Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 981
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 986

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçìàìàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: esenna

Öèãóëêàòà ëåæåøå â ñòàðà îëþùåíà êóòèÿ, ïîêðèòà ñ áÿë êîïðèíåí øàë – ëè÷åøå,÷å å ñòàð, àðèñòîêðàòè÷åí èíñòðóìåíò, ñ ïðåîáëàäàâàù æúëòî-êàôåíèêàâ öâÿò. Êîñòàäèí ÿ ãëåäàøå îò ÷àñîâå.  ãëàâàòà ìó ìèíàâàõà êàêâè ëè íå ìèñëè. Âñå ïàê òîâà áåøå îðèãèíàëíà öèãóëêà Êàðëî Ëàíäîëôè, îò 18 âåê, èçâåñòíà ñ îñîáåíî êðàñèâèÿ ñè òåìáðèñò çâóê.
Äîíåñåíà â Áúëãàðèÿ îò íåãîâ ïðàïðàäÿäî ðàáîòèë â Èòàëèÿ, ñåãà ñòîåøå ïðåä íåãî ìúë÷àëèâà è çàìå÷òàíà.
Æèâîòúò íà Êîñòàäèí áåøå ñáîð îò íÿêîëêî æèâîòà, òàêà ìèñëåøå òîé çà öåëèÿ ñè êðèâóëè÷åù ïúò, êîéòî èçâúðâÿ ñ áåçáðîé òðóäíîñòè, ïðîïàäàíèÿ è èçäèãàíèÿ. Ñåãà áåøå çàïî÷íàë ïîñëåäíèÿò ìó æèâîò – ìîæå áè íàé-òåæêèÿò è ïðîòÿæíî íàé-äúëãèÿ.
Êîñòàäèí Êîìèòîâ áåøå íà îñåìäåñåò è òðè ãîäèíè - âèäÿë ìíîãî è ïðåæèâÿë ìíîãî. Çàïî÷íà æèâîòà ñè ñ òîïêàòà íà óëèöàòà è öèãóëêà â ðúöå è çàâúðøè îáðàçîâàíèåòî ñè êàòî õîðîâ äèðèãåíò. Âëîæè âñè÷êèòå ñè çíàíèÿ, èäåè è ìëàäåæêè ïëàì â ñúçäàâàíåòî íà åäèí õîð, ñïå÷åëè ñ íåãî íÿêîëêî íàãðàäè íà ìåæäóíàðîäíè êîíêóðñè è òîãàâà ìó ãî âçåõà.Òîâà áåøå ïúðâèÿò ãîëÿì óäàð, êîéòî òðÿáâàøå äà ïîíåñå. Åòî ïðîñòî òàêà – äàäîõà õîðà â ðúöåòå íà åäèí áåçäàðíèê, à íåãî ãî íàçíà÷èõà çà äèðåêòîð íà Ìóçèêàëíîòî ó÷èëèùå. Òîé ïðèå òîâà ñúñ ñêðèòà áîëêà è ÿâíà âèñîêîìåðíîñò, íî àòìîñôåðàòà â ó÷èëèùåòî áúðçî ãî ïðîìåíè è íåóñåòíî ñå ïðåâúðíà â åäèí îò íàé-äîáðèòå äèðåêòîðè íà ó÷èëèùåòî. Çàîáè÷à ðàáîòàòà ñè , äåöàòà, î÷àêâàíåòî, ñúçäàäå è òàì õóáàâ õîð è óäàðèòå íå ïðåñòàâàõà, íî òîé ñå áåøå íàó÷èë âå÷å äà íå ñå ïðåïúâà, à äà ãè ïðåñêà÷à ñ ëåêà ñàìîèðîíèÿ. Öåëè äâàéñåò è òðè ãîäèíè áåøå äèðåêòîð íà òîâà ó÷èëèùå çà òàëàíòè. Åòî ÷å ñåãà ïîñëåäíèÿò ìó æèâîò ñàìî çà íÿêîëêî ãîäèíè ñå áåøå ïðåâúðíàë â íÿêàêâà îãðîìíà ïðàçíà áåçäíà – æåíà ìó ïî÷èíà, ñåñòðà ìó, äâàìàòà ìó íàé-áëèçêè ïðèÿòåëè, ñèíúò è âíóêúò ìó áÿõà â Àìåðèêà ïîâå÷å îò äâàéñåò ãîäèíè. Êàçàõà ìó ïî òåëåôîíà äà ïðîäàäå