Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 2
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
раздел: Други ...
автор: aureliano

Майка ми. Константина.Всички я знаеха Диди. Откриха я привечер. Мъртва от седмица.
Причина за смъртта- 6 прободни рани в гърдите.Намериха я в спалнята, заключена отвътре. В същия ден, в съседната стая навърших 10 години. От тогава мразя рождените си дни. Тя на 31 и половина. Художничка.
Понякога сънувам, че е жива. Сутрин дълго бърша сълзите си. Страх ме е.
Помня мъглата, бледата кожа на баба ми, безизразните лица на милиционерите. Имах гости за рожденния ден- дечурлига от махалата и съученици. Беше хладен следобед- октомври, някой възрастен бе напалил печка. Топлината й раздвижила миризмата на полуразложеното тяло. От тогава мразя и печките. Миризмата на дърва и въглища ми напомня за трупове.
Заловиха убиеца- безнадеждно влюбен поет. Преди това месец ме пазеха. Да не убие и мен. Понякога съжалявам, че не успя.От тогава мразя поетите.
Помня и погледите на хората. Прегръдките, сълзите и съчувствието. Не усещах нищо. От тогава не съчувствам на никого.
Дори не си я спомням вече. Помня отчетливо погребението. Двама гробари се разплакаха. Аз не- беше ме яд, че не ми позволиха да я видя за последно. Сега вече знам защо.
Често се чудя как се е чувствала. Най-вече дали е боляло много. Иска ми се да е умряла още от първия удар, но знам, че се е мъчила. Мъчно ми е.
Баба ми Дора.Майка на майка ми.Майка. Надживяла дъщеря си с 19 години. Мразех я.Затова, че постоянно плачеше, затова, че вписваше и моето име в некролозите без да ме пита, затова, че изхвърли цветните ми дрехи от гардероба и ходехме само в черно. Не я разбирах. Мразех зачервените и очи, пресъхналите и очни каналчета и възпалените й ноздри. По-късно осъзнах, че тя е единствения човек, когото съм обичал. Помня как се разплака, когато донесох вкъщи мъртво врабче. Похвали х се, че аз съм го умъртвил с прашката. Разбрах, че тя вижда майка ми, а не мъртвото пиле. От тогава не убивам дори и хлебарките.
Помня и нейното погребение. Беше се смалила до размерите на 3 годишно дете. Аз я изкъпах, аз я облякох, аз отказах да я целуна- това не бе баба ми, аз заковах капака.Аз хвърлих първата шепа пръст. Аз отказах да нося кръст начело на шествието, аз изгоних попа от къщата. Никой не ме разбра. Не било по християнски.
Има ли нещо християнско в смъртта?
Баба ми Валя. Майка на мащехата ми. Майка. Рускиня. Оцеляла след лагер в Германия. Загубила половината си семейство в бомбандиран влак. Загубила 2 сина- катастрофирал и удавник. Накрая изгуби и себе си. Така казваха другите. Аз смятам, че се намери. Получи 3 инсулта за 16 месеца. Не познаваше никой освен мен. Единствената дума, която можеше да произнася беше моето име, а и бях чужд. Плашеше ме с това. Внуши си, че косата и расте навътре. Така обясняваше болката в главата си. Два пъти се полива със спирт и подпалваше скалпа си, за да се отърве. Накрая успя. Всички плакаха. Аз не. Знаех, че е щастлива. Помня и нейното погребение. Брезите, рябината и кръста на църквата.
Защо трябваше да се мъчи толкова? Тя вече бе умирала 2 пъти.
Мишето. Дъщеричка на наши приятели. Късно дете. Дълго чакано. Много се радвахме, че е тиха и плаче рядко. Умря на 37-ия ден. Беше посиняла и изгърбена. Сърчицето й било увредено.
Вече не се радвам на тихи бебета. Предпочитам да врещят и да се глезят.
За нея плаках много. Скришом.
Кой е трябвало да го знае?Къде бе нейната грешка? Мисля, че се досещам. Тежко му.
Коледа. Мити облечен в костюм за последно. Главата му превързана под брадата с кърпа. Защо, чудя се. Да не му провисне ченето, мрачно ми обясняват. На 22, а вече му забраняват да пита. Обещах му тогава, че аз ще попитам вместо него.
И за кърпата, и за сините петна по лицето му, за това какво празнуват техните- нечие рождение или неговата смърт.
Нека само ми падне.
Него го целунах. Сетих се как се къпехме двамата в коритото на чешмата под ореха. Дожаля ми, а и вече бях свикнал с мъртвите. Не са толкова страшни. Само дето ме стряскат понякога, особено денем. Помня и неговото погребение- коравата пръст, мръсния сняг и воя на майка му. Понякога се питам какво ме кара да помня. Не искам.
Силвия. Сиса й викахме. Беше висока и весела. Само привидно. Нещо е чоплило с години утробата й. Уви, разбрахме го късно. Помня как се радвахме след първата операция- че плавно наддава, че косата й вече пониква след химиотерапията.
Помня и последния път, когато се срещнахме. Късният август и зелените борчета натежали над онкодиспансера.
Видях библия на шкафчето й. Видях я и когато ми се обадиха, че е мъртва. Искам да видя човека, който я е писал. Ще го накарам да я разлиства, а после ще го нахраня със нея. Ако повърне- ще го убия. Нейното погребение не го помня. Не отидох нарочно. Понякога ми е гузно.
Сега съм на 33. Бях си внушил, че ще умра на 31 и половина. Надживял съм майка ми с година и половина. Това понякога ми се струва странно. Често пуша и си мисля, че сигурно трябва да й се извиня.Не мога. По-скоро не искам. Не умея да се извинявам. Доста време изпитвах страх да имам дете. Преодолях го. Сега вече разбирам баба си. По улиците избягвам да поглеждам към некролозите.Не ходя на църква, не паля свещи. Втренчения поглед на Мадоната ме плаши. Особенно как гледа младенеца. Бих се радвал да видя как плаче над гроба му.


