Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 957
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 957

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑàíàòîðèóì
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: typa

- Áææææííííí-áççççççççõõõõõõõõõ-úúúúú!!
Òàêà èçïèñàíàòà íå÷ëåíîðàçäåëíî-çâóêîâà ïîðåäèöà òðóäíî áè èçëú÷èëà åäíîçíà÷íî ïîñëàíèå çà ÷èòàòåëÿ. Àêî òîé îáà÷å ÷óå òîâà ñúñ ñîáñòâåíèòå ñè óøè, åäâà ëè áè ñáúðêàë íåãîâîòî çíà÷åíèå. Ïðåäñòàâåòå ñè ïîñëåäíàòà ãëàñíà, ïðîäúëæèòåëíî èçðàçåíà íà îáðàòåí äúõ, à ïðåäõîæäàùàòà ÿ áåççâó÷íà ñúãëàñíà – îçâó÷åíà.  êèðèëèöàòà ïðîñòî ëèïñâà ñèìâîë, êîéòî äà îòðàçè ïðàâäèâî ïîëó÷åíèÿ çâóê. Âñå îùå âè å íåðàçáèðàåìî?! Ïðèáàâåòå è âèçóàëíî-äèíàìè÷íà êàðòèíà, â êîÿòî ìàëêî äåòå âúðòè â ðúöå àëóìèíèåâà ÷èíèÿ è êðèâè òåëöåòî ñè âúðõó òðàïåçàðñêè ñòîë, èìèòèðàéêè ãîðåîïèñàíèòå çâóöè. Ñëàäêî, íàëè?
....................................................................

Ïðèñâèâàéêè åäíîâðåìåííî î÷è÷êè è óñòè÷êà ñ êàïðèçíî-ïðîêëåòî èçðàæåíèå, Ëþäìèë÷î ñèëíî òðúñíà ÷èíèÿòà íà ìàñàòà. Ïîëó÷åíèÿò íåïðèÿòåí çâóê ñå ñìåñè ñ îñòàíàëèòå îòâðàòèòåëíî-íåïîíîñèìè øóìîâå, èçïúëâàùè òðàïåçàðèÿòà.
- Áóôôêõõõ! Êàòàñòðîôà! Åé, êúäå áëååø, áå, íåêàäúðíèê! Âèæ êàêâî ñòàíà çàðàäè òåá. Êàðàø êàòî æåíêà – Ëþäìèë÷î ãðàáíà ÷èíèÿòà ñè è ïåðíà ïî ãëàâè÷êàòà ñòîÿùîòî îòñðåùà äåòå. Òî ñå ïðèñâè îò íåî÷àêâàíèÿ óäàð, íî íå èçäàäå äîðè çâóê, íÿìî ïðåãëúùàéêè áîëêàòà âåäíî ñ ãîð÷èâàòà îáèäà îò ãðóáîñòòà íà äèâà÷åòî ñðåùó íåãî. Çåíèöèòå ìó ñå íàâëàæíèõà, à ãðúêëÿí÷åòî ïîäñêî÷è, ïîäòèñêàéêè íàïèðàùàòà â ãúðëîòî ìó òîïêà. Áåøå íîâ è âñå îùå íå ïîçíàâàøå íèêîãî, à íà âñè÷êî îòãîðå ãî äîâåäîõà êúñíî ïðåç äåíÿ, òî÷íî çà ïðåäñòîÿùèÿ îáÿä. ×àñò îò äåöàòà äàæå è íå ïîäîçèðàõà çà ïðèñúñòâèåòî ìó, à îñòàíàëèòå òúêìî ãî ðàçãëåæäàõà ñ íåñêðèòî ëþáîïèòñòâî, íåñâàðèëè äîðè äà ãî ïîïèòàò çà èìåòî. Øóìúò â òðàïåçàðèÿòà ïðîäúëæàâàøå äà ìó ñå ñòðóâà âñå òàêà íåâúîáðàçèìî íåïîíîñèì è â ñúùîòî âðåìå ðàâíîäóøíî íåçàèíòåðåñîâàí îò áåçïàðäîííîòî ìó ïîñðåùàíå. Åòî ÷å åäíî îò äåöàòà, ñâèäåòåëè íà ñëó÷èëîòî ñå, îòìúêíà ìîêðîòî òåíåêèåíî êàí÷å èçïîä íîñà íà íîâèÿ è ãî çàëþëÿ ïîä îòñðåùíèÿ íîñ íà ãðóáèÿíà.
