçëèâà äîêàòî ïðåãëúùàì øóìíî, ñòè÷à ñå íàäîëó ïî ðúêàòà ìè, ëåêî ãúäåëè÷êà. Ïîñÿãàì äà ñå ïî-÷åøà è âèæäàì íåùî, èíòåðåñíî, íå ïîìíÿ êàêâî òî÷íî å. Îñòà-âÿì ÷àøàòà è îòèâàì êúì õîëà, çà äà ñå ïîãëåäíà â îãëåäàëîòî, èíà÷å ñå âèæäà íàîáðàòíî. Ñâàëÿì ÷àñîâíèêà, çà äà íå ìè ïðå÷è, à òîé ñå å íàìîêðèë. Íå å çà ïúðâè ïúò, ùå ñå îïðàâè. Âäèãàì ðúêà ïðåä ñåáå ñè è ïîãëåæäàì îòðàæåíèåòî ñè, âèæäàì íåùî èçäðàñêàíî êàòî òàòóèðîâêà, íÿêàêúâ ÷åðåí ñèìâîë, íî íÿìà âðåìå è òðÿáâà äà èçëèçàì. Ùå ÷àêàì âÿòúðà òàì, íà îíàçè ñãðà-äà, à òè ùå ìè ïðå÷èø äà ñè ñïîìíÿ êàêâî âèäÿõ, êàòî ÷å íÿêàê-âî èìå áåøå...
Èçëèçàì, íàâúí âàëè, à êàïêèòå ïðàâÿò ìàëêè âúëíè÷êè â ëîêâèòå ïî óëèöàòà. Îòðàçÿâàò ñå â ïðîçîðöèòå íà ñãðàäèòå è ñå îòðàçÿâà è ëèöåòî ìè. Âèæäàì ãî è âñúùíîñò îùå ñòîÿ ïðåä îã-ëåäàëîòî ñ íåâèæäàù ïîãëåä, è ðúêà ïðåä ñåáå ñè, à êàïêèòå ñå ñòè÷àò ïî íåÿ. Ëåêî ãúäåëè÷êàò. Êàêòî äîêàòî îòïèâàõ, à çàâåñè-òå íà òåðàñàòà ñå èçâèâàõà ïîä âÿòúðà, êîéòî òðÿáâàøå äà ÷àêàì ïî-êúñíî. Íî òè...

- Ïðîäúëæàâàé. Çàùî ìúë÷èø?
- Äàíòåëåíèòå ïåðäåòà ñå èçäóâàò, âåÿò ñå ïëàâíî êàòî òðåâàòà, êàòî ëèñòàòà è øàðåíàòà ñÿíêà ïîä òÿõ. Êàòî Ïîëÿíàòà è íåéíèòå õúëìîâå, è èçâèâêè, ÿðêèòå öâåòîâå, ãàëåùîòî ñëúí-öå. Äà, òîâà å ìÿñòîòî, òî ñúùåñòâóâà, çíàì, òàì èñêàì äà îòèäà. Çàòîâà ùå èçëÿçà è ùå ñå êà÷à â àâòîáóñà, ñòðàííî, òîé ÷àêà ñà-ìî çà ìåí. Äî ñãðàäàòà å îêîëî ÷àñ, ïîñëå ïåò ìèíóòè, äîêàòî èçêà÷à âèòîòî ñòúëáèùå. Ùå ñåäíà íà ðúáà â î÷àêâàíå íà âÿòú-ðà, òîé íèêîãà íå çàêúñíÿâà. Ïîñëå ùå äîéäåø òè... íå... âñúù-íîñò, òè âèíàãè ñè áèë òàì.
- Òàêà ëè?
- Ñåäÿë ñè è ñè ìå ÷àêàë, êàêòî àç ÷àêàõ, ÷àêàì, è ùå ÷à-êàì âÿòúðà, êîéòî íèêîãà íå çàêúñíÿâà. Ùå ìå ïîïèòàø çà ÷àñà, íî äæîáà ìè å ïðàçåí, ïðàçíà å è ðúêàòà, çàáðàâèë ñúì ÷àñîâíè-êà ïðåä îãëåäàëîòî, êúäåòî ãî ñâàëèõ, çà äà...
- Çà äà íå òè ïðå÷è?
- Òî÷íî òàêà. Çà äà íå ìè ïðå÷è. Èñêàõ äà ïîãëåäíà íåùî, çàùîòî âîäàòà ìå ãúäåëè÷êàøå, à èíà÷å ñå âèæäàøå íàîáðàòíî, òàêà êàçà Òîíè.

Îáè÷àì âîäàòà äà ìè å ñòóäåíà, çàòîâà âèíàãè ñè ñëà-ãàì ëåä÷åòà. Äîáðå äå, åäíî ëåä÷å.

