Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 452
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 456

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: rhymefan
:: Heel
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄåòåòî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: tsveti

„Màé÷èöå ìèëà! Îëåëå-e-e-! Ïàê òîÿ ñúí... Òè ëè áå, Èëèÿ, ìè ãè ïðàùàø? Îõ! Îõ! Îõõõ! Ùå ìè ñå ïðúñíå ñúðöåòî! Ãîñïîäè! Ïðèáåðè ñè ìå âå÷å!“
- Êàêâî ñòàâà áå, ìàéêî! Êàêâî âèåø òàêà, öÿëàòà êúùà ñúáóäè.
- Ñòðåñíàëà ñå å íåùî, âèæ, ÷å å öÿëàòà â ïîò.
- Ïîò! Íàïèêàíà å, áå ÷îâåê! Ïîäãèçíàëà!
- Áîæååå! Áîæêåå! Âèêà ìå Èëèÿ, îñòàâåòå ìååå! Îñòàâåòå ìå äà ñè èäà!
- 3 ÷àñà å, áå, ìàéêî! Óòðå ñìå íà ðàáîòà. Ìèðóâàé äà òå ïðåîáëåêà.
- Îîîî, îîîî! Ñàìî ãðèæè èì ñúçäàâàì, ïðèáåðè ñè ìå, Èëèÿ, ïðèáåðè ñè ìå!
„Ãëåäà ñè ìå ñíàõè÷êàòà – íà, ÷èñòà ñúì, ñóõà ñúì, àìà ѝ äîòåãíà âå÷å. Òî è ñàìà íà ñåáå ñè äîòåãíàõ. Àìà ìíîãî ñúì ãðåøíà ìàé, çàòîâà ìå ìú÷àò. Íå ùàò äà ìå ïðèáèðàò.
Ãðåøíà ñúì. Ìíîãî. Äà ìå ñúäÿò. Êîé îò ñúðöå íå å êúñàë, òîé äà ìå ñúäè.
- Ìàéêî, ìàéêî! – âèêàøå ãîëåìèÿò.
- Êàæè, ñèíå?
- Ãëàäíè ñìå, ìàéêî.
Åäèíèÿò óâèñíàë íà ïðåñòèëêàòà ìè îò åäíàòà ñòðàíà, äðóãèÿò îò äðóãàòà. Åäíè ìèøè íîñîâå èçîñòðèëè ñðåùó ìåí. Åäíè î÷è ãîëåìè, ïîäïëàøåíè. Ãëàäíè. À ñóøàâà ãîäèíà áåøå, íèùî íå áåøå ñå ðîäèëî. Êúäå òè áðàøíî – íå áÿõìå ãî è ñúíóâàëè. Îò öàðåâè÷íî è òðèöè ìåñåõ. Îïåêà ïèòêà, ðàçäåëÿ ÿ íàïîëîâèíà – ïîíå çà äâà äåíà äà ñòèãíå. Ïîëîâèíàòà ðàçäåëÿ íà ïåò – çà Ïåòêî, çà Áîðêî, çà òåá, çà ìåí, çà êó÷êàòà.
È òîÿ äåí òàêà. Èçÿäîõà ñè äâàìàòà ïàð÷åòàòà, ïðèáðàõ ãè äðóãèòå â òîðáåòî. À îòâå÷åð – ïàê ãëàäíè. Óâèñíàëè íà ïðåñòèëêàòà è ïðåãëúùàò. À êó÷êàòà âèå îòâúíêà. È òÿ ãëàäíà. Òè íå áåøå ñå ïðèáðàë – âñå äî êúñíî ðàáîòåøå íà ñòîïàíñòâîòî. Âçåõ àç îò òîðáåòî ìîéòî ïàð÷å – äàäîõ íà Ïåòêî. Âçåõ òîâà çà êó÷êàòà – äàäîõ íà Áîðêî. Òâîéòî îñòàâèõ – âñå ãëàäåí êàòî âúëê ñå ïðèáèðàøå.
Äåí ñëåä äåí âñå òàêà – ñòèñêàì àç çúáè, òðîõè÷êèòå ñáèðàì îò ïîäíèöàòà, ñàìî è ñàìî çà âàñ äà èìà. À êó÷êàòà âèå ëè, âèå. À òè ñ èäâàíåòî:
