Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 589
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 595

Îíëàéí ñåãà:
:: Marisiema
:: Heel
:: Albatros
:: Mitko19
:: pastirka
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈç
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: bbobbibgbs70

Ñóòðèíòà ãîð÷èâ çà çàêóñêà – áàíêåò, ïðîçðà÷åí ÷àé â ïîëóïðàçíà øîëè÷êà è êîðàâ êàòî êàìúê ñàìóí. Ïàð÷åòî ãî ïàçÿ çà áèçíåñ, ñ äðóãè ïàíäèç÷èè. Íåãî ùå ãî òðàìïÿ çà . „ Ïëåéáîé”. Èçäàíèåòî ðàçìåíÿì çà ìàëêî ðàäèî ñúñ ñëóøàëêè, êîåòî äà ïîëçâàì ïðåç óéêåíäà. Èíà÷å ñàì ìåæäó òåçè ãîëè, îëþùåíè, èçîãðàôèñàíè ñ ïðîñòàøêè íàäïèñè è ðèñóíêè òåñíè ñòåíè ùå èçïåðêàì.


Âèäÿõ ñå çà ìàëêî ñ àäâîêàòêàòà ñè.  ìðà÷íî ïîìåùåíèå ðàçäåëåíî îò ÷åòâîðíà ñòåíà ñ òåëåíà ìðåæà. Ãëåäàìå ñå êàòî â çîîïàðê. Òðóäíî çàïîâÿäâàõ íà î÷èòå ñè äà îñòàíàò ñóõè. Òÿ ìè âäúõíà êóðàæ è ëèìîíîâî ïàð÷å íàäåæäà. Ïîáúðçàõ äà ñå ðàçäåëèì...

Ïîñòîÿííî ñå êà÷âàì äî ïî÷òè íåâèäèìîòî ïðîçîð÷å â êèëèÿòà áðîíèðàíî ñ ðåøåòêà è ìðåæà è íàäíè÷àì ïî÷òè ñ åäíî îêî êúì êúñ÷åòàòà ðàç÷ëåíåíî íåáå. Âäèøâàì ñ ïúëíè ãúðäè ëàêîìî ñòóäåíèÿò ñâåæ âúçäóõ è èçïóùàì ïàðà êàòî ëîêîìîòèâ. Ñúíóâàõ, ÷å âàëè äúæä. Èçãðÿâà ñëúíöå ïîñëå, ñëåä íåãî è äúãà. Ñïóñêàì ñå ïî íåÿ, êàòî ïî ïúðçàëêà è íàïðàâî â êúùè...  ìîåòî ñè òîïëî, ìåêî è óþòíî ëåãëî.

Ñúáóäè ìå êðåùåíåòî íà ñòàðøèÿòà â êîðèäîðà è ñòóäà â êèëèÿòà. Âðàòàòà ìè ñå îòâîðè ñ òðÿñúê è íà÷óìåðåíèÿò ãðàìàäåí óíèôîðìåí ìè ïîäõâúðëè ìàëúê áÿë ïëèê. Áåøå ïèñìî îò áëèçêè ìîè õîðà. Òóê êîðåñïîíäåíöèèòå ñå îòâàðÿò è ñå ÷åòàò îò ñîöèàëíè ðàáîòíèöè íà çàïëàòà, ðàçäóòè ïî ùàò è âúçíàãðàæäåíèÿ äà ñëåäÿò çà ðåäà â äðàíãîëíèêà. Äà íÿìà ðåâîëþöèè è ïîäòèê çà áÿãñòâà.

Íàâúí ñå ÷ó ãîëÿìà àëàðìà.  äâîðà êóöî öèãàí÷å áå ñâàëèëî ãàùèòå ñè è íà ôîíà íà ïååùèòå ñè ñúáðàòÿ è öÿëà ðèòìè÷íà ñåêöèÿ îò ïëÿñúê íà ðúöå è âèêîâå – óõà, èãðàåøå ãþáåê ÷èñòî ãîëî. Íà ñåêóíäàòà îò êàðàóëêàòà èçñêî÷èõà ñòàðøèíè è çàïî÷íàõà äà ãî ïåðäàøàò ñ äúëãèòå ñè ÷åðíè ïàëêè ïî ãúðáà, ãëàâàòà è áúáðåöèòå. Ìîì÷åòî ñå ðàçïèùÿ, íî áúðçî áå íàòèêàíî â øóìîèçîëèðàíàòà ñòàÿ. Ïîñëå âñè÷êî áúðçî óòèõíà. Îñâåí òóïòÿùîòî ìè áîëåçíåíî ãëàâîáîëèå è â äâåòå ñëåïîî÷èÿ.