- Êîé å Òîíè?
- Òè ñè Òîíè. Òå ñà Òîíè. Âèå âñè÷êè ñòå Òîíè.Íàé-îáèê-íîâåíè ðîáîòè, èçëåçëè íà êîíâåéð, êîìïþòðè ñ èçêóñòâåí èí-òåëåêò. Îíåçè, êîèòî ãëåäàì äîëó ïî óëèöàòà è ÷èéòî ëèöà ñå îòðàçÿâàò â ïðîçîðöèòå íà ñãðàäèòå, à âàëè äúæä. Îíåçè, êîèòî ñà åäíàêâè.
- À òè êîé ñè òîãàâà?
- Àç íå ñúì åäíàêúâ. Íå òè ëè êàçàõ? Çàùî ïîñòîÿííî ìå ïèòàø, ñëåä êàòî çíàåø âñè÷êî?
- Ïðîñòî å. Èñêàì äà âèäÿ òè êàêâî çíàåø.
Õàéäå, ðàçêàæè ìè.

- Íà ïîêðèâà ñúì, âèæäàì ãî.
- À ïîñëå?
- Îòèâàì è ñÿäàì äî íåãî. Ãëåäàìå çàåäíî õîðàòà äîëó. Òîé ïèòà çà êàêâî ñúì äîøúë, à àç êàçâàì, ÷å íå ìè ïóêà äàëè ùå ñêî÷è, èëè íå. Íå ëúæà. Èñêàì ñàìî äà ïîãëåäàìå õîðàòà äîëó, òîâà åäâà ëè ùå ìè îòêàæå. Ïîçíàâàì ãî. Ãëåäàìå è ìúë÷èì, òîé îò âðåìå íà âðåìå ïñóâà. ×àêà äà ìó êàæà íåùî. Ìèñëè, ÷óâñòâà, âñå åäíî êàêâî. Ïóøà ëåêî, äèìúò ãî ïðèòåñíÿâà. Êàðà ãî äà ñå çàìèñëè, íå çíàì êàê, íî òàêà ïðàâè. Ãëåäàìå çàåäíî õîðàòà äî-ëó, à àç çíàì, ÷å òîé âèæäà íåùî äàëå÷ îòâúä óëèöàòà, ÷å äîðè çíàì è êàêâî å. È àç ñúì ãî âèæäàë.
Ãîâîðèì ñè, íå òå çàáåëÿçâàìå. Êàçâàì ìó íåùî çàïàìå-òåíî, êàçâàë ñúì ãî íà ìíîãî äðóãè ïðåäè òîâà. Íå çíàì êàê, íî ñúì ñèãóðåí. Òîé ïðîäúëæàâà äà ïñóâà, íî àç çíàì, ÷å ìå ñëóøà ìíîãî âíèìàòåëíî. Êàêòî âñè÷êè îñòàíàëè, ñ êîèòî íÿêîãà ñúì ñåäÿë íà òîçè ðúá è ñúì ãëåäàë õîðàòà äîëó. Èçðàæåíèÿòà ìó ñà äîñòîéíè çà ïîðòðåò íà íÿêîé èçâåñòåí õóäîæíèê, à àç ïóøà.
Äîêàòî ãî ãëåäàì êàê ñëèçà ïî ñòúëáèòå ñè ìèñëÿ, êàêâî ùå ñòàíå, àêî ñêî÷à àç.

Âèíàãè ïðåõâúðëÿì âúçìîæíîñòèòå àç äà ñêî÷à... íÿêàê ñè ìè ïîìàãà, äà íå ãî ïðàâÿ.

Òîãàâà èäâàø òè, ïóøèì çàåäíî è ãëåäàìå õîðàòà äîëó. Êàçâàø, ÷å íå òè ïóêà äàëè ùå ñêî÷à. Èñêàø ñàìî äà ïîãëåäàìå çàåäíî õîðàòà äîëó. Íå ëúæåø.
Ñåäÿ, à äèìúò îò öèãàðàòà òè ìå êàðà äà ñè ñïîìíÿì. Íå çíàì êàê, íî òàêà ïðàâè, âèæäàì ãî íà ÷èñòè áåëè îáëà÷åòà, êàòî îíåçè íà Ïîëÿíàòà. À íåéíèòå õúëìîâå ñå èçâèâàò êàòî äàíòåëå-íèòå ïåðäåòà, çàùîòî ïðîçîðåöúò áåøå îòâîðåí è âÿòúðúò ðåøè äà ñè ïîèãðàå.
Òðÿáâà äà èçëèçàì, âðåìåòî å ìðà÷íî è âàëè. Îáëàöèòå ïàê ñà îòêðàäíàëè ñëúíöåòî íÿêúäå. Åäðè êàïêè ñå âðÿçâàò â ëîêâèòå, âèæäàì ëèöåòî ñè â ïðîçîðöèòå íà ñãðàäèòå. Êàïêèòå ãî ðàçìèâàò, à àç ñòîÿ ïðåä îãëåäàëîòî â õîëà è ãëåäàì ðúêàòà ñè. Òàì, êúäåòî çàáðàâèõ ÷àñîâíèêà. Áÿõ ãî ñâàëèë çàðàäè âîäà-òà, êîÿòî ñå ñòè÷àøå ïî ðúêàòà ìè, çàùîòî íàâúí âàëè. Íÿêàê ñè âàëè è ïðåä îãëåäàëîòî, àç ãëåäàì, à âîäàòà ìå ãúäåëè÷êà è ïèÿ åäíà ÷àøà, êîÿòî âå÷å ñúì èçïèë ïðåäè äà ÿ íàïúëíÿ. Íà ðúêàòà ìè èìà íåùî, âå÷å ñúì óáåäåí, ÷å å èìå, íî êàêâî? Íå ïîìíÿ. Çàáåëÿçàõ ãî, äîêàòî ïåðäåòàòà ñå âååõà, ñïîìíèõ ñè çà Ïîëÿíà-òà è ðàçëÿõ ìàëêî âîäà. Êîãàòî âàëè íå ñúì æàäåí, íî òîçè ïúò ïèåõ.
- Çàùî?
- Çàùîòî òðÿáâàøå äà èçëèçàì, à â ïîùàòà èìàøå ïèñìî. Ãîëÿìî è áÿëî, ðàçîïàêîâàõ ãî. Êàïêèòå ïî ñòúêëàòà ðèñóâàõà øàðåíè ñåíêè ïî õàðòèÿòà. Èìàøå áåëåæêà è íÿêàêâî õàï÷å. Íÿêîé ìå êàðàøå äà ãî èçïèÿ, àêî èñêàì äà æèâåÿ, îñúçíàõ, ÷å èñêàì.
- Ïîìíèø ëè êàêâî ñå ñëó÷è ñëåä òîâà?

Çíàåø ëè çà Ïîëÿíàòà, ðàçêàçàõ ëè òè âå÷å? Å, òÿ íå ñú-ùåñòâóâà. Çíàì ãî, à òå ìå ëúæàò è ñè ìèñëÿò, ÷å èì âÿðâàì. Ìàé ëúæàò ñåáå ñè. Èçìèñëèõà Ïîëÿíàòà çà òàêèâà êàòî ìåí, çàùîòî õîðàòà íå ìîãàò áåç ìå÷òè. Ñàìî äåòî âúïðîñíèòå õîðà ïîâÿðâàõà äî òîëêîâà, ÷å ñå êà÷èõà íà ðúáà ñàìî çàðàäè Ïîëÿíàòà. Âÿðâàõà, ÷å âÿòúðúò ùå ãè îòíåñå òàì, à àç òðÿá-âàøå äà ãè ñïàñÿâàì. Òîâà áèëà ðàáîòàòà ìè, òàêà êàçà Òîíè.

- Ïîìíÿ êàêâî ùå ñå ñëó÷è.
- Ñëóøàì òå.


- Ùå îòèäà äî ñãðàäàòà. Äîòàì å îêîëî ÷àñ, ïîñëå îùå ïåò ìèíóòè äîêàòî âçåìà ñòúëáèòå, à òå ñà äîñòà. Ìàé å ñëåä ïå-òèÿ åòàæ. Ùå èçëÿçà íà ïîêðèâà, à òàì ùå å òîé, êàêòî êàçà Òî-íè. Ùå ñåäíà äî íåãî, òîé ùå ïèòà çà êàêâî ñúì äîøúë. Íå ìè ïóêà äàëè ùå ñêî÷è, èëè íå, ùå ìó êàæà. Çà ïúðâè ïúò ùå çíàì, ÷å ãî ëúæà. Íî òàêà å ïî-ëåñíî çà íåãî. Ùå èñêàì ñàìî ñà ïîã-ëåäàìå õîðàòà äîëó. Òîâà åäâà ëè ùå ìè îòêàæå, ïîçíàâàì ãî. Ùå ãëåäàìå è ùå ñè ïîãîâîðèì. Äîêàòî ïðîñëåäÿâàì êàê ñëèçà ïî ñòúëáèòå ùå ñè ïîìèñëÿ çà òîâà, çà êîåòî ñúì òóê èíà÷å. Ùå ÷àêàì âÿòúðà ðàçáèðà ñå. À âÿòúðà íèêîãà íå çàêúñíÿâà, òà è àç òàêà. Ñàìî äåòî ñúì ñè çàáðàâèë ÷àñîâíèêà ïðåä îãëåäàëîòî â õîëà. Íî, íå ìèñëÿ, ÷å ñúì çàêúñíÿë.
Íå îáè÷àì äà çàêúñíÿâàì, çàòîâà ïèÿ îíàçè ÷àøà âñåêè ïúò, ïðåäè äà èçëÿçà.  íåÿ èìà íåùî, çíàì. Íåùî êàòî õàï÷å...
- Ïîìíèø ëè êîé òè ãî äàäå?
- Íå, òðÿáâà äà èçëèçàì, à èìà ïèñìî â ïîùàòà. Ãîëÿìî è áÿëî, ðàçîïàêîâàì ãî, ñåíêèòå íà êàïêèòå ðèñóâàò ïî õàðòèÿòà, íàâúí âàëè. Èìà íÿêàêâà áåëåæêà è õàï÷å. Ðàçãúâàì áåëåæêàòà âíèìàòåëíî, äà íå ÿ ñêúñàì. Ïèøå...
ÅËÀ ÓÒÐÅ Â 8
Èìà àäðåñ.