- Êàêâî ëúæåø, áå! Òè áëååø. ×îâåêúò íå êàðà. Ìèå ñè êîëàòà. Âèæ, îùå å ìîêðà... – ìîì÷åòî òðúñíà êèòêà è åäíà êàïêà óëó÷è Ëþäìèë÷î â íåìèãàùîòî ìó îêî, îïóëåíî îò èçíåíàäà, ÷å íÿêîé ñå îñìåëÿâà äà îñïîðâà äóìàòà ìó.
- Äà, áå, ìèåë ñè êîëàòà – íàìåñè ñå äðóãî äåòå – òÿ ñå ìèå îòâúíêà, à íà íåãî âîëàíúò ìó å ìîêúð.
- Ìè ùî äà íå å, íå âèæäàø ëè, ÷å êîëàòà ìó å êàáðèî? Ïðúñíàëî å âúòðå – íå îòñòúïè çàùèòíèêúò è çàèçòðèâà êàí÷åòî â áëóçàòà ñè.
- ÂÍÈÌÀÍÈÅÅÅ... ÖÈÑÒÅÐÍÀÀÀÀ... çàìó÷à íÿêàêúâ äàíãàëàê è çàòðîïà ïî ìàñàòà, ñòèñêàéêè ñòúð÷àùà îò äëàíòà ìó ëúæèöà. Öèñòåðíàòà ñå ïðèáëèæè è çàèçëèâà ãîðåùà çåëåí÷óêîâà ñóïà ñúñ ñèðåíå â ïðèãîòâåíèòå êàí÷åòà. Âîäà÷ é áåøå çàñòàðÿâàùà áåçèçðàçíà ëåëêà, îáëå÷åíà â îùå ïî-áåçèçðàçíà áÿëà ìàíòà. Åäíàòà é ðúêà, ñúñ ñêúðøåíà íà õúëáîê êèòêà, îáðàçóâàøå ðàçêðèâåí Åð, äîêàòî äðóãàòà ìÿòàøå íà ìàñàòà ïàíåð ñ ðàçðÿçàíè íà äâå ôèëèè. Äåöàòà ñå ñáîðè÷êàõà íàä ïàíåðà, êîéòî çà ñåêóíäè ñå îïðàçíè, à ìèã ñëåä òîâà ñå îçîâà âúðõó ãëàâàòà íà íîâèÿ.
- Ùîì êàðàø êàáðèî, çíà÷è òè òðÿáâà êàñêà – ïðèñåòè ñå îíçè Ëþäìèë÷î è ïîäèãðàâàòåëíî ñå çàêèêîòè. Çëîðàäñòâîòî ìó ïðîäúëæè ñúâñåì êðàòêî, çàùîòî íÿêîé ìîìåíòàëíî èçõëóçè ïàíåðà îò ãëàâè÷êàòà íà íîâèÿ è çàõëóïè ñ íåãî ëúñêàâàòà ÷åòèíà íà äàíãàëàêà îò ñúñåäíàòà ìàñà. Õëàïàêúò òúêìî áåøå ïîáðàë â óñòàòà ñè äâå ôèëèè åäíîâðåìåííî è ñ óñèëèå îïèòâàøå äà ãè ïðåãëúòíå. Íåî÷àêâàíîòî êîðîíÿñâàíå åäâà íå ãî çàäàâè. Çà ìèã çàñòèíà ñ èçäóòè áóçè, ïðåãëúòíà øóìíî çàëúêà ñè è ñ íåíàäåéíî ðÿçêî äâèæåíèå áëúñíà ñòîÿùèÿ äî íåãî íàòðàïíèê. Íàòðàïíèêúò çàëèòíà è ñå ñòîâàðè âúðõó íîâèÿ. Ñáëúñúêúò ãî ñâàðè íåïîäãîòâåí è çàëèòàéêè íà ñâîé ðåä, äåòåòî ïîòúðñè îïîðà â ìàñàòà. Ðúêàòà ìó óëó÷è äðúæêàòà-óõî íà ìåòàëíîòî êàí÷å. Òî ñå êàòóðíà è èçñòðåëÿ êàòî êàòàïóëò ïîîõëàäåíîòî ñè ñãúñòåíî ñúäúðæàíèå òîêó â ëèöåòî íà Ëþäìèë÷î. Ñúáèòèÿòà ñå çàïðåìÿòàõà åäíî ïðåç äðóãî äîñóù êàòî îíèÿ ôëèïåðíè òîïêè, àêòèâèðàùè ìíîæåñòâî íåïîäîçèðàíè åôåêòè, äîêàòî ñëåäâàò çàãàäú÷íî çðåëèùíàòà òðàåêòîðèÿ íà ñëó÷àéíîñòòà… Ñìåíÿéêè êóï ãðèìàñè, èçíåíàäàíèÿò Ëþäìèë÷î íàé-ñåòíå íàëó÷êà ëþáèìàòà ñè äåìîíñòðàòèâíî-êèñåëà ôèçèîíîìèÿ. Âúðõó êàïðèçíî èçäàäåíàòà ìó äîëíà óñòíà ëåïíåøå êúñ÷å ìåêî ñèðåíå, êîåòî õëàïàêúò, ñ óäîâîëñòâèå è ÿðîñò åäíîâðåìåííî, ëîâêî çàïðàòè íàäàëå÷, äåìîíñòðèðàéêè çàâèäíà òåõíèêà ïî èçïëþâàíå íà äúëãè ðàçñòîÿíèÿ. Âåðîÿòíîñòòà äà ïîñòèãíå ðåêîðä îáà÷å, îòâåäíúæ ñå èçïàðè, çàùîòî îáåùàâàùèÿò ìó èçñòðåë óëó÷è âåæäàòà íà ïðèòè÷âàùàòà íàñðåùà áåçèçðàçíà ëåëêà, ÷èÿòî áåçèçðàçíîñò âñúùíîñò áåøå èçðÿçàíà è ïîäìåíåíà ñ íîâî, ñúâñåì èçðàçèòåëíî èçðàæåíèå, ÷àñò îò êîåòî áåøå èìåííî èçðàçèòåëíî èçâèòàòà âåæäà, íåâîëíà æåðòâà íà èçðàçåíèòå äî òóê ñúáèòèÿ. ×àñò îò äåöàòà ñå ñòúïèñàõà îò ñëó÷èëîòî ñå, íî ïîâå÷åòî ñå ðàçñìÿõà ñ èçðàçèòåëíî çàäîâîëñòâî, èçðàçÿâàùî íåïîäïðàâåíîòî èì äåòèíñêî çëîðàäñòâî. Ïîñëåäâà íå ïî-ìàëêî èçðàçèòåëåí æåíñêè ïèñúê, èçðàçåí â ïàìåòíèÿ èçðàç:
- ÈÇÐÎÄÈÈÈÈÈÈ… ùå âè èçðàâíÿ óõèëåíèòå èçðàæåíèÿàà!!
Òî÷íî òóê ÷èòàòåëÿò äîñòà îñíîâàòåëíî áè èçðàçèë íåäîâîëñòâî îò ïðåêàëåíî èçðàçèòåëíàòà òàâòîëîãèÿ, èçïúëâàùà àâòîðîâàòà èçðàçíîñò. Íî àâòîðúò, íà ñâîé ðåä, ìîëè ÷èòàòåëÿ äà íå èçðàçÿâà îêîí÷àòåëíà ïðèñúäà íàä íåãî è òâîðåíèåòî ìó, çàùîòî òî òåïúðâà ùå ïðîäúëæàâà, à ïðî÷åòåíîòî òîêó-ùî, èçðàçÿâà ïðîñòî åäíî íåâèííî íàìèãâàíå, åäíî øåãîâèòî ãúäåëè÷êàíå, åäíà ïîäêóïâàùà èãðà íà äóìè è èçðàçè, èçðàçÿâàùà èçðàçèòåëíàòà ñêëîííîñò íà àâòîðà êúì èçêóøåíèÿ, äîêàçâàùà åäèíñòâåíî è ñàìî ñëàáèÿ ìó àíãåë, çà ñìåòêà íà äîáðå èçðàçåíàòà ìó äÿâîëèòîñò.