âñè÷êî è äà îòèäå ïðè òÿõ. Òîé íå ñå ðåøè íà òàêàâà ñòúïêà – íå ñå çàòðèâà òàêà ëåñíî öÿëà ñúâêóïíîñò îò æèâîòè! Ìú÷åøå ãî àðòðèò è ñå äâèæåøå òðóäíî, íî âñå ïàê óñïÿ äà íàïðàâè åäíà ÷àñò îò òîâà, êîåòî áåøå ðåøèë äà ñòîðè êîãàòî ìó äîéäå âðåìåòî. Ñåãà áèáëèîòåêèòå è øêàôîâåòå è â òðèòå ìó ñòàè çååõà ïðàçíè – âñè÷êè êíèãè, íîòè, ïàðòèòóðè, êàñåòè – âñè÷êî áåøå äàðèë íà Êîíñåðâàòîðèÿòà. Ñúáèðàë ãè áåøå äúëãî è âíèìàòåëíî ïðåç öåëèÿ ñè èçïúëíåí ñ ìíîãî áîðáè æèâîò, ãðèæëèâî ãè áåøå ñúõðàíÿâàë, ïîäðåäåíè ïî åïîõè, àçáó÷åí ðåä, ïî ãîäèíè íà èçäàâàíå. Àôèøèòå îñòàâè çà ñåáå ñè – ìíîçèíà îò òèÿ äåöà, ÷èèòî èìåíà áÿõà íà òÿõ ñåãà îáèêàëÿõà ñâåòà.
È âñè÷êî êàòî ÷å ëè ñå íàìåñòâàøå áàâíî è íÿêàê çàêîíîìåðíî, ñàìî öèãóëêàòà îñòàíà êàòî ñèðà÷å è íå ìîæåøå äà é íàìåðè ìÿñòî â òàçè ïóñòîòà, êîÿòî ñå áåøå íàñòàíèëà ó òÿõ. Èñêàøå äà ÿ äàðè íà íÿêîå òàëàíòëèâî äåòå, íÿêîå íåïîçíàòî èìå âñå îùå, êîåòî ùå ðàçïëàêâà õîðàòà, òàêà êàêòî òîé áåøå ïëàêàë áåçáðîé ïúòè êîãàòî ñëóøàøå èñòèíñêè òàëàíòè.
Íàäèãíà ñå áàâíî îò êðåñëîòî, îáàäè ñå ïî òåëåôîíà íà åäíà ñâîÿ ó÷åíè÷êà - Ñâåòëà, åäíà îò ìàëêîòî îñòàíàëè â Áúëãàðèÿ, ïîìîëè ÿ äà ñå âèäÿò. Ñðåùàòà ñå ñúñòîÿ ñúùèÿ ñëåäîáåä – òÿ áåøå òîëêîâà æèçíåíà, âèíàãè óñïÿâàøå äà ðàçïàëè ìàëêîòî ìó îñòàíàë æèâåö. Ðàçáðàõà ñå äà íàìåðè òàêîâà äåòå. Èçïðàòè ÿ è îòíîâî îñòàíà ñàì. Íå ïóñêàøå âå÷å íèòî òåëåâèçîðà, íèòî êîìïþòúðà, íèùî – èñêàøå ñàìî òúìíèíà è òèøèíà è îòðàæåíèÿ íà óëè÷íèòå ëàìïè.Òàêà ñè ïðåêàðâàøå íîùèòå. Íèêîãà íå áåøå ïîäîçèðàë , ÷å òå ñà òîëêîâà äúëãè, ÷óäåøå ñå êàê å ìîãúë äà ïðîñïè òîëêîâà ìíîãî âðåìå çà âñè÷êèòå æèâîòè, êîèòî èçæèâÿ äî ñåãà. Íå ïðàâåøå ðàâíîñìåòêè – îòäàâíà áåøå íàïèñàë ñïîìåíèòå ñè è ïðåæèâÿë ñîáñòâåíèÿ ñè êàòàðçèñ. Íÿêîëêî íàïîðèñòè ìóçèêîâåäè êàòî õèåíè ãî îáèêàëÿõà – êîé ùå ñå äîêîïà ïúðâè äî òÿõ. Êîñòàäèí ñå ïîóñìèõíà êàòî ñè ïðåäñòàâè êàêâî ùå íàñòàíå êîãàòî îòèäå è òîé ïðè æåíà ñè – èíòåðåñíè áÿõà ñïîìåíèòå ìó, öÿëà åïîõà îò áúëãàðñêàòà ìóçèêàëíà êóëòóðà áåøå îòðàçåíà òàì. Ñàìîèðîíèÿòà èçïúëíèëà óñìèâêàòà ìó, îöâåòè â æúëòåíèêàâ îòòåíúê ìíîæåñòâîòî áðú÷êè ïî ÷åëîòî è êðàé î÷èòå ìó.