- Ïåòðî ìà, òàÿ êó÷êà çàùî òàêà âèå, äà íå å ãëàäíà?
Àç íå âèÿ, òà ìåí ìå íå ïèòàø ãëàäíà ëè ñúì, æàäíà ëè ñúì.
Òà åäíà íîù êàòî çàñïàõà, ñòàíàõ àç. Âçåõ åäíà ìîòèêà è ïðàâî ïðè êó÷êàòà. Çàóìèëêâà ìè ñå, ÷å âñå àç ÿ õðàíåõ. Çàìèæàõ è ñ ìîòèêàòà ïðàâî â ãëàâàòà. Èçðîâèõ ïîñëå åäèí òðàï è ÿ áóõíàõ âúòðå.
- Ïåòðàíî, ìà! Êàêâî íàïðàâè, ìà! – âèêíà òè èçâåäíúæ çàä ìåí, òà ïîäñêî÷èõ. Ñúáóäèë ñå, ñàì, òðúãíàë äà ìå òúðñèø. Ñ ìîòèêàòà ùÿõ äà ñè îòñåêà êðàêàòà.
- Æèâèíêà å, êàê òå íå áåøå ãðåõîòà! – ìíîãî ìè ñå ñêàðà.
- Æèâèíêà! Íà äåöàòà òè õëÿáà ÿäå – òðîñíàõ ñå è àç.
- Óòðå ùå òè äîíåñà õëÿá – íàòúðòè è ñè âëåçå.
Äîíåñå íà äðóãèÿ äåí åäíî ÷óâàë÷å áðàøíî – áÿëî, áÿëî êàòî áèáå. Òðúøíà ìè ãî â ðúöåòå, áåç äà ìå ïîãëåäíåø.
- Íàõðàíè ñè äåöàòà. Âå÷å íàëè íÿìà êîé äà ãè ïîäÿæäà.
Äîêðèâÿ ìè, äà çíàåø.
Äåöàòà ñè íàõðàíèõ, àìà îò óìà ìè íå èçëèçà îòêúäå ãî äîíåñå òîâà áÿëî áðàøíî. Òî íèêîé â ñåëî íå ÿäåøå òàêîâà. Ñàìî ïîïà è êìåòà è âäîâèöàòà íà ìåëíè÷àðÿ. Ïîäïèòàõ òå âåäíúæ-äâàæ, íèùî íå êàçâàø, àìè ïîãëåäíåø ñúðäèòî, íàêðèâèø êàñêåòà è òè÷àø â êðú÷ìàòà. È ñïðÿõ äà ïèòàì. Õðàíåõ ñè äåöàòà è òîëêîâà. Âñåêè ìåñåö ìè íîñåøå ïî ÷óâàë÷å.
Ïúê ñå ïîîïðàâèõà âðåìåíàòà. Ïîçàìîãíàõìå ñå. Âå÷å íå íîñåøå, àìà ñè èìàõìå. Âñè÷êî ñè èìàõìå. Êúùà äèãíàõìå íà äâà êàòà. Ãðàäèíêà ñ ÷óøêè, äîìàòêè, îâîøêè. Êîêîø÷èöè çàâúäèõìå, ïðàñåíöå, îâ÷èöè. Ïåòêî è Áîðêî îòõâðúêíàõà – òè÷àò, áåñíåÿò èç ìàõàëàòà, âñåêè äåí ñ íîâà öèöèíà. Äîáðå ÷å òðúãíàõà íà ó÷èëèùå, òà èì íàëÿ ìàëêî óì â ãëàâèòå äàñêàëà. Äåí ñëåä äåí ñå èçòúðêàëâàøå. Ñ òðåòî áÿõ òðóäíà, ïî äâîðà íåùî øåòàõ, êîãà òè÷à åäèí äåí îíàÿ – áÿëà, áÿëà, îò áðàøíî ïî-áÿëà. Îíàÿ - ìåëíè÷àðêàòà âäîâèöàòà.
- Êàêî Ïåòðàíêå, êàêî Ïåòðàíêå! Äóøà áåðå.
- Êîé ìà, Ëèëÿíî!
- Ðîæáèöàòà ìè, êàêî Ïåòðàíêååå – ðåâå, òà ñå êúñà æåíàòà.