Ùî ñå îòíàñÿ äî ïîâåäåíèåòî è íåòèïè÷íèÿ èçðàç íà èíà÷å áåçèçðàçíàòà ëåëêà ñ îùå ïî-áåçèçðàçíà ìàíòà, âå÷å ñúâñåì ñåðèîçíî âè óâåðÿâàì, ÷å òÿ ðåàãèðà èìåííî ïî òîçè èçðàçèòåëåí íà÷èí. À äîðè äà íå å ïîëçâàëà òî÷íî ñúùèÿ èçðàç, â îíçè ìîìåíò, ïîâÿðâàéòå ìè, òÿ ìíîãî ñèëíî ñè ãî å ïîìèñëèëà. À ðîëÿòà íà âñåêè óâàæàâàù ñåáå ñè (è ÷èòàòåëèòå ñè) àâòîð, å ïðàâäèâî äà îòðàçè íå ñàìî ïîâåäåíèåòî, íî è ìèñëèòå íà ãåðîèíèòå ñè, äîðè òå äà ñà áåçèçðàçíè âúçïèòàòåëêè èëè ñåñòðè ñ îùå ïî-áåçèçðàçíè ìàíòè, èçðàçåíè ñ íàõîä÷èâî íàëîæèëàòà ñå ñïðÿìî òÿõ óíèâåðñàëíî-íàðèöàòåëíà òèòëà – ëåëêè.
Òà, ñòèãíàõìå äîòàì, ÷å íàøàòà ëåëêà èçâðåùÿ ( èëè ìíîãî ñèëíî ñè ïîìèñëè) åäíà íåïðèëÿãàùà é ôðàçà, çàñÿãàùà ïîâåðåíèòå é âúçïèòàíèöè. È çà äà ïîòâúðäè ñåðèîçíèòå ñè íàìåðåíèÿ, ëåëêàòà ÷åâðúñòî çàðàçäèãà ïîñóäàòà îò ìàñèòå, äåìîíñòðèðàéêè íà ïðàêòèêà ìúäðàòà ñóáóðáàíèñòè÷íà ïîãîâîðêà, îòãîâàðÿùà íà ðåòîðè÷íèÿ âúïðîñ êîé å ÿë è êîé - íå å.
- Õàéäå ïðèêëþ÷âàé ñ îáÿäà. Âñè÷êè äî åäèí – áåãîì â ñïàëíîòî ïîìåùåíèå. Ïðèãîòâÿé ñå çà ñëåäîáåäíà ïî÷èâêà. È íå ñå ìîòàéòå. Ñëåä äåñåò ìèíóòè âè èñêàì ïîä çàâèâêèòå. ßñíî ëè å – çàïèòà íåîïðåäåëåíî ëåëêàòà ñ òîí, êîéòî ïîäñåùàøå íåïðåäóáåäåíèÿ ñâèäåòåë íåïðåìåííî äà ïðåäïîëîæè, ÷å ñúïðóãúò é å ïåíñèîíèðàí ñåðæàíò. Äåöàòà îáà÷å íå áÿõà âîéíèöè, åòî çàùî ïîâå÷åòî ñïîêîéíî äîâúðøâàõà êàí÷åòàòà ñè, à ïðèêëþ÷èëèòå ñ îáÿäà áåçãðèæíî æóæàõà íàîêîëî.