Íåçíàéíî êîëêî âðåìå èçìèíà äîêàòî ñå îáàäè Ñâåòëà – íàìåðèëà åäíî òàëàíòëèâî äåòå ñêîðî çàìèíàëî â Àìåðèêà äà ó÷è, ïóñêà ìó íåãîâè çàïèñè, ïîêàçâà ñíèìêè. Ìîìè÷å – Åëè. Õàðåñà ìó òàçè Åëè, ïîìîëè äà óðåäè ñðåùà ñ ìàéêàòà, äà ïîäïèøàò äîãîâîðà çà äàðåíèå. Èçâåäíúæ ñå ðàçâúëíóâà - ñòðàííî çà ñàìèÿ íåãî - íå áåøå îñúçíàë, ÷å öèãóëêàòà å íåùî êàòî âòîðàòà ìó äóøà. Áåøå ñâèðèë íà íåÿ íÿêàêâè ñè ïåòíàéñåòèíà ãîäèíè, â êúùè ðÿäêî ñå ñïèðàøå, à è òÿ âñå ãî ãëåäàøå ðåâíèâî è ëåêî íàìðúùåíî, ÷å íå é îáðúùà âíèìàíèå.
Êîãàòî äîéäå äåíÿò óñåòè, ÷å ðúöåòå ìó ñå èçïîòèõà, íå ìîæåøå ìÿñòîäà ñè íàìåðè. Çâúíåöúò ãî ðàçòúðñè êàòî âóëêàíè÷åí âçðèâ, ñêî÷è è îòâîðè – âèäÿ Ñâåòëà è åäíà ñèìïàòè÷íà æåíà – ìàéêàòà íà Åëè, çàïîçíàõà ñå. Ïî÷åðïèõà ñå, Ñâåòëà ïîñâèðè – Êîñòàäèí ñå çàòâîðè íÿêàê â ñåáå ñè, íå áåøå ÷óâàë ñëàäêèÿò ãëàñ íà öèãóëêàòà, à è òÿ áåøå ìíîãî òàëàíòëèâà öèãóëàðêà, æàëêî, ÷å îñòàíà òóê. Ñëóøà òîâà òúé òúæíî Ðàçìèøëåíèå îò Òàèñ, êîåòî òÿ èçñâèðè âåëèêîëåïíî. Ðúêîïëÿñêàõà é ñ òàçè íåïîçíàòà æåíà, ïîäïèñàõà äàðåíèåòî è … âñè÷êî ñâúðøè. Ñåãà âå÷å íÿìàøå è öèãóëêà. Ñåäíà â êðåñëîòî ñè è ãëåäàøå â íèùîòî áåç äà ìèãíå èëè ïîòðåïíå, èìàøå ÷óâñòâîòî, ÷å å èçòúðáóøåí è îò íåãî å îñòàíàëà ñàìî åäíà îïàêîâêà. Ïðåêàðà ñåäìèöà â òàêîâà ñòðàííî ñúñòîÿíèå – êîãàòî Ñâåòëà ïîçâúíè íà âðàòàòà ìó, íå ïîâÿðâà , ÷å å òÿ. Ñòîåøå óñìèõíàòà, ñ îãðîìåí áóêåò öâåòÿ è êóòèÿ øîêîëàäîâè áîíáîíè. Âëåçå ðàçïðúñêâàéêè äúõà íà ñëàäîñòíàòà ñè çðåëîñò, áëàãîäàðåøå ìó çà ãîëåìèÿ æåñò, ðàçêàçâàøå, íå ñïèðàøå, î÷èòå é áëåñòÿõà. Òîé ïîìîëè, êîãàòî Åëè ñå âúðíå â Áúëãàðèÿ íÿêîÿ âàêàíöèÿ, äà äîéäå äà ñå çàïîçíàÿò è äà ïîñâèðè íà öèãóëêàòà, ìíîãî èñêàøå äà ÿ ÷óå â ðúöåòå é.
