Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 530
ХуЛитери: 6
Всичко: 536

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Heel
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Georgina

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПревратности на съдбата
раздел: Разкази
автор: jonkata

Нинет вървеше бавно под майския дъжд, сякаш това беше онзи дългоочакван душ, който щеше да измие душата й и да отвори нов път за решение на старите проблеми. Нямаше за къде да бърза. Тъмната къща никога не й търсеше сметка, защо закъснява. Предстоеше й съдбоносно, и може би щастливо, събитие, ако имаше само една гледна точка, или поне обичаше мъжа за когото утре щеше да се жени, ама не - от къде такива екстри ?
Доколкото познаваше Пиер, той се бе отказал от брачния обет в мига в който е узнал, че е уволнена от престижната й работа, че банковата й сметка е обратно пропорционална на размера на ипотеката на къщата … Всъщност, истински я болеше от причината, поради която я уволниха.
- Нинет, в кабинета на главния - отекна в съзнанието й дрезгавия глас на секретарката на главния редактор на Икономическа мисъл - вестникът, в който работеше вече пет години.
Спомни си как трепна и в очите й грейна пламъче на надежда, че отдавна очакваното, полагащото й се повишение можеше стане факт, след вчерашната статия за финансовите злоупотреби във Фондация "Сираци с бъдеще".
- Седни! - каза главният, стана от стола си и започна да се разхожда нервно. - Предполагам, че се досещаш за какво те викам. За съжаление вестникът ни не може да си позволи да те задържи на работа след статията ти от вчера. Не знам как ще издържим и на съдебните дела с които ще ни погнат сега. Излишно е да казваш каквото и да било, защото ако до двадесет минути не напуснеш тази сграда …
Този спомен я накара да преживее отново болката с която напусна офиса, след това и сградата, без да продума, запали колата и потегли. Тъкмо когато зави по третокласния път, който водеше към нейната къща, моторът на колата прихърка, и спря. Дъждът нямаше никакво намерение да спира защото валеше като по партийно поръчение. Тя излезе от колата и тръгна пеша. Приближаваше къщата, която утре трябваше да освободи. Единствените й две задачи бяха да опакова книгите и личния си багаж, и да им намери подслон за, незнайно колко известно време. За това къде щеше да преспива тя - не мислеше. Прибра се, преоблече се и се захвана с телефона. Някои от приятелите й не отговаряха, други - учтиво й отказваха, трети просто изразяваха съжаление за неприятностите, които има, и затваряха. След като се оказа, че на броеницата на житейските гадости нямаше повече свободни топчета, тя седна на пода и заплака. Плачеше сърцато и напоително над купа безплодни въпроси и удряше с длани главата си. Телефонът звънна, стресна я и я извади от разпененото море на самосъжалението. Стана и напусна стаята. Телефонът продължи да звъни, което я подразни и тя го вдигна от спалнята си. В едно със слушалката се строполи тежко на голямото легло и с призрачен глас каза: "Ало, кого търсите, моля?"
- Търся Нинет Мартен - отговори гласът в слушалката.
- На телефона.
- Аз съм Филип Бувие от Банка " Бувие и син".
Това беше банката, която беше отпуснала кредит срещу ипотеката на къщата й, и в която понастоящем работеше годеникът й. Сърцето й заби лудо при мисълта, че и за него може да последват неприятности.
- Госпожице Мартен, защо замълчахте? Времето е неудобно, зная, за което се извинявам, но от няколко часа се опитвам да се свържа с вас и все не мога. Можете ли да говорите?
- Да говоря - мога, но да кажа нещо смислено - не мога.
- Толкова ли ви главозамая успехът на статията?
Нинет реши, че натрапникът й се подиграва най-нахално в лицето, и почти изрева в слушалката:
- Толкова, ами, колко? Ако за шест часа ви изритат от работа, изхвърлят от къщата, годеникът ви развали годежа, срещу вас се озъби половин милион франкова ипотека в банка "Бувие и син" и приятелите ви до един се изпокрият в миши, къртичи и други черни дупки, разбира се, че единственото нещо, което ви остава е главозамайването.
- К-как-во - започна за заеква гласът в слушалката, загубил предишната си самоувереност - как така уволнена, изритана и …
- Точно в реда и по начина, по който ви го представих. Нощта ще изкарам в тази къща, само защото съдя изпълнителят, банковите служители и домоуправителят спят - отвърна троснато тя и затвори телефона. Но не позна. Той отново иззвъня.
- Защо затворихте?
- Защото това е единственото, което мога - изрева и отново затвори.
След всеки вдигнат телефон инициаторът казваше по една - една и половина дума, чуваше сигнал централа, затваряше и отново набираше. Младата жена, най-после престана да го вдига, даде възможност на мъжа да запише речта си на секретаря и с това изясни всичките проблеми на комуникацията.
- Слава богу, че се включи секретарят. Както ви казах вече аз съм Филип Бувие, акционер и син на главния акционер Бовил Бувие. Ние всички и особено баща ми сме силно впечатлени от статията за корупцията във Фондация "Сираци с бъдеще". През цялото време се опитвам да ви предложа работа при нас…
- Тоест как? - включи се в разговора тя.
- Ние силно се нуждаем от човек с вашите качества.
- И какви са моите качества, заради които вие искате да ми предложите работа, а бившите ми шефове ме уволниха?
- Силно развит нюх към финансови злоупотреби, твърдост и постоянство в постигане на целите, находчивост, и сериозно отношение към работата, и … да продължавам ли?
- Недейте, още веднъж ще ме разплачете.
- След всичко което сте преживели днес е естествено казаното от мен да ви се струва мираж, но дори да не ми повярвате, моля ви елате утре сутринта в девет часа в банката, да поговорим и да ви представя на баща си.
- И това не мога да направя. Прибирайки се тази вечер, ми се повреди колата и остана насред пътя, а за да пристигна пеша до вас в девет, утре сутрин, трябваше да съм тръгнала от тук преди час.
- Не се тревожете, кажете ми адреса и аз ще дойда да ви взема.
Тя продиктува машинално адреса и номера на мобилния си телефон, каза още няколко учтиви думи за край на този разговор, и заспа. На сутринта се събуди от пронизителния вой на звънеца на входната врата, върху който някой видимо бе залепнал. Беше Бувие син и само личното й появяване, откъм външната страна на вратата, го отлепи от споменатото място.
- Как минахте покрай колата ми?
- Тъй като не я срещнах, без проблем. Побързайте, трябва да тръгваме.
Тя го покани за влезе, предложи му да си направи кафе и изтича горе да се приведе в приличен вид. След около половин час потеглиха и доизясниха част от фактите, изкристализирали в снощния разговор.