Íîâèÿò íå óñïÿ äà ñå íàõðàíè, íî òàêà è íå áåøå ãëàäåí. Àïåòèòúò ìó ñå áåøå èçãóáèë ñðåä ëàáèðèíòà îò òðåâîæíè î÷àêâàíèÿ è ãîð÷èâè âïå÷àòëåíèÿ, îïëåëè ñúçíàíèåòî ìó îùå îò ïúðâèÿ ìèã ïðèñúñòâèå â ÷óæäàòà è âðàæäåáíà çà íåãî îáñòàíîâêà. Ïðîäúëæàâàøå äà ñåäè íà ìÿñòîòî ñè â òðàïåçàðèÿòà, äîðè êîãàòî òÿ ïî÷òè ñå èçïðàçíè. Ëåëêàòà ñå íàñî÷è êúì íåãî. Ìèíóòà ïî-êúñíî âå÷å ñòîåøå ïðàâ äî îòðåäåíîòî ìó ëåãëî, åäíîòî ìó óõî ãîðåøå, à ëåëêàòà ñå çàòúòðè êúì èãðàëíèÿ ñàëîí, ãúìæàù îò äå÷óðëèãà, çà ðàçëèêà îò ïðàçíîòî ñïàëíî ïîìåùåíèå. Èçâåäíúæ â íåãî âëåòÿ Ëþäìèë÷î è ïîäâèêíà:
- Åé, Íîâèÿ, èñêàø ëè äà èãðàåø ñ íàñ ñðåùó æåíêèòå? – Íîâèÿò êèìíà íå îñîáåíî óáåäèòåëíî è ñ íåîõîòà ïîñëåäâà ìåñòíèÿ äåòñêè ãëàâàòàð. Êðàé òÿõ, íàõëóçèëà ïîçíàòàòà áåçèçðàçíà ìàñêà, îòíîâî ïðåìèíà ëåëêàòà è òðúøíà åäíà ñòðàíè÷íà âðàòà, âîäåùà êúì ìàëúê êàáèíåò. Òîâà îçíà÷àâàøå, ÷å å èçîñòàâèëà èäåÿòà äà ïðèñïèâà ïîäîïå÷íèòå ñè ñ öÿë ÷àñ ïðåæäåâðåìåííî è ñúñ ñèãóðíîñò ùåøå äà ãî îïîëçîòâîðè â óåäèíåíèå. Òîëêîâà ïî-äîáðå. Ëþäìèë÷î ãðàáíà ñòîë è ãî ïðèìúêíà â ñðåäàòà íà ñàëîíà.
- Òèõî! – ïðèçîâà õëàïåòî ñ âëàñòåí òîí, äúðïàéêè ãðóáî çà ëàêúòÿ åäíî ìîìè÷åíöå ñ äúëãè ðóñè ïëèòêè, çà÷åðâåíè áóçè è ñíåæíîáåëè êîëåíå.  ñàëîíà íàñòúïè òèøèíà. Ìíîæåñòâîòî ñå îòäðúïíà â äâàòà êðàÿ íà ïîìåùåíèåòî, íåâîëíî ðàçäåëÿéêè ñå íà ìîìè÷åòà è ìîì÷åòà.
- Áàíäà, ïðèãîòâè ñå – çàïîâÿäà íàíîâî ïðîêëåòíèêúò è ïåò-øåñò ñúçäàíèÿ ñå íàðåäèõà äî íåãî ñ äîâîëíè èçðàæåíèÿ.
- Çàïî÷âàìå èãðàòà. Öåëòà å äà ïðîâåðèì Íîâèÿ. Àêî ñå ñïðàâè, âëèçà â áàíäàòà. Àêî íå –îòèâà ïðè òàÿ – ïèêëüîòî ïîñî÷è èçïëàøåíîòî ìîìè÷å íà ñòîëà, ïðèìèðåíî ñâåëî ïîãëåä íàäîëó, äèøàéêè ó÷åñòåíî.
- Áàíäà, çàïî÷íè! – çà òðåòè ïúò èçãðà÷è íåäîðàñëèÿò òèðàíèí. Âúçäóõúò îõëàäíÿ îò íàïðåæåíèå è ñòðàõ. Åäèí çàñìÿí êëåïîóøêî ïðúâ ñå äîáëèæè äî ñòîëà è êàòî ïîâäèãíà ñ þìðóê áðàäè÷êàòà íà ãîðêîòî ìîìè÷å, ñ ïðåìåðåí óäàð ãî øàìàðîñà. Ðàçêîøíàòà ìó äúëãà ïëèòêà ñìåøíî ñå ðàçêëàòè, äîêàòî äåòåòî íàíîâî ñâåæäàøå ãëàâà.
- Òî÷êà! – çëîâåùî îòñúäè Ëþäìèë÷î – Âàø ðåä å, æåíêè – ïðèêàíè ãè òîé, íî êîé çíàå çàùî, æåíêèòå ìúë÷àëèâî îñòàíàõà ïî ìåñòàòà ñè.
- Ïðîäúëæàâàìå – èçïèùÿ îò óäîâîëñòâèå äåòèùåòî – Ñëåäâàùèÿò! – Íàïðåä ìðà÷íî ïðèñòúïè ëàêîìèÿò äàíãàëàê, ïî ÷èÿòî áðàäà îùå èìàøå òðîõè è ïåòíà îò îáåäíàòà ñóïà. Ñëåä ìèã ïëàìíà è äðóãàòà ìîìè÷åøêà áóçà, à „áàíäàòà” íàäàäå îäîáðèòåëåí âîé. Äå÷èöàòà ñå ïîîòïóñíàõà è ðàçâåäðèõà, à çàáàâíàòà èãðà íåóñåòíî äîñòèãíà àïîãåÿ ñè. Äîéäå è ðåäúò íà ãëàâàòàðÿ. Ïîâòîðíî ïðèçîâàâàéêè çà òèøèíà, Ëþäìèë÷î ñãðàá÷è Íîâèÿ çà ÿêàòà.
