Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 653
ХуЛитери: 0
Всичко: 653

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПъкъл I
раздел: Разкази
автор: LeoBedrosian

„Там ще има плач и скърцане със зъби“
(Матей – 8,12; 13, 24, 51; 25, 30)


Втора част на поредицата „Едем“

Сърби го ужасно. Средния и безименния пръсти на левия му крак почти са се слели и са придобили морав цвят от възпалението. Колко дребно насекомо е комарът, а какво поражение може да нанесе върху човешката плът. Човешка плът, хм! Помисли си, че там горе, в градината не е имал ясна представа какво означава да имаш човешка плът. И да носиш цялото ѝ бреме.
И какво човешко има във цялата тая горест и страдание, които трябва да понасят те, човеците. Добре поне, че жалкия им живот не е толкова продължителен. Това го беше предвидил добре. Но, само това. Колкото повече пребивава на Земята, толкова повече си дава сметка, че в останалите начинания се е провалил…

Освен неприятната пришка, която трябва да търпи го стягат и обувките. По дяволите! Пак се изпусна. Забелязва, че непристойните думи му идват по един естествен и плавен начин. Вече не им се противи, но се опитва да не прекалява. Опитва се да приеме стягащите го официални обувки като вид катарзис, начин да привикне на неудобствата, които носи земния живот. Какво ли още трябва да понесе? И защо трябва да понася всичко това, мамка му! Още една непристойна хула. От къде ли я е чул? Върна се на мисълта си за това, което му се случи и което вероятно ще продължава да му се случва още дълго време. Ето, че времето вече не му е подвластно. Знаеше, че това е първото и най-голямо удобство с което ще трябва да се раздели и го прие още там, в Едем. Но сега разбра какво е неудобството от това да не можеш да контролираш времето, чак след като то се изплъзна от ръцете му. Като шепа пясък, която се стича между пръстите ти и ти не можеш да я спреш.

Бе взел неудобните обувки на заем от един моден магазин. Ужаси се като разбра че тук, на Земята трябва да даваш нещо в замяна на това, което искаш да получиш. В градината всичко му беше достъпно и материалната замяна не беше позната. Поне не в тоя вид, в която я използваха тук земните. За всяка вещ, услуга или удоволствие те трябва да дават съответния паричен еквивалент в образа на продълговати хартийки с изписани върху тях цифри. Това е кощунство! Провери в записките, които си водеше при сътворяването на човеците, но никъде не откри да е заложил такъв начин на общуване помежду им. На всякъде пишеше „любов, взаимопомощ, прошка…“ , а то какво? Пари! За прошка да не говорим.

Нещо бе сбъркал и сега му предстои да го разбере по болезнения начин.

- Лазар се беше вмирисал, а тоя тук не е излязъл дори от хибернация – Йоши пристъпва нетърпеливо до него и го сърбят ръцете да ги простре върху добре облечения труп в блестящия ковчег сред тълпата скърбящи – с една ръка мога да го изправя. Татко, позволяваш ли ми?

Усети оная палавост на непокорното дете в думите на Сина, която усещаше в детството му там, в Едем. Бе казал на Лазар да стане и оня вмирисан и полуразложен труп, който от седмица хранеше бактериите в юдейската пустош удиви необразованите, полудиви племена. Но тук не може да му го позволи. Тези тук не са нито необразовани, нито диви. Знаят много, учат се бързо, а технологиите, които използват понякога удивяват дори него Всесъщия.

- Знаеш добре, че неможе да го направиш. Стой мирно и отдай нужната почит на Вакрил. Те това искат.

- Не мога, или не трябва?

- Това не ти е цирк, Йоши. Някои от тези тук скърбят искрено, сине! Пусни и ти една сълза, а…

- А други потриват ръцете си за паричките му. Виж оня мазник в дясно. Сутринта си е пуснал капки в очите и сега рони най-големите крокодилски сълзи за дядо Вакрил. Той е прекия наследник.

- Йоши! – възпря го, като произнесе твърдо името, което му бе дал след трансмисията на Земята. Бе избрал тъкмо това име, за да му напомня неговото. Истинското. Но го бе изменил заради безопасността. А колко е благозвучно и как гали слуха му името Йешу. Пренася го в младостта, когато малкия рус вагабонтин подскачаше весело около него и нея… Не бе време за тези спомени.

- Нека всички си спомняме добрината на мистър Вердемян и неговите смирени думи, че само праведните и смирените ще наследят тоя свят. И нека го изпратим с подобаващо уважение във вечния му път, Амин! – вечерния бриз вееше оредяващия перчем на околийския пастор и правеше думите му още по-значими пред семейната гробница на старата арменска фамилия. Скърбящите и не дотам скърбящи наследници и роднини се изредиха около ковчега с позлатени дръжки за последно сбогом и се отправят към обредната зала, където по стара арменска традиция всеки ще вземе парче хляб и чашка червено вино за Бог да прости.

- Знаете ли къде ще се чете завещанието, мосю? – червендалестата далечна родственица трие потта с бродирана кърпа и трескаво се оглежда, за да не пропусне най-важната за нея част от погребението – или няма да бъде днес, кого да попитам? Аз идвам чак от Франция, горкия дядо Вакрил!

- Завещание няма, стареца пропи по-голямата част от имуществото, а останалата дари на публичния дом в Зелауеър – киска се Йоши, но изведнъж замлъква под строгия поглед на баща си.

- Простете сина ми, госпожо! Доколкото знам срещата на наследниците е в кантората на адвокат Петросян на двадесет и пета улица в три следобед.

следва продължение


Публикувано от nikikomedvenska на 04.08.2015 @ 20:33:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 01:16:24 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пъкъл I" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пъкъл I
от doktora на 06.08.2015 @ 12:16:33
(Профил | Изпрати бележка)
...амида, всичко се върти около еврейските пари (1)

...и аз се чудя защо не останах в градината и взех, че погледнах като мъж на едно от ребрата си...

Боже мили, викаше боцман Венециан, дойдоха години да се шибат роднини пустите му мераци и за едните финикийски знаци!

Не от вчера съм впечатлен от силно драматичните ти разкази, които ката стар театрал виждам разкроени в сценарии.
И истина ти казвам, драго ми, братче, драго ми е!
Докис,
от брега на морето (3 бала днес...)


Re: Пъкъл I
от mamontovo_dyrvo на 01.09.2015 @ 20:39:11
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми! Ще прочета и останалите!