Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 798
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 803

Îíëàéí ñåãà:
:: pc_indi
:: pavlinag
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒå
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: nel4o

Òîé áåøå òóê, íî ñè çàìèíà. Òàêà å ïî-ñïîêîéíî, èíà÷å å òÿñíî. Ïî-äîáðå, êîãàòî èìà ÷àñîâå ìåæäó íàñ, ïî-ìàëêî òúæíî å.

Âäúõâàì ìèðèñà íà íîùòà. Íà òàçè íîù, ñëåä äúæä. Ìèðèøå òî÷íî êàòî òàì- ó äîìà. Íèêîãà íîùòà íå å ìèðèøåëà òàêà. Ïîíå íå òóê. Õëàäíî å. Áîñà ñúì, â ìîêðàòà òðåâà, òðåïåðÿ. Íåêà. Òóê âèíàãè å ïðåêàëåíî ãîðåùî.  ñòàÿòà ìè ìèðèøå íà çèìà. Íàâúí ìèðèøå íà ëÿòî, íî íå íà òóêàøíîòî ëÿòî.

Òîêó-ùî çàâúðøèõ ïîðåäíàòà êíèãà. Ïðî÷åòîõ âñÿêà äóìà, à íå ñúì ïðî÷åëà è ïîëîâèíàòà. Ïðî÷åòîõ êðàÿò íÿêîëêî ïúòè. Õàðåñâà ìè, ÷å ìîæå äà èìà òàêàâà îáè÷. Ùå ÿ ïðî÷åòà îùå ìíîãî ïúòè, äîêàòî ÿ íàó÷à íàèçóñò. Íî êíèãàòà å áåç çíà÷åíèå, âàæíîòî å, ÷å ìîæå äà å èñòèíà.

Íå ïëà÷à. Òúæíî å, íî àç íå ïëà÷à. Âå÷å îòäàâíà íå ïëà÷à íà òúæíè êíèãè, ôèëìè, äîðè ïåñíè. Ïëà÷à îò ÿä, îò ñòðàõ. Ïëà÷à îò áåçñèëèå. Íå ìîãà äà ïðîìåíÿ íèùî. Íå ìèñëÿ, ÷å èñêàì äà ãî ïðîìåíÿ, íî çíàì, ÷å íå ìîãà. Ñúðöåòî ìè áèå ëóäî, ñÿêàø âúðøà íåùî íåðåäíî, à ëåæà íà ëåãëîòî ñè è ãëåäàì òàâàíà.

Âèæäàì çâåçäè.

Èìàì ÷óâñòâîòî, ÷å äíåñ òå âèæäàì çà ïîñëåäíî. À íå èñêàì äà òå âèæäàì çà ïîñëåäíî. Èñêàì äà ïðîäúëæàâà äà òå èìà, äà èäâàø òóê, çà äà òå ìðàçÿ, äà òè ñå ñúðäÿ. È êîé çíàå, ìîæå áè ïîíÿêîãà äà òå îáè÷àì, êîãàòî íÿìà êîãî äà îáè÷àì.

Ìðàçÿ ãî. Íå ñåãà, íî ãî ìðàçÿ. Ñåãà ìè ëèïñâà ïðåêàëåíî ìíîãî. Âñåêè ïúò èëè ãî íàìðàçâàì ïîâå÷å, èëè ïîâå÷å ãî îáè÷àì. Âñå åäíî. Õàðåñâàì ãî. È òîé ìå õàðåñâà. Òàêà å îò ãîäèíè. Ñèãóðíî è òîé ìå ìðàçè, òàêà êàêòî àç ìðàçÿ íåãî. Çàùîòî ñúì òàêàâà, êàêâàòî ìîæå äà ìå õàðåñâà. Îò íàñ ñå î÷àêâà äà ñìå êàòî äðóãè ïðåäè íàñ, íå, îïðåäåëåíî íå òðÿáâà äà ñå õàðåñâàìå. Íå ìå ïîçíàâà, íî ìå õàðåñâà òàêàâà, êàêâàòî ñè ìèñëè, ÷å ìå ïîçíàâà. È íå èñêàì íèêîãà äà ìå îïîçíàâà íàèñòèíà.