- Òâîé ðåä å, ðàçáîéíèê - òëàñíà ãî òîé â öåíòúðà íà ñúáèòèÿòà - Àç ùå ñúì ñëåä òåá. Íàëè âèäÿ êàê ñå èãðàå. Äàâàé! - Òèøèíàòà øóìíî ñå çàâúðíà â ñòàÿòà. Íîâèÿò îòïóñíà áåçïîìîùíî ðúöå è ñå èçâúðíà êúì ìîìè÷åòî. Òî âíèìàòåëíî ïîâäèãíà ãëàâà è âïåðè êðúãëèòå ñè î÷è ïðàâî â íåãîâèòå. Ïîãëåäúò ìó áåøå åäíîâðåìåííî óìîëÿâàù è îêóðàæèòåëåí, à ñòðàõúò áåøå èç÷åçíàë çà ñìåòêà íà îãðîìíàòà òúãà, ïðèìåñåíà ñ èçíåíàäâàùî ðàâíîäóøèå. Ïúðâîíà÷àëíî Íîâèÿò ñå ñòúïèñà, à íåîòêëîííèÿò íàñðåùåí ïîãëåä ñúâñåì ãî ñìóòè.  ãëàâàòà ìó çàñúñêàõà áåçáðîé êèáðèòåíè êëå÷êè, ðàçïóêâàùè ñúùîòî íåñìåòíî êîëè÷åñòâî ìàëêè îçúáåíè áàëîí÷åòà, îñâîáîæäàâàéêè ãè îò ìèêðîñêîïè÷íèÿ èì åòåðåí òîâàð ñ ðàçíîîáðàçíî è çàãàäú÷íî ñúäúðæàíèå. Çà ìèã òîâà ãàçîîáðàçíî ðàçíîîáðàçèå ëóìâàøå êàòî ôîéåðâåðê, çà äà ðàçïèëåå áîãàòà ïàëèòðà îò ðàçäðîáåíè ïàð÷åíöà çàñòèíàëà åìîöèÿ, âåñåëî ðååùè ñå èç íåâðúñòíèÿ äåòñêè ìîçúê, îáðàçóâàéêè ïðè÷óäëèâè è çàêà÷ëèâî ïðîìåíÿùè ñå ôèãóðêè. Âèðòóàëíèÿò ðàçêîø íà òîçè ñâîåîáðàçåí êàëåéäîñêîï, ñú÷åòàí ñ óïîðèòèÿ ìîìè÷åøêè âçîð, íàïúëíî õèïíîòèçèðà ìîì÷åòî…
- Áàì! – îò óíåñà ãî èçìúêíà ïîäúë óäàð çàä âðàòà, à íåòúðïåëèâàòà Ëþäìèë÷îâà ìóòðà ñå íàâðÿ â ëèöåòî ìó – Äàâàé, áå, ñëàáàê! - Èçâåäíúæ øàíòàâèÿò êàëåéäîñêîï ñå çàâúðòÿ ñ âñå ñèëà è ðÿçêî èçôó÷à íàíÿêúäå. Áàãðèòå ìó ñúâñåì ñå ñòîïèõà è íàâðåä ïðè÷åðíÿ. Íîâèÿò ñòèñíà þìðóöè è ïðèñòúïè â ìðàêà. Çàìàõíà ñ êðàê êàòî â ñúí è… ñíåæíîáÿëîòî ìîìè÷åøêî êîëÿíî ñå îöâåòè â ÷åðâåíî. Ïîãëåäúò é ñå ðàçøèðè îò èçíåíàäà è ðàçî÷àðîâàíèå, à íåâèäèìàòà èñêðèöà íàäåæäà â çåíèöàòà é îòñòúïè ìÿñòî íà äúëãî ñäúðæàíà ñúëçà. Ðóìåíèòå é äîñêîðî áóçè áÿõà ïîáåëåëè îò ïîåòèòå óäàðè. Êðúâòà îòäàâíà ñå áåøå îòäðúïíàëà îò òÿõ è ñåãà æèçíåðàäîñòíî ñè ïðîïðàâÿøå ïúò èçïîä íàðàíåíîòî êîëÿíî.
