Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 1
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗащо социализмът се проваля- стара приказка с нов край
раздел: Есета, пътеписи
автор: Stargazer

В един клас се водела дискусия за социализма.

Едни от студентите в този клас настоявали, че социализмът работи и ако бъде приложен никой няма да бъде беден, както и никой няма да бъде богат. Иначе казано, ще настане голямото равенство. Други настоявали, че капитализмът и конкуренцията са най-добри, и че по-способните трябва да имат и получават повече.

Професорът решил да им даде шанс да докажат теорията си с малък експеримент. Условието било, че всички ще получат оценки, които да са средно аритметично на сбора на всички оценки. Така няма да има скъсани, но пък и никой няма да бъде отличник.

След първия изпит оценките били изравнени и всички получили петици. Студентите, които учили съвестно били разочаровани, за сметка на тези, които пък въобще не били учили, но със усреднената система извадили късмет.
Когато наближил вторият изпит, студентите, които учили малко този път учили още по-малко, а тези, които преди учили съвестно решили, че сега това няма особен смисъл и те учили по-малко. След втория изпит всички имали четворки.
След третия изпит всички получили тройки. Това довело до скандали между студентите, обвинения и караници, като след тях никой вече не искал да учи заради другите. Така на следващия изпит всички били скъсани.

Тогава професорът им обяснил, че социализмът също се проваля, защото ако всички получават по равно, никой няма стимул да постигне нещо.

До тук, добре.

След време, един от студентите по време на ваканцията отишъл при дядо си на село. Един ден, както си говорели, студентът споменал на дядо си за тази история. Дядото помълчал, смукнал от цигарата си и казал: ела на двора, искам да ти покажа нещо. Нахлузил дятото галошите на краката си и излези на двора. Отишли при прасетата- дядото, както можете да си представите, не разчитал само на пенсията си, ами гледал и прасета.

Та завел той студента до кочината и рекъл: Виждаш ли как, като им сипя храна, свинете се блъскат и бутат, как всяко гледа да избута другото? Накрая едното преяжда, а за другото не стига. Ха сега, моето момче, сам си реши, дали искаш да живееш като човек, или като свиня!


Публикувано от anonimapokrifoff на 11.02.2016 @ 16:19:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Stargazer

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:17:57 часа

добави твой текст
"Защо социализмът се проваля- стара приказка с нов край" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.