Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 713
ХуЛитери: 5
Всичко: 718

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСвитъкът на мъртвеца
раздел: Романи
автор: tzvetcomarinov

Амбицията и волята без подкрепа на опита, не са толкова силни и успешни. Момичето срещу него личи, още не е готово за съпричастност към целта. Налага се да потърси и намери обходен път, така да достигне до нея. Кой е най-правилният, отговорът на това се криеше срамежливо между останалите.
"По дяволите, обходните пътища няма да се откажат доброволно от своя недостатък, да настояват все за повече време. Без да се интересуват, крачещият по тях дали разполага с такова" - помисли журналистът, а каза:
-Оставам с впечатление, че приносът на дъщерята към онова дето го пише в книгата, никак не е малък.
Подхвърли като неангажиращо мнение журналистът и не очакваше да произлезе нещо по-особено. Само, че непознаването на обстановката и хората, винаги е поднасяло изненади. Младата библиотекарка демонстрира видимо желанието си да го подкрепи в разсъжденията.
-Споделям вашето мнение, - кимна усмихнато. - Показа се пред селото като ненаситна лакомница за дивиденти от най-ефектните обществени ситуации.
"Боже мой, какъв речник - констатира на ум човекът от пресата. - Някои от тия, които се напъват да свирят първа цигулка в медиите, дали си дават правилна сметка за факта. В село на доизживяване, тяхна връстница познава по-добре нотите. И води лъка върху струните по-мелодично от тях."
-Когато започнаха промените, Нешевата щерка излезе с едни гърди пред останалите. Ученичка и студентка е била, но едва ли има десетина дни прекарани с баба и дядо на село, а се появи да участва в преобразуванията. Дори в ликвидационния съвет я включиха. Какви пламенни речи само държеше около връщането на земята и приемане от хората в селото на тия новости, които идваха. Такива емоционални речи в киносалона правеше, че някои дето познаваха родителите й, бърчеха носове докато слушат нейните приказки. Тогава бай Васил още не беше се върнал да живее. Направи го по-късно, както ви казах, след смъртта на съпругата.
Нека схоластиците се упражняват над ролята и мястото на късмета за успеха на всяко начинание, неговият е в ръцете му. По-точно, тетрадката в която поне тридесетина от страниците бяха изписани собственоръчно от Васил Нешев.Едър, старателен почерк. Обзет от амбиция да внуши своето на другите, които ще четат или слушат. Дали ще му послужат тия пожълтели страници, ококорили се към неговите очи сега, журналистът нямаше представа, но усещането все пак си го биваше. Първата победа е с очертания, дава и самочувствие. Обратното би пратило по дяволите много от амбицията и желанието му да пристигне колкото може по-скоро до истината.
Благодари още веднъж за оказаното съдействие на младата библиотекарка. Дори почувства къде точно прегрява, но не се упрекна за това. Хората и без друго приемат такива работи по свой начин. А леките коли са като близначките, еднакви. Запалване, педали и скоростен лост. Сетне доверие към волана и напред.
Мъртвите са безценни свидетели за патологоанатомите и съдебните експерти. Живите хора за да станат такива им е необходимо да преминат през малко по-сложен процес. В който разследващите и очакваните от тях да станат помощници, често изпадат в една по-особена равносметка и положение. Дето има предостатъчно зависимости, а понякога несъгласуваните действия оказват влияние само на отсрещната страна. Тогава професионалният опит и убедената настойчивост, заемат важно положение. Притиснат свидетелят, непременно ще стане полезен към дадения казус. Уви, дъщерята на Васил Нешев не е просто костелив орех, а направо камък. От ония, речните с гранитен произход. Които измъчват предостатъчно водата, преди тя да ги превърне в ситен пясък.
Нешева не е била дете, пораснало в малко градче или някое из селищата по границата на родината. Съвсем обичайно за връстниците й, ако единият от родителите е бил офицер. Заслугите на бащата са отваряли широко всякакви врати за нейните желания и амбиции, но ето, течели са през това време и предостатъчно политически тромбоцити из вените и. Претърпели неуправляеми, стихийни метаморфози. Явление толкова характерно и не впечатляващо почти никого в съвремието ни. С толкова бронирана особа е дяволски трудно да се говори. Дори с пускането в употреба на двусмислие покрай истините в дневника на нейния баща. Всякакво желание за сравнение на почерка с размахваната като индулгенция тетрадка от именитият писател вече ще е кадър от розовите сънища на непоправим мечтател. Сега трябва по-малко да се унася в дълбоки размишления, а да отваря широко очите си. Защото колата му е стъпила върху асфалта на магистралата към София, а покрай него някои от водачите се вживяват като състезатели от Формула едно.

Цветко Маринов


Публикувано от anonimapokrifoff на 13.11.2015 @ 22:01:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   tzvetcomarinov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:31:09 часа

добави твой текст
"Свитъкът на мъртвеца" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.