Ðàçáðàõ êàêâî áåøå îíîâà õàï÷å, âå÷å ãî çíàì, êàêòî ãî çíàÿò è òå, çíàåì ãî çàåäíî. Íå çíàì êàê ãî íàïðàâè, íî òî îáúðêà ïðåäñòàâàòà ìè çà âðåìå. Ñåãà çà ìåí íÿìà äíåñ èëè óòðå, íÿìà â÷åðà, íÿìà ñìèñúë îò ÷àñîâíèöè, çàùîòî òå ñàìî ñêà÷àò íàñàì-íàòàì. Àç ïúëíÿ åäíà ÷àøà ñ âîäà è ÿ èçïèâàì â åäèí è ñúùè ìîìåíò. Åäíîâðåìåííî ñúì íà åäíà óëèöà, ïðåä åäíî îãëåäàëî, ïèÿ åäíà ÷àøà è îòíîâî ïîìàãàì íà íÿêîé äà íå ñêî÷è îò ðúáà. Íî çàùî ãî ïðàâÿ?...

Îñòàâÿì ÿ ïðåä ìåí è îòïèâàì. Õàï÷åòî ïîòúâà íÿêúäå â òÿëîòî ìè, à âîäàòà ñå ðàçëèâà ïî ðúêàòà, íàâúí âàëè. Ëåêî ãúäå-ëè÷êà. Ïîñÿãàì äà ñå ïî÷åøà, íî âèæäàì íåùî òàì, íàïèñàíî å íà ðúêàòà ìè. Ñâàëÿì ÷àñîâíèêà, ïîíåæå ãî çàêðèâà. Èçïèñàíî å íàîáðàòíî, òàòóèðîâêà, ùå ÿ âèäÿ ïðåä îãëåäàëîòî. Âäèãàì ðúêà ïðåä ñåáå ñè, à òàì ñ ãîëåìè ÷åðíè áóêâè ïèøå...
- Òîíè.
- ...äà...êîé å Òîíè?
- Òè ñè Òîíè. Àç ñúì Òîíè. Íèå âñè÷êè ñìå Òîíè. Íèå ñìå åäíàêâè. Òè çíàåø âñè÷êî çà íàñ.
- Íî...
- Çàïîâÿäàé, îïèòàé âèíîòî.

Òå ìè âçåõà âðåìåòî, ðàçïîëàãàò ñ íåãî âìåñòî ìåí, à àç âúðøà òÿõíàòà ðàáîòà, íî òå íà çíàÿò åäíî - Ïîëÿíàòà ñúù-åñòâóâà. Àç áÿõ òàì, âèäÿõ ÿ è êîëêîòî è èçòúðêàíî, áàíàëíî èëè ãëóïàâî äà ïðîçâó÷è - êðàñèâî áåøå.


Ñåäÿ íà ðúáà íà ñãðàäàòà è ãî ãëåäàì êàê ñëèçà ïî ñòúë-áèòå, îòäàëå÷àâà ñå îò ìåí è îò ðúáà. Îíçè äèì îò öèãàðàòà ìó, êîéòî ìå êàðàøå äà ñå çàìèñëÿì îùå ñå âúðòè íàîêîëî. Óñåùàì ãî è ãî âèæäàì. Ìèñëÿ ñè, êàêâî ùå ñòàíå, àêî ñêî÷à àç. Íèùî îñîáåíî, íàëè ÷àêàì âÿòúðà. Íå ñúì çàêúñíÿë. À òîé, âÿòúðà, íè-êîãà íå çàêúñíÿâà, ïî ïðîñòàòà ïðè÷èíà, ÷å íèêîãà íå èäâà... îñúçíàâàì ãî, äîêàòî ëåòÿ íàäîëó, äà, äîêàòî ïðîçîðöèòå íà ñãðàäàòà èç÷åçâàò ïîêðàé ìåí èìàì âðåìå çà âñè÷êî. Ãëàâàòà ìè å âèäåîêàñåòà, ìîãà äà âðúùàì íàçàä êîëêîòî ïîèñêàì. Âñè÷êî å çàïèñàíî, âñè÷êî. Ìîãà äà çàâúðòÿ ëåíòàòà òîëêîâà íàçàä, ÷å äà ñè ñïîìíÿ êàêâî ëè íå... òîãàâà çíàì êàêâî Ùå ñå ñëó÷è...åòî...

Ñëèçàì áàâíî ïî ñòúëáèòå, à òå ñà âèòè, ñàìî â òàçè ñãðà-äà èìà òàêèâà ñòúëáè, ñèãóðåí ñúì. Äî ñãðàäàòà íÿìà ïúò, çàùî-òî àç âèíàãè ñúì áèë òàì, à ñòúïàëàòà íå ñå èçêà÷âàò çà ïåò ìè-íóòè, çàùîòî íå ñà ïåò åòàæà, à çàåäíî ñ îíçè ÷àñ... íå çíàì êîëêî ñà, íå ñà ïåò. Ïàðàïåòà å äúðâåí ñ ìàëêî äúðâîðåçáà. Ñòú-ïàëàòà - ìðàìîðíè. Îòðàçÿâàò ñëåäîáåäíîòî ñëúíöå ïðåç ïðî-çîðöèòå... âñúùíîñò, áèõà ãî îòðàçÿâàëè, àêî ãî èìàøå. Íî íà-âúí âàëè, à àç ñëèçàì íàäîëó ïî ñòúëáèòå. Âèÿò ñå íà áåçêðàéíà ñïèðàëà è èç÷åçâàò íÿêúäå äîëó, èçâúí ïîëåçðåíèåòî ìè. Òîâà ìå ïîäñåùà çà áåëåæêàòà, âàäÿ ÿ îò âúòðåøíèÿ äæîá íà ñàêîòî. Âðàòàòà å íà äîëíèÿ åòàæ, âäÿñíî. Âëèçàì, èìà áþðî, íÿêîé ñåäè çàä íåãî.
Çàïî÷âàì äà ðàçêàçâàì. Îòíîâî.