Èçìèíà ïî÷òè ãîäèíà – Êîñòàäèí ñå ùóðàøå èç ïðàçíàòà êúùà, íå ñå îñòàâÿøå äà ñå çàëåæè. Ïîëó÷àâàøå íÿêîå è äðóãî ïèñìî, ãîâîðåøå ñúñ ñèíà è âíóêà ñè, ñíèìêèòå áåøå çàêëþ÷èë äúëáîêî â øêàôà ñúñ ñêúïè âåùè – íÿìàøå íóæäà îò ñàìîñúæàëåíèå. Î÷àêâàøå äà ÷óå öèãóëêàòà ñè. Ñâåòëà ñå îáàæäàøå, ïîíÿêîãà èäâàøå – ìàëêàòà Åëè áèëà ìíîãî çàåòà, èçäúðæàëà ìåæäóíàðîäåí êîíêóðñ ñ ãîëÿì óñïåõ, ïðåñàòà ïèøåëà çà íåÿ, òúêìî äà ñè äîéäå è òðÿáâàëî äà çàìèíå íà ìàéñòîðñêè êëàñ… È âñå òàêà – âðåìåòî ñè âúðâåøå, íî öèãóëêàòà Êîñòàäèí íå ìîæåøå äà ÷óå. Åäèí äåí Ñâåòëà äîéäå è ìó ïóñíà âèäåîçàïèñ – òîãàâà âèäÿ Åëè , ñâèðåøå íàé-ñëàäêèÿ Ìîöàðòîâ öèãóêîâ êîíöåðò, ëþáèìèÿò ìó, ñ íåãîâàòà öèãóëêà! Èçâåäíúæ î÷èòå ìó ñå íàïúëíèõà ñúñ ñúëçè è ñå ðàçðèäà íåî÷àêâàíî è çà ñàìèÿ íåãî. Ñâåòëà ñå ïðèòåñíè, ïîäàäå ìó ÷àøà ñ âîäà, Êîñòàäèí ñòàíà è îòèäå â õîëà. Êîãàòî ñå óñïîêîè ñå âúðíà .
- Ìíîãî õóáàâî ñâèðè òîâà äåòå, íàëè, Ñâåòëà?
- Äà, òàëàíòëèâà å è ðàáîòëèâà, äàíî óñïåå!
- Òîâà ñ êîé îðêåñòúð å?
- Ñ Ãåâàíäõàóñ, ïðåäè ìåñåö, òîçè êîíöåðò ùå çàïèøå è ùå ó÷àñòâà â êëàñàöèÿòà çà íàãðàäà Ãðàìè â æàíðà - íàé-íîâ èçïúëíèòåë, êîéòî çà ïúðâè ïúò èçäàâà çàïèñ.
- Äà, äà, íàèñòèíà çàëàòà å òÿõíàòà, öèãóëêàòà ìè ñå âèæäà ìàëêî ÷åðâåíèêàâà, íîâ ëàê ëè ñà ñëàãàëè?
- Íå, åäâà ëè, îò çàïèñà òðÿáâà äà å - ëàê íà Ëàíäîëôè öèãóëêà îò 18 âåê, íå – Ñâåòëà áåøå êàòåãîðè÷íà.
