Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 705
ХуЛитери: 3
Всичко: 708

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: pc_indi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧичак
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Студеното мъгливо утро завиваше деня с пухкави шалове мъгла и намусени облаци. Асфалтът проблясваше като полиран и превозните средства танцуваха утринен валс по спящите улици на града.Бързах за автобуса, по-кисела от панер с лимони. Нямах билет, местата преди празника бяха изчерпани. Имах само един шанс - шофьорът да ме вземе на служебното място зад себе си.
Трябваше да избягам за ден-два от града, себе си и лошия късмет, лепнат за мен като нежелан ухажор.
Пристъпвах от крак на крак на сектора. Оставаха десет минути до часа, обявен за тръгване, а автобуса го нямаше. Струваше ми се, че ще колабирам от напрежение.
-Моля пътниците за осем часа по линия София – Кулата да изчакат на сектора. Автобусът не е отменен, ще пристигне със закъснение.
Прехапах устни, а лошият късмет протегна ръце за прегръдка. Обърнах му гръб и в този момент съзрях превозно средство да се насочва към чакащата тълпа. Хората зажужаха – автобусът бе „втора ръка“, пускаха ги, когато се случи авария – да спасят временно положението.
Вратата се отвори и пред множеството слезе един … чичак. Изглеждаше на неопределена възраст - с каскет, мустаци и смешно големи ръце. Очите му, ярко зелени, гледаха иронично. Дали щеше да ме качи без билет?
- Дано не е пиян - недоволно „изръмжа“ жената до мен.
- Точно тези резерви правят големите катастрофи – наля масло в огъня специалист мъж.
Шофьорът се направи, че не ги чува. Бързо въдвори ред, за нула време прибра чантите в багажника, а мен настани на служебното място странно миролюбиво.
-Добро утро на избраните от съдбата пътуващи по най-хубавия маршрут в света с най-красивата стюардеса – заяви по микрофона той и аз онемях. – На вашите услуги извиканият по спешност  редник Димитров.
Тембър, дълбок като кладенец, топло прегърна пространството и го зави с кадифе. Джоко Росич, Леонард Коен и Бари Уайт си бяха дали среща в гърлото на непознатия. Усетих трепване чак до корена на душата си и се загледах към хълмовете навън.
Лошият късмет подтичваше до автобуса и сякаш искаше да го спре на стоп, но много скоро му стана ясно, че с този шофьор няма никакъв шанс. Машината плуваше по асфалта леко и гладко, а скоро се оказахме на ретро-концерт с удивителни анонси, които усмихнаха  мен и киселите пътници.
-За всеки, имал щастие да обича или все още чакащ да срещне избраната - „Влюбена жена“ и Барбара Стрейзън. Можете да танцувате мислено или да се наслаждавате на прекрасните пейзажи навън, понеже сте в автобуса на топло.
Изслушахме родни и световни хитове, осведомихме се за пътната обстановка и интересни забележителности, покрай които минавахме.
Денят развиваше своите шалове от мъгли, слънцето надничаше весело между сърдитите облаци, а душата ми бавно отваряше светли очи. Може би лошият късмет щеше да се изпари заедно с отиващата си сивота на деня.
Приближавахме Благоевград и чичакът съобщи:
-Имам няколко изненади за вас. Всички до една  - приятни.
Направи пауза и продължи:
-Понеже това е моят любим автобус и пътувам по най-удивителния маршрут, малко съм се увлякъл.
Още глътка пауза.
-Пристигнахме с двайсет минути по-рано. Тръгваме след половин час.
Недоволството се изсипа от всички страни върху водача на превозното средство.
-Времето е прекрасно, поръчал съм го специално за вас – осведоми пътниците той и отвори вратата.
Хората помърмориха, но слязоха и се запътиха към близките кафенета. Нямах настроение за разходка, нито бях гладна или жадна. Седнах на пейката пред буса. Възрастен мъж, странно облечен, и явно „не сам“ вървеше напред-назад, търсейки храна и пари от хората, които се отдръпваха гнусливо от него. 
-Как сте, декан Петров?
Не можех да сбъркам тембъра. Чичакът от автобуса подаваше кафе и баничка на „оръфания“ мъж. Явно често се виждаха, защото просякът се усмихна и промърмори нещо като „Още жив, Диоген търси хора“. После се отдалечи на няколко крачки, а шофьорът седна до мен.
-Този човек беше декан на престижен университет. Уволниха го по партийна линия преди години. Целият си живот е дал за науката. Не го преживя. Мозъкът му не издържа.
Погледнах просяка внимателно. Хранеше се изискано, сякаш бе на гала вечеря.
-Откъде знаете всичко това? – учудено го погледнах.
Чичакът нямаше повече от петдесет години, а очите му с цвят на гора хвърляха  светкавици.
-Работехме заедно.
Говорихме за живота, за силата в нас, за шанса, за достойнството и съдбата. Вятърът гонеше мъглата и слънцето се протягаше в хамака на белите облаци мързеливо. Не виждах своя лош късмет наоколо. Може би  щях да се справя.
Потеглихме отново на път.
Настроението се повишаваше постепенно и вече не мислех за случката от  престоя. През Кресненското дефиле минахме като на ски слалом и аз очаровано гледах как големите силни ръце на водача плъзват автобуса  послушно и леко по завоите.
-Извинявай – обърна се шофоьорът към мен.  – В  жълтата чанта има бутилка узо и мънички чашки. Нали си ми стюардеса?
Докато наливах по глътка питие на всеки, зеленоокият мъж пусна гръцки хитове с бузуки и преди Петрич вече приличахме на голямо семейство, тръгнало на екскурзия с най-веселия екскурзовод на света.
От сивото утро, недоволните пътници и моето кисело настроение не бе останало и следа.
На Кулата слязоха последните няколко души. Останах последна, за да благодаря на шофьора за най-прекрасното пътуване, което бях имала някога.
-Какъв беше поводът за почерпката – попитах весело, обръщайки се след последното стъпало. – Да нямате рожден ден?
-Баща ми почина вчера. Дано успея да се върна за погребението. – глухо отрони той и затвори вратата.