Çàùî ãî ïðàâÿ, òå êàêâî íàïðàâèõà çà ìåí? Íå çíàì. Âñú-ùíîñò ïðîñòî å. Òå ñå íóæäàÿò îò õîðàòà, íå ìîãà äà êàæà òî÷íî çàùî. È àç íå çíàì, ïàçÿò ãî â òàéíà. Òîíè êàçâà ñàìî êàêâî äà ïðàâÿ, òîâà, êîåòî íà íåãî ìó å îò ïîëçà. È íà âñè÷êè òÿõ. Äà ãè âúçñïèðàì îò ñàìîóíèùîæåíèå. Íî çàùî...?...
- Çàïîâÿäàé. Îïèòàé âèíîòî.

Âèæäàì ðúêàòà ñè â îãëåäàëîòî, ìîêðà å, çàðàäè ÷àøàòà, êîÿòî ðàçëÿõ. Çíàì êàêâî ïèøå, âå÷å ñè ãî ñïîìíÿì ÿñíî, âèíàãè ùå ñè ãî ñïîìíÿì. Ïðåäïîëàãàì. Òîëêîâà å ïðîñòî, òîëêîâà... êîëêîòî âèíàãè å áèëî.
 ÷àøàòà èìàøå õàï÷å, òðÿáâàøå äà ãè èçïèÿ, òàêà ïèøå-øå â ïèñìîòî. Àêî èñêàì äà æèâåÿ. Îñúçíàõ, ÷å èñêàì è ãî èç-ïèõ, íÿìàøå âêóñ. Ïîòúíà â ìåí òàêà, êàêòî âñè÷êè ìèñëè, ñúù-åñòâóâàùè ïðåäè äà íàäèãíà ÷àøàòà, ïðåäè äà ñå ðàçâåÿò ïåð-äåòàòà, ïðåäè äà ïîãëåäíà â îãëåäàëîòî çà ïúðâè ïúò, ïðåäè äà ñè ñïîìíÿ Ïîëÿíàòà, ïðåäè, ïðåäè äîðè âÿòúðúò äà ðåøè äà ñè ïîèãðàå. Ïðåäè.
Ïîëÿíàòà îòíîâî ñúùåñòâóâà, îòíîâî íÿêúäå äàëå÷, ïðåä, íàä èëè ïîä ìåí. Íÿêúäå, êúäåòî íå ìîãà äà ÿ äîêîñíà. Çàòîâà ñåäÿ íà ðúáà, ïðåä îãëåäàëîòî è ïðåä ïðîçîðåöà è ÷àêàì âÿòúðà. Ñúùèÿò âÿòúð, êîéòî íèêîãà íå çàêúñíÿâà. À àç ãî ÷àêàì, áåç ÷à-ñîâíèê íà ðúêàòà ñè, îáúðêàí îò âðåìåòî. Íåâèäèìî ïðèñúñòâèå â íå÷èè ìèñëè. Ìîèòå ñîáñòâåíè.

Àç ïàäàì. Ïàäàë ñúì, çíàì êàêâî å äà ïàäàø, à åòàæèòå ïîêðàé òåá äà íå èñêàò äà ñâúðøâàò. Ïîëÿíàòà äîëó äà íå èñ-êà äà òå ïðèåìå. Çíàì. Çàòîâà ñòîÿ íà ðúáà è ãè ñïèðàì, ïîñëå ãëåäàì êàê ñëèçàò ïî ñòúëáèòå è ñè ìèñëÿ êúäå ñúì. Êúäå...
Àç ïàäàì. Çàòîâà. Åòî çàùî.

- Êúäå ñè ñåãà?
- Îòíîâî òàì.
- Òàì ëè?
- Òàì. Ñòîÿ, êàêòî ñòîÿõ äîñåãà òîëêîâà ìíîãî ïúòè. Íå-âîëåí ïëåííèê íà ñúäáàòà, àêî ñúäáàòà ñå êàçâà Òîíè. Ñòîÿ, êàê-òî è òóê, çàä òîâà áþðî, ðàçêàçâàì. ×àêàì è ïðåç òîâà âðåìå ðàç-êàçâàì. À íåùàòà ñå ñëó÷âàò...
Íàäèãàì åäíà ñòúêëåíà ÷àøà, âîäàòà ëåêî ñå ðàçëèâà è ïîòè÷à ïî ðúêàòà ìè.  ÷àøàòà òðÿáâà äà èìà õàï÷å, íî ìè ñå ñòðóâà òâúðäå ãîëÿìî, åäâà ïðåãëúùàì. ×àñîâíèêà å ìîêúð.

Îáè÷àì âîäàòà äà ìè å ñòóäåíà...

Îãëåæäàì ñå, ñâàëÿì ãî. Ïåðäàòàòà ñå âåÿò,íàïîìíÿò õúë-ìîâåòå íà ïîëÿíàòà, öâåòÿòàò ïî äàíòåëèòå ñÿêàø ñà æèâè.
Êàòî íà ñíèìêà.

