Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 852
ХуЛитери: 4
Всичко: 856

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКривото пространство
раздел: Есета, пътеписи
автор: condor

На кривата ракета космоса и е крив.
/ Народна Мъдрост/


Продължавам с въведението в теорията на изкривеното пространство.
Като за начало - не се стряскайте като чуете че няма право пространство. Няма хомогенно пространство. Пространството по своята същност е нехомогенно.
Хомогенното пространство има еднакви свойства във всички направления.
нехомогенното пространство има различни свойства в различни направления - но също и в различни координати.

Когато един обект се движи в пространството - пространството се изкривява. За наблюдател в един такъв обект пространството е сгъстено в посока на движение, ако един такъв наблюдател погледне зад себе си - пространството назад е разредено.

Времето става силно нехомогенно в движеща се система. Ако системата се движи със скоростта на светлината - то времето в посока на движение става нулево - тоест не може да има никакво движение напред. Движението в другите координатни оси е възможно. Движение в обратна посока е възможно. Ако приемем че една система се движи напред със скорост равна на скоростта на светлината - то това е равносилно на стоене на тялото в покой в изкривено пространство - където пространството е силно сгъстено напред, силно разредено назад и нормално нагоре и настрани.

Това е едно и също със положението на тялото във силно гравитационно поле.
В гравитационното поле пространството е сгъстено в посока на масата и разредено в обратна посока.
Затова ние можем да разглеждаме телата в гравитационно поле като тела в покой - поставени в изкривено пространство.
Ако поставим едно тяло в изкривено пространство - то това тяло запазва състоянието си на покой - всъщност ако имаме абсолютен покой тялото ще си остане неподвижно. Но ако тялото се движи по инерция - то тази инерция се запазва в гравитационното поле - колкото по сгъстено става пространството - толкова по-голяма става скоростта в гравитационното поле, ускорението в гравитационното поле нараства.

Да го кажем по другоятче - геометрията на изкривеното пространство е продължение на геометрията на гладкото или неизкривено пространство.
Закона за запазване на инерцията във празното пространство се запазва в гравитационното поле- но сгъстяването на пространствената геометрия се компенсира с нарастване на скоростта / ускоряване на тялото/ или свободно падане.

Другото интересно свойство на пространството е изкривяването покрай областите на голямо струпване на енергия.
Натрупаната енергия е равносилна на маса. Натрупаме ли голямо количество маса - пространството се разширява в близост до тази маса.

Колкото повече маса струпваме на едно място - толкова повече ново пространсво се отваря.
Това е накратко идеята на черната дупка. Натрупваме огромно количество маса - вследствие на това се отваря огромно количество пространство. Това пространство има формата на сфера - но радиуса на тази сфера е малък.

Изкривяването на пространството в областта на черната дупка е толкова силно че се получава един ефект - познат ни като пълно вътрешно отражение. Всичката светлина изпратена навън се отразява обратно вследствие на пречупването на светлината при преминаване от по-гъсто - към по-разредено пространство.

В черната дупка се получава още един ефект - ефекта на спиране на времето.

Ако едно тяло попадне в областта на черната дупка - то изкривяването на пространството изкривява времето. Времето си има посока - подобно на векторите. В едно неизкривено хомогенно пространство посоката на времето съвпада с посоката на движението, или ако не съвпада - тя е в същата полуравнина.

В черната дупка посоката на времето е към центъра на черната дупка.
Сега това твърдение го оставяме висящо, без доказателства или обяснения.

Изкривяването на пространството на Земята и в Слънчевата система не е никак малко. Кръговото движение на Земата около Слънцето, обикалянето на Луната около Земята е следствие от изкривяването на пространството.
Може би е възможно да виждаме кривината на пространството - но нашите сетива са устроени по-различно. Ние усещаме гравитацията - по този начин ние се ориентираме и заемаме винаги такава позиция че краката ни да са към сгъстеното пространство.
Но за светлината това отклонение става по друг начин. Светлината се отклонява, но винаги запазва скоростта си в посоката на движение.
Понеже масата на светлината е много малка в сравнение с масата на други частици - то ние сме свидетели на промяна на енергията на светлината - променя се дължината на светлината, скоростта на светлината се запазва.

