Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 562
ХуЛитери: 1
Всичко: 563

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКитарата и старата липа
раздел: Разкази
автор: ina_krein

Вечерният мрак сладостно пълнеше въздуха с аромат на липа. Огромното дърво потрепваше от милването на вятъра и се вслушваше в звуците от отворения прозорец отсреща.
Трети ден музикантът се мъчеше да напише песен и се разхождаше напред-назад из стаята, нервно драскаше нещо на нотния лист, после грабваше китарата и започваше да свири мелодия, която прекъсваше по средата, хвърляше ядосан музикалния инструмент на леглото и излизаше.
Тази нощ бе някак различно. Косата му стърчеше навсякъде и той заставаше с поглед, вперен към Витоша, гледаше невиждащ и отчаян мислеше, че утре трябва да представи песента, а не е готов и може да загуби своята работа. Внезапно се обърна, грабна китарата и я запрати към най-близкото дърво.
С писък тя полетя в топлия мрак. Липата разтвори майчински клони, вятърът подхвана литналата китара и нежно я положи в прегръдката на цъфналото дърво.
- Такава е наградата, че години наред му служих вярно и предано – изплака тъжно тя. – Колко хитове сме изсвирили заедно, колко музика сме създавали посред нощ! Всичко е забравено!
- Не тъгувай, - нежно погали струните липата с малки цветчета. – Винаги съм мечтала някой да ми изсвири серенада или изпее сладостна песен само за мен. Сега най-после мечтата ми ще бъде изпълнена.
Китарата се намести удобно в прегръдките на липовия цвят и ненадейно една мисъл озари сърцето ú.
- Искаш ли наистина да свиря за теб? Ще ти подаря всички хубави песни, измислени през годините с музиканта!
После обаче се натъжи:
- Ала няма кой да докосва моите струни. Сама не мога да създавам топлата музика.
Южният вятър провря любопитна глава между клоните, погали нежно струните на тъжната китара и в тишината заваляха бисерни звуци музика и светлина.
- Тази вечер - прошепна той - аз ще бъда твоят музикант, ако искаш.
Щастливо се усмихна китарата и звездното небе се превърна в сцена за най-странния концерт, който някога бе изпълняван някъде.
Вятърът танцуваше по струните на китарата, а тя леко го насочваше, полюшвайки се в прегръдката на листата. Липата припяваше с красив алтов глас, а група звезди като истински беквокал допълваха звездния концерт.
Градът спеше. Спеше и музикантът, сънувайки най-прекрасната музика, която някога бе чувал в живота си. Виждаше като на филм захвърлената китара и вятъра, който свири виртуозно по нейните струни, чуваше божествения хор на звездите и вибриращия глас на липата.
- Искам да се събудя, искам да се събудя! - викаше той, но в същото време не искаше да отвори очи от страх тази кристална мелодия да не спре и той да не може да я запише сутринта.
Когато слънцето отвори очи, музикантът повдигна клепачи. Със страх се ослуша и радостен чу в сърцето сънуваната мелодия. Грабна нотния лист до главата си и на прииждащата светлина на утрото записа музиката до последния звук. Беше спасен! Само трябваше да я изсвири на китарата, да я чуе как звучи жива...
- По дяволите! – скочи от леглото той и застана на прозореца.
Спомни си как захвърли в своя яд музикалния инструмент някъде по дървото. Вгледа се внимателно и видя грифа ú да се показва зад едно отрупано с цвят клонче липа.
Навлече бързо панталони, затрополи по стълбите и след малко се закатери по дървото с горещата надежда китарата да се окаже цяла.
- Той все още те обича – прошепна старата липа на китарата, докато гледаха как музикантът се приближава към тях.
- Да – щастливо прошепна китарата.
- Ще ми липсваш – погали струните южният вятър, свил коси между клоните на дървото.
- Винаги, когато свиря, ще бъде за вас - обеща китарата.
Когато музикантът стигна до нея, бе поразен. По китарата нямаше дори драскотина.
- Чудо, това е истинско чудо! – повтаряше той, слизайки от дървото с нея.
След минути от прозореца на стаята липата и вятърът чуха прекрасната музика. Тя носеше покой и светлина, любов и нежност, защото бе родена от красотата на едно приятелство.


Публикувано от Administrator на 20.01.2016 @ 11:02:43 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 21:41:37 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Китарата и старата липа" | Вход | 10 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Китарата и старата липа
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 20.01.2016 @ 11:24:31
(Профил | Изпрати бележка)
Един от малкото автори с прекрасен литературен език!:)
Щастие и успехи!


Re: Китарата и старата липа
от Kanegan на 20.01.2016 @ 11:37:05
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, твоите творби се четат с душата Ина!Поздрав!


Re: Китарата и старата липа
от malovo3 на 20.01.2016 @ 12:14:04
(Профил | Изпрати бележка)
Колко много нежност е вплетено в разказа!
Поздрави!


Re: Китарата и старата липа
от doktora на 20.01.2016 @ 13:04:27
(Профил | Изпрати бележка)
Моите почитания Ина, винаги ми е драго да те чета, романтично и дълбокосмислено послание...за много години, мила! Док :)


Re: Китарата и старата липа
от zaltia на 20.01.2016 @ 14:09:27
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за хубавия разказ, Илияна!!!
Както казваше моя приятел Док-
"Хората правят пари, а ние си говорим с дърветата и птиците..."
Виждам, че това говорене и ти го можеш!!!

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=153072&mode=&order=0&thold=0

Ако имаш време и ти се чете за една друга липа с която си говорихме...
Още веднъж- Поздравления!!!


Re: Китарата и старата липа
от kasiana на 20.01.2016 @ 15:18:19
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващ, стилен, красив разказ, който докосва
най-нежните струни на душата!!!!!

Бъди!:)


Re: Китарата и старата липа
от somebody на 20.01.2016 @ 20:48:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си вълшебен съвременен разказвач на приказки, Ина! Чета те с любопитството на дете, възприемам посланията ти като възрастен и приемам топлината, която изллъчват думите ти с блаженство. Поздравявам те!


Re: Китарата и старата липа
от lubara на 21.01.2016 @ 07:05:25
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Тук прозата и поезията са се слели в едно! Тя понякога липата така въздейства!


Re: Китарата и старата липа
от mariq-desislava на 21.01.2016 @ 20:34:05
(Профил | Изпрати бележка)
Поезия си е, поне доколкото мога да усетя.


Re: Китарата и старата липа
от IGeorgieva на 24.01.2016 @ 11:36:20
(Профил | Изпрати бележка)
И тук поздрави за хубавия разказ!
:)