На две преки от банката, той спря колата, тя слезе и продължи пеша. Влезе в банката и в дясно от входа откри бюрото на годеника си, Пиер. Като надежден млад банков чиновник, той седеше в очакване на първия клиент, и при влизането му, рипна на крака и залепи на лицето си най-широката служебна усмивка, която намери в своя арсенал. За негова неприятна изненада към бюрото му се устреми уволнената от вестника, бездомна, с огромен дълг към тази банка, довчерашна негова годеница, Нинет Мартен, само дето изглеждаше по - добре от всякога.
- Здравей Пиер - закачливо поздрави Нинет - изпълни ли твоите задачи за сватбата?
- Госпожице, единственото нещо, което мога да направя за вас е да ви предоставя справка за дължимите вноски ( усмивката му угасна), след което ще ви помоля да напуснете банката (физиономията му се изостри), а занапред, ви съветвам да ограничите отношенията ни само в служебен план ( лицето му се изкриви в гнилостно - зловонна гримаса).
- С удоволствие, Пиер, защото лимитът на личните ни отношения окончателно се изчерпа, както и всички възможности за кредити. Приятен ден.
При тези думи, на фона на споменатата вече гримаса, Пиер й хвърли толкова яростен поглед, че той премина през Нинет, спря и се изтъпанчи в цялото си величие, пред Бувие син, смразявайки кръвта в жилите му. Филип се приближи да бюрото, подхвана Нинет за лакътя, помагайки й да стане, и каза:
- Госпожице, ако можете, простете нелюбезността на бившия ни служител. Да вървим!
Три седмици след злополучната майска нощ седем къщни врати се отвориха за Нинет Бувие, в нито една от които тя не влезе, но пък през тях излязоха седем нейни близки приятели, за да й връчат лично молбите си за разни работи.


Публикувано от BlackCat на 25.04.2006 @ 08:35:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jonkata

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 14:39:52 часа

добави твой текст
"Превратности на съдбата" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Превратности на съдбата
от Zen_ (zen_@abv.bg) на 25.04.2006 @ 14:55:37
(Профил | Изпрати бележка)
Привет, Джонка! :)
Четох с интерес и много ми хареса и стилът ти и изразните средства и това, как увлекателно разказваш... Като цяло се е получило много добре, но... според мен финалът е слаб - особено с това изречение:
"Три седмици след злополучната майска нощ седем къщни врати се отвориха за Нинет Бувие, в нито една от които тя не влезе, но пък през тях излязоха седем нейни близки приятели, за да й връчат лично молбите си за разни работи."

Лично на мен, би ми се искало да прочета още, и едва тогава да има някакъв финал, но, ако ще е този, да бъде по-ясен, а не "да й връчат лично молбите си за разни работи.".

Майсторски разказваш, владееш и диалога много добре, но тук не се е получил финалът...
... И имаше там един израз "валеше като по партийно поръчение", който, според мен, не е подходящ за иначе изящния стил на писане, който предлагаш на читателя...

Успех, Джонка! :))
Ти можеш - това се вижда отдалеч! ;-)

_Z_


Re: Превратности на съдбата
от angar на 25.04.2006 @ 21:28:15
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Много хубав разказ - намирам го без какъвто и да е недостатък!
Освен ако можеше и действието да е в България. Всъщност то би могло да мине и за в България, ако не бяха френските имена!


Re: Превратности на съдбата
от ESEN (z55@dir.bg) на 25.04.2006 @ 21:40:23
(Профил | Изпрати бележка) http://esen.blog.bg/
Много ми хареса разказа ти, Джонка! Пишеш много увлекателно и е удоволствие да чета твоите творби. С нетърпение ще чакам следващата. Радвам се, че си тук и ни даваш възможност да прочетем толкова хубави произведения!