- Áðàâî! – ïîáåäîíîñíî èçâðÿêà Ëþäìèë÷î è ìàéñòîðñêè çàìàõíà. Êðúâòà îáàãðè è äðóãîòî êîëÿíî. Îò ñèëíàòà áîëêà è ñòðåñ äåòåòî ñïðÿ äúõà ñè, à ïîñëå ñïàñèòåëíî ïðèïàäíà.
- Êàêâî ñòàâà òóê, áå, èäèîò÷åòà – Ëåëêàòà íàõëó â ñàëîíà, ïðèäðóæåíà îò äåæóðíèÿ ëåêàð – ïëåøèâ çäðàâåíÿê ñ íàìóñåíî ëèöå. Áÿõà ïîâèêàíè îò åäíî õðàáðî ìúíè÷å, íåçàáåëÿçàíî îò íåâðúñòíàòà øàéêà èçâåðãè. Äîêòîðúò íàïèïà ïóëñà íà áåçæèçíåíîòî äåòå è êèìíà îáëåê÷åíî íà ëåëêàòà.
- Ïðåíåñè ÿ â êàáèíåòà è ñå ïîãðèæè çà ðàíèòå... Êàê óñïÿõòå, áå, óðîä÷åòà ìàëêè – îáúðíà ñå òîé êúì äåöàòà è íàìóñåíîòî ìó ëèöå ñå èçêðèâè îò îòâðàùåíèå – Êîé áåøå? – Âñè÷êè ìúë÷àõà, óïëàøåíè è íåñúçíàâàùè èçöÿëî ñëó÷âàùîòî ñå. – Êîé áåøå! Ïèòàì çà ïîñëåäåí ïúò – çàêàíè ñå äîêòîðúò, ðàçòúðñâàéêè ãðóáî ðàìîòî íà íàé-áëèçêîñòîÿùîòî ìîì÷å. Òðåïåðåùî îò ñòðàõ, äåòåòî ñå èçïóñíà ïðåç ïàíòàëîíèòå ñè è ðåâíà. Äîêòîðúò ñå èçâúðíà íåçàèíòåðåñîâàíî è ïîãëåäíà êúì îñòàíàëèòå - Òîé ëè áåøå? Ààà?
- Íå. Òîé – ëàêîìèÿò äàíãàëàê èçëåçå íàïðåä è ïðåäàòåëñêè ïîñî÷è êúì Ëþäìèë÷î.
Íî êàêâî ïðàâåøå ïðåç òîâà âðåìå Íîâèÿò? Âèæäàéêè äâàìàòà âúçðàñòíè íà ïðàãà, òîé áúðçî ñå âúðíà â ðåàëíîñòòà è èíñòèíêòèâíî ñå õúðëè êúì áëèçêàòà øâåäñêà ñòåíà. Ïîêàòåðè ñå íà âúðõà é, ñåäíà îòãîðå è çàñòèíà, ñòèñêàéêè ðàìêàòà òàêà, ñÿêàø îò òîâà çàâèñè æèâîòúò ìó.  òîçè ìîìåíò ñòðàõúò îò íàêàçàíèå îñåçàåìî ïðåâúçõîæäàøå âñÿêàêâè óãðèçåíèÿ îò ñòîðåíîòî, à òàêà èçáðàíîòî ìåñòîïîëîæåíèå óäîâëåòâîðÿâàøå äåòèíñêàòà ìó èëþçèÿ çà íåäîñòúïíîñò.  ãðèæèòå çà ñîáñòâåíàòà ñè áåçîïàñíîñò, ñúâñåì íå óñåòè êàê Ëþäìèë÷î ãî áåøå ïîñëåäâàë è ñåãà ñòîåøå íà âúðõà ðåäîì ñ íåãî. Äîêòîðúò íàñî÷è ñòðàøíèÿ ñè ïîãëåä íàãîðå. Áåøå äîñòàòú÷íî âèñîê, çà äà äîñòèãíå ñ ëåêîòà è äî äâàìàòà.
- Òîÿ ëè – âúïðîñèòåëíî ïîñî÷è ìúæúò è õâàíà Íîâèÿ çà êðàêà.
- Äà – îòðîíè äàíãàëúêúò è êðàäåøêîì õâúðëè ïîãëåä íà Ëþäìèë÷î. Äîêòîðúò ñòèñíà çäðàâî êðàéíèêà íà äåòåòî è ïîñåãíà ñ äðóãàòà ñè ðúêà. È òóê, ñúáèòèÿòà îòíîâî çàïðèëè÷àõà íà ôëèïåðíè òîïêè. Ëþäìèë÷î ïðîòî÷è âðàò è ÿäíî çàõàïà ðúêàòà íà ìúæà. Òîé èçðúìæà îò áîëêà è íàñî÷è âíèìàíèåòî ñè êúì íåãî. Äåòåòî ðåøèòåëíî ñå çàùèòàâàøå è óñïÿ äà îòáèå ïúðâîíà÷àëíàòà àòàêà ñ îùå åäíî óõàïâàíå. Íàïàäàòåëÿò ìó ñå èçíåíàäà è çà ìèã îòïóñíà õâàòêàòà. Òîâà ñå îêàçà äîñòàòú÷íî çà ìàëêèÿ ïðîêëåòíèê, êîéòî îò÷àÿíî ñêî÷è îò íàáðàíàòà âèñî÷èíà è ïúðãàâî ñå èçïðàâè íà ïîäà. Íàñî÷è ñå ïðàâî êúì îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö íà ìàñèâíàòà åäíîåòàæíà ïîñòðîéêà ñ íåñúìíåíàòà öåë äà èçáÿãà íàâúí. È ïî÷òè áåøå óñïÿë, êîãàòî Íîâèÿò ñå õâúðëè îòãîðå ìó, óäèâëÿâàéêè âñè÷êè ñ íåïîâòîðèìî áåçóìíèÿ ñè ñêîê ïðåç ïîëîâèíàòà ïîìåùåíèå. Çàòèñíà ñ òÿëîòî ñè âèíîâíèêà è çàìàõíà ñ âäèãíàò þìðóê.
- Äîñòàòú÷íî – õâàíà ðúêàòà ìó äîêòîðúò – Âñè÷êî å íàðåä. Óñïîêîéòå ñå è ñòîéòå ìèðíî. Ñëåä ìàëêî ùå âè íàñòàíèì çà ñïàíå. À òè. Òè èäâàø ñ ìåí – âäèãíà òîé Ëþäìèë÷î îò ïîäà è ãî ìåòíà ïðåç ðàìîòî ñè êàòî áèòî âúë÷å - Ñáîãóâàé ñå ñ òîâà çàâåäåíèå. Îòèâàø... ïî äÿâîëèòå.
Äîêòîðúò íàïóñíà ïîìåùåíèåòî ñ æèâèÿ ñè òîâàð è äåöàòà îñòàíàõà ñàìè. Íîâèÿò ñå îãëåäà îêîëî ñåáå ñè. Îñòàíàëèòå ãî áÿõà íàîáèêîëèëè è ãî ðàçãëåæäàõà ñúñ ñìåñèöà îò ëþáîïèòñòâî, âúçõèùåíèå è ïîäîçðåíèå.
- Êàê ñå êàçâàø? – íåâèííî ïîïèòà åäíî ìîìè÷åíöå ñ äúëãè ðóñè ïëèòêè, ðóìåíè áóçè è ñíåæíîáåëè êîëåíå. Íîâèÿò ÿ èçãëåäà îòãîðå äî äîëó.  ãëàâàòà ìó çàñúñêà íîâà ïîðöèÿ êèáðèòåíè êëå÷êè. Ìîçúêúò ìó çàáðúì÷à êàòî âåðòîëåò è îíçè ïúñòúð êàëåéäîñêîï îòíîâî èçïúëíè ñåòèâàòà ìó.
- Ëþäìèë – îòãîâîðè ìîì÷åòî è óñòíèòå ìó ñå ðàçòåãíàõà â ñìðàçÿâàùà óñìèâêà – Óòðå ùå âè ïîêàæà åäíà íîâà èãðà.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 13.09.2015 @ 22:06:00 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   typa

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 05:58:06 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñàíàòîðèóì" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.