Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 489
ХуЛитери: 3
Всичко: 492

Онлайн сега:
:: hunterszone
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХлорофилни библиотеки
раздел: Поезия
автор: daro

Наточили сме листовете си
за плитки рани.
Подостряме моливи.

Героят е – дърво с пробойна,
с кристални
и помътнели борови сълзи.
Корави.

До печката с уютна топлина,
натрупана е борина.
Градчето тежко диша,
завито през глава
под димно одеало.

А ние пишем книги,
назаем взети от горите.

За безразсъдството да сме зелени.


Публикувано от Administrator на 25.02.2017 @ 14:48:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Поезия

» Материали от
   daro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:52:13 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Хлорофилни библиотеки" | Вход | 4 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Хлорофилни библиотеки
от mariq-desislava на 25.02.2017 @ 18:56:03
(Профил | Изпрати бележка)
Я веднага да преминем на електронни книги, молим.:) Сега сериозно - зелени думи за бели дни - това е моят прочит. Като се замислиш генерално безсмислено е да се пише, но въпреки всичко продължаваме, нали.:)))


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 27.02.2017 @ 07:43:43
(Профил | Изпрати бележка)
Електронните книги имат едно голямо предимство - не събират прах. :)

Иначе, не... не е безсмислено да се пише - най-малкото, защото тази дейност може и да очовечава пишещия. Но това достатъчно ли е да се издаде почти всичко, което сме изхвърлили от себе си? Това не замърсява ли пейзажа, поставяйки се в центъра на композицията? Съзряваме ли... ставаме ли по-зрими за отговорността на творческото предаване? Или е по-важно да излеем бедните си скърби, докато някои се гаврят с природата... мноооого свежарски!

Като се замисля генерално... освободените ми от писане и рисуване ръце,
веднагически се разтварят за една прегръдка. А тя е за... :)

(((О)))

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 25.02.2017 @ 20:21:04
(Профил | Изпрати бележка)
Горите ли са по-трайни или писаното върху хартията им? Нужни са и дърветата, и хартията, Рад. Всяко нещо има смисъл и смисълът може да се открие навсякъде. Готино е да сме зелени :))))))))


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 27.02.2017 @ 08:08:16
(Профил | Изпрати бележка)
Катка, за друга тема става въпрос. Ако искаш, опитай да вникнеш в текста... и виж пробойните в стволовете на боровете... на общата ни гора. Представи си твоята овощна градина, с обелени с ножче кори на фиданките, как съхне! Готино ли е да сме безразсъдни до жестокост?
Отново ли ще въздъхнеш: Ееех, деца!

(друг е въпроса, че едно столетно дърво е отдало толкова тонове кислород, колкото прах са произвели еднодневните книги)

Да, готино е да сме "свежарки" в съзряването и остаряването си, но друго е да сме(както точно е схванала Дорето) - "престъпно зелени"!

Светла седмица! :)

(((О)))

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 27.02.2017 @ 23:25:05
(Профил | Изпрати бележка)
Вникнала съм аз, но давам друга гледна точка. Ако прочетеш извън това, което искаш да чуеш, ще разбереш. Коя е Дорето и какво е схванала? Текстът ти ми хареса, дори много. Уточнявам, ако е било неясно.

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от Marta на 28.02.2017 @ 06:27:21
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Аз съм Дорето, тиквичке. Коментирала съм в задкулисие. Схванала съм зеленото, съвсем скоро и ще се хвана за зелените поли на пролетта...идеее с копривени и лападови шлейфове! :))) Развесели ме рано-рано {}

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 28.02.2017 @ 07:07:47
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))))) Знам, че ти си Дорето, но никъде не видях къде и какво си схванала :))))))) Правя се на тиква. Оранжева :))))))))))))))))

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 28.02.2017 @ 15:28:17
(Профил | Изпрати бележка)
"Вникнала съм аз, но давам друга гледна точка. Ако прочетеш извън това, което искаш да чуеш, ще разбереш."

