Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 792
ХуЛитери: 2
Всичко: 794

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНеродени мисли
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

На път съм да се родя, a не искам. Вече не. Заради гласовете е. Чувам ги всеки ден. Оставало още малко – сега звучи различно, няма я радостта отпреди. Мама често повтаря, че не знае какво да прави. Плаче нощем и ми е трудно да заспя. Искам да й кажа, че съм тук, в нея, до сърцето й и няма нищо страшно - нали сме двама, но тя не ме чува. После някой друг й говори, но около мен всичко продължава да пулсира. Какво се промени?
В началото, съвсем в началото бе толкова хубаво. С мама ни заобикаляха чудни звуци, който влизаха през стените на малкия ми дом. Честито, честито – бълбукаше около мен. Какво ли бе това? Постепенно разбрах. Някакви хора се радваха, че съм тук вътре. Бях частица от нещо голямо и добро, а мама цялата беше любов. Усещах я – обгръщаше ме нежно, пееше ми и ми нашепваше ласкаво. И аз протягах ръце в посока на гласа й, макар да не разбирах думите, чувствах най-важното, че съм на правилното място, обичан и желан.
Да, знаех, че ще съм момче. Един лекар го каза на мама. Щял съм да порасна голям и силен. Тя само трябвало да се храни здравословно и да се разхожда много. Обичах плодовете, които мама избираше, и това, че ме водеше навсякъде с нея. Ходехме на работата й всеки ден. Тя харесваше това, с което се занимаваше. Рисувала къщи, както ми обясни още първия път. Колегите й се шегуваха, че когато се родя, ще мога да започна веднага работа при тях. Мама се смееше и ми обещаваше след няколко месеца да си оставаме повече у дома – можела да работи и оттам. Нямах нищо против да обикаляме, важното беше, да сме заедно. Беше ни толкова хубаво.
Този, дето мама ми казваше, че ми е татко, рядко се сещаше за мен и той предпочиташе мама. Дори не мога да си спомня да ми се беше радвал. Мама говореше с него всяка вечер, казваше, че затрудненията му са временни. Успокояваше го, че всичко ще се нареди. Чувах думите, без да ги разбирам. Той мърмореше. Оплакваше се от нещо, дето наричаше скапан живот, проклета фирма и държава. Сега съм се появил и аз. Разделил съм го от мама, застанал съм между двамата и той не бил готов за мен. Тя се била променила. Мама говореше тихо, той силно. Тя не повишаваше тон, но той се ядосваше още повече. Понякога крещеше и тряскаше вратата. Беше страшно. Мама оставаше сама и казваше повече на мен, отколкото на него, че вече е късно, но и да не било тя никога нямало да се раздели с мен. После започваше да подсмърча, но знаеше, че съм разстроен и пускаше силно музиката, за да не чувам как преглъща сълзите си. Друг път взимаше книгата от нощното си шкафче и ми четеше на глас и двамата се отнасяхме някъде далеч.
Един път страшният глас беше по-силен от обикновено. Бил на поредното интервю, но отново не го взели на работа. „Няма място за инженери в тази държава, нито за мен в този дом. Трябва да избереш. Мен или него – крещеше гласът, – не можеш да имаш всичко.“ Мама нещо отговори и разпознах познатото „обичам ви”. После се чу звън, мама залитна. Всичко около мен се залюля. Полетях надолу. Мама ме прегърна и ме държа така, докато падахме. Останахме дълго на земята. Една врата с трясък се затвори. Дотогава мислех, че думата обичам те е най-сладката на света, но разбрах, че не всички са готови за нея и трябва да бъдем внимателни.
Така при нас дойде баба ми. Двете с мама наредиха стаята ми. Баба започна да пере и глади дрехите ми, защото не оставало много. Щял съм да порасна по-бързо от другите деца. Хубавото било, че ще стана по-отговорен, защото ще бъда глава на семейството. Мама страдаше, че няма да имам с кого да ритам топка, кой да ме научи да се бия и на други мъжки неща. По-добре без пример, отколкото с лош такъв, успокояваше я баба. Тя чуруликаше нещо по цял ден и мама вече не въздишаше толкова. Дори започна да излиза с приятелките си. Разказваше им за чудната синя жилетка и вълнени чорапки, които баба ми била изплела. Наричаше я майсторица. После приятелките й я питаха за татко. На мама не и беше приятно. Не й се говореше. Те не я разбираха, когато тя им казваше, че ще ме кръсти на него. Наричаха го лош човек и безотговорен баща. Но мама го защитаваше. Всеки правел грешки. Тя не му се сърдела. Трябвало да можем да прощаваме. Щяла да му се обади, когато се родя. Мислеше, че той ще дойде да ме види. Казваше, че ако все пак това не се случи, то един ден той ще разбере кое е истинското щастие и ще се върне да изживее живота си с нас.
Тревога. Течностите около мене се плискат. Нещо ме притиска от всички страни. Мисля, че моментът настъпва. Мама звъни на баща ми. Той не й вдига. Мама плаче. Не ми се излиза, но трябва, там отвън ме очакват и имат нужда от мен.


Публикувано от Administrator на 01.11.2016 @ 11:30:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:13:20 часа

добави твой текст
"Неродени мисли" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Неродени мисли
от kasiana на 03.11.2016 @ 12:21:29
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващ разказ!!!!!
Поздрави за хрумката и нейното художествено претворяване!!!!!


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 04.11.2016 @ 18:42:48
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че прочете и го почувства, Каси, и благодаря за хубавите думи!

]


Re: Неродени мисли
от ganima60 на 02.11.2016 @ 18:54:16
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ,Ирен!Винаги си много близко до истината.Прочетох с голям интерес!
Поздрави!


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 04.11.2016 @ 18:39:32
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечни благодарности, мила Гани, че сподели моите търсения!
Радваш ме много! Поздрави!

]


Re: Неродени мисли
от Hulia на 01.11.2016 @ 15:06:46
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Много, много харесах, Иренче...истинно е, нашите души усещат много неща, не само докато са в ембрионалния зародиш, но и още преди зачеването, в периодите между смърт и ново раждане...:)


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 04.11.2016 @ 18:29:20
(Профил | Изпрати бележка)
Сигурно е така, Ули, а когато се появи този лирически беше съвсем интуитивно! Благодаря ти хубавите думи!

]


Re: Неродени мисли
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 01.11.2016 @ 11:51:12
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен разказ, Ирена!
Сантимента му е добре дозиран, ненатрапчив и има надежда, оптимизъм!

Браво


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 04.11.2016 @ 17:37:43
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че прочете и сподели!

Със сантименталното звучене внимавам и понякога се получава :)!

]


Re: Неродени мисли
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 13.11.2016 @ 17:21:57
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Много ми хареса - топло, докосващо разказваш. Поздрави!


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 15.11.2016 @ 20:35:18
(Профил | Изпрати бележка)
Такива работи ме вълнуват! Радвам се на усещането ти!
Поздрави, Ина!

]


Re: Неродени мисли
от doktora на 24.11.2016 @ 22:05:33
(Профил | Изпрати бележка)
...originalno, leko se 4ete, dokosna me...otnovo vpe4atlen, Iren :)

E, tozi 6ediovar e za Konkurs, ne se 6eguvam.
Pozdravlenia!
Dok ()


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 29.11.2016 @ 16:56:39
(Профил | Изпрати бележка)
:) Беше на конкурс и е отличен!
Благодаря за усещането, Док, и за мотивиращото присъствие! Хубава снежна вечер!

]


Re: Неродени мисли
от LATINKA-ZLATNA на 24.11.2016 @ 23:39:25
(Профил | Изпрати бележка)
! :)


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 29.11.2016 @ 16:58:30
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита!
Поздрави и от мен!
:)

]


Re: Неродени мисли
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 27.11.2016 @ 19:40:35
(Профил | Изпрати бележка)
Обременени ли сме от чужди пороци, изкупуваме ли минали грешки, натоварени ли сме с нечии емоции още преди да се появим самостоятелно в човешкия свят? Такива мисли минават през главата ми след прочит. Здравей, Ирена :))))))))


Re: Неродени мисли
от IGeorgieva на 29.11.2016 @ 19:29:58
(Профил | Изпрати бележка)
Сложни въпроси задаваш, Кате...но все си мисля, че ако малките човечета имат и добър пример около себе си, ще станат добри хора!!!

Хубава вечер, Кате!
:))))

]