Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 866
ХуЛитери: 2
Всичко: 868

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГладуването (второ продължение)
раздел: Романи
автор: ANG

(силно съкратен вариант на втората ми книга за гладуването)

Тук имам за основна цел да ви запозная с 10 битуващи митологеми и моето различно мнение по въпроса.

7. Гладуването над 15 дни е "канибализъм" - опасно за здравето явление (митологема)
ГЛАДУВАНЕТО Е ПО-ДОБРИЯ НАЧИН НА ЖИВОТ МЕЖДУ ДВЕ "ХРАНЕНИЯ"
Хайде да сменим канибализма с един медицински евфемизъм - РЕЗОРБИРАНЕ,или АВТОЛИЗА. Всичко това има смисъла на самоизяждане. Става дума за "самоизяждащи се" клетки. Някъде между 15-и 30 ден, след като организма се е справил с по-голяма част от мазнините, идва ред на слабите и болнави клетки. Налага се принципът на джунглата: по-силният изяжда по-слабия. Това е АВТОЛИЗАТА - самоизяждането, самосмилането, резорбирането. Така се нарича процеса на разграждане на жива тъкан с помощта на ферменти и ензими. Един вид деструктивен процес. Унищожаването на болното и негодното дава път на жизнеспособното. Изглежда логично и естествено.
Мнозина учени твърдят, че в организма се осъществява избирателност. Първо се резорбират патологичните изменения и нарушения като тумори (включително ракови клетки), липоми, отоци, патогенни микроорганизми. После идва ред на усвояване на слабите клетки. Ако гладът продължи до летален край, преди него организмът посяга и на здравите клетки, като клетките на жизнено важните органи се пазят като неприкосновен хранителен запас.
Не ме смущава факта, че мнозина от медиците-консерватори не приемат еднозначно или въобще не приемат описания процес на автолиза по време на гладуване. Автолизата е постоянен и нормален процес, който действа в организма при всякакви други ситуации. Привнасянето му в гладуването и фаворизирането му изглежда изкуствено и ми звучи вече малко амортизирано. Впечатлението за амортизираност идва от обясняването на процеса посредством "естественото еволюционно развитие" и закона на джунглата, което е леко овехтяло: "Всеобщ закон на жизнената еволюция е, че при гладуването първо се поглъщат и отстраняват онези вещества, които са най-малко необходими за жизнените функции", казва Силвестър Греъм в началото на ХIХ век, т.е. преди 200 години. Смущаващо е 1. че нещата се обясняват предимно, ако не единствено, на физиологично ниво; 2. че процесът се разглежда само на клетъчно физиологично ниво;3. че не се обяснява контролирането на процеса - гладуващият се оставя "на автопилот"; 4. че тук алтернатива липсва - много парадигми в редица области отдавна са сменени.
Първата ацидозна криза се преодолява след 7-10 дневните гладувания. С това се затваря един цикъл и един смисъл. Смисълът на кратките дистанции, според мен е - ПРОФИЛАКТИКА. Следващата по-дълга дистанция е с две препятствия - две ацидозни кризи, ако си повярваш, че съществуват. Тъй като появата на втората е между 15-ти и 30 ден, значи трябва да имаш психическа подготовка за 30-дневно гладуване. Средните по продължителност гладувания лично за мен започват от 15-ти ден, след отшумяване на нищожните следи от втората ацидозна криза. Периодът приключва някъде към 40-42 ден. Съотнесено към моите 55-63 дневни гладувания, намираме се в центъра на терена. Имам усещането, че качествено съм овладял този период. Последният качествено нов период според мен започва от 40-42-ри ден и приключва около 60-63 ден от гладуването. Този период е само частично усвоен от Диана - тя е стабилизирала 45-48 дневните гладувания няколко пъти и вероятно ще продължи по-нататък. Още по-опасно, според медицината, е гладуването след 60-ия ден. Леталният изход става много вероятен. Тъй като четири пъти съм надхвърлял опасната граница от 60 дни, да забелязвате случайно, че не съм мъртъв? Жизнен съм и преизпълнен с планове поне за още 30 години. Само така мога да бъда истински полезен и на себе си, и на хората. И на малкото ми синче АНДИ.

