Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 5
Всичко: 801

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗаписки на един киборг-4
раздел: Разкази
автор: VMV

В тази част ви представям един конкретен поглед към системата на образованието в Киборгландия, пречупен през опита на моето семейство. Сигурно господин Президента и господин Министъра на образованието на Киборгландия се молят да няма Ад, въпреки че са неверници.

Praefatio (Вместо предговор)
След като някои от частите на "Записки на един киборг" са публикувани в раздел „Фантастика", някой да не си помисли, че ще прочете нещо за "Jurassic Park" (Юрския парк). Написаното тук е по-близко до "Chicken Park" (Пилешкия парк).
Няма да срещнете обичайните си литературни герои - мастити разузнавачи, партизани, наемници, които разказват с умиление и потекли от разнеженост лиги колко човека са убили, колко са отровили, колко и какви кражби са направили, колко папарашки материала са осигурили за началниците си. Ще прочетете част от спомените на един убиван, тровен, краден, следен и мачкан техен обект, който без патос се опитва да ви покаже, че цивилизацията ни се крепи не на острието на окървавения нож на убийците, а на достиженията на убиваните. Техния живот е по-емоционален, по-съдържателен и по-интересен, но има един голям недостатък - винаги остава недовършен, а спомените за него никога не дочакват позволението да бъдат публикувани...
* * *
Дъщеря ми кандидатства за приемане в елитно средно училище след седми клас заедно с две емблематични фигури за киборландския обществен и политически живот - детето на господин Президента и детето на господин Министъра на образованието. След като разбрах, че дъщеря ми е получила обща оценка над средното ниво за всички деца, кандидатствали с нея, за мен беше интересно да разбера какви оценки са получили емблематичните деца. Научих, че и двете са получили пълни шестици и на двата изпита. Вероятността това да се случи е равна на вероятността да попълните две колонки на фиша си в играта 6 от 49 на спортния тотализатор и да имате две шестици от двете тегления. Доколкото знам тази вероятност е толкова малка, че още не се е случвала (и най-вероятно няма да се случи). В практиката на приемните изпити, след седми клас, обаче, тази вероятност се случи. Децата на господин Президента и господин Министъра на образованието получиха шестици, каквито получаваха преди години и децата на други емблематични политически фигури.
И аз като вас се питах защо изобщо се провеждат изпити, щом като системата за подготовка, провеждане и оценяване не отразява истинските знания и умения, показани от децата? Ами с другите родители на кандидатствалите деца вече знаем, че това е любимият начин на Системата в Киборгландия да ни покаже колко е силна и непоклатима, въпреки абсурдността си.
* * *
Дъщеря ми учи в езикова гимназия - училище, което по документи е устроено на състезателен принцип. Първата и втората година децата се пресяват. По-добра подготовка, съответно - чуждоезикова диплома при завършването получават децата с по-добър успех. По-слаба подготовка по чужд език и съответно - киборландска диплома при завършване получават останалите деца. Това би бил един справедлив принцип, ако се спазва безпристрастно, но в Киборгландия, това е инструмент за насилствено разделяне на децата според кастовата принадлежност на родителите им.
* * *
Още преди началото на учебната година, една стоматоложка, с която бях на курс по здравен мениджмънт реши да ми отвори очите какво може да се случи с дъщеря ми, ако „Те" пожелаели. Можели да я направят слаба ученичка, която да не попадне в нито една от горните две категории и да бъде изключена от езиковата гимназия. Попитах я от къде да очаквам основните причини за такъв развой - от дъщеря си, от преподавателския и административен персонал на гимназията или от момчета и момичета за специални поръчки (пумияри като нея) извън училището. Тя не ми отговори конкретно на въпроса, но по категоричността и разбрах, че са решили да използват горните подходи когато и колкото сметнат за необходимо, за да постигнат целта си. Тъй като дъщеря ми и аз сме пасивни жертви на техния заговор, за нас бе оставена възможността само да гледаме какво павят и евентуално - да се опитаме да се преборим освен с учебния материал, и с техните методи.
* * *
Първо ми направи впечатление твърде голямата сънливост на дъщеря ми, особено преди контролни, класни и т.н. Тя от малка (може би от две годишна) не спи през деня. Изведнъж, обаче, на 15 години стана свръхсънлива и разсеяна. Няма начин да не приема този факт за подозрителен.
Ходихме с жена ми до гимназията да помоля класната ръководителка да остави време на дъщеря ми, толкова колкото е оставила на другите деца, за да си направи контролното на което и е писала слаба оценка. Останах удивен от желанието на тази учителка да дава неизпълними задачи на дъщеря ми (например да изисква знания за неща, които не са учили в училище), само за да и напише слаба оценка. Може би това е просто рутинен нейн преподавателски подход по който нито дъщеря ми, нито ние - нейните родители имаме думата. Но приложен избирателно, това си е инструмент за сегрегация.
* * *
Ходихме с дъщеря ми по работа до фондациа "Свети Кирил и Методий". В библиотеката, през отворения прозорец, и на излизане от портата на фондацията бяхме обгазени, според дъщеря ми от дим, миришещ на пиратка. Аз след това отидох в Централна поща. Там също бях обгазен от подобен газ. Свърших си работата, но като се върнах в къщи нямах нито енергията нито способността за концентрация, да мога да свърша някоя работа. Единственото нещо което можах да направя бе да легна и да спя. А дъщеря ми трябваше да бъде на училище. Дали си е спомнила нещо от това, което е учила, дали е запомнила нещо от това, което са и преподавали? …
* * *
Убеден съм, че деградацията в Киборгландия започва от от тези поръчки, които лишават децата ни и цялото ни общество от истинското състезание на живота.
* * *
Ако и в политиката важи народната поговорка, че рибата се разваля от главата, то аз смятам че главата на Киборгландия (която сама не е сигурна какво всъщност управлява) е развалена именно от такива "услуги". Те не са плод просто и само на корумпирани учители или директори от изпитните комисии, на професионално увредени служители и сътрудници на специалните служби. Това не са неща за доказване в съда. Безсмислено е те да се доказват с последваща или предшестваща научна продукция на президентската щерка, подобна на бащината и книга "Преди и след (едина)десети" - уж негова, а всъщност написана от някой друг. Това са неща от рода на личния морал и воля от които започват политическия морал и воля в държавата.
* * *
Сигурно господин Президента и господин Министъра на образованието на Киборгландия да се молят да няма Ад, въпреки че са неверници. Ако има - там е твърде вероятно те и техните деца да бъдат киборги... И за основната част от населението на страната, това няма да бъде сегрегация, а освобождение.
* * *
В следващата част ще ви представя общия модел на здравеувреждането (който иначе се нарича система за здравеопазване) в Киборгландия.
* * *


Публикувано от BlackCat на 22.11.2005 @ 08:24:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   VMV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:09:37 часа

добави твой текст
"Записки на един киборг-4" | Вход | 3 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Записки на един киборг-4
от Alba на 22.11.2005 @ 17:34:46
(Профил | Изпрати бележка)
Убеден съм, че деградацията в Киборгландия започва от от тези поръчки, които лишават децата ни и цялото ни общество от истинското състезание на живота.
Това е достатъчно да комплексира чувствените и слаби същества от другата страна на Киборгландия. Но това е острие с два плюса,което ги устремява към вътрешният им свят, който независи от никаква гландия. Може да се сдобие само с един мнгого добър приятел - уличното куче - което ще бъде най-добрият им водач към устрема им за живот.
Тъжно но интересно е времето в което живеем, и реалните неща не са тези които виждаме, а тези който само кучетата водачи могат да преглъщат и смилат в дълбокия свят на добрите си очи за да ги излъчат в истински живот
Благодаря ти киборг-4. С теб сме:)


Re: Записки на един киборг-4
от Zen_ на 23.11.2005 @ 21:10:28
(Профил | Изпрати бележка)
... Честно казано, очаквах "по-аналитично" четиво - според мен обидата ти от Системата е взела връх и си се впуснал в подробности...

Спомням си един виц, който беше показателен навремето:
Двама политзатворници ги освободили и те пътуват във влака. Но понеже лежали в затвора за разказване на полит. вицове, и двамата мълчали. Няколко часа!
По едно време единият се престрашил и казал:
- Заваля сняг...
А другият веднага:
- Абе, остави ги да праят квото си искат!...

Ти не си като тях - ти говориш, обясняваш... НО, искат ли киборгите да чуят тази тъжна за тях приказка, която очевидно е без край - и няма светлина в тунела...

... Аз не бих искал да я слушам, ако няма хепи енд! Или поне да има намек за неговата възможност!...

До скоро, приятелю! :)

Беше ми приятно да общувам с теб! :)

_Z_ - един от киборгите ;)



Re: Записки на един киборг-4
от rimoza на 22.12.2005 @ 17:46:17
(Профил | Изпрати бележка)
Не се отчайвай !
Утешавай се с това, че винаги
би могло да бъде и още по лошо...! :)))))
Това, което не ни убива, ни прави по-силни!
От мен искрен привет !
И късмет !!!