Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 799
ХуЛитери: 3
Всичко: 802

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБележки на даскал Санди Попсандев
раздел: Хумор и сатира
автор: verysmallanimal

Бележки на даскал Санди Попсандев върху капак от телевизор Опера

Хомо, пише в дебелите книги. Хомо, та и сапиенс при това. Ще рече, умен, даже мъдър, че и човек на туй отгоре.
Книги бе, книги. Гледаш ги дебели, четеш ги – мъдри. Отваряш ги и се гмурваш в прекрасния им свят, населен с такива едни изречения, че ти се доплаква от радост. Как бе, как – мислиш си – тез люде са събрали всичката умнотия на земята, подредили са я в стройни мисли и са ти я предоставили за четене и осъзнаване? Чудеса! Обаче после, като опраскаш две порции мусака с едно шише вино, разкопчал колана и проснат на дивана, почваш да проумяваш тая световна загадка.
Цялата работа е в отдалечеността на авторите от реалния живот. Хайде, за Хомо няма да говорим, че навява едни странни асоциации, ама туй – сапиенс.... Той, видите ли, от раждането та докато попът го поведе към прясно изкопания трап, все със стремежи се занимава. Устреми се към нещо, постигне го и без крак да подвие, току се втурне да постига нещо друго. Чудо на природата, перпетуум мобиле! Сапиенсът от дебелите книги не случайно е венец на природата – коя друга твар е способна на такива подвизи в себеизграждането си, а? Седи Господ горе в небесата и току прекъсне работата си, погледне надолу и цъка с език: Ама глей как съм го направил тоз сапиенс бе, нямам грешка! Гордее се, демек, Господ с творението си, от което следва да се направи извод, че той познава сапиенса само от книгите.
Сега, аз не знам как е по другия свят, ама по нашите земи Хомо не ми се види много сапиенс. Бих казал, хич не е мъдър, ами си е баш диване. Не, че не се стреми – стреми се и още как. Не, че не постига стремежите си – постига ги, че и артисва. Стреми се, например, да си купи телевизор – ха на работа, ха нощни смени, ха заеми от приятели – и готово! Нов, голям, лъскав телевизор се кипри в кьошето, дето преди е стърчала закачалката за дрехи. Цветен, стерео! Сяда Хомо пред телевизора, поглежда с едно око закърпените си чорапи, въздъхва и включва туй постижение на човешкия гений. А телевизорът само това и чака – веднага се захваща да подреди стремежите на Хомо, да ги номерира и да го подтиква към подвизи. Тоя, казва телевизорът, е пич – Гошо се казва. А ей оня е мискинин – той пък Пешо се казва. Стремежът е ясен – да гътнем Пешо и да издигнем Гошо на отговорна обществена работа. Святка, мига телевизорът, бучи, тропа и свири – докато Хомо не отвори прозореца и не се провикне: Долу Пешо, да живее Гошо! Ууууууу! И още не седнал, тая шарена кутия пак захваща: Драганчо оплеска всичко, а Петканчо ей сега ще оправи работата – да подкрепим Петканчо, нашето златно момче! (По неясни причини телевизорът забравя да каже, че Гошо и Пешо са братовчеди, а Драганчо и Петканчо си пият заедно ракията след поредния разгорещен дебат в телевизионното студио.) Рипва Хомо към прозореца и велегласно заявява новия си стремеж относно тия двамата. Ако се случи в такъв момент да влезе жената на Хомо и да му рече, че кранът в банята капе, той, прегърнал с една ръка някой нов стремеж, току извърти на тая проклета жена един зад врата, натири я обратно и пак сяда да следи общественото развитие. В особени, сюблимни моменти, Хомо слиза при комшията, пребива го от бой, рита кучето му и ощипва жена му по задника – тъй му се пада, щом подкрепя Драганчо.
Интересен, напрегнат и плодотворен живот живее Хомо – ей с тия две ръце и туй гърло той гради бъднините на света. Той не е щастлив – той цепи направо през нещастието. Той не е мъдър – той гордо размахва знамето на глупостта.
Защото, макар и Хомо, той хич не е Сапиенс.


Публикувано от BlackCat на 13.06.2016 @ 16:06:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   verysmallanimal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:51:36 часа

добави твой текст
"Бележки на даскал Санди Попсандев" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от Liulina (desi.liulina@gmail.com) на 13.06.2016 @ 20:02:32
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
То туй е масовка, сапиенса е някъде там ;)


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от verysmallanimal на 13.06.2016 @ 20:13:20
(Профил | Изпрати бележка)
Аха, вярно - там някъде е пустият му сапиенс и не ще да се покаже :))

]


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от IGeorgieva на 14.06.2016 @ 18:32:14
(Профил | Изпрати бележка)
Значи 2 порции и една бутилка - нов извор на чудеса. И то какви! :)))


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от verysmallanimal на 15.06.2016 @ 15:52:24
(Профил | Изпрати бележка)
:) Не е уточнен обемът на бутилката :)

]


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от doktora на 07.07.2016 @ 16:56:43
(Профил | Изпрати бележка)
Той, Хомо, малък такова талантливец, даже е антиХомо Луденс, тоест играещ нечовек -простак, знаеш...


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от verysmallanimal на 10.07.2016 @ 20:04:46
(Профил | Изпрати бележка)
Прав си, док - че то и за играта е нужно поне малко да си сапиенс :)

]


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от Markoni55 на 07.07.2016 @ 18:09:17
(Профил | Изпрати бележка)
аз за това не допускам телевизора в къщи и от десет години съм се обрекла на безтелевизор...обаче работата е в това, че дори и да не влизаш у Фейса, току от някъде пак ти се накачулват Драганчовци, Пешовци, че и с Очи и други там органи...Тъжна работа. От мусаката ще да е....


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от verysmallanimal на 10.07.2016 @ 20:07:13
(Профил | Изпрати бележка)
Това за телевизора е, според мен, съвсем правилно, но наистина няма отърване....
А мусаката не пипай!
:)))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 10.01.2017 @ 12:34:28
(Профил | Изпрати бележка)
"...умен, даже мъдър, че и човек на туй отгоре." Де го, бе, де го този сапиенс? Ако чака голямата модерна плазма да моделира акъла му, едва ли ще го стори по-добър. Ще го направи на пихтия от свади, ежби, надмогвания, надръгвания под лакътниците, ритания в кокалчетата, размахвания на кьорфишеци като партийни знамена и заръки, ще му отнеме правото на собствено мислене и позиция и той ще стигне до там, че ще доказва с големината на точно тази плазма собственото си благоденствие, неосъзнавайки, че чорапите му са скъсани, а зад изпопадалите си вече зъби се мъче да прекара като своя мисъл втълпяваната ежеминутно истина на друг.
Е, ама и аз ги разтегнах едни, заприлича на дъвка от корекома, купена с връзки! Ха-ха-ха!
Но пък ми хрумна нещо - защо не се преброим - ние, които сме против плазменото окалъпяване и обезакълие поръчково?! Колко му е да си спретнем и ние една партийка на кандидат хомосапиенсите! А, какво ще кажете?


Re: Бележки на даскал Санди Попсандев
от verysmallanimal на 11.01.2017 @ 17:56:00
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво ги разтягаш ти, всичко е вярно, ама няма как човекът да стане сапиенс... :)))))))))))

]