8. Гладуването приключва след трудно и продължително захранване (митологема)
ГЛАДУВАНЕТО Е БЕЗКРАЕН ПРОЦЕС НА ХРАНЕНЕ- "ЗАХРАНВАНЕ" НЕ СЪЩЕСТВУВА
Поне два момента са важни към края на всяко едно гладуване: първо, кога да прекъснеш, и второ, как да се храниш след това.
Поне два ръждиви митологема масово се разпространяват из обществото като марокански скакалци. Въпросът за така наречения "вълчи апетит" наистина може да предизвика смях и само смях. Идеята, че трябва търпеливо да изчакаш кога адски много, ама наистина адски много ще ти се прияде, като гладен вълк, просто не издържа на критика. Повтарящите като папагали тази идея сами не я спазват, защото или назначават предварително като директива подходящия за даден пациент период, което обикновено е кръгло число - 20 или 30 (Николаев), или предпазливо добавят още един ден, и още един ден, и още един ден, според състоянието си или това на пациента (Малахов).
Кога реално добиваш "вълчи" апетит. Много просто е! Когато си изчерпал психическите сили, задоволен или не, постигнал заплануваното или не, си казваш: "Стига толкова. Наесен и догодина напролет отново ще опитам". Ако имаш психическата нагласа за 30 гладувани дни например, нормално е на 30-ия ден да ти се появи "вълчи" апетит, защото Ти това си програмирал, това Ти си заложил в своя биологичен компютър като програма.Компютри сме. Програмирани сме. Но най-същественото е, че имаме право да се препрограмираме с метапрограми безпределно.
Друг желязно разпространена митологема е, че видиш ли, "колкото дни гладуваш, толкова време трябва да отделиш за "захранване". Споделям твърдението на Шелтън, че дори само една седмица "захранване" е достатъчна за връщане към обикновения хранителен режим, който си спазвал преди гладуването. Тази седмица е достатъчна дори при гладуване повече от 21 дни. Същото се потвърждава и от моята практика. Диана е по внимателна в този процес, което може да означава, че подходът към така нареченото "захранване" трябва да бъде индивидуален.
Твърдя, че "захранване" не съществува, както и "възстановителен период".
Това твърдя. Не може да съществува "захранване", след като процесът на хранене нито за момент не е прекъсван. Просто се сменя качеството на приеманата храна, нейната плътност.
Какво друго може да се направи, след като на този свят сме зависими от други условия на съществуване. "Човек, дори и дълго да гладува, прекъсва".
Кога?
ЗАКОНЪТ НА Ангел_Диана гласи: "Никога не прекъсвай гладуването по време на криза!"
Друг интересен момент за отбелязване: не си спомням нито един случай да сме преминавали към "захранване" ("възстановителен период") с желание, с охота. Никога, абсолютно никога!

9. Гладуването с плодови диети или сокове е за предпочитане (митологема)
ГЛАДУВАНЕТО С ПЛОДОВЕ ИЛИ СОКОВЕ Е ВРЕДНО ЗА ЗДРАВЕТО
Казано накратко - или гладуваш на вода, или не гладуваш - няма малко бременна жена.
"Гладуването" с плодове или сокови диети, според мен, представлява жив мазохизъм. Не го препоръчвам и на най-големите си врагове (добре е, че ги нямам). Само на пръв поглед изглежда по-лесен начин на гладуване. Приемаш храна, приготвена от човешка ръка, а не идващата под формата на Енергия от божествената Светлина. Съществената разлика обаче е другаде - в ползата и последствията, а също и в смисъла. И двеста дни да "гладуваш" на сокове, няма да стигнеш до автолизата, нито до биосинтезата, нито до качественото обновление на клетките, водещо до подмладяване на организма, нито до възможностите за намеса на генетична основа, да не говорим за различните духовни нива на прозрение и прочие…диетите не могат да постигнат дори и малка част от това?
Проблемът е как, с какви средства да направляваме процеса на завихряне на енергиите в нашето тяло. Как, например? С гладуване. С дихателни упражнения. С позитивни мисли. С медитация и молитва. С очистителни процедури. С безусловна Любов. С физическо натоварване…
Не поставям на първо място поставяш гладуването? В сферата няма първо място, нито последно. Освен това, "Гладуването е продължение на храненето с други средства" - забравихте ли? Гладуването подсигурява по-качествено усвояване на Енергията от Извора, затова и го определихме като по-естествения начин на живот, разположен между две "хранения" и съпоставен с тях.
До този момент много пъти повтарях, че гладуването всъщност е хранене с други, по-качествени средства. По-качествени ще рече по-добре подредени. Храната представлява крайно подредена материя. Енергията на водата, въздуха, Слънцето и другите планети, представляваща огромен Вселенски резервоар, е най-подредената Енергия за животинския биологичен вид, наречен Човек. Освен директно от Вселенския резервоар, Човек взима енергия и от растенията, и от животните, които изяжда. Консумира ги със или без топлинна обработка. Второто се нарича суровоядство и съдържа идеята, че растенията (и животните) само в суров вид са ефективни акумулатори на слънчевата и всякаква друга Енергия.


Публикувано от BlackCat на 03.06.2005 @ 06:38:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ANG

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 17662
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Гладуването (второ продължение)" | Вход | 5 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гладуването (второ продължение)
от sradev (sradev@о2.pl) на 03.06.2005 @ 12:04:05
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
мързи ме да го донапиша и редактирам, за това ти го изпращам като коментар, разбира се не на място (че как иначе ще бъде коментар)

Не е жив, не е жив...
(аритметичен хумор)

Нека вземем 100 кг организъм. За опростяване да приемем, че се състои от чист въглерод в пирамидално подреждане. При изгарянето на 100 кг чист въглерод се получава 7200 енергетични единици (ее)

Тоя
Тоя гладува средно 100 дни в годината на две порции, което заедно с преходните периоди дава еквивалент на 1/3. По време на не-гладуването Тоя поема нормално количество калории необходими за поддържане на статуквото. Следователно Тоя консумира 1/3 по-малко енергия, отколкото отделя.
Годишноя му баланс с околната среда е минус 2400 ее, от което следва, че годишно тойгуби 800 ее. В течение на 10 години Тоя е загубил 8000 ее, следователно при изгарянето на началните 100 кг въглерод той сега тежи минус 11 кг.
Понеже последната година има отрицателно тегло, то Тоя
е в стратосферата на височина около 45 000 метра в кристалично състояние.