Публикувано от aurora на 04.04.2005 @ 12:32:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   aureliano

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:20:57 часа

добави твой текст
"На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)" | Вход | 31 коментара (77 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от f27 (shturche@yahoo.com) на 30.05.2005 @ 01:38:42
(Профил | Изпрати бележка)
аз...не знам как се говори след това. не знам.

усещам огромна нужда да намеря думи за теб. моите.

и не знам дали каквото и да кажа ще е толкова човешко колкото трябва да бъде.

имаш голямо сърце. и правото да си гневен, имаш всичкото право на света...


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от peter_pan на 25.04.2005 @ 16:28:41
(Профил | Изпрати бележка) http://hristoboev.blogspot.com/
Много хубав разказ, който можеше и да се развие в друга насока. Можеше да стане и много набожен човек от главния герой. Атеизмът е край след който няма нищо. Казвам го въпреки че и аз съм не съм вярващ по християнски.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от aurora (vasia@hulite.net) на 04.04.2005 @ 12:34:50
(Профил | Изпрати бележка)
Нещо ме стисна за гърлото, докато го четях. Така е написано, че не може да те остави равнодушен. Поне според мен... Подейства ми като удар в стомаха.
Поздравления!


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 04.04.2005 @ 12:42:44
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
няколко пъти спирах четенето........още са насълзени очите ми..............всичко ми е до такава болка познато..........
майка ми...аще не вярвам, че на тези ужасяващи места, наречени гробища тя стоиллли не вярвам, че нейното лице ме гледа на некролозите.
страх ме е да живея - наистина
още повече ме е страх да умирам.
невероятно реалистично ..........поздравления


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от kult (kult@abv.bg) на 04.04.2005 @ 12:52:03
(Профил | Изпрати бележка)
"Имa ли нещо християнско в смърттa?"

a ти мълчиш, мълчиш, и нaкрaя пуснеш нещо дето дa обърне човек с хaстaрa нaвън!


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от beche на 04.04.2005 @ 12:53:05
(Профил | Изпрати бележка)
нямам думи за коментар...
оправдавам атеизма ти!
за някои неща случващи се в живота ни и библията няма отговор, убедих се!

Поздравления!