Катка, стреснах се, бре - па се треснах по челото! ;)
Три пъти го прочетох отново, за да открия и намек за съпоставяне на дълготрайности, нужди и двубой между дървета и хартия, ама не...
Вярно е, че даваш друга гледна точка, обаче гледаш встрани от текста. :)
А точно за гори и хартия, имам толкова голямо любопитство и интерес, че не можеш да си представиш.:)
Но в случая повече ме вълнува, какви словесни редове съм "насякъл", за човешкото безумие - да се изкормят боровете за подпалка, да се печели от продажбата на борина, след като са унищожени многогодишни дървета. Не, не съм заклет еколог - съблюдавам да не ме напуска за дълго бога в мен и да гледам равнодушно. Старая се да не занимавам четящите ме, с плитките си рани... и сърцето ми да не вдига много-много прах.

(а с Дорето... видях, че сте се забавлявали) :)))

Светлина в личните ви домове!

...(.)

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от FFortuna на 27.02.2017 @ 17:25:13
(Профил | Изпрати бележка)
Ами...аз няма да изпадам в екзистенциални разсъждения.
"Наточили сме листовете си
за плитки рани." - това ме грабна. Изобщо, стиха си е силен, и много, много ми хареса. Радо, това е най-доброто твое, което съм чела. Въпреки, че не е мой тип поезия, ми въздейства. Поздрав!


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 28.02.2017 @ 15:40:38
(Профил | Изпрати бележка)
Петя, харесвам и уважавам такъв подход към творбите, изобщо!
(друг е въпроса, дали моето е творба)

Забелязала ли си, че по-често се впечатлявам и харесвам стихотворения, различни от моя тип поезия?
И това не е поза... Честна дума!

Хубаво е да имаме око за доброто и език, който не го премълчава.

Светли дни! :)

...(.)

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от libra на 28.02.2017 @ 21:54:29
(Профил | Изпрати бележка)
на едни предназначението им е да дават кислород, на други да дават топлина или светлина и аз вярвам героят би бил щастлив да дари топлината и светлината си някому..


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 01.03.2017 @ 08:00:27
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм, Ил, но според теб има ли разлика между отдаване и насилване?
(сигурен съм, че ще се досетиш поне за три начина за запалване на огън, без да навредиш на едно жизнено дърво, докато се разхождаш в боровата гора и стъпваш по сухи клонки с мъхове и шишарки ;))

Проблемът е в необоснованата и дърводелска агресия, която можем да открием и в уж духовните среди. Това означава, че проблема не е интелектуален. Точно за хармоничната връзка с природата е призива ми - използване на позабравените дарове, които да заместят нагоните и закърняващото ни съзнание, далеч от естетизираната и поведенческата механика. Да се замислим за разликата между опитомяването и дресирането.

Честита баба Марта! :)

(((О)))

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от libra на 01.03.2017 @ 09:12:32
(Профил | Изпрати бележка)
той светът, така както е създаден си съществува в хармония някаква, а за хората...хората са си все едни и същи от пещерни времена още, има всякакви и добри и зли..всичко си върви по сценарий, даро..и това да се промени не зависи от мен и теб, ако не е предвидено да стане в сценария няма как да стане..
честита баба марта :)

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 01.03.2017 @ 16:38:14
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам откъде ти хрумна, че съм радетел на променящи сценарии. :)
Няма смисъл да се опитваме да променяме това, което нито познаваме, нито имаме потенциали дори да помръднем. Кой е сценария и какъв е вложения смисъл? - на тези въпроси не е дадено познание в земното битие на човешкия вид, за да отговорим. Това което може да се променя, е отношението към света... и то на отделния човек, не на индивидуалния!

В огромното си мнозинство, ние присъстваме в "културата" на втората определеност - първостепенно е да ни слушат, а не да чуваме.

...:)

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от libra на 01.03.2017 @ 18:12:37
(Профил | Изпрати бележка)
ами и аз не знам откъде ти хрумна, че ми е хрумнало, че си радетел за промяна - казах само, че нито ти нито аз можем да променим нещо, което е извън нашите възможности, но всичко е взаимно свързано и работи като един организъм, природа, хора, отношения и т.н.
ако има още нещо, с което не си съгласен, защото не си ме разбрал правилно или аз не съм го казала така че да бъде разбрано, по-добре пиши отново на лични :)

]


Re: Хлорофилни библиотеки
от daro на 02.03.2017 @ 06:56:11
(Профил | Изпрати бележка)
...:)

]