Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 767
ХуЛитери: 0
Всичко: 767

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДалеч от правилата
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Синьото пежо излезе от София и Стефан настъпи педала на газта. Утринният въздух свистеше около колата, която препускаше устремно по магистралата.
- Колко е разрешената скорост тук? – надникна от задната седалка разтревожен Питър. Всички, които идваха за първи път в България, се вълнуваха от този въпрос.

- Спокойно, само с 10 съм отгоре, а полиция има чак при първия тунел.
- Тук така се кара – извърна сините си очи назад белгийката Хелена, попривикнала вече към някои стряскащи порядки. Това бе третата й командировка в България и, естествено, бе опитвала и шопска салата, дори ракия.
- Струва ми се опасно – не се предаваше Питър и Стефан намали скоростта. Не можеше да рискува да се оплачат от него в агенцията. Парите за устен превод и придружаване бяха добри. Сегашните му клиенти, пристигнали за семинар по европейски проект за горите, пътуваха към Враца. Разполагаха с достатъчно време да стигнат дотам.
- Боже, каква красота – ненадейно възкликна Питър, който, вече успокоен, гледаше през прозореца. Могъщите склонове на планината, изправени като стражи от двете страни на пътя, величествено им отдаваха чест. Върхове подпираха безоблачното небе. Всеки завой разкриваше нови меки извивки с преливащи се оттенъци на свежа зеленина.
- Идвали ли сте в Холандия? – попита ги Питър. - Там нямаме подобни места. Полета с лалета, които са наистина впечатляващи, но друго какво - крави и вятърни мелници можеш да видиш покрай магистралите.
- Да, лалета ви са прекрасни – съгласи се Хелена. - Тук пък имат Розова долина. Това е Страната на розите. Едни приятели българи ме заведоха там. Ех, беше невероятно изживяване.
- О, наистина ли, не знаех.
- Имаме чудни места. Наблизо, например, е Искърското дефиле. Линията върви покрай реката. Криволичи и извива, там където водата си е проправила път през планината. Накъдето и да погледнеш – високи бели скали, отвесни и остри зъбери! Страховито! А ти си там, долу, толкова дребен... Заради тези скали се влюбих в планината. Всяко лято кръстосвам горите, качвал съм всички върхове в България, също и Олимп миналата година, даже ходих в Тибет.
- О, Тибет? Много интересно. Кога? И как беше там?
- Преди четири години. Да, доста ми струваше, за да разбера, че от нашите планини по-хубави няма. Там, на 4000 метра кислородът не достига и трудно дишаш, започваш да халюцинираш. Едвам вървиш. Слънцето те изгаря, а наоколо е голо. Само в камъни се спъваш, големи, малки, реки от камъни.
- О - вметна Хелена, - катеренето по планините не е за мен.
- Иначе харесах тибетците - отзивчиви хора. Готови са да ти помогнат, да ти покажат, да те заведат, където искаш.
- Българите, които познавам са точно такива. Различни сте, в хубавия смисъл.
- Благодаря, Хелена.
- Ти би ли отишъл да живееш на друго място? – подкачи го Питър
- Не мисля, че бих го направил. Не и докато имам добра работа, всичко ми е тук – приятелите, семейството. Никой не си тръгва от България ей така - от хубаво. Хората търсят навън единствено препитание. Знаете, че тук сега не е лесно, но все си мисля, че нещата няма да останат така.

Враца ги посрещна пролетно свежа и блестяща под нежните слънчеви лъчи. Водопадът Скакля течеше буйно след скорошните дъждове. И семинарът протече според очакванията, поне за Стефан. Участниците изслушаха учтиво указанията за устойчивото отглеждане на горите и добива на дървесина, заложени в еди-кои си разпоредби и решения на Европейската комисия. Стефан превеждаше гладко и с разбиране. Слайдовете от презентацията на Хелена се въртяха – прецизни, ясни и подробни, и ако някой остана неразбрал, то беше само защото не беше слушал. Разясненията бяха обосновани и наглед правилни, но някак далеч от убежденията и мирогледа на присъстващите. В много погледи блестяха недоверчиви пламъчета. Там, в Брюксел, и представа си нямаха от реалността. Как да се бориш с банди бракониери, които безчинстват. Та те бяха по-добре оборудвани от горските! Неизбежно последваха въпросите за финансиране и новите програми. „Ако опазим дървесината, можем да правим и бизнес с нея, но само ако спазим всичките тези изисквания, а ни трябват и партньори – европейските фирми търсят цени под себестойността.” – мислеха си участниците.

