Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 833
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 837

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàLocus amoenus
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: NikoVat

Ñúñòîÿíèåòî ìó, ñïîðåä äîêòîðèòå, ñå âëîøàâàøå âñå ïîâå÷å ñ âñåêè èçìèíàë äåí. Íî äîðè òå ãðåøàõà – âëîøàâàøå ñå ñ âñåêè èçìèíàë ÷àñ, âñÿêà èçìèíàëà ìèíóòà, âñÿêà èçìèíàëà ñåêóíäà. Òðåñêà ãî òðåñåøå ìåæäó òåçè îãîëåíè ñòåíè. Äåïðåñèÿ, ãðîçà íÿêàêâà. Íå áå è äóìà ïðîäóìàë ñåäìèöè íàðåä, à áåçñúíèåòî ãî ìú÷åøå âñå ïîâå÷å è ïîâå÷å.
Ïîëóìðàêúò íàâúí çàïî÷âà äà ñå ñãúñòÿâà. Íåáåòî ïðèäîáèâà ìúðòâî-÷åðíè îòåíúöè. Òîé íàñî÷âà ïîãëåäà ñè, ìðà÷åí è ñòðàøåí, êúì ìúãëèâèÿ ïðîçîðåö. Èçâåñòíî âðåìå áëóæäàå èç âå÷åðíèÿ çäðà÷, ïîñëå ñå ñïèðà è íåãîâàòà ìå÷òà èçïëóâà ïðåä î÷èòå ìó.
Ñòàðèÿò ãðàä. Ìàêàð è íèêîãà äà íå áå ãî ïîñåùàâàë, òîé çíàåøå ìíîãî çà êðàñîòàòà è ìàãè÷åñêàòà àòìîñôåðà òàì. Áå ñëóøàë, ÷åë... è ìå÷òàë. Åäíà ìå÷òà, êîÿòî ñ ãîäèíèòå áå ïðîíèêíàëà â äóøàòà ìó òîëêîâà äúëáîêî, êîëêîòî äà èçâúðâè ïúòÿ îò êîïíåæ äî äåïðåñèÿ, à íàêðàÿ – äî ëóäîñò. Ñâîáîäàòà íà ñâîáîäíàòà ìó âîëÿ ñå áå ïðåâúðíàëà â èëþçèÿ. Ðåàëíîñòòà âå÷å íå ñúùåñòâóâàøå. Ìèñëèòå ãî îòíàñÿõà âñå íàòàì – êúì Ñòàðèÿ ãðàä. Êúì õîðàòà. Êúì âñè÷êè îíåçè ñúáèòèÿ, çà êîèòî áå ÷åë â èíòåðíåò. Êúì êàðíàâàëèòå. Êúì ôåñòèâàëèòå. Êúì âåëè÷èåòî, èñòîðèÿòà è âúëøåáñòâîòî íà òîâà ìÿñòî. Îáè÷àøå äà ñè ïðåäñòàâÿ êàëäúðúìà è òåïåòàòà, ìàêàð è òîâà äà áÿõà åäèíñòâåíèòå ïðåïÿòñòâèÿ, ïðàâåùè ìå÷òàòà ìó òàêà íåèçïúëíèìà.
Ñòðåñíà ñå è èçëåçå îò òðàíñà, â êîéòî áå èçïàäíàë. Ñ íÿêîëêî äâèæåíèÿ íà ðúöåòå çàâúðòÿ êîëåëàòà íà èíâàëèäíàòà ñè êîëè÷êà è ñå îòäàëå÷è îò ïðîçîðåöà. Çíàåøå, ÷å òàçè ãëåäêà ãî óáèâà. Óáèâà ãî áàâíî, ìú÷èòåëíî. Çàòâîðè î÷è, ïðèòèñíà ñèëíî êëåïà÷è è ñè ïîìèñëè, ÷å áè ðàçìåíèë âñè÷êèòå îñòàâàùè äíè îò æèâîòà ñè çà åäíà åäèíñòâåíà îáèêîëêà â Ñòàðèÿ ãðàä.
Âíåçàïíî ãî ñïîëåòÿ îñòðà ïðîíèçâàùà áîëêà â îáëàñòòà íà ãðúäíèÿ êîø è ñúðöåòî, ñúïðîâîäåíà îò íåðèòìè÷íè ñúðäå÷íè ñúêðàùåíèÿ. Òÿëîòî ìó ñå ñòåãíà. Ãëàâàòà ìó ñå îòïóñíà. Èçïàäíà â áåçòåãëîâíîñò...
* * *
Îòâîðè î÷è è âèäÿ, ÷å òÿëîòî ìó ñå ðåå âúâ âúçäóõà. Áåç óñèëèå ñå çàâúðòÿ è ñå ïîíåñå ñ ëåêîòà íàä ñãðàäèòå. Îñúçíà, ÷å çà ïúðâè ïúò èìà øàíñà äà ïîñåòè è äà âèäè ñúñ ñîáñòâåíèòå ñè î÷è âñè÷êè êúò÷åòà íà Ïëîâäèâ. Ìîæåøå áåç íèêàêâè çàòðóäíåíèÿ äà îáèêîëè âñÿêà òî÷êà íà ãðàäà. Íî ñåãà òîâà íå ãî èíòåðåñóâàøå. Âñè÷êèòå ìó ìèñëè áÿõà êîíöåíòðèðàíè êúì åäíî ìÿñòî. Òÿëîòî ïîñëåäâà ìèñëèòå è ñå íàñî÷è êúì Ñòàðèÿ ãðàä. Íå ïîçíàâàøå êàêâî å óñåùàíåòî äà õîäè, íî ñå çàïîçíà ñ íàé-âåëèêîëåïíîòî ñúñòîÿíèå, êîåòî íÿêîãà áå ÷óâñòâàë – ñúñòîÿíèåòî íà ïîëåò. Ëåòåøå âèñîêî è äàëå÷å. Êîëêîòî ïîâå÷å ñå äîáëèæàâàøå äî ìå÷òàíîòî ìÿñòî, òîëêîâà ïî-ðàçâúëíóâàí è ùàñòëèâ ñå ÷óâñòâàøå.
À åòî ãî è êàëäúðúìà. Åòî ãè è ôåñòèâàëèòe, è êàðíàâàëèòå. Ïðåëåòÿ íàä ãðóïà íåñòèíàðè, òàíöóâàùè âúðõó æàðòà. Ïîñëå ïðåëåòÿ íàä äðóãà ãðóïà õîðà, äåãóñòèðàùè âèíî. Èçâåñòíî âðåìå ñå ðååøå íàä Àíòè÷íèÿ òåàòúð... Êîëêî ëè ìó çàâèæäàò âñè÷êè îíåçè õîðà äîëó, êîèòî íå ìîãàò äà ëåòÿò? Óñìèâêàòà íà ëèöåòî ìó ïðèäîáè èçìåðåíèÿ, äîñòîéíè çà áåçãðàíè÷íîòî ùàñòèå.
* * *
Òàì, ìåæäó îãîëåíèòå ñòåíè, äî ìúãëèâèÿ ïðîçîðåö, íÿêîëêî ÷îâåêà ñêúðáÿò è ðèäàÿò. Îïëàêâàò áåçæèçíåíî òÿëî.
Íèêîé íå çàáåëÿçâà,
óñìèâêàòà
íà ëèöåòî ìó.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 09.07.2016 @ 11:47:14 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   NikoVat

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 11:43:25 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Locus amoenus" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Locus amoenus
îò zika íà 09.07.2016 @ 23:12:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óñïÿâàø äà ïðåäàäåø òîâà ñúñòîÿíèå íà "îñâîáîæäåíèåòî" - ñìúðòòà êàòî íà÷àëî íà æèâîò â äðóãè èçìåðåíèÿ. Áðàâî Íèêè, õàðåñâà ìè íà÷èíà òè íà ïèñàíå. Çäðàâåé!


Re: Locus amoenus
îò pc_indi (pc_indi@abv.bg) íà 10.07.2016 @ 01:10:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://indi.blog.bg/
Íàèñòèíà õóáàâî ïèøåø, ìíîãî ìè äîïàäíà êàòî èäåÿ òàçè ëàòèíñêà íèðâàíà, åäèíñòâåíîòî ìè íåõàðåñâàíå å ïîðàäè æåëåçíèÿ ìè àôèíèòåò êúì íå ñàìî õóáàâè, íî è æèâè êðàèùà..:)
Ïîçäðàâ, Íèêè!


Re: Locus amoenus
îò NikoVat íà 10.07.2016 @ 21:45:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ âè!
È çäðàâåéòå :)
indi, êàêúâ ïî-õóáàâ êðàé îò êðàÿò ñ óñìèâêà? ;)