Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 763
ХуЛитери: 4
Всичко: 767

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: nickyqouo
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ търсене на смисъла...
раздел: Есета, пътеписи
автор: otkrovenie

В безкрайността на Вселената, там, където не достигаха чужди мисли, бавно крачеше човек- объркан и изгубен в собствения си свят...И не защото светът му бе толкова голям, а защото на него му се струваше такъв. Голям, защото бе преминал всички познати му бариери и вече беше свободен... Свободен, но не знаеше що да стори със свободата си...
А всичко започна от една проста мечта- да може да избира живота си. Дълго бе обмислял възможностите, преценявал ситуациите, докато събере смелост да направи първата крачка, подтиквана от дългия път, който бе изминал и по който бе видял неправди, лъжи и оковите на лицемерието, което бе принуден да търпи около себе си. От доста време осъзнаваше, че не живее, че жив е само привидно, и се задушаваше от скучното ежедневие и липсата на действие в живота си.
А мечтаеше за свобода и справедливост, за приключения. Ако някой го бе видял тогава- отпуснат и меланхолично усмихнат в своето кресло, спомняйки си за миналото, нямаше да повярва, че човек с улегнал живот като неговия ще е способен да промени нещо...
Може би бяха прави! Едва ли щеше да промени реалния свят, да накаже злодеите и да защити бедните и слабите, но щеше да промени своя свят и своя живот... Те просто не разбираха, че важното е не дали ще успее, а дали ще опита, не дали ще постигне желаното, а колко силно го желае. Така и не бяха разбрали, че за свободата и за честта може и трябва да се жертва животът.
И като смел рицар той тръгнана на "поход" срещу злото. Но това пътуване не бе така гръмко- нямаше броня, кон или копие- не материялно, носеше ги в сърцето си...
Обикаляше и даряваше хората с щастие, доколкото може... било то с усмивка, жест или добра дума. Противеше се на нередното и възхваляваше доброто. Воюваше за свободата на благородните души. Влизаше в битки с "великаните" на виасоки постове, забравили откъде са тръгнали и кой ги е издигнал до там... (Но толкова сляпа е славата!) Той бе открил своя път към щастие и свобода, своя начин да постигне мечтата си... Виждаше го ясно, защото не за първи път се опитваше да го открие...
Помнеше предишния път, но тогава бе още млад .. Тогава се бе впуснал в една динамична и с неясен край промяна. И тогава търсеше свободата и бе решен да премине всички граници до нея само че не бе помислил за последиците. Защото едно такова бунтарство нямаше да остане ненаказано... от обществото. А то не обича различните, новаторите, не търпи дръзки промени, още повече, ако не са в изгода на най-високопоставените... Но нали той все пак се бореше за слабите...
Доколкото зависеше от възможностите му, премина доста граници, но не се чувстваше по-свободен и по-свободен... Напротив!- сякаш рамката на собствения му свят се стесняваше, но продължаваше докато остана без сили и падна... Не понесе ударите на обществото... И се оказа сам- неразбран и безнадеждно изгубен. Едва тогава осъзна, че всичко беше илюзия, че не във всеки се крие доброта и благородство... Но кой можеше да му каже...? Не че всъщност не му го казваха... Напротив! Но той не искаше да чуе... Той вярваше! Вярваше и нямаше да промени вярата си, докато не се убедеше в противното.
А го знаеше - всичко разбираше, но го таеше в себе си. Надеждата го крепеше до мига на отчаянието. Тогава вече бе изгубил смисъла. Чувстваше се предаден и забравен и сякаш онзи безкраен негов свят се бе свил до малка черна дупка, която поглъщаше всичко и трупаше наимуверни количества болка в центъра на душата му. Вече не се опитваше да обясни илои да се оправдае. Бе изморен от сивотата и безверието на света..., но и сам вече не вярваше...
Не искаше да признае дори пред себе си, че бе избрал доброто и помагаше на непознатите да осмислят безсмислените си дни с надеждата, че така ще открие смисъла на собствения си живот и ще сложи ред в купищата си объркани мисли.
Знаеше какво означава да нямаш опора под краката си, да се носиш в безтегловност към безкрайната неизвествност само защото без смисъла не можеше да определи посока на живота си. И точно когато за миг се почувства сигорен, че прави нещо значимо, неразбирането и безразличието го сломиха... Беше се отказал... Отказал се бе от всичко и тихо, и болезнено, безмълвно очакваше края...
Но все пак опита!
Това го накара да продължи да живее, за да достигне пак мига, в който да тръгне отново... към стремежа за свобода...
Може би страха пропавала го караше да чака толкова дълго втория опит... Трябваше да бъде сигурен в успеха си...
И ето- сега вървеше... свободен в безкрая на своите мисли... и ограничената свобода в рамките на обществото..., но все пак свобода...
Не познаваше друг начин да живее...
Останалото бе смърт.


Публикувано от hixxtam на 16.04.2004 @ 19:01:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   otkrovenie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.41
Оценки: 12


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
383 четения | оценка 5

показвания 545
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"В търсене на смисъла..." | Вход | 5 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В търсене на смисъла...
от railleuse на 16.04.2004 @ 20:47:15
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))
Ха познай защо се усмихвам...


Re: В търсене на смисъла...
от cvqt_na_borovinki на 23.04.2004 @ 21:07:00
(Профил | Изпрати бележка) http://copingkoala.wordpress.com
a ti poznawa6 li drug na4in da jiwee6?


Re: В търсене на смисъла...
от Obgru6tane на 17.05.2004 @ 09:04:12
(Профил | Изпрати бележка)
ne,ne mojeh da predwidq towa,wijdam ne6to,koeto nwe sdasm o4akwala i nqmmam obqsnerniue za nego.........naistina sam oburkana...........
prekrasen stil,iz4isten,filosofski......ne znam,otkrowenie....
.samo mul4eanie.....


Re: В търсене на смисъла...
от tortila_flet (urcam@abv.bg) на 17.05.2004 @ 12:41:21
(Профил | Изпрати бележка)
...


Re: В търсене на смисъла...
от aragorn на 21.08.2004 @ 21:11:14
(Профил | Изпрати бележка)
виж "идиот" какво е писал по въпроса :))
свободата е отговорност.
не възможностите определят истинската ни същност, а нашите избори.
всеки свободен избор го прави