...çàòîâà âèíàãè ñè ñëàãàì ëåä÷åòà...

Îãëåæäàì ñå îòíîâî, ïîãëåäà ìè ïîïàäà íà ïèñìîòî. Òî-âà, êîåòî òúðñÿ. Èìà áåëåæêà. Àäðåñ. È îùå íåùî...

...äîáðå äå. Åäíî ëåä÷å.

Ñåãà çíàì. Èëè?

Åäíî ìàëêî áåëåçíèêàâî õàï÷å ëåæè òèõî âúðõó õàðòèÿ-òà íà ðàçãúíàòàòà áåëåæêà. Òîâà ùå ïðàâè è çàíàïðåä, äîêàòî íå ñâúðøè âå÷íîñòòà. Ëåäúò ñå òîïè â ñòîìàõà ìè, âìåñòî õàï÷åòî. Ñåãà çíàì.
Àç íå ñúì Òîíè. Íå ñúì åäíàêúâ. Òàòóèðîâêàòà å ñàìî çà äà ñè ñâàëÿ ÷àñîâíèêà, ïîíåæå õàï÷åòî îáúðêâà âðåìåòî è ïðåä-ñòàâàòà çà íåãî. Íî àç íå ãî èçïèõ è íèêîãà íÿìà äà ãî íàïðàâÿ, çàùîòî òîçè ìîìåíò çà ìåí å ìèíàëî, ìàêàð àç ïîñòîÿííî äà ñúì ïðåä îãëåäàëîòî, íàäèãàù ÷àøàòà, ñåäÿù íà ðúáà è... åäíî õàï÷å ëåæè íà õàðòèÿòà.
Òîãàâà çàùî?

Âå÷å çíàì êúäå å Ïîëÿíàòà. Òÿ å òàì äîëó, ïîä ìåí è å ñúâñåì íàáëèçî, çàïúòèë ñúì ñå òî÷íî íàòàì. Âå÷å íÿìà íóæäà äà ÷àêàì âÿòúð, êîéòî íÿìà äà äîéäå. Ïîëÿíàòà ïðèáëèæàâà...

- Å?
- Àç ñúì íà ðúáà, ñåäíàë ñïîêîéíî. Íàáëþäàâàì èçãðåâà, íÿìà îáëàöè, êîèòî äà ãî ñêðèÿò, íå âàëè. Ñàìî çàòîâà. Âèæäàì äèìà îò öèãàðèòå, êîèòî íèêîãà íå ñúì ïóøèë, çàùîòî å òâîé. Òè âèíàãè ñè áèë òàì, ÷àêàë ñè. Óñåùàì ðúêàòà íà ðàìîòî ìè, ïîñëå íåùî ñå ñëó÷âà, âå÷å ñå å ñëó÷âàëî è ïàê ùå ñå ñëó÷âà. Åä-íîâðåìåííî ìíîãî ïúòè, âñå â åäíî äåéñòâèå.
À àç ñúì íà ðúáà, ïðåä åäíî îãëåäàëî, ïðåä åäíè ïåðäåòà ñ ÷àøà â ðúêà. Åäíîâðåìåííî ìíîãî ïúòè, âñå â åäíî äåéñòâèå. Åäíî õàï÷å ëåæè íà õàðòèÿòà. Åäíîâðåìåííî. Ìîæå áè çàùîòî...
Ñåäÿ íà ðúáà îòïóñíàò, ñïîêîåí. Íàáëþäàâàì èçãðåâà. Íå ÷àêàì âÿòúðà, êîéòî íèêîãà íå çàêúñíÿâà, ïî ïðîñòàòà ïðè÷èíà, ÷å íèêîãà íå èäâà, ïðîñòî ñåäÿ. Öèãàðåí äèì ñå çàâúðòà îêîëî ìåí, à àç íå ïóøà. Êàðà ìå äà ñå çàìèñëÿì, íå çíàì êàê, íî òàêà ïðàâè. Ïîçíàâàì ãî. Ãëåäàì õîðàòà äîëó çàåäíî ñ ìîèòå ñè ìèñ-ëè, çàåäíî ãëåäàìå. Ñàìî òîâà èñêàì... èëè ïúê íå. Ñëúíöåòî âñå ïîâå÷å ñå ïîêàçâà, îöâåòÿâàéêè îáëàöèòå âúâ âñåâúçìîæíè ÿðêè öâåòîâå. Íàïîìíÿ ìè Ïîëÿíàòà, çà íåÿ ñúì äîøúë. Ñìÿòàì äà îòèäà òàì, íà îíîâà ìÿñòî è äà îòêðèÿ òîâà, êîåòî Òîíè ìè îòíå.
Ñåäÿ çàñëåïåí îò ãëåäêàòà, óñåùàì ðúêàòà òè íà ðàìîòî ñè. Îáðúùàì ñå, íî å êúñíî. Òî ñå ñëó÷âà. Òîâà, êîåòî âå÷å ñå å ñëó÷âàëî è ùå ñå ñëó÷âà îùå ìíîãî ïúòè, âñå åäíîâðåìåííî. Àç ïàäàì.
Ëåòÿ íàäîëó, à åòàæèòå ëåòÿò ïîêðàé ìåí, ëåòèì çàåäíî. Ñàìî äåòî â ðàçëè÷íè ïîñîêè. Òðèäåñåò ñà. ×àêàì äà ñâúðøàò, íî òå íå æåëàÿò. Ñàìî ëåòÿò...