Äî÷óëà áÿõ ñëóõîâå èç ñåëî, ÷å áåç ìúæ ñ ðîæáà ñå ñäîáèëà, àìà íå ñà ìîÿ ðàáîòà õîðñêèòå äåðòîâå. Îñòàâèõ êàêâîòî ïðàâåõ è òè÷àì äà ïîìàãàì. Êúì ÷åòèðèãîäèøíî òðÿáâà äà áåøå. Åäíî íà ìàéêà, ïàíèêüîñàëà ñå. Ïàð÷å ÿáúëêà ìó âëÿçëî â êðèâîòî ãúðëî è ïúõòè òà õúõðè âå÷å, äúõ íå ìîæå äà ñè âçåìå, ïîñèíÿëî âå÷å. Õâàíàõ ãî áúðçî, ïðîâåñèõ ãî ñ êðàêàòà íàãîðå è ãî òðúñíàõ ñèëíî, òà èçïëþ ïàð÷åòî. Äèãíàõ ãî ïîñëå, òóïíàõ ãî ïî ãðúá÷åòî – íå çíàåøå íà êîé ñâÿò ñå íàìèðà ãîðêîòî. Áóòíàõ ѝ ãî â ðúöåòå äà ñè ãî ãóøíå è òîãàâà ãî âèäÿõ áåëåãà íà òèëà. Î÷èòå ìè äà èçâàäè! Òâîÿò áåëåã, äåòî è áàùà òè ãî èìàøå ñúùèÿ, ÷å è íåãîâèÿò áàùà ãî èìàë, è íàø Ïåòêî ãî èìà. Íà ñúðïà íà ìëàäà ëóíà ïðèëè÷à. Íàùúðáåí ñúðï. Ñåìååí.
Ïðèòúìíÿ ìè ïðåä î÷èòå è õóêíàõ íàâúí. Áåáåòî â êîðåìà ìè ðèòíà ñèëíî. Ïðåïúíàõ ñå â ÷åðãàòà è ïîëèòíàõ. Îíàÿ ìå õâàíà îòâåäíúæ ïðåç êðúñòà. Èíàê ùÿõ äà ñå èçòúðêîëÿ ïî ñòúëáèòå.
- Êàêî Ïåòðàíêå, ëîøî ëè òè ñòàíà? Êàêî Ïåòðàíêå!
- Íå ñúì òè êàêà, êó÷êî!
Îáúðíàõ ñå è ÿ çàøëåâèõ ïðåç ëèöåòî. È ïîáÿãíàõ. Ïîñëå ñå ñåòèõ è ñå âúðíàõ.
Òÿ ëåæåøå íà ïîäà è ðåâåøå. Äåòåòî ñåäåøå äî íåÿ è ðåâåøå è òî.
Îòèäîõ ïðàâî ïðè íåãî. Õâàíàõ ãî è ãî ñòèñíàõ çà ãóøàòà.
Òÿ ñêî÷è âåäíàãà è ìè ñå íàõâúðëè. À àç ãî ñòèñêàì îùå ïî-ñèëíî.
- Çàïîìíè, êó÷êî íåäîáèòà! Äâàìà ñèíà èìà ìúæúò ìè. Ðàçáðà ëè?
- Ïóñíè ìè äåòåòî, óáèéöå! – èçâè íà óìðÿëî.
- Ùå ãî ïóñíà. Àìà ñàìî äà ñè äîáëèæèëà Èëèÿ... Ùå ñè ãî êîïàø äåòåòî, äà çíàåø – èçñúñêàõ êàòî óñîéíèöà è ñè òðúãíàõ.
Ñëåä òîâà ïî-òèõà îò òðåâàòà ñòàíà. Êàòî ìå âèäåøå, íà äðóãèÿ òðîòîàð îòèâàøå è äåòåòî ãî ïðèáóòâàøå îò äðóãàòà ñè ñòðàíà. Àìà è äà ãî áóòàøå, è äà ãî êðèåøå, òî è êüîðàâàòà Ïåíà áåøå âèäÿëà, ÷å òè å îäðàëî êîæàòà. È âñè÷êè ãîâîðåõà è çàä ãúðáà ìè, ÷å è ñ ïðúñò ìå ñî÷åõà. Àìà ñ òðèòå äåöà è êúùà, è æèâîòíè, è ãðàäèíà íà äâåòå ìè ðúöå, õè÷ è âðåìå íå ìè å îñòàâàëî äà îáðúùàì âíèìàíèå. À òè, Èëèÿ, òè âñå äðóãèòå õîðà ðåäåøå – ñòîïàíñòâîòî, íèâèòå, à òâîéòå ñè ãè îñòàâÿøå íà ñàìîòåê.
Êîé ÿ çàïàëè, íå ñå ðàçáðà, àìà öÿëî ñåëî âÿðâàøå, ÷å ñúì àç. À ÿ ìðàçåõà ìíîãî õîðà – è ìúæå, è æåíè. Ìúæåòå ãè ìàìåøå, àìà çà êðàòêî, à âñå ñàìà ñè îñòàâàøå ñ äåòåòî. Àìà äóøèòå èì ïèåøå, òà ðàçëþòåíè êàòî áèêîâå ñå âðúùàõà ïðè æåíèòå ñè.
