Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 5
Всичко: 868

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтефан
раздел: Разкази
автор: pavlinag

Два часа откарахме, кротко седнали на пейките пред кабинета, аз и двамата пациенти от Шумен. За да не ми задават неудобни въпроси, се разхождах от време на време и звънях по джиесема на докторите, но знаех, че няма шанс, работата да се свърши както трябва.
Цяла нощ бяха пътували хорицата от Шумен до София - двама мъже, български турци на неопределена възраст. Нетактично попитах видимо по-младия дали не е синът на Мустафа. Оказа се, че били баджанаци.
"Какво става, докторке?" - питаха ме от време на време тревожно.
"Много ли е сериозно положението?"
Че е сериозно, сериозно е. И те си го знаеха.
"Само не му казвай истината на Мустафа" - поверително ми прошепна по-младият. Как да им обяснявам, че докторът от рентгена не бил дошъл още на работа. Нямал и джиесем. А разчитането на снимките е толкова деликатно, че в цялата болница никой не се наема да се ангажира със заключението - става ли пациентът за лъчетерапия или не.
Двамата млади колеги, които уж трябваше да са ангажирани с моите пациенти, безпомощно вдигаха рамене и отминаваха по коридора, ту наляво, ту надясно. Доктор еди-кой си се бил обадил, че ще закъснее. Наближаваше единадесет. Нали се сещате, че работното време, при това в петък, в българските болници е докъм един-два.
"Искаме да си хванем рейса в три" - казаха двамината от Шумен.
Дадох им парите за транспорт. Това беше важно за тях. Аз трябваше да тръгвам на работа. Прецених, че изгледите да се появи въпросният рентгенолог клонят към нула и колкото и да ми беше притеснено, реших да ги изоставя.
"Възрастни хора са. Ако не знаят, ще питата." - приспивах съвестта си аз, макар че ги виждах колко са безпомощни дори само да намерят в лабиринта от коридори регистратурата.
Звъннах на Теди - колежката. Възмутих се от безотговорното отношение на тукашните лекари, при все че за моите пациенти болницата вземаше предварително тлъсти хонорари.
"Да знаеш, че и този пациент отпада, така каза Лазаров - информирах я аз. - Гледа го на скенера и според него има надбъбречни метастази. Само че държи скенеристът да напише заключението, а до този момент, можеш ли да си представиш, тоя го няма никакъв."
Какво можеше да ми помогне Теди, освен да ме изслуша?
"И друг път колегите му са се оплаквали от него. Откакто предишният скенерист отиде в "Токуда", непрекъснато си имаме проблеми с проучването" - съчувстваше ми Теди.
Записах си джиесема на пациента, за да му се обадя след един час и да проследя случая до край, и се отправих към спирката на автобуса. Ръмеше студен дъждец. Около болницата разкопаваха, та беше и кално. Поради строеж улицата беше стеснена - задръствания, студ и пълна липса на късмет...
И изведнъж един младеж се обърна към мен:
"С какво Ви разочарова толкова д-р Лазаров?"
"А, аз не се разочаровам толкова лесно. Три часа чакахме да дойде един рентгенолог, а той и до момента не се появи."
"Някакъв здравословен проблем ли?"
"Не аз. Имах ангажимент към едни хора от провинцията."
"Откъде?"
"От Шумен."
Какво да му обяснявам, че съм мониторка на клинично проучване и отговарям за центъра в Шумен. Сигурно не знаеше какво е това "клинично проучване", нито "монитор" или "център". Хората предпочитат лесно смилаеми истории, така че нека си мисли, че съм довела роднини на преглед.
"Ама Вие от Шумен ли сте?" - попита ме той.
"Не. Аз съм от София."
"Откъде по-точно?"
Ама че нахален младеж. Защо ли му отговарях? Вгледах се в него. Едно петнадесетина години по-млад от мен. Кръгличък и набит. Усмивката му разкриваше странно млечносинкаво петно на предните два зъба. Отклоних погледа си, но петното като с магнит ме привличаше да го поглеждам крадешком Спомних си, че бях чела как някои си инкрустирали скъпоценни камъни в зъбите. Едва ли беше от тях. По-скоро - някакво заболяване? Иначе какво щеше да прави в болницата? Започна да ми обяснява, как познавал всички лекари в тази болница, защото бил лежал в нея. Не го попитах за диагнозата.
Качих се на първия автобус, който дойде. Той ме последва.
"Приятно ми е, Стефан."
"Моля?"
"Приятно ми е, Стефан. Вие как се казвате?"
Щом му казах и той реши, че е време за атака:
"Да пием по едно кафе да се опознаем!"
"Бързам за работа. Ама наистина много бързам. Плюс това да се опознаваме, хм...
"Е то се започва от кафето..." - Този наистина е голям оптимист. Минах към тежката артилерия: "Вижте какво, тука е станала някаква грешка; някаква ужасна ужасна грешка. Не знам на колко години Ви изглеждам, но аз съм мнооого стара за вас."
Той леко се стъписа. И друг път съм използвала този похват за отклоняване на нежелани ухажори и изненаданите им физиономии винаги са ме забавлявали.
"Е колко стара? Като Лили Иванова ли?"
Е, сега вече ме обиди. Той започна за гадае десетилетките, а аз си помислих как такъв би могъл да сваля моите дъщери и от неопитност те биха могли да се вържат.
"Тя вътрешната красота си личи по външната." - неочаквано ме очарова с комплимент. Това ме накара да смекча позициите си:
"Дайте си визитната картичка и някой друг път ще пием кафе, сега много бързам." "Визитна картичка! Аз да не съм баровец!" - весело каза той.
"Добре, кажете си телефона." Наистина си го записах на джиесема.
"Сигурно никога няма да ми се обадите" - въздъхна той.
"Честна дума, ще се обадя" - хладнокръвно излъгах.
"Сигурно няма да ми дадете вашия телефон?"
Колко досетливо! Заразпитва ме за мъжа ми, за децата ми, за работата ми. Представях му ги в най-простата и банална версия, но той се респектира по някакъв начин. Говореше с уважение и малко тъга. Самият той бил някъде от Македонско, но тук живеел в Люлин.
"Ти не ходиш ли на работа, бе човек!" - неусетно бяхме минали на "ти".
"Аз съм строителче. Сам съм си господар. Отивам когато си искам."
Брей! Прозвуча ми по-скоро като "Безработен".
"Болен съм и съм безработен."
Слязохме на "Ректората". Последен опит "да пием кафе". Качих се на тролей. Той ме последва.
"Сега ще кажете, че е нарочно."
"Няма да го кажа." Минах в предната част на тролея. Той остана на колелото. Не се и обърнах да го видя къде слезе.


Публикувано от Administrator на 28.08.2016 @ 13:35:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   pavlinag

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:36:28 часа

добави твой текст
Авторът не желае да се коментира това произведение.