Òàêà çàïî÷íà âñè÷êî.
Ãëàâàòà ìè å âèäåîêàñåòà, ìîãà äà âðúùàì íàçàä êîëêîòî ïîèñêàì. È ãî ïðàâÿ. Ñïîìåíèòå ñå âúðòÿò êàòî ÷åðíî-áåëè ôèë-ìè îêîëî ïîãëåäà ìè, íå, âñúùíîñò èìà öâÿò, öâåòîâå... ðåàëíè ñúáèòèÿ. Òå ñå ñëó÷âàò ñåãà îòíîâî, çàùîòî âå÷å ñà ñå ñëó÷âàëè âåäíúæ, ìàêàð äà íå ïîìíÿ. Çàòîâà âèíàãè çíàì, êàêâî Ùå ñå ñëó÷è, òî âå÷å å áèëî. È òàêà îòíîâî è îòíîâî, âñå åäíîâðåìåí-íî. Ïðåæèâÿâàì ñâîèòå ñïîìåíè êàòî íà êèíî, à åòàæèòå ëåòÿò, ëåòèì çàåäíî. Âèäåîêàñåòà.
Àç ñúì íåâèäèìî ïðèñúñòâèå, âå÷íà ìèñúë. Æèâåÿ åäèí æèâîò, êîéòî âå÷å ñå å ñëó÷âàë è âñè÷êî â íåãî ñå ñëó÷âà â åäèí è ñúùè ìîìåíò. Èçïèâàì åäíà ÷àøà, äîêàòî ÿ ïúëíÿ è ÿ ïîâäè-ãàì. È ïàê. Òîíè âèíàãè å áèë òàì, çà äà ìè ïîìîãíå äà ïîëåòÿ, âúïðåêè ÷å íå ïîìíÿ äà ñúì ãî ìîëèë. Ñåãà æèâåÿ òîçè ìåæäè-íåí æèâîò â åäèí ìèã çàåäíî ñ åòàæèòå è îùå ìíîãî äðóãè êàòî ìåí, ìàêàð íèêîé äà íå ãî îñúçíàâà. Ïî åäèí èëè äðóã íà÷èí, íèå ñìå åäíàêâè. À òî ñå ñëó÷âà ñàìî íà òåçè, êîèòî ëåòèì. Íà-ëè÷à ñå Çåìÿ.
Òàêà çàïî÷íà âñè÷êî.
Òàêà è ùåøå äà ñâúðøè, àêî ñâúðøâàøå.

Ïîëÿíàòà âèíàãè å áèëà äîëó, ãîëÿìà è çåëåíà, êàêâàòî ìîæå äà å ñàìî åäíà ïîëÿíà. Êðàñèâà. Òÿ å ìîÿòà ìå÷òà, çàùîòî ñ íåÿ ñâúðøâàò åòàæèòå è ïîâå÷å íèêîãà íÿìà äà ëåòÿ íàäîëó.
Çàòîâà îòíîâî ñåäÿ íà ðúáà, íå ãëåäàì íèùî,íå ÷àêàì íè-êîãî. Ñêà÷àì ëåêî, ëåòÿ, ëåòèì çàåäíî ñ åòàæèòå, à òå ñà òðèäå-ñåò. Äîñòàòú÷íî ìèñëÿ. Íî ãëàâàòà ìè å âèäåîêàñåòà, íå èñêàì äà âðúùàì íàçàä, íî ãî ïðàâÿ. È âñè÷êî çàïî÷âà, îòíîâî ñúì òàì èëè òóê, ïðåä îãëåäàëîòî, ïåðäåòàòà, ÷àøàòà, âðúùàì ñå íàçàä ïî ñòúëáèòå, îòâàðÿì åäíà âðàòà, ñÿäàì çàä åäíî áþðî.
È ðàçêàçâàì. Îòíîâî.

Òðÿáâà äà èçëèçàì, ùå îòèäà äî ñãðàäàòà. Îò äîñòà âðåìå íå å âàëÿëî. Âðåìåòî å ïðèÿòíî, à èìàì ïèñìî â ïîùàòà, ãîëÿìî è áÿëî. Îò Òîíè å, êàêòî îáèêíîâåíî. Èìà àäðåñ, òî÷íî òàì å, â 8 ïèøå. Òàì ùå ñúì, íî ñúì ñè çàáðàâèë ÷àñîâíèêà ïðåä îãëåäà-ëîòî. Áÿõ ãî ñâàëèë, çà äà òàòóèðàì èìåòî ñè òî÷íî òàì, âèíàãè ñúì ñè ãî ìèñëåë, è âçå ÷å äîáðå ñòàíà. Ñåãà ñúì äîâîëåí. Ùå ïèÿ åäíà âîäà, ïîíåæå å äîñòà òîïëî è èçëèçàì.
Åòàæèòå ëåòÿò ïîêðàé ìåí.