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от aureliano (kalimero@abv.bg) на 04.04.2005 @ 13:16:44
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lib.ru
всички събития и личности са истински
има и други, но не ми стигнаха силите

внимавайте с коментарите
:))


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от mrs_Robinson на 04.04.2005 @ 13:30:38
(Профил | Изпрати бележка)
Блестящи, къси и остри изреченията, пирони на ковчег.
Страхотия си ти, всичко при теб е ярко като удар между очите.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от moeto (moeto@abv.bg) на 04.04.2005 @ 14:24:05
(Профил | Изпрати бележка)
споменът за твоите мъртъвци е живот
в тези думи има много болка
респектиран съм от написаното


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от copie на 04.04.2005 @ 23:44:32
(Профил | Изпрати бележка)
Разби ме. Текстът е брилянтен.
Много мисля върху смъртите. Много страшно (във всички смисли) си го написал. Много си млад... Младенецът няма гроб, моля те!
Направила съм нещо като книга (щото още не съм я издала): Истории за мъртви мъже и любови.
Не, че е важно, просто за да знаеш, че съм в темата. След като баща ми умря.
...Свиква се, че нямаш баща, но не можеш да свикнеш, че го няма твоят Татко.
От непростимите грехове, които знае, че е извършила, този й тежи най-много: не се обади на техните вечерта преди Татко да умре. Чуваха се всяка вечер. Но този път някакъв тъп телевизионен театър я заплесва, после става късно, изключва телефона и заспива. Събужда я пожарно звънене на вратата – братовчедът Ради и жена му с окаяно изражение я блъскат с ужасната новина. Сърцето й се пръсва. Татко е умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрял. Умрялумрялумрялумрялумрялумрялумрялумрял Ако повтаряш много пъти една дума, тя загубва смисъл. Тази не го загубва. Татенцето ми! ...


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от bogpan (bogpan@mail.bg) на 05.04.2005 @ 12:00:28
(Профил | Изпрати бележка) http://bogpan.wordpress.com/
ще забравя и мойта рожденна дата след това
но съм виждал плача над
и на сън и наяве

и ти се усмихва отнякъде


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от Miha_Lucho на 05.04.2005 @ 14:36:35
(Профил | Изпрати бележка)
никога не съм се страхувала от мъртъвците
гробищата са любимите ми места за разходка и тишина.
Почивам си. Не плача, дори съм спокойна, че съм сама и тук. Водя и детето си /засега веднъж/там - забавно му е. Играе си и не чува вайкането. Или не го разбира. Мразя да плача - почти никога на погребения. За къкво? За себе си - да, това е единствената възможност. Смъртта е много красива. Понякога я опреличавам със себе си. Вулгарна, но истинска. Кратък списък, който попа чете на панахидите - баби и дядовци - някои изобщо не помня, брат на 19, любими приятели - от свръхдоза или секти, Дядо - извън реалните очертая...Вече ходя на погребения просто така. Там разбирам, че животът е кратък и светъл. Толкова светъл, че витражите на църквата изнемогват под тежестта.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от c_ant на 05.04.2005 @ 15:06:27
(Профил | Изпрати бележка)
жестоко


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от Spiegel на 05.04.2005 @ 21:00:34
(Профил | Изпрати бележка)
доста интересен тип си


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от victo на 07.04.2005 @ 12:15:22
(Профил | Изпрати бележка) http://sitekreator.com/victoria/main_page.html
Натъжи ме.. страшно


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от sradev (sradev@о2.pl) на 22.04.2005 @ 17:23:40
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
mnogo mozhe da nosi sxrceto, no ne txrsi mjarkata mu.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от borrco на 16.06.2005 @ 15:04:00
(Профил | Изпрати бележка)
"Смутено потръпнах. И стана ми тежко.
Но аз
понакуцвам
в теория
и рекох полека,
без злоба,
човешки,
да пробвам със тази история..."

