Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 871
ХуЛитери: 1
Всичко: 872

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСрок на годност
раздел: Разкази
автор: milyovelchev

Майко мила, изхвърлил ги е! Какъв човек!
Ослушвам се — няма ги, заминали са.
Помолиха ме да изхвърля боклука, че закъсняват за театъра. Боклукът е под мивката, разделен в три торби: пластмаса, хартия, смесен. В смесения, най-отгоре, виждам кутията с пасти и найлоновите пликчета с тънки филенца.
Не го упреквам, сигурно е прав зет ми, изтекъл им е срокът на годност, а и това си е неговият хладилник, купил е тази храна със свои пари. Но само като си помисля — цяла седмица преглъщам и не смея да си взема едно парченце, да си резна малко ... ей така, да опитам! Спираше ме някакво глупаво чувство — да има за тях, да не ме помислят за лакомник.
Вярно по пастите има тук-там петънца от плесен. Чистя ги с върха на ножа. Помирисвам филенцата — нищо им няма! За всеки случай ги измивам, поръсвам ги с червен пипер и ги мятам в парти грила. Беше добре да им сложа малко олио или масълце! Вадя ги и им капвам малко олио.

Внучката заспа. В парка сме. Ще спи поне два часа. Седя на една пейка и се опитвам да чета от електронната книжка. Не мога. Мислите ми щъкат и преживявам случката с пастите и филенцата.
Защо съм такъв?! Да си го кажа направо — глупак! Глупак, глупак, глупак! Не ми стана по-леко. Ами, такъв съм си и такъв ще си остана. И с жените съм същият ... глупак. Колко пъти — аз я харесвам, виждам че и тя търси близост... Дивак! Какво ще кажат ... даже не, не какво ще кажат, а какво ще си помислят хората!
Опитвам се да се зачета. Не става. Избирам друга книга.

Кима ми, сочи към моята пейка, слага пръст на устните. Жена на моя възраст, бута количка. Клатя глава утвърдително – свободно е. Сяда, вади списание. Мълчим и четем. Аз не чета, само се правя.
Събуди се внучката и ревна. Събуди другото бебе. И то ревна. Добре че така стана! Сменям памперса, вадя шишенцето с мляко. Гушкам я, говоря и́, а тя се усмихва и гука доволно! Какъв добър дядо съм – умеятен, грижовен!
— Син или дъщеря?
Заговори ме!
— Внучка.
— Не може да бъде! — усмихва се. — Толкова сте млад!
— Рано се ожених.
— Е, моето е момче. На сина. Дъщерята още не иска да се жени. Нали ги знаете днешните...
Говори ми, гледам я в очите и кимам, но се улавям, че на моменти не я чувам. Не разбирам от парфюми, но трябва да е скъп — нежен аромат на пролетни цветя, окосени треви, на разпенени морски вълни, на вятър Полибник... И тя е такава: цветна, развълнувана, ефирна! И аз и́ разказвам за моите патила, за битките, които съм водил, за малките радости. За големите несполуки мълча.
Кога се мръкна?!
Разделяме се.
— До утре!
Мисля, че тя го каза!
— До утре ... по същото време!

Децата още не са се прибрали. Паля всички лампи. Искам да ми е светло, празнично!
Едно парченце от филето ми е останало в чинията! Какъв съм глупак! Ако го бяха видели, какво щяха да кажат ... да си помислят! Лапнах го. Нищо му няма. Дори така е по-вкусно.
И на нея нищо и́ няма. Не, това е грубо! Тя е прекрасна! Красива, елегантна, сладкодумна...
Пък, ако трябва... Не, и това е грубо!
Мислех си, ако трябва — ще остържем плесента, ще поръсим с подправки, ще претоплим във фурната...
Това пък защо?! Абсолютно не е нужно! Любовта няма срок на годност!


Публикувано от Administrator на 19.09.2016 @ 14:26:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   milyovelchev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:16:01 часа

добави твой текст
"Срок на годност" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Срок на годност
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 21.09.2016 @ 08:58:27
(Профил | Изпрати бележка)
Няма срок на годност, а става все по-богата и силна с годините - като виното!


Re: Срок на годност
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 27.09.2016 @ 18:32:01
(Профил | Изпрати бележка)
Твоят разказ ми напомни филма "Сиромашко лято" с Татяна Лолова и Георги Парцалев. Стана ми малко тъжничко при четене, което означаве, че пишеш въздействащо. Здравей, Мильо :))))))))))