Çíàÿ çà êàêâî å ïèñìîòî, çà ñúùîòî îòèâàì è àç. Îãëåæ-äàì ñå îòíîâî, òðÿáâà äà èçãëåæäàì äîáðå. Ìèñëÿ, ÷å òàêà å èäå-àëíî. Âçèìàì ïèñòîëåòà îò ïðåä îãëåäàëîòî, çà ñúæàëåíèå ÷à-ñîâíèêúò îñòàâà òàì. Îíçè äåí èìàøå äðóãî ïèñìî, ñïîìåíàâà-õà çà òîâà ïèñìî, èìàøå èçâåñòíà ñóìà, êàòî ìîòèâàöèÿ äà ñâúð-øà ðàáîòàòà. Çíàÿò, ÷å ñúì äîáúð, çàòîâà ÿ âúçëàãàò íà ìåí. Òî-íè íÿìà øàíñ.
Ëåòÿò. Òðèäåñåò ñà.

Èçêà÷âàì ñòúëáèòå, âèòè è âèñîêè, ñòðàííî, íî íÿìà àñ-àíñüîð. Ïîãëåæäàì áåëåæêàòà, ñâèâàì â äÿñíî è îòâàðÿì åäíà âðàòà. Ñÿäàì çàä áþðîòî. Ðàçêàçâàì òîâà, êîåòî òðÿáâàøå. Òîé ìå ãëåäà, à ðàçãîâîðà å ïðèêëþ÷èë è íå çíàì êîãà, íà ìàñàòà èìà ïðàçíà ÷àøà, ñèãóðåí ñúì, ÷å áåøå ïúëíà. Ñïîìåíàâà íåùî çà âèíî. Íèìà ñúì ïèë...?
- Êàê ìèñëèø, êàêâî èìàøå âúâ âèíîòî?

Òîçè ïèñòîëåò ÿâíî íèêîãà íÿìà äà ãî èçâàäÿ. Ñåäÿ òàì, íà ðúáà, íå ïîìíÿ íèùî. Ñàìî òîâà, ÷å íå òðÿáâàøå äà îñòàâÿì øàíñ íà Òîíè. Âñúùíîñò ñòàíà îáðàòíîòî. Óñåùàì ðúêàòà ìó íà ðàìîòî ñè, ïàäàì.
Òðèäåñåò ñà, ëåòèì çàåäíî.

Íî òå íå çíàÿò, íå çíàÿò êàêâî íàïðàâèõà âñúùíîñò. Êàêâî ñå ñëó÷è èçâúí ðàçêàçà. Êúäå å Ïîëÿíàòà è íàêúäå ëåòÿ àç çàåäíî ñ åòàæèòå. Íå çíàÿò èìåòî ìè. Íå çíàÿò...

- À ïîñëå?
- Àç ìîãà äà áúäà õèëÿäè Òîíè, åäíàêâè, âñå åäíàêâè è â èçâåñòåí ñìèñúë ðàçëè÷íè. Ìîãà äà áúäà è ñåáå ñè.Íî Òîíè ìè å íóæåí, çà äà èìà íà êîé äà ðàçêàçâàì èñòîðèéòå ñè,áåç çíà÷åíèå äàëè ñà îòäàâíà çàáðàâåíè ñïîìåíè, èëè ÷èñòî âúîáðàæåíèå. Òàêà å.Âñåêè èìà íóæäà îò åäèí Òîíè, ñâîÿ ñîáñòâåí Òîíè, êîéòî äà ãî ïîáóòíå îò ðúáà è äà ìó ïîêàæå èñòèíñêèÿ æèâîò â åäèí áåçêðàåí ïîëåò. Äà òè ïîêàæå, ÷å àêî ìîæåø äà ëåòèø, íå òè òðÿáâà Ïîëÿíàòà, ñòèãà òè äà ÿ ãëåäàø òàì íÿêúäå. Äà çíàåø, ÷å ÿ èìà. Àç çíàì.
Àç ìîãà äà áúäà õèëÿäè Òîíè, åäíàêâè èëè ðàçëè÷íè â åäèí è ñúùè ìîìåíò. Ìîãà äà áúäà è ñåáå ñè. Òîâà å èçáîðúò íà ìîÿ æèâîò. Àç ãî ïðàâÿ âñåêè äåí.
Ñåãà å òâîé ðåä.

...äîêàòî âñè÷êî â ãëàâèòå íè ñå ñëó÷âà åäíîâðåìåííî.

- Êîé ñè òè?
- Àç ñúì Òîíè.
Ïîñëå ñå óñìèõíàõ.
Ñåãà å òâîé ðåä.



Peter®7.4.2006


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 26.04.2006 @ 14:02:01 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Satyrr

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 18:32:15 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òîíè." | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òîíè.
îò Den i nosht íà 27.04.2006 @ 05:04:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Àç ìîãà äà áúäà õèëÿäè Òîíè, åäíàêâè èëè ðàçëè÷íè â åäèí è ñúùè ìîìåíò. Ìîãà äà áúäà è ñåáå ñè. Òîâà å èçáîðúò íà ìîÿ æèâîò. Àç ãî ïðàâÿ âñåêè äåí.
....
!:),
i prodqljavai-
ocelavai...