Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 864
ХуЛитери: 1
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСамотна къща в планината
раздел: Есета, пътеписи
автор: ivliter

Една самотна къща в планината се белее в далечината сред кипналата пролетна зеленина. В долния край на голямата ливада, сякаш напъдена от града, сякаш недопусната в царството на буковата гора над нея. Самотна бяла къща, слънчев отблясък в зеницата на
планината. Гледам я и се питам кой ли се е опитал да избяга чак там от суетата на града, от проблемите на света, или може би от себе си самия? Там, в тишината и красотата на природата. Но можеш ли да избягаш наистина от света и от себе си? Светът ще те намери където и да си, а раницата с радостите и тегобите неизменно ще виси на гърба ти.
За да потвърди думите ми един реактивен самолет е проточил дългата нишка на своето намерение в бистрото небе над хребета и с шума на двигателя си се е насочил право към нея. Къде ще избягаш, къде можеш да се скриеш в днешно време? Животът винаги ще те намери.
Под червения покрив на къщата червенее навярно нажежената амбиция на един самотник, на един отшелник, и в огнището му гори все пак огънят на надеждата, че нещо ще се промени и ще доведе нещата до един по-добър край.
Къщата – пулсираща топлина в шепата на планината, отхвръкнала искрица от огъня на живота в пустошта, за да я насели с емоции и очакване. Тя сякаш иска да напомни, че където и да отидеш, никога няма да бъдеш сам, че винаги ще се намери, дори и в най-забутаните кътчета на света, кой да ти помогне, да ти подаде ръка в момент на изпитание.
Къщата – крепостта на неутолената жажда към красотата, към непознатото, към още неизпитаното, и неизживяното, към предизвикателство да надскочиш себе си, да откриеш кой си всъщност и колко струваш, разчитайки единствено на себе си, да превъзмогнеш неудобствата и обстоятелствата, за да се почувстваш горд със себе си от това, че го можеш, че си го направил…
Ненатрапчиво тая върви с мен по стръмната пътека, и макар от разстояние е моят спътник в изкачването. И е моя упорна точка.
И докато я гледам си мисля за това, че и самият аз съм тук като една отдалечена къщичка в планината, приютила под покрива си вярата и надеждата за едно по-щастливо и красиво бъдеще, покрив и подслон за страстите в душата, за неспокойната ми мисъл, която ме е довела в този дивен кът на родната природа.


Публикувано от hixxtam на 27.05.2016 @ 10:05:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   ivliter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:40:21 часа

добави твой текст
"Самотна къща в планината" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Самотна къща в планината
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 27.05.2016 @ 13:37:32
(Профил | Изпрати бележка)
Виж какви романтични (смея тъй да ги нарека) мисли е породила в теб една самотна, схлупена къщица, един забравен някога момент от безбрежното море на времето и пространството. Едно начало, а и край.

Да споделя. Преди години на една тясна пуста уличка в малкия ни градец съвсем непретенциозно си седеше една такава малка стара къщица. Седеше си и на никой не пречеше. Нито пък изискваше нещо. Е, малко се бе поразрушила, последгнал бе покривецът ѝ, ама тя не протестираше. И всичката тая идилия се срути в мига когато я бутнаха дзверски.

та тогава написах Вали дъжд и бутат къща [www.hulite.net], което си позволявам да пусна тук.

Поздрави!