Ìàëêàòà ìè áåøå òðèãîäèøíà. Òåæè÷êà âå÷å, àìà íà ðúöå ÿ íîñåõ, ÷å íåùî áåøå òðåñêàâà è ÿ áÿõ âîäèëà ïðè ôåëäøåðà. À ìîì÷åòàòà ïîäòè÷âàõà îò äâåòå ìè ñòðàíè è âñå ñå ïåð÷åõà êàòî ïåòëè åäèí íà äðóã. Òàìúí äà èì ïëåñíà ïî åäèí, ÷å äóøèöàòà ìè èçÿäîõà ñ òèÿ òåõíè ðàçïðàâèè è Áîðêî âèêà:
- Ìàéêî, ìàéêî – ïóøåê, îãúí! – ñî÷è óïëàøåí.
Êîãà ïîãëåäíàõ, êàòî ôàêëà ïëàìíàëî íà âîäåíè÷àðêàòà êúùåòî. Ïðèòè÷àõ, íàäçúðíàõ – ÷îâåê ñå íå âèæäà.
À ñåèðäæèè ñå áÿõà íàñúáðàëè îòïðåä, àìà ñòîÿò ñúñ ñêðúñòåíè ðúöå è ãëåäàò.
- Ëèëÿíî! Ëèëÿíîîî! – âèêíàõ âåäíàãà.
- Èëèé÷îî! – çà äåòåòî ñå ïðèòåñíèõ, òà âèêíàõ êîëêîòî ìè ãëàñ äúðæè.
- Äèìèòðîî! – âèêíàõ ïî åäíà æåíà îò îíèÿ, äåòî ãëåäàõà – Òè÷àé â ïîùàòà äà âèêàò ïîæàðíà ïî òåëåôîíà, áúðæå òè÷àé!
Ïúê îñòàâèõ ìàëêàòà íà ìîì÷åòàòà, çàâèõ ñè ãëàâàòà ñ ïðåñòèëêàòà è òðúãíàõ íàâúòðå. Íå ìîæåõ äà ãî îñòàâÿ äåòåòî. Àìà îò ïóøåê è îò ïëàìúê ñâÿò ìè ñå çàâè. Äîðåâà ìè ñå. Ñâúðøåíî å. Äàé Áîæå äà íå ñà áèëè âúòðå. Äóøè áîæèè, êàêâè ùå äà ñà. Æèâè è çäðàâè äà ñà ñàìî ñå ìîëåõ.
- Ìàéêî! – âèêàõà ìå äåöàòà è ìå òåãëåõà äà èçëèçàì.
Êîãà èçëÿçîõ, ãî âèäÿõìå è Èëèé÷î. Áåøå ñå ïîäïðÿë íà åäíî äúðâî áëèçî äî êúùàòà. Åçèêà ñè áåøå ãëúòíàë. Ïèòàõìå ãî òîâà-îíîâà, àìà ãëåäàøå ñàìî è ñúëçè ìó êàïåõà îò î÷èòå.
Ïðèâå÷åð ãî áÿõà èçãàñèëè ïîæàðà. Íàìåðèëè è ïðúñòåí÷åòî, äåòî âèíàãè ãî íîñåëà Ëèëÿíà, îòêàê ðîäè Èëèé÷î.
Ïðèçîðè ñå ïðèáðà, òè, Èëèÿ. Êîñàòà òè áåøå öÿëà ïîáåëÿëà. Ñóòðèíòà èçëåçå ñ ÷åðíà, à ñëåä ïîæàðà ñå âúðíà ñ áÿëà áåëåíè÷êà.
Âëåçå ïðè äåöàòà. Ñïÿõà. Ïîãàëè ãè âñè÷êèòå ïî ÷åëöàòà – è Áîðêî, è Ïåòêî, è ìàëêàòà, è Èëèé÷î. Ïîäúðæà ðúêà íà ÷åëîòî ìó. Ïîãëåäíà ìå âèíîâíî.
- Ùå ãî çàâåäà óòðå ïðè ëåëÿ ìó.
- Íèêúäå íÿìà äà ãî âîäèø, Èëèÿ. Íàøå ñè å äåòåòî – ñòèñíàõ òè ðúêàòà.
Ïðàâî â î÷èòå ìå ïîãëåäíà. Îòêàê ñå ëþáåõìå, íå áåøå ìå ãëåäàë òàêà.
È äîñåãà òàêà â ñúíèùàòà ìè èäâàø – âñå ñ òèÿ î÷è âåñåëè êàòî ñèí÷åöà, êîãà ñëúíöå ãðåéíå.
À êîãà íå â ñúíèùàòà, Èëèé÷î ìå ãëåäà ñ òÿõ. Òâîÿ è íåéíèÿ Èëèé÷î – òîé ìå ãëåäà îòêàê ñå çàëåæàõ...
Íàøå ñè å äåòåòî, Èëèÿ.