Çàïèñúò îñòàíà ïðè íåãî – ñëóøàøå ãî âñÿêî äåíîíîùèå è ïëà÷åøå – êàòî ÷å ëè âòîðàòà ìó äóøà, òàêà òàéíñòâåíî è íåçàáåëåæèìî çà íåãî ñïîòàèëà ñå â öèãóëêàòà ìó , ñåãà ðóøåøå âñè÷êèòå ìó çàäðúæêè, ïðåìàõâàøå ãîð÷èëêèòå îò ìíîãîòî ìó æèâîòè, ëåêóâàøå ñòàðè ðàíè, èçâèñÿâàøå ãî íÿêúäå ìíîãî íàâèñîêî, ìíîãî íàä íåáåòî…
Íàìåðèõà ãî åäíà ñóòðèí â êðåñëîòî ìó – äîðè íå áåøå çàòâîðèë î÷è, ïðîäúëæàâàøå äà ñëóøà çàïèñà òàì îòãîðå, à öèãóëêàòà ïååøå ñ êàäèôåíèÿò ñè ãëàñ…
Ñâåòëà ïëàêà ìíîãî, Êîñòàäèí Êîìèòîâ – íåéíèÿò ïðúâ äèðåêòîð, é áåøå ñâîåîáðàçíà îïîðà â íåëåêèÿ é æèâîò, ðàçáèðàõà ñå ñ íåãî ñàìî ñ ïîãëåä. ßäîñà ñå íà òåçè õîðà, êîèòî òàêà è íå íàìåðèõà âðåìå, öÿëà ãîäèíà, äà äîéäå Åëè äà ïîñâèðè íà åäèí âúçðàñòåí ÷îâåê, äàðèë ÿ ñ òîëêîâà ñêúïà è ïðåêðàñíà öèãóëêà. Îáàäè ñå ïî òåëåôîíà íà ìàéêàòà äà èì ñúîáùè. Íèêîé íå âäèãàøå. Íàìåðè áàáàòà – òÿ íåùî ñìúíêà êîëêî çàåòà áèëà Åëèòî è êàê ìàéêà é áèëà ïðè íåÿ â Àìåðèêà è çàòâîðè. Íèùî íå ìîæåøå äà ðàçáåðå – ÷óäåøå ñå ùî çà õîðà ñà òèÿ , êîèòî ïðèåõà åäèí òîëêîâà ñêúï èíñòðóìåíò îò ñúâñåì íåïîçíàò çà òÿõ ÷îâåê è äîðè ïî òåëåôîí íå ìó ñå îáàäèõà. Ñêúòà è òàçè ïîðåäíà áîëêà â ñåáå ñè è ïðîäúëæè äà áóòà òåæêèÿ ñè ñàìîòåí æèâîò…
Ïðåäè øåñò ìåñåöà
Åëè ñïå÷åëè ïúðâà íàãðàäà íà èçâåñòåí ìåæäóíàðîäåí êîíêóðñ. Ìåæäóíàðîäíà ôîíäàöèÿ é äàðè îðèãèíàëíà öèãóëêà Íèêîëî Ãàëèàíî çà ïåðèîä îò äåñåò ãîäèíè.
Ñëåä ìåñåö åäíà èòàëèàíñêà öèãóëêà îò 1780 ã. – îðèãèíàë Êàðëî Ëàíäîëôè, áåøå îáÿâåíà íà òúðã â Íþ Éîðê çà 150 000 äîëàðà è äîñòèãíà öèôðàòà 250 000 äîëàðà . Êîãàòî òúðãúò ïðèêëþ÷è, ïîïðåõâúðëèëà ñðåäàòà íà ãîäèíèòå äðåáíà æåíà îòèäå è ïðèáðà ïàðèòå ñ âèäèìî çàäîâîëñòâî, êà÷è ñå â ÷åðåí Ñåäàí è çàìèíà.
À åäíà ìàëêà ÿïîíêà ïðåãúðíà öèãóëêàòà ñ ùàñòëèâ êàäèôåí áëÿñúê â î÷èòå…


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 23.10.2015 @ 18:17:05 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   esenna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 23:15:12 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçìàìàòà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçìàìàòà
îò kalia1117 íà 30.10.2015 @ 00:34:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âúïðåêè èçìàìàòà, ìíîãî êðàñèâà èñòîðèÿ...!!!Âúïðåêè öÿëàòà òúãà, êðàñîòàòà ÿ îáãðúùà íà âúïðåêè...
Ïîçäðàâè è àäìèðàöèè!!!:):):)