Çàòâàðÿì î÷è. Âå÷å íå ñúì â ëåãëîòî ñè. Ïðàâà ñúì, áîñà, íà òåðàñàòà. Ïî íîùíèöà. Âñè÷êî å ðàçëè÷íî, îñâåí ìèðèñà. Ìèðèøå êàêòî âèíàãè ìèðèøå ó äîìà. Ðàçáèðàì, ÷å èìàì ñàìî åäèí äîì, çàâèíàãè. Íå ãî êàçâàì ïðåä íèêîé. Íèêîãà íå êàçâàì ó äîìà, õîðàòà íå ðàçáèðàò. Ìèñëÿò, ÷å ãîâîðÿ çà òàçè êúùà. Ó äîìà ãî íàðè÷àì â ñúðöåòî ñè. Ó äîìà å ñàìî íàóì, èíà÷å å èìå íà ãðàä, íà êâàðòàë. Âå÷å íå ìîãà äà ñå âúðíà òàì.

Òîé êàçâà, ÷å ìå îáè÷à. Íå å òàêà. Íå çíàì çàùî ãî êàçâà. È òîé íå çíàå. Ìîæå áè ãî å ñòðàõ îò òèøèíàòà. Àç íå ìó êàçâàì, ÷å ãî îáè÷àì, íàó÷èëà ñúì ñå äà íå ãî êàçâàì. Áåç çíà÷åíèå å, èëè ïî÷òè.

Òîé êàçâà, ÷å ñìå ïðèÿòåëè, íå êàçâà ñàìî. Ãîâîðè ìíîãî. Íåêà. Òàêà ùå ìîãà ïîâå÷å äà ãî ñëóøàì. Àç íÿìàì êàêâî äà ìó êàæà, âèíàãè êàçâàì íåùî ïîãðåøíî. Òîé ìå ïðåãðúùà, ñàìè ñìå, èíà÷å ñìå ïðèÿòåëè.

Òîé êàçâà ñúùî, ÷å å âëþáåí.  íÿêîÿ. Íÿêúäå. È àç êàçâàì, ÷å ñúì âëþáåíà. È òî ìíîãî. Ñèëíî è èñòèíñêè, êàêòî âñåêè äðóã ïúò. Íå êàçâàì òîâà, êàçâàì, ÷å ðàçáèðàì. Íå ðàçáèðàì. Òîé íåêà ðàçáèðà, àç íå ðàçáèðàì äîðè ñåáå ñè.

Ïîä òåðàñàòà èìà øîñå. Ìàëêî. Ïî÷òè áåç äâèæåíèå. Ñëåä øîñåòî èìà ó÷èëèùå, çàä îãðàäà. Ïåéçàæúò å ãîëÿì. Àç âèæäàì ïúò, íî òàì íÿìà ïúò. Ïúòÿò ìèíàâà íàäîëó ïî ñòúëáèòå, ïðåç âõîäà íà áëîêà, ïðåç øîñåòî, ïîðòàòà íà ó÷èëèùåòî, íàäîëó ïî äðóãè ñòúëáè. Áúðçî, íà òîçè ïúò âèíàãè ñå ñâå÷åðÿâà, èëè å âå÷å òúìíî. Ïðåç äåíÿ èìà äðóãè ïúòèùà. Ïî òîçè ïúò âèíàãè ñå áúðçà. Áúðçî, ïî÷òè íà áåãîì, ïðåç äîëíàòà ïîðòà, íàäîëó ïî áàèðà, ïîñëå ïî äðóãèÿ áàèð. Ñòèãàì äî âõîäà, äî áëîêà ìó. Àç ñâèâàì ïî ïúòåêàòà. Âå÷å õîäÿ áàâíî, ïîåìàì ñè äúõ, íå ñúì ñïîêîéíà.

Òîé îáè÷à è àç îáè÷àì. Âå÷íî. È íå ìîãà âå÷å äà îáè÷àì. È âñå ïàê ãî îáè÷àì. Ðàçëè÷íè ñà èëè ñà ïëàøåùî åäíàêâè. Íå ãè ñðàâíÿâàì. Âå÷å íèêîãî íå ñðàâíÿâàì ñ íåãî, òîé å ñàìî åäèí, óíèêàëåí, êàêòî ñà âñè÷êè îñòàíàëè, ñúùèòå. Âñè÷êè ñà ìè åäíàêâè. Çàùîòî, êîãàòî öåëóâàì, öåëóâàì ñúñ çàòâîðåíè î÷è. È öåëóâàì âèíàãè íåãî.

Ïúòåêàòà ñâúðøâà. Ñâúðøâà ïðåäè âðàòàòà, íî àç íå ñïèðàì, ïðîäúëæàâàì. Íå å ìíîãî äúëãî. Äúðïàì è âëèçàì. Âëèçàì òàì, êúäåòî íèêîé íå ÷àêà äà âëÿçà. Áåç çíà÷åíèå å äàëè ùå âëÿçà èëè íå, òîâà íå ïðîìåíÿ íèùî. Òîé èñêà äðóãà äà âëåçå ïðåç âðàòàòà, òîâà ãî ðàçáèðàì. Àç íå ñòèãàì. È ëþáîâòà ìè íå ñòèãà, ìàêàð, ÷å å áåçêðàéíà.

Íèêîãà âå÷å íÿìà äà îòâîðÿ âðàòàòà, âðàòàòà íÿìà äà ñúùåñòâóâà. Íî òîãàâà îùå íå çíàì.

Íå îòâàðÿì î÷è äúëãî ñëåä êàòî âñè÷êî å ñâúðøèëî. Íî òðÿáâà äà ãè îòâîðÿ. Òîãàâà áîëè íàé-ìíîãî. Òîãàâà ñúì íàé-òúæíà. Îáâèíÿâàì íåãî. Íî íå ãî ìðàçÿ. Íå å íè÷èÿ âèíàòà. Ìðàçÿ ëèöåòî, êîåòî âèæäàì, êîãàòî îòâàðÿì î÷è. Ìðàçÿ òîçè, êîéòî å òàì, êîéòî è äà å òîé, çàùîòî å òîé, çàùîòî íå å êîéòî òðÿáâà äà áúäå. Íå å íè÷èÿ âèíàòà.

Îáè÷àì. À íàèñòèíà ëè îáè÷àì? Ìèñëÿ, ÷å äà, äî ñåãà. Âñåêè äåí, îò ïúðâèÿò äåí. Äî ñåãà, äî òóê. Âèíàãè, âúâ âñåêè ÷àñ, îò âñåêè äåí, äî äíåñ. À äíåñ ñå ïèòàì äàëè îùå ãî îáè÷àì. Îòãîâàðÿì: äà. Âñå îùå äà. Ïîíå äî ñëåäâàùèÿò ìèã, äî ìèãà, â êîéòî ìîãà äà çàòâîðÿ î÷èòå ñè.

Íå êàçâàì çàâèíàãè, íî òî å ñàìî êàòî ïðèíöèï.

Êðèÿ, ÷å îáè÷àì, ÷å ìðàçÿ, ÷å ñúì îáèäåíà. Íàé-÷åñòî êðèÿ, ÷å îáè÷àì. Òàêà çíàì- òàêà ïðàâÿ. Íî å áåç çíà÷åíèå çàùîòî è äà ãî êàæà, íÿìà äà ãî ÷óÿ. È òîé ùå ãî çàáðàâè, êàêòî å çàáðàâÿë õèëÿäè ïúòè äî ñåãà.

Íî âå÷å íå ïëà÷à. Âå÷å çíàì, ÷å èìà ïî-ñòðàøíè íåùà îò òîâà, êîåòî ÷óâñòâàì. Ïî-ñòðàøíî å, ÷å ìîãà äà íå ãè âèäÿ âå÷å, íå ãè îáè÷àì åäíàêâî, íî ñå ñòðàõóâàì åäíàêâî è çà äâàìàòà.

Êðèÿ îò âñè÷êè, ïîíÿêîãà äîðè îò ñåáå ñè. Íàé-âå÷å îò òÿõ.  êðàéíà ñìåòêà ñàìî îò òÿõ ñè çàñëóæàâà äà êðèÿ. Íåêà åäèíèÿò ñè ìèñëè, ÷å íèêàê, àìà íèêàê íå ãî îáè÷àì, ÷å ãî êàçâàì ïî íàâèê, èëè çà äà ãî äðàçíÿ. Íåêà ñè ìèñëè, ÷å âñè÷êî å òàì, â ãðàäà, â êîéòî ìåí ìå íÿìà âå÷å, â ëÿòîòî, êîåòî íÿìà äà ñå âúðíå, êîåòî ïî÷òè íå ñè ñïîìíÿìå. Íåêà ñè ìèñëè, ÷å å îñòàíàë â ñïîìåíèòå, íî íå è â ñúðöåòî.

Íåêà äðóãèÿò äà ìèñëè, ÷å âñè÷êî å ìîìåíòíà ñëàáîñò, çàùîòî ñìå ñàìè â ñâÿò, â êîéòî âèíàãè ùå áúäåì ñàìè, îñâåí êîãàòî ñìå çàåäíî. Çàùîòî ñúðöàòà íè ñà íà ñâåòëèííè ãîäèíè îò òóê. Íåêà ñè ìèñëè, ÷å òå íèêîãà íå ñå âðúùàò. Íåêà íå çíàå, ÷å ãî ìðàçÿ, çàùîòî òàêà íÿìà äà çíàå, ÷å ïîíÿêîãà ïðåêðà÷âàì ãðàíèöàòà ìåæäó îìðàçàòà è... äðóãîòî.

Äà, êðèÿ. Íå ìèñëÿ, ÷å å ãëóïàâî, òàêà ïîíå ìîãà äà íå ìðàçÿ ñåáå ñè íà ñóòðèíòà. Ìîãà äà ñå ïðåñòðóâàì, ÷å íå ìå áîëè, è òå ìè âÿðâàò, çàùîòî íå ñúì êàçàëà íèùî, çàùîòî ñúì èçëúãàëà.

Íî ìîãà äà ñå ñòðàõóâàì è íå ìîãà äà ãî ñêðèÿ. Ìîãà äà êðèÿ, ÷å îáè÷àì, òðÿáâà. Íî íå è ÷å ñå ñòðàõóâàì. À ñå ñòðàõóâàì, ìíîãî. È ñå çàðè÷àì â ñúðöåòî ñè. Êàçâàì: àêî...íå!...êîãàòî ãî âèäÿ ïàê, ùå ãî ïðåãúðíà. Ñèëíî.

Ïúê òîé äà ñè ìèñëè, êàêâîòî èñêà.


Ïóáëèêóâàíî îò railleuse íà 10.04.2006 @ 11:02:18 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   nel4o

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 09:06:55 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òå" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òå
îò libra íà 10.04.2006 @ 20:37:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
òîëêîâà å òèõî â òâîÿ ðàçêàç, òîëêîâà å òèõî..
÷àê áîëè îò òèøèíà..
íÿìà äà ñå ñòðàõóâàø, áèõ êàçàëà íà ãåðîèíÿòà òè..

ñëåä êàòî òè ïðî÷åòîõ íåùàòà, ñòðàõúò ãî èìà ïî÷òè íàâñÿêúäå äîðè è íåâèäèì ïðèñúñòâà..
çàñòèíàë å â êàðòèíà - ðàçäâèæè ÿ!
ïîçäðàâ nål4o

  • Re: Òå îò nel4o íà 13.04.2006 @ 05:45:43