Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 560
ХуЛитери: 5
Всичко: 565

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: osi4kata
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛайкоберачка
раздел: Разкази
автор: flood

Дъщеря му береше лайка в градината. Беше весела и си тананикаше нещо. Гледаше я отдалече, тя не го забелязваше. Голяма беше тази градина, на младини и той играеше там под големия орех, а малкото сандъче с гребена отпред, с което беряха лайката, беше наследство от дядо му. Един-два от дървените му зъби бяха счупени, другите се държаха още.
Изхвърли боклука в контейнера и я погледна отново. Тя щеше да стане красавица. Много интересно беше всичко у нея. Очите ѝ не бяха красиви, а някак заоблени и неузрели. Веждите стърчаха и разкриваха почти нелепо учудване; цялото лице сякаш изразяваше почуда. Имаше красива стойка, стройна и уверена, бе слабичка, но това не беше нищо особено или изключително.
И затова той непрекъснато се питаше как така едно момиче, което има съвсем обикновени пропорции и черти на тялото и лицето, може да излъчва подобна величава изящност, толкова нежност и спокойствие, една тържествена и тръпнеща хармония, пред която ти идва да богоговееш.
– Здравей, тате! – тя го забеляза най-после. Беше увила косата си на плитки.
Повдигна лявата си ръка за поздрав. Засрами се, че я беше наблюдавал така продължително. Побърза да се прибере вкъщи. Искаше да сготви нещо вкусно. Днес беше в чудесно настроение: сутринта намина един негов комшия и му каза, че се отваряла работа в шивашкия цех, търсели общ работник, можело да го вземат.
– Ти по-добре ела вдругиден – беше казал съседът му. – Тогава шефът е там. Аз не го познавам добре, но все ще намеря начин да те препоръчам.
– И защо мислиш, че ще избере точно мен?
– Защото никой не знае, че се отворило свободно място. Още никой не е разбрал. Ти ще си първият кандидат. И защо да не те вземе?
Защо не, наистина. Още беше здрав. Годините му не бяха малко, но можеше да върши всичко. И от тежкото не го беше страх. Щеше да помогне на щерката, ще ѝ купи повече дрешки, вече трябва да се гизди, да излиза с приятелки.
Усмихна се. На майка си приличаше, това е. От него нищо не беше взела, а и по-добре. Може би само малко от ината му, ама това ще се промени с годините. Майка ѝ беше същата хубавица – една такава тъничка, нежна, добричка, да те е страх да ѝ повишиш тон. И работлива. Болестите обичат такива хора, лепят за по тях като напаст. Не издържа, милата. Пет години от тогава.
Ще изсушат лайката за зимата. Така правеха винаги. Обичаха да пият чая с мед и да си правят попара. А когато имаше сирене, ставаше още по-хубаво. Сложи тенджерата на котлона. Сега ще измисля някаква гозба. Има леща. И картофи има.
– Ей, комшу! – чу да вика комшията.
Уплаши се да не е станало нещо с работата. Той имаше нужда от тази работа, дано някой не го е изпреварил.
– Здравей, какво ново? – престори се на спокоен, но сърцето му се разтуптя. Беше безработен вече повече от осем месеца.
– А, нищо, гледам те, че се въртиш като муха без глава, та реших пак да те навестя.
Комшията беше по-млад от него и винаги беше в добро настроение. Всичко му беше до колене – и панталоните, и целият свят. Не обръщаше сериозно внимание на нищо и изглежда нищо не заслужаваше неговото внимание. Би бил местният нехранимайко и никой не би го възприемал сериозно, ако... не беше богат. Всъщност никой нищо не знаеше за богатството му, но то си личеше. Не ходеше на работа, имаше връзки навсякъде, не пазаруваше на вересия в магазина, не се женеше, не пиеше и не злословеше. Всички знаеха какво не прави, но малцина можеха да предположат какво прави. И никой не би дружал с такъв човек, ако сам не се натрапваше.
– Нищо особено не правя. Ще сготвя нещо за обяд.
– къде е щерката? – попита небрежно, за да поддържа разговора.
– Бере лайка в голямата градина.
– Това е хубаво, нека бере. Ще си имате за зимата. – Помълча малко и добави: –Айде, ще се видим по-късно.
Картофите завряха. Ще ги обели и ще направи салата. Тя всеки момент ще си дойде. Е, не е много, но ще похапнат. Като започне работа, ще си имат всичко.
В градината старото приспособление за бране на лайка, направено още от дядо му, беше оставено до ореха, не беше захвърлено, просто бе прибрано на сянка. Лайката в него се бе изсипала и приличаше на разлята. Огледа се. Къде ли е дъщеря му? Трябва да е някъде наблизо, щом така е оставила лайкоберачката. Ще я почака, няма закъде да бърза. Не искаше да обядва сам.
– Поне обещаваш ли, че ще помогнеш на татко? – казваше през това време момичето на комшията.


Публикувано от Administrator на 20.01.2017 @ 12:10:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   flood

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 24967
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Лайкоберачка" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Лайкоберачка
от kameja на 20.01.2017 @ 14:12:44
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът е много майсторски написан, лаконично, с изразителни детайли, поздрави за разказвача!


RE: Лайкоберачка
от spectrum на 21.01.2017 @ 15:32:27
(Профил | Изпрати бележка)
И на мен ми харесва!