Намерете 100-те абсурда

Оня
Оня всеки ден консумира 1/3 повече от необходимото. Поради което излишъка превръща в маса. В течение на 10 години тои е добавил към теглото си 333 килограма и в момента тежи 433кг.

Защо го няма в книгата на Гинес?

Трети
Трети живее в топлинен извор с температура 60 градуса, храни се нормално, но през кожата приема допълнителна енергия, следователно в момента неговата енергия отговаря на 100 кг тротил.

Може ли да се го използува като бойна единица?

ПОздрави!


Re: Гладуването (второ продължение)
от Ray (bdoych@abv.bg) на 03.06.2005 @ 14:51:00
(Профил | Изпрати бележка)
Слабостта на моите коментари се състои в това, че което си харесам, си "прибирам" настрана, за консумация, а оставам да коментирам другото, което с нещо не ми е харесало. Така, че не припламвай, ако ти се стори, че се заяждам :)
Възприемам идеята за "гладуването". И съм го пробвала.
Но хайде, кажи, след като говориш, че "захранване" не съществува, поради факта, че процесът на хранене нито за миг не е прекъсвал, защо говориш за "гладуване" тогава. Според тази логика и такова животно нема :)
И понеже си служиш със словесна еквилибристика, смятам, че митологемата със захранването не е много издържана.
Трябва ли "захранване" да се замени с по- подходящ термин, за да му обърнеш по- сериозно внимание. Ако твоят организъм и физика ти позволява да прекъснеш отведнъж т.нар. гладуване, то това може да причини на някой друг сериозни последствия. Би ли казал с чисто сърце, че след такова продължително гладуване можеш веднага да започнеш да нагъваш ядки например и че няма опасност да се окажеш на операционната маса.
Ясно е, че под "захранване" се разбира процесът, при който събуждаш отново за действие нефункциониралата известно време храносмилателна система. От малкия си личен опит мога да кажа, че "гладуването" не е никакъв проблем. След първите няколко дни ти се струва, че можеш да си "гладуваш" безкрайно дълго. Активен си, е, не можеш да си позволиш да тичаш за автобуса или да спортуваш, чувстваш лека слабост, но си активен :)
Проблемът ми беше именно захранването. Има много литература по въпроса за гладуването и много теоретизиране, но затова как да накарам отново храносмилателната си система да заработи, при това безпроблемно и безопасно, полезна информация не срещнах.
Та така и с тази твоя митологема.


Re: Гладуването (второ продължение)
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 03.06.2005 @ 19:57:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
"С гладуване. С дихателни упражнения. С позитивни мисли. С медитация и молитва. С очистителни процедури. С безусловна Любов. С физическо натоварване… "

Наистина това е същността според мен. А има и нещо друго - да успее отделния човек да превъзмогне съндрома, че храненето е процес на доставяне на удоволствие.


Re: Гладуването (второ продължение)
от Dimi (d_filyova@abv.bg) на 05.06.2005 @ 10:43:55
(Профил | Изпрати бележка)
Вече запали искрата на любопитството да опитам. Ако продължиш, току виж си ме превърнал във фен на гладуването. И не збравяй, че аз още се боя от него.


Re: Гладуването (второ продължение)
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 06.06.2005 @ 21:06:07
(Профил | Изпрати бележка)
ANG, както вече споменах, от няколко години практикувам глад на череши, чай с мед и вода.
Най-дългият ми период на гладуване е бил 17 дена.
Днес е седмият ден от тазгодишното ми гладуване. Прави ми впечатление следното - че този път много бързо преминах периода на първото отслабване и минах на автономно хранене. Знам от предишните ми пъти, че това автономно хранене ще продължи около 1 седмица, след което отново ще сваля от теглото си.
На ден консумирам до 500 гр. череши. В момента даже и толкова не мога да изям. Пия много вода и по 3 до 4 чая, от които сутрешният и вечерният задължително с мед. През деня може и без мед, не ми липсва вкуса на сладкото.
През годините достигнах и до нещо друго - нормални хора сме, винаги може да изпитаме глад, и то най-вече, когато помиришем нещо вкусно. По време на моите лечебни диети си живея нормален живот - т.е. продължавам да си се навъртам в кухнята и да приготвям на домашните си манджи. И.. естествено, съм подложена на изкушения. Какво правя - вдишвам с пълни гърди аромата на гозбата. 2-3 пъти. След което се чувствам сита.
Много, ама много си прав за дихателните упражнения, за позитивните мисли, медитацията и молитвата,за вселенската Любов.
Който не го е правил никога, да опита!
От опита може само да спечели.
Ще видите какво значи работоспособност и настроение, ще видите как ще летите...
:-)))))
Поздрави!