Публикувано от anonimapokrifoff на 08.01.2017 @ 09:29:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
542 четения | оценка 5

показвания 31130
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Чичак" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чичак
от milyovelchev на 08.01.2017 @ 11:36:43
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Илияна!
Аз вчера не успях да стигна от Априлци до Плевен. Погребението на един приятел беше в 13.00. Всички пътища бяха блокирани от преспи. Помислих си, след 40 дни, когато душата му поеме обратния път към Дома, дали небесната полиция няма да я върне обратно, както нас - ловешката, поради непочистени пътища и други транспортни проблеми. Ще разбера по времето. Ако „вятърът прогони мъглата и слънцето се изтегне в хамака на белите облаци”... Обещавам тогава да взема китарата и да го изпратя с любимите му песни и няколко чашки мастика.


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.01.2017 @ 19:33:50
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Животът ни е толкова непредвидим и кратък, заслужава си да изпратим приятелите с техните любими неща!

]


Re: Чичак
от rady на 08.01.2017 @ 13:04:56
(Профил | Изпрати бележка)
Не чета много разкази, но при теб е винаги интересно! Ще запомня финала! Умееш ги тези работи! :)


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.01.2017 @ 19:34:43
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря ти! Понякога, когато историята е много силнаа, се получава магията на словото. И не зависи от пишещия.

]


Re: Чичак
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 08.01.2017 @ 14:16:09
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото и да прави човек, трябва да го прави с цялото си сърце...
Поздравления за тези уроци по човещина!


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.01.2017 @ 19:35:29
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Животът всеки ден ни дава уроци по човещина, но дали ние ги учим? Благодаря ти, че прочете разказа.

]


Re: Чичак
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 08.01.2017 @ 21:13:56
(Профил | Изпрати бележка)
Ина! Къде ме хвърли с това последно изречение!? Преди малко прочетох разказа "Годеж" на Мильо, който рязко преобърна смъртта в живот, а тук точно обратно. И двамата много ви бива. Извинявай, че коментирам и неговия разказ, но така, както са публикувани заедно и с това диаметрално съдържание няма как да не ги съпоставя.
Поздравявам те за умението да разказваш!


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 09.01.2017 @ 13:51:57
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
И на мен разказът "Годеж" много ми хареса. Благодаря, че прочете историята и сподели с мен своето мнение. Поздрав!

]


Re: Чичак
от daro на 10.01.2017 @ 15:06:07
(Профил | Изпрати бележка)
Много вътрешно симпатичен ми е този чичак, както и неформалната стюардеса! :)

Вдигам и аз чашка узо - за Сътворението, за непобедимостта на Животът!
Раждането и умирането, посрещането и отпращането... са само негови сътрудници - двете врати - живот и смърт,
основанието е Диханието - Да бъде Светлина (човешкия живот)
... както и правото на смърт(което е добро), заради развитието ни до Единосъщие

...(.)



Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.01.2017 @ 19:13:26
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Наздраве! За живота, който, надявам се, е безкрайно пътуване и преминаване от една форма в друга!

]


Re: Чичак
от Hulia на 10.01.2017 @ 21:00:17
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Инче, майсторски написано е; за съжаление толкова рядко се срещат такива хора като *чичак*, че на места дори звучи почти като фантастика. :) Но пък благословия е, че ги има - сякаш да види човек бяла лястовица...:)


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.01.2017 @ 21:50:10
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Не е фантастика. Животът ни е толкова абсурден, че такива неща, които все още се случват в реалността, ни се струват невероятни.

]


Re: Чичак
от LATINKA-ZLATNA на 11.01.2017 @ 13:29:23
(Профил | Изпрати бележка)
Животът е много кратък и не трябва да му даваме отбой!

Поздравление и тук за хубавия разказ, ina_krein!


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 12.01.2017 @ 13:42:02
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря, Латинка-Златна! Мъдростта е част от твоите стихове и от думите, с които общуваш. За мен и двете са много ценни.

]


Re: Чичак
от Kanegan на 13.01.2017 @ 13:09:57
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ, разтърсва!Нека ти носи още много успехи годината!Бъди!


Re: Чичак
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 13.01.2017 @ 20:17:20
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Огромно благодаря! Здрава и успешна 2017 година и за теб! Радвам се, че разказът ти е допаднал!

]