Йов 1:1. Имаше в земята Уз един човек на име Иов. Тоя човек бе непорочен и правдив, боеше се от Бога, и отдалечаваше се от злото.
2. И родиха му се седем сина и три дъщери.
3. А добитъкът му беше седем хиляди овце, три хиляди камили, петстотин чифта волове; и петстотин ослици; имаше и голямо множество слуги; така че тоя човек бе най-големият от всичките жители на изток.
4. И синовете му отиваха и правеха угощения в къщата на всекиго от тях на неговия ден; и пращаха да повикат трите си сестри, за да ядат и пият с тях.
5. И когато се изреждаха дните на угощаването, Иов пращаше за чадата си та ги освещаваше, като ставаше рано заранта и принасяше всеизгаряния според числото на всички тях; защото Иов си думаше: Да не би синовете ми да са съгрешили и да са похулили Бога в сърцата си. Така правеше Иов постоянно.
6. А един ден, като дойдоха Божиите синове да се представят пред Господа, между тях дойде и Сатана.
7. И Господ рече на Сатана: От где идеш? А Сатана в отговор на Господа рече: От обикаляне земята и от ходене насам натам по нея.
8. После Господ рече на Сатана: Обърнал ли си внимание на слугата Ми Иов, че няма подобен нему на земята, човек непорочен и правдив, който се бои от Бога и се отдалечава от злото?
9. А Сатана в отговор на Господа рече: Дали без причина се бои Иов от Бога?
10. Не си ли обградил от всякъде него и дома му и всичко що има? Благословил си делата на ръцете му, и имота му се е умножил на земята.
11. Но сега простри ръка и допри се до всичко що има, и той ще Те похули в лице.
12. И Господ рече на Сатана: Ето, в твоята ръка е всичко, що има той; само на него да не туриш ръка. Тогава Сатана излезе от присъствието на Господа.
13. И един ден, когато синовете му и дъщерите му ядяха и пиеха вино в къщата на най-стария си брат,
14. дойде вестител при Иова та рече: Като оряха воловете, и ослиците пасяха при тях,
15. савците нападнаха та ги откараха, още избиха слугите с острото на ножа; и само аз се отървах да ти известя.
16. Докато още говореше, той, дойде и друг та рече: Огън от Бога падна от небето та изгори овцете и слугите и ги погълна; и само аз се отървах да ти известя.
17. Тоя като още говореше, дойде и друг та рече: Халдейците образуваха три чети и се спуснаха върху камилите и ги откараха, още избиха слугите с острото на ножа; и само аз се отървах да ти известя.
18. Тоя като говореше още, дойде и друг та рече: Синовете ти и дъщерите ти като ядяха и пиеха вино в къщата на най-стария си брат,
19. ето, дойде силен вятър от пустинята та удари четирите ъгъла на къщата, и тя падна върху чадата ти та умряха; и само аз се отървах да ти известя.
20. Тогава Иов стана, раздра дрехата си, и обръсна главата си, и като падна на земята поклони се.
21. И рече: Гол излязох из утробата на майка си; гол ще и да се върна там. Господ даде, Господ отне; да бъде благословено Господното име.
22. Във всичко това Иов не съгреши, нито се изрази безумно спрямо Бога.
2:1. И пак един ден, като дойдоха Божиите синове, за да се представят пред Господа, между тях дойде и Сатана да се представи пред Господа.
2. И Господ рече на Сатана: От где идеш? А Сатана в отговор на Господа рече: От обикаляне земята и от ходене насам-натам по нея.
3. После Господ рече на Сатана: Обърнал ли си внимание на слугата Ми Иов, че няма подобен нему на земята, човек непорочен и правдив, който се бои от Бога и се отдалечава от злото. И още държи правдивостта си, при все че ти Ме подбуди против него да го погубя без причина.
4. А Сатана в отговор на Господа рече: Кожа за кожа, да! все що има човек ще го даде за живота си.
5. Но простри ръката Си сега та се допри до костите му и до месата му, и той ще Те похули в лице.
6. И Господ рече на Сатана: Ето, той е в ръката ти; само живота му опази.
7. Тогава Сатана излезе от присъствието на Господа та пор

още коментари...


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от Opium (the_yana@yahoo.com) на 27.06.2005 @ 22:59:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.liternet.bg/publish/bpetkova/index.html
Много е електрическо,
ама всички вече са ти казали...
И аз съм късна.

Обичам те.

Яна


На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от DANJE на 26.07.2005 @ 05:59:24
(Профил | Изпрати бележка)
Даже не знам какво чувствам, след като прочетох разказа! Мога само да кажа, че ме потресе! Уау


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от abc (lini@mail.bg) на 26.07.2005 @ 15:52:03
(Профил | Изпрати бележка)
Смел си. Много си смел. И силен.
До края на нещото се опитвах да вдия трансформация в теб - и я открих в няколко малки отблясъци. Но има още. И ти много добре го знаеш.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от djungla (radeva@gyuvetch.bg) на 10.09.2007 @ 21:31:58
(Профил | Изпрати бележка) http://djungla.blog.bg/
Дефектна хроника:)


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от thrill на 14.03.2008 @ 14:20:10
(Профил | Изпрати бележка)
смърт.
трупове.
ковчези.

сълзи.
преструвки.
спомени.
белези.

..

благодаря ти.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от krasavitsa на 16.03.2008 @ 09:51:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много е болезнено, но...
Почти три години са минали, откакто си го написал. Дано през това време да си намерил отговор на въпросите си.
Във всеки случай краят е грешка, голяма!


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от angar на 17.03.2008 @ 12:14:50
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Много хубаво, разтърсващо написано!

А аз си мислех, че съм единственият войнстваш атеист в нет-а!

Историите ти са много тъжни, много печални. Но дали е трябвало да приписваш всичко на Бога? Прекалено голямо внимание му отдаваш, все едно че съществува и че той е причина за всичките злини и нещастия! Но обяснението с Бога по същество е бягство, отказ от задълбочаване и обяснение на нещата.

Любопитно ако игнорираш религията и Бога; ако кажеш, че Бог не съществува и няма нищо общо /което си е и така!/, и направиш анализа от напълно атеистична, от метериалистична гледна точка, тогава какво би се получило?


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от LittlePerfectC на 14.07.2009 @ 00:58:24
(Профил | Изпрати бележка)
Нямаш нужда от още един след години да каже, че е страшно. Затова, честно, заради себе си пиша и заради смъртта. За косите хваща това и се чете, без да тежи. Забележително.
И много отива на Аурелиановци...
Поздрав!


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от dimension на 13.06.2008 @ 23:25:15
(Профил | Изпрати бележка)
Днес погребаха съпруга на моя приятелка.
На 42.
Като че ли някой ни тика пръста върху мишката или протяга ръката ни към библиотеката, за да намерим и прочетем това, което ни боли.
Забелязвала съм го /за себе си/ в много ситуации.
Няма да коментирам съдържанието на текста.
Само ще кажа като непрофесионалист - добра проза пишеш.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от regina на 01.08.2008 @ 12:08:17
(Профил | Изпрати бележка)
Здрасти, Веско!
И аз мога да ти напиша такъв разказ...Като се обърна назад - все трупове...Но истината е, че не мога да напиша нито ред за моите мъртъвци...и сигурно докато съм жива няма да мога...Истина е и, че се чувствам ограбена - както и ти.А също е истина, че не успях да порасна, и си останах дете вътре в себе си...едно обидено, уплашено, и свито дете...без особена вяра в оня горе.
Това е.
Моите съболезнования.
Р.


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от jelyaznovski на 01.08.2008 @ 13:35:11
(Профил | Изпрати бележка)
за разказа ти - изприказваха се похвали. основателно.
хубав е.
извън разказа:
- яви ми се лоша дума, като псувня. некрофилия. има и такава асоциация. извинявай.
- ти си щастливец. имаш отзив от С_ant. и то положителен.
- висшата ценност в християнството е свободната воля. сам стигаш до греха или опрощението.
радвам ти се.

бат жельо


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от ablena на 08.07.2009 @ 09:21:19
(Профил | Изпрати бележка)
!
обичай и бъди обичан
това май е единственото спасение от живота... и от смъртта...


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от Luci на 22.01.2009 @ 14:34:25
(Профил | Изпрати бележка) http://luciferii.blogspot.com/
Невероятен разказ!
Всъщност - прекалено вероятен и истински!

Много верни неща си написал и се възхищавам, че си успял!


Re: На мъртъвците в моя живот(хронология на атеизма)
от vitaniq на 03.03.2009 @ 23:02:01
(Профил | Изпрати бележка)
допуши ми се ...