Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 848
ХуЛитери: 3
Всичко: 851

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБаба Мария
раздел: Разкази
автор: dara33

Днес баба Мария се събуди както обикновено, точно преди първото кукуригане на петлите. Облече старата си изтъркана рокля с кръпки от време оно и запретна ръкави. Днес бе особен ден. Внука и щеше да си дойде и да отседне при нея за ден, два. Поне така подметна, като се обади по телефона в къщата на съседите. Баба Мария така и не прокара телефон. Гледаше на него, като чудо на техниката за младите хора и дори не подаде молба за включване. Живееше сама вече петнадесетина години.
От как умря дедо Георги тя, като че се сви и замлъкна. Преди гласът и звучеше, като на млада невеста. Сега само си мълчеше и нищо не казваше. Не се оплакваше от липсата на децата си. Синовете й се бяха разпилели по големия град и там си бяха останали. Никога не ги укори.
"Птиците имат право да отлитат от гнездата си. Нали за това са птици. Да летят"- така си мислеше тя. Бе проумяла една проста истина, че всеки има своя път напред. Важното е да върви. И бе пуснала своите пилци със сърце пълно с обич и майчина загриженост.
Имаше един внук, който много обичаше. Като гледаше очите му сякаш виждаше очите на своя починал мъж, а усмивката му една светла, точно като неговата.
-Слънце влиза тук!- така повтаряше тя, като Гошко дойдеше при нея.
Утрото премина много бързо. В работа. Сложи масата. Наля винце в стъклената кана. И седна да чака унука си.
Шум от кола достигна слуха й. Скокна и се завтече да го посреща. Спря се на прага на външната порта. Гошето не беше сам. Водеше едно момиче за ръка и очите му светеха огряни от щастие.
-Бабо, водя гости. Това е Христина. Приятелка ми е. Учима заедно в университета.
-Ха, добре дошли- рече старата.
Седнаха под асмата. Сипаха си винце. Младите зачуруликаха, като гълъбчета.
Баба Мария ги гледаше и щастие светеше в очите й.
-...и бабо ние ще се женим.
-Какво?
Бе отнесла мисълта си надалече и не бе чула основното.
-Ще се женим, бабче. Това е. Хриси чака дете и решихме да не отлагаме.
Баба Мария заклати глава доволно.
-Добре сте решили чедо. То тези времена не са много за семейство, ама по добре с челяд от колкото празна къща. Добре сте решили синко.
После вдигнаха чаши за наздравица.
Старческото й сърце преливаше от щастие. Нейното слънчице щеше да направи най- важната крачка в живота. Да отгледа човек. Изпита задоволство докато гледаше двамата влюбени срещу себе си.
Когато вечерта легна в леглото си усети умората от деня. Цял дет бе шътала, после ги изпрати по живо по здраво, защото решиха да не останат при нея, а после докато оправи всичко и ей на- никое време станало. Не можеше да заспи от вълнение. Въртя се почти цялата нощ, като шиле на огън. Спомняше си времето, когато нейния Георги закичи с цвете косите й. Първата целувка при старата чешма. После сватбата. Децата. Животът й бе преминал в работа. Точно когато бяха решили да си починат той бе умрял. Усети болка в сърцето си. Прониза я и тя сложи едната и ръка върху гърдите си. После притвори очи. Смъртта дойде да я прибере в миг на щастие и отнесе душата и тихо точно както и бе живяла тя.
Тихо.
Когато я намериха тялото й бе вдървено от студеният и полъх.
На лицето си имаше усмивка. Спокойствие лъхаше от цялото й същество.
-Горката, а вчера тичаше из двора, като мома- каза комшийката.
-Не е горката.Щастливка е- каза отчето.
Той бе казал самата истина.
Душата й пътуваше към нейния Георги.
Навярно в рая.


Публикувано от mmm на 01.02.2005 @ 07:53:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   dara33

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
321 четения | оценка няма

показвания 39203
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Баба Мария" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Баба Мария
от Aleko (a.kolev@mail.bg) на 01.02.2005 @ 15:12:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.kolev.at
Много е хубаво, Лили! Описала си един много истински и жив образ!


Re: Баба Мария
от opasno_sladka на 01.02.2005 @ 19:09:09
(Профил | Изпрати бележка)
Стана ми тъжно за баба Мария. Хубав ти е разказа.


Re: Баба Мария
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 02.02.2005 @ 12:26:33
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
Mnogo hubav razkaz !Bravo!


Re: Баба Мария
от roksana на 07.04.2005 @ 13:56:56
(Профил | Изпрати бележка)
"въртя се почти цяла нощ като шиле на огън" не е най-доброто сравнение.
" то тези времена не са много за семейство..." също не прилича да излизат от устата на бабата.