Öâåòåëèíà Àëåêñàíäðîâà
Ñîôèÿ, îêòîìâðè 2016 ã.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 02.12.2016 @ 08:36:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   tsveti

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 18:35:55 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äåòåòî" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

RE: Äåòåòî
îò pastirka (prestizh@abv.bg) íà 07.09.2018 @ 17:24:18
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî, ìíîãî ñèëåí ðàçêàç! Õâàíà ìå çà äóøàòà, î÷èòå ìè íàñúëçè...
Áðàâî, ìèëè÷êà!


RE: Äåòåòî
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 07.09.2018 @ 22:21:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ, Ìàðèÿ!

]


Re: Äåòåòî
îò GalinaBlanka íà 21.01.2017 @ 17:16:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îñòàâè ìå áåç äóìè! Àïëîäèñìåíòè!


Re: Äåòåòî
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 22.01.2017 @ 09:28:51
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ãàëèíà Áëàíêà, îò ðàçêàçâà÷ êàòî òåá, òîâà å çà ìåí ïîâå÷å îò ïðèçíàíèå! Áëàãîäàðÿ!
Öâåòè

]


Re: Äåòåòî
îò SunRay íà 27.01.2017 @ 14:22:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðåêðàñåí ðàçêàç, Öâåòè!


Re: Äåòåòî
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 27.01.2017 @ 19:35:58
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàäâàì ñå, ÷å òè õàðåñâà, Ñëúí÷åâ ëú÷ :)!

]