В заключителното си слово представител на домакините благодари на присъстващите за участието и изтъкна колко важно е за всички европейци опазването на природата.
- Уверявам ви - заключи той, - че ние като страна членка ще спазваме всички законови разпоредби на съюза. – Последваха бурни аплодисменти.
„Сертификати искате - добре! Вие пари ни дайте и пазари, акъл си имаме”, шепнеха помежду си директорите и експертите по време на последвалия късен обяд.

На връщане мислите на всички се въртяха около приключилото събитие.
- Как според теб премина семинарът? – обърна се Питър към Стефан.
- Отлично! Бяхте чудесно подготвени!
- Но хората не бяха ентусиазирани.
- Те усещат някои правила като ограничение, като пречка за бизнеса. Нужно ни е време. Законите трябва да се спазват от всички.

Късно вечерта Хелена седна да подготви доклада от посещението. Правеше го винаги без да се бави, докато впечатленията й бяха съвсем непосредствени. Една от оценките й гласеше: „Българите се гордеят със страната си. Те са прями, неприкрити и чистосърдечни.” В главата й се въртеше, че би желала да остане тук завинаги, но, разбира се, не го написа. Не беше по правилата.


Публикувано от anonimapokrifoff на 27.06.2015 @ 21:46:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 03:41:12 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Далеч от правилата" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Далеч от правилата
от kasiana на 27.06.2015 @ 22:09:45
(Профил | Изпрати бележка)
Актуална тема, вълнуващо интерпретирана!!!!!

Поздрави!:)


Re: Далеч от правилата
от mariniki на 27.06.2015 @ 23:21:23
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
актуално... „Българите се гордеят със страната си. Те са прями, неприкрити и чистосърдечни... това много ми хареса..
поздрав и прегръдка, мила Иренче... от сърце..


Re: Далеч от правилата
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 28.06.2015 @ 14:56:17
(Профил | Изпрати бележка)
Ако повече хора говорят като теб, държавата ще разцъфне като казанлъшка роза ! Поздрави!


Re: Далеч от правилата
от Caniko на 28.06.2015 @ 16:16:58
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Поздравления за хубавия разказ!
Четейки за миг избягах от делничния срес, от проблемите прокудили милиони българи.
Но кажи ми, Ирен, как да ги забравя? Героя ти от Холандия се пита за своята родина: *Полета с лалета, които са наистина впечатляващи, но друго какво ... * Другото всъщност е най-значимо. Магистралите са денонощно осветени, селищата са чисти, с много цветя и спокойни улици. Мои гости от Холандия бяха силно впечатлрни колко сме *далеч от правилата*. Беше ми мъчно когато правеха тези констатации, беше ми срамно, когато снимаха паркираните коли по тротоарите, а майка с количка се придвижва между движещите се коли по платното на улицата.
Прощавай! Всичко това ми изплува в съзнанието докато четях. Толкова ми е мъчно като виждам тъжните лица на хората, като виждам как съсипваме красивата земя, която Бог е сътворил.
Може би не е уместно излиянието ми в коментарната част, но найстина ме боли за нас и нашите деца.

Поздрави.
И нека твоите разкази ни карат да се замислим за съдбата на страната си.
Прегръщам те,
Цаня


Re: Далеч от правилата
от Hulia на 28.06.2015 @ 17:40:11
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Красивата ни, красива Родина и останалите тъжни реалности...:) Допадна ми този разказ, написан топло и с обич...:)
* * *
П.П. Ех, разбира се в някои случаи правилата са напълно ненужни и спиращи развитието - някъде нещо подобно, даже и по-силно, беше казал и самият Далай Лама...


Re: Далеч от правилата
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 28.06.2015 @ 18:12:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, чете се на
един дъх и е
писано с разбиране към проблема,
който съвсем не е само в показаната област..