Последното мое твърдение е под въпрос. Ще трябва да проверя дали имаме отместване на спектъра в една или друга посока.
Ще се спра до тук. Надявам се да чуя вашето мнение по въпроса. Тука не е научен форум - така че мненията на аматьори и непрофесионалисти са приветстани и желани.


Публикувано от BlackCat на 08.01.2006 @ 06:34:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   condor

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
323 четения | оценка няма

показвания 49253
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Кривото пространство" | Вход | 4 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кривото пространство
от sradev (sradev@о2.pl) на 08.01.2006 @ 10:54:25
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
продължи приказката - в 127-мерното пространство (или 433) имало едни струни от по-засукано пространство, които си мислели, че са елементарни частици, но в същност били резултат от бърничкането с вилица в тези спагети през Оня Който Ровичка. та като дръннеш по струните и Мелодията на Сферите ти пее (но това е от друга приказка).


Re: Кривото пространство
от OxyTanK (oxytank@abv.bg) на 08.01.2006 @ 15:19:57
(Профил | Изпрати бележка) http://www.belabenova.com
Ще трябва да проверя дали имаме отместване на спектъра в една или друга посока.
______________________________
не е ли това отместване именно в основата на действието на полицейския радар, отчитащ скоростта?

поздравления за дискусията, която предизвика, condor!


Re: Кривото пространство
от condor на 08.01.2006 @ 16:24:17
(Профил | Изпрати бележка)
Сложих един по-сериозен коментар към първата статия по въведение в кривите пространства.


Re: Кривото пространство
от bogest на 09.01.2006 @ 11:42:18
(Профил | Изпрати бележка)
Стабилното ти виждане, че в посока на светлината движението е нулево, ми говори, че приемаш скоростта на светлината за константа.
Няма те в момента, да кажеш да или не. Затова разсъждавам в моята посока.
Ако скоростта на светлината е константа, теорията за относителността става относително безпредметна. Тя остава без предмета си - относителността. И остава да се мотае само в границите на светлинната скорост. Тогава промените на времето, които никак не те притесняват в съжителство с константната скорост, по отношение на нея стават абстрактни понятия. Нямам нищо против подобна логика. Само искам да видя коя е новооткритата от теб система, която побира и едното понятие и другите абстракции.

Пример: (много ясен при това). Има 4 основни измервателни системи за температура, възприети в света. Не казвам, че няма други, които може да са и значително по-ефикасни. Само улеснявам примера. Целзий, Ромюр или Реомюр, Келвин, Фаренхайт. Тези температуро измерващи системи се ползват независимо и зависимо една от друга в различни държави и области на живота. Пределно ясно е, че прилагането им не създава хаос в развитието на човечеството, а още по-малко в космическото съществуване. Но също толкова ясно е, че всяка от системите се прилага там, където тя е необходима и друга не би я заместила толкова удачно.
Да не говорим за други видове мерни единици, че негрите са черни, европейците - бозави, кравите имат по два рога, а къртиците живеят без никакви очни отвори и не мислят и да умират или пък да проглеждат.
С тези смешки, категорично искам да кажа, че лично аз виждам многообразието на формите на съществуване като нещо напълно естествено, както и йерархичните системи, които обединяват идентични форми на съществуване. Затова абсолютизирането на скоростта на светлината, която според потвърденото ти твърдение, занулява всички скорости в нейната посока в моята логика довежда съществуването на милиарди форми до логически, не философски, а чисто физически абсурд.
Затова искам да разбера, какво ти имаш предвид като предимствено поставяш константата на (на всичкото отгоре не абсолютно точно фиксирана от теб) скорост ок. 300 хил. км/с.
Или имаш нещо предвид и можеш да го кажеш, или не си домислил и се нуждаеш от време и затова се изразяваш нееднозначно.
Проявявам жив интерес.