Òðóäíî çàñïèâàì íà ñâåòíàëà ëàìïà è íà îñòðèÿ ïîãëåä ïðåç îòâîðåíèòå ðåøåòú÷íè ìèíè – ïðîçîð÷åòà íà äåæóðíèÿ óíèôîðìåí. Âñå åäíî ñúì ïîäëîæåí íà ñêåíåð. Ïî íÿêîå âðåìå çàñïèâàì. Ñàì, óíèæåí è ìðúñåí. Ëåæàù êàòî ÷åðâåé íà ìðúñíèÿ îäúð. È âñå ñè êàçâàì – ïîòðàé, çà äà ñòàíåø ïåïåðóäà, òðÿáâà äúëãî âðåìå äà ñè ãúñåíèöà. Çà äà âèäèø äúãàòà, èçòúðïè è äúæäà è ñàìîòàòà, àêî ùå è äà å ñòî ãîäèøíà. Ñàì ñè ñè âèíîâåí çà òîâà ïîëîæåíèå. Êóðàæ è ãîðå ãëàâàòà, ñàìî ïîñïè, èíà÷å ñèëèòå òè òå íàïóñíàò çàâèíàãè ...


Âñÿêà ñóòðèí ñå ìîëÿ íà ìàëêàòà èêîíà, êîÿòî ñúì çàêà÷èë íàä ãëàâàòà ñè. Ïîæåëàâàì ñè çäðàâå è êúñìåò. È ÑÂÎÁÎÄÀ... Ïîñëå öåëóâàì óñìèõíàòàòà ñíèìêà íà ëþáèìàòà æåíà íàìèðàùà ñå ïîä âúçãëàâíèöàòà. Ìàëêî å íàìà÷êàíà è èçáëåäíÿëà îò âëàãàòà, íî ñè å òÿ. Ìîæå áè óñåùà òîïëàòà ìè öåëóâêà. Òàêà çàïî÷âà äåíÿò ìè. Èìàì ñè è ñúêâàðòèðàíò – ãîëÿì êîñìàò ïàÿê â åäèíèÿ úãúë íà òàâàíà, ñ êîéòî ñè ãîâîðèì îò âðåìå íà âðåìå. Òîé å ñúùèÿò ñàìîòíèê êàòî ìåí. Ïî öÿë äåí âèñè ñ ãëàâàòà íàäîëó è ñè ìå÷òàå çà òëúñòè ìóõè. Êàê íå ìó ñòàâà ëîøî, èëè íå âäèãà êðúâíî...


Èçïèòâàì ñòðàííî ÷óâñòâî äà ñå ðàçõîæäàì ñàì ïî ãîëèÿ êîðèäîð íà åòàæà íà îñúäåíèòå ñ äîæèâîòíè ïðèñúäè áåç ïðàâî íà îáæàëâàíå. Ïðåç ìàëêèòå êàïàíäóðè, êàòî îò ïîäâîäíèöà ñ èíòåðåñ ìå îãëåæäàò ãîëè ãëàâè è ðàçëè÷íè ïîãëåäè. Òåçè õîðà ñà óáèéöè, èçíàñèëâà÷è, äåòåóáèéöè è ïðî÷èå. Âðàòèòå ñà çàêëþ÷åíè è àç íåâúçìóòèìî ñå ðàçõîæäàì êàòî íà ïàðàä ñúâñåì ñàì, ñàìî îðäåíèòå ìè ëèïñâàò. ×åñòíî êàçàíî íå ìå å ñòðàõ, íî íåùî ñòîìàõúò ìè ñå áúðêà...


 çàòâîðà íà ïî÷èò ñà êàôåòî, öèãàðèòå è õëÿáà.  çàìÿíà çà òÿõ ìîæåø äà ïîëó÷èø âñè÷êî, äîðè è èçâðàòåí ñåêñ ñ ìúæêà êóðâà, èëè íàäàðåí ëþáîâíèê...


Èìàõ äúëãî ÷àêàíî ñâèæäàíå. Ïúëíà ëóäíèöà. Ãëåäàìå ñå ïðåç äâîéíè ñòåíè îò ñèòíà ìåòàëíà ìðåæà, êàòî ñåðêìå. Ïðåç íåÿ íå ñå âèæäà íèùî. Òîâà áèëî íàïðàâåíî, çà äà íå ñå ïðåõâúðëÿò äúâêè è òîï÷åòà ñ äðîãà çà íàðêîìàíèòå èçïëþòè îò òåõíèòå „ áëèçêè. „ Äà íå ñå ïðåäàâàò ïðè öåëóâêà ñ åçèê äðåáíè ïðåäìåòè êàòî èãëè, êàðôèöè è êëàìåðè. Íèå ñìå äåñåò çàòâîðíèöè è îêîëî 60 äóøè äîøëè íà ñâèæäàíå â ìàëêî ïîëóòúìíî ïîìåùåíèå. Òðÿáâà äà êðåùèø êàòî ëóä, çà äà ÷óåø, êàêâî ãîâîðÿò òâîèòå õîðà. Òî÷íî 40 ìèíóòè ïî ïÿñú÷åí ÷àñîâíèê ìèíàëè çà ñåêóíäà è êðàé – ïðîíèçèòåëåí ãàðâàíîâ çâúíåö. Áúðçà ðàçäÿëà, èçòèêâàò íè îáðàòíî â ìèðèøåùèÿ íà ðàçâàëåíî êèñåëî çåëå îáøèðåí êîðèäîð, ïîä êîéòî å òàêà íàðå÷åíàòà êóõíÿ. Óñïÿõ äà äîêîñíà ïðåäè òîâà çà ñåêóíäà, ìèëèìåòúð îò ïðúñòèòå íà ëþáèì ìîé ÷îâåê. Öÿëà òîðáà ñ ëàêîìñòâà ñè èìàì – øïåêîâ ñàëàì è êàøêàâàë, ñëàäêè, íî ñúì ñ ïðàçíî ñúðöå è äóøà. Òðúãâàì ñ ïðàçíè î÷è êúì ìîÿòà ïðàçíà êèëèÿ, êúäåòî ìå ÷àêà ìîÿò êîñìàò ïðèÿòåë â ïðàçíàòà ñè ïàÿæèíà. Äîðè è íàäåæäàòà ìè å ïðàçíà...


Ïðåäè íÿêîëêî âå÷åðè áåç äà ñúì ñå óñåòèë ñúì ñå íàïèøêàë. Òîâà ñå ïîâòîðè íÿêîëêî ïúòè. Çàâèâêèòå ìè ïîäãèçíàõà, à áåäðàòà è çàäíèòå ÷àñòè ìå ñúðáÿò ñòðàøíî îò óðèíàòà. Íå èñêàò äà ìè ñìåíÿò îäåÿëàòà, çàñëóæàâàë ñúì ñè ãè òàêèâà. ßâíî ïðåç íîùòà îò íåðâè è ñòðåñ ñå èçïóñêàì. Ãóáÿò ìè ñå öåëè ìîìåíòè. Õàëþöèíèðàì. Æèâåÿ â äðóã ñâÿò. Óñåùàì äîêîñâàíå îò ðîäèòåëèòå ìè ïî ÷åëîòî è áóçèòå. Çàòîâà è ñúêèëèéíèöèòå ìå èçãîíèõà – êðåùÿë ñúì íàñúí è èçîáùî íå ñúì áèë â ÷àñ. Òîâà áå è ïðè÷èíàòà äà ìå çàòî÷àò â òàçè ìàëêà êèáðèòåíà êóòèéêà. Ñåãà î÷àêâàì äà ìå êîíâîèðàò äî çàòâîðíè÷åñêàòà ëóäíèöà...

Çàùî ìå ïðîêëå Ãîñïîäè ? Çàùî òàêà ... Êàêâî òîëêîâà íàïðàâèõ, òà ïî÷åðíè öåëèÿ ìè æèâîò. Äà áÿõ óìðÿë àç òàì, íå äðóãèÿò. Çàùî ìå îñòàâè äà æèâåÿ ñ òîçè ãîðåù òðúíåí âåíåö íà ãëàâàòà è â äóøàòà. Çàùî íå óìðÿõ àç òàì, òåáå ïèòàì Ãîñïîäè...

Ìíîãî ÷åñòî èçïàäàì â äåïðåñèÿ è çàïî÷âàì äà æèâåÿ ñàìî ñúñ ñïîìåíè. Ãóáÿ ãðàíèöàòà íà ðåàëíîñòòà ñ âèðòóàëíàòà óòîïèÿ íà ìèíàëîòî. Íå çíàì êúäå ñúì. Èñêàì ó äîìà. Îáè÷àì òå. Áëàãîäàðÿ òè. Ñúæàëÿâàì, ìîëÿ òå ïðîñòè ìè. Ãîñïîäè, ïîìèëóé ìå, ïðîñòè ìè Ãîñïîäè, ñïàñè ìå è ìîëÿ òå ïîìàãàé ìè... Áëàãîäàðÿ òè Ãîñïîäè, îáè÷àì òå, ïàçè ìå...


Ñóòðèí, ñëåä êàòî çâúíåöúò ïðîíèçèòåëíî èçñâèðè êàòî ñèðåíà â ïðîäúëæåíèå íà ìèíóòà çà ñòàâàíå è äåæóðíèòå ïàãîíè òðúãíàò ïî êèëèèòå äà íè âäèãàò, íàñòúïâà ãîëÿì õàîñ. Ïîëóñúíåíèòå çàòâîðíèöè çàïî÷âàò äà ñå áëúñêàò êàòî íîùíè ïåïåðóäè â ïðåòúïêàíèòå òåñíè ïîìåùåíèÿ. Ñ èçäóòè îò ñóòðåøíà åðåêöèÿ ãàùè õîðàòà çàïî÷âàò åæåäíåâíàòà ñè áîðáà çà äâåòå òîàëåòíè è êàïåùèòå ìèâêè. Àç ñúì ðå÷åí ðèáàð è ñðàâíÿâàì òåçè óòðèíè ñ ðàçðàâÿíåòî íà ãîëÿì ãîðñêè ìðàâóíÿê îò áîðîâè êëîíêè â ãîðàòà. Òàêà ñìå õâàùàëè ñòðúâ çà áúðçèòå ðèáè ïî ïëàíèíñêèòå ðåêè. Äâèæåíèÿòà íà õîðàòà ñà ñúùèòå êàòî íà îáåçóìåëèòå ñòîòèöè ãîëåìè ëúñêàâè ÷åðâåíî - ÷åðíè ìðàâêè. Õàîñúò ïîñòåïåííî óòèõâà. Íÿêîå äðóãî ñáèâàíå, ïñóâíè è êëåòâè, íî òîâà å åæåäíåâèå.


Äà äúðæàò ñâîáîäîëþáèâ ãîðä ñëúí÷îãëåä êàòî ìåí â êèëèÿ òîãàâà ìè ñå ñòðóâàøå àáñóðäíî. Çàäóøàâàõ ñå â òàçè âå÷íî çàêëþ÷åíà êóòèÿ ñ ãâîçäåè. Áÿõ êàòî èçãîðÿëà êëå÷êà. Èñêàõ äà îòõàïÿ ðåøåòêèòå, ìàêàð è äà îñòàíà áåç íîêòè è çúáè. Íî ùå ãî íàïðàâÿ, êàçâàõ ñè – ïîíå â ìèñúëòà ñè. Ùå ãî íàïðàâÿ, äà, äà ...

Íå ñúì èçëèçàë ïîä îòêðèòî íåáå ïîâå÷å îò ïîëîâèí ìåñåö... À êàê îáîæàâàì ïðèðîäàòà. Ãëåäàì ñäúâêàíîòî ñëúíöå è îòðÿçàíîòî íåáå – ïàð÷å äèíÿ ïðåç äóïêàòà, âñå åäíî å êîîðäèíàòíà ñèñòåìà. Äèàãíîçàòà ìè å – àëêîõîëíî çàâèñèì. Óáèéñòâî ïî íåïðåäïàçëèâîñò. Èçêëþ÷èòåëíî ñïîðíà âèíà çà êàòàñòðîôàòà, íî â êðúâòà èìàëî àëêîõîë. È âñè÷êî ñå ñòîâàðâà èçöÿëî âúðõó ìåí. Ïëþñ áåçáîæíè è íåâúçìîæíè çà æàëêîòî ìè ôèíàíñîâî ñúñòîÿíèå êðúâíèíè. Èñêàì äà óìðà, ñåãà è çàâèíàãè. È äà çàáðàâÿ âñè÷êî òîâà èçâåäíúæ. Äà ñå ñêðèÿ êàòî ñëàâåé â òúìíèòå îðåõè è äà èçïåÿ òåãîáàòà íà ñúðöåòî ñè. Ãëóïîñòè íà òúðêàëåòà íåâúçìîæåí ðîìàíòèêî. Ñëåç íà çåìÿòà è íàãàçè â êàëòà, ãëóïàê òàêúâ. Âèæ êúäå ñè, ïðåñòàíè äà ïèøåø ñòèõîâå è çàïî÷íè äà ãðóõòèø, çàâðè çóðëàòà ñè â òèíÿòà è ïî äÿâîëèòå çàìúë÷è ...


Âúïðåêè òîâà âäèøâàì ëåäåíèÿ ñóòðåøåí âúçäóõ ïðåç ñêðèòèÿ ïðîçîðåö. Ïîñëå øóìíî èçäèøàì. Èçëèçàò îáëà÷åòà ïàðà. Òàêà ïîä ïðèêðèòèå êàçâàì òèõîìúëêîì – Äîáðî óòðî õîðà, äîáðî óòðî ãðàä, âñå îùå äèøàì, æèâ ñúì ! À âèå ìå îòïèñàõòå. Çàáðàâèõòå, ÷å ñúùåñòâóâàì. Ïðåäàäîõòå ìå, íî äèàãíîçàòà å – Æèâ ñúì, ìàìêà ìó ...


Äíåñ ñå èçêúïàõ. Òúðêàõ ñ ãðàïàâî êàìú÷å êîæàòà ñè äî êðúâ. Èñêàì äà èçìèÿ âñè÷êàòà ìðúñîòèÿ îò ìåí ñ âðÿëà âîäà, ìàêàð äà áîëè. Äîðè íå óñåùàì áîëêà. Òÿ å âúòðå â ìåí è çàïî÷âàì äà ñâèêâàì. Íå ìîãà äà ÿ èçâàäÿ îò ãúðäèòå ñè. Ðúöåòå è êðàêàòà ìè ñòàâàò òâúðäè êàòî êëîíè è êîðåíè. Ïðàâÿ ëèöåâè óïîðè è êîðåìíè ïðåñè ïî öÿë äåí êàòî ëóä. Ïî÷òè íå ãîâîðÿ ñ íèêîãî. Ìîæå áè ñàìî ñúñ ñåáå ñè. Èçó÷àâàì ñå, ïðîìåíÿì ñå íà ôîíà íà êðåùåíåòî íà ñòàðøèíèòå è áëååíåòî íà çàòâîðíèöèòå. Åäíî ãîëÿìî çàòâîðåíî ñòàäî ñ ìíîãî ÷îáàíè áåç ñâåòëèíà è âúçäóõ. Áåçñèëèå è áåçïîìîùíîñò. Òðÿáâà äà íàïðàâÿ íåùî, èíà÷å ùå çàïî÷íà äà áëåÿ è àç. Òîâà å ïî – ñòðàøíî è îò ñìúðò. Ïîìîãíè ìè Ãîñïîäè...


Ñëúíöåòî áàâíî çàëÿçâà è îáëèçâà çà êðàòêî ðåøåòêèòå.  äóïêàòà ñå ïîëó÷àâàò ñòðàííè ñèëóåòè, êîèòî íåïðåêúñíàòî ñå ïðîìåíÿò. Æåëåçàòà çà êðàòêî ñâåòâàò è çàïðèëè÷âàò íà çàïàëåíè ðåîòàíè â åëåêòðè÷åñêà ïå÷êà. Ñòàâà ìè òîïëî, à ïàðíîòî å ñïðÿíî, íàâúí å ëåäíèê, íî ñå ñãðÿâàì...


Ìàìà èìàøå òåæêà ôîðìà íà êëàóñòðîôîáèÿ – ñòðàõ îò çàòâîðåíè ïðîñòðàíñòâà. Íèêîãà íå âëèçàøå â àñàíñüîð. Íå èñêàøå è äà ÷óå çà ïåùåðà. È àç èìàì îò÷àñòè òîçè íåäîñòàòúê. Ìîÿòà òÿñíà íèøà ïîíÿêîãà ìå çàäóøàâà. Ñâåæèÿò âúçäóõ ìè äåéñòâà êàòî êèñëîðîäíà ìàñêà. Äèøàì ñ ïúëíè ãúðäè, äîêàòî äðîáîâåòå ìå çàáîëÿò. Êðåïè ìå íàäåæäàòà, ÷å ùå èçëÿçà îò òóê âñå íÿêîãà, ïîíå æèâ. Ìíîãî îò íàñåëÿâàùèòå ïàíäèçà ãî íàïóñêàò ñ êðàêàòà íàïðåä, ïîðàäè ðàçëè÷íè ïðè÷èíè. ×àñò îò òÿõ ñàìè ñëàãàò êðàé íà æèâîòà ñè. Òåçè, ïî – ñòàðèòå íàáîðè, êîèòî ñìå ìèíàëè âîåííî îáó÷åíèå è êàçàðìà èçäúðæàìå ïîâå÷å íà òîðìîç è ëèøåíèÿ. Íî ìëàäèòå áðàäÿñàëè õúøëàöè – ïðåäèìíî íàðêîìàíè è ïèÿíèöè, íàïðàâèëè ãëóïîñòè ïîðàäè ïîðîöèòå ñè, íå ìîãàò äà òðàÿò òîçè ðåæèì. Ïëà÷àò, ðåâàò, òðåñàò ñå, èñêàò ñè ñâîåòî. Ñåùàò ñå çà ìàìà è òàòêî. Èñêàò è áëåÿò êàòî àãúíöà çà ìèëîñò. Íî ìèëîñò òóê ÍßÌÀ.. NO MERCY.

Êîãàòî èçëÿçà íàâúí ùå íàïèøà íàé – õóáàâèòå ñè êíèãè. Ùå ñå îæåíÿ îòíîâî, ùå èìàì äåöà, ùå ãè îòãëåäàì îòíîâî êó÷å. Ùå ñå ðàçõîæäàì ñâîáîäíî, êúäåòî ñè ïîèñêàì. Íÿìà äà ñêà÷àì êàòî èäèîò îò êó÷åøêèÿ ëàé íà çâúíöèòå è ñèëóåòèòå íà áîäëèâà òåë , ñðåä êîèòî ñïîêîéíî ñå ðàçõîæäàò êàòî íà ìîäíà ôèåñòà ñòàðøèíè ñúñ çàðåäåíè ñ èñòèíñêè ïàòðîíè àâòîìàòè Êàëàøíèêîâ è ñâåòíàëè ïðåç íîùòà î÷è - ïðîæåêòîðè. Íàó÷åíè ñà äà ñòðåëÿò ïî ìåñî, àêî íÿêîé äðúçíå äà ñå îïèòà äà èçáÿãà.


Óòðå ñóòðèíòà çàìèíàâàì çà çàòâîðíè÷åñêàòà ïñèõèàòðèÿ, êîÿòî å äàëå÷ â åäèí ïëàíèíñêè, èíà÷å êðàñèâ ãðàä. Çà ÷åòâúðòè ïúò ùå âëèçàì â ëóäíèöà...
Ñïîìíèõ ñè àôîðèçìà íà Êúðò Âîíåãúò – Íå òðÿáâà íåïðåìåííî äà ñòå ëóä, íî âñå ïàê ïîìàãà ...


Äîêàòî ñå ðàçõîæäàì â ïðàçíèÿ ëúñíàò êîðèäîð, îò åäíà îò êèëèèòå ìè øåïíå äîæèâîòåí. Íàäÿâà ñå, ÷å ùå âëåçå ïîïðàâêà â íàêàçàòåëíèòå çàêîíè. Íÿìàì ïðàâî äà ñïèðàì êúäåòî è äà å, äåæóðíèÿò ìå íàáëþäàâà, çàòîâà ñå äâèæà íåïðåêúñíàòî, íî íàäàâàì óõî íà íåâèäèìèÿ äîæèâîòíî îñúäåí. Ñïîðåä íåãî, ïúðâî íÿìà øàíñ íèêîãà ñìúðòíàòà ïðèñúäà äà ñå âúðíå â ñòðàíà – ÷ëåíêà íà ÅÑ, âñå åäíî, êàêâî ñè íàïðàâèë. À íàé – ãîëÿìàòà ïðèñúäà äà ñòàíå 15 ãîäèíè. Äîñåãà, òîé å ëåæàë 9, ñàìî íà 27 ãîäèíè å, èìà òðè äåöà è æåíà, êîÿòî ïðåñòàíàëà âå÷å äà ìó èäâà íà ñâèæäàíå. Íå çíàå êúäå å, íèòî êúäå ñà òðèòå ìó äúùåðè. Óáèë áàùà ñè ïðè ïèÿíñêà ñâàäà â èçáàòà èì. Ïîñëå ãî ðàç÷ëåíèë è ñå îïèòàë äà ãî çàçèäà ñ öèìåíò. Áúðçî ãî îòêðèëè è ñåãà å ñ òåæêà ïðèñúäà áåç ïðàâî íà îáæàëâàíå. Íÿìà ïðàâî íà îòïóñê. Ñàìî íà ÷àñ âñåêè äåí èçâúí êèëèÿòà â ìðà÷íèÿ êîðèäîð è òîàëåòíèòå. Òîé ñìÿòà, ÷å ñúïðóãàòà ìó ñå å îæåíèëà ïîâòîðíî. Âñå ïàê èìà íàäåæäà, ÷å íÿêîãà ìîæå è äà èçëÿçà îò òóê, øåïíå â ïðàøíèÿ ïîëóìðàê ìîÿò íåâèäèì ñúáåñåäíèê. Ñïîìíèõ ñè çà èòàëèàíñêèÿ âúëøåáíèê Äæàíè Ðîäàðè è ðàçäàâà÷úò íà íàäåæäà. Òðÿáâà ñàìèÿò àç äà ñòàíà òàêúâ è òî êàòî ãðúìîîòâîä âîäåù ïðàâî êúì ìåí ñàìèÿ... Äà ìå ñðàçè ìúëíèÿ ñ âÿðà êúì æèâîòà. Âñúùíîñò, òîâà ñà ãëóïîñòè. Íå íå ñà, ëåòÿùè çàòâîðíèêî !


Äíåñ ìå êîíâîèðàò äî çàòâîðíè÷åñêàòà áîëíèöà çà ïñèõè÷íî ðàçñòðîåíè. Ñëîæèõà ìè áåëåçíèöè, âúðçàí ñ åäíàòà ñè ðúêà çà äðóãî ìîì÷å. Ñ äðóãàòà ñòèñêàì èçöàïàíèÿ ñè ñàê ñ âñè÷êî, êîåòî èìàì ñåãà íà òîçè ñâÿò. Çà ïúðâè ïúò â æèâîòà ñè ñúì â îêîâè. Íàòèêàõà íè â òÿñíî ìðà÷íî âîçèëî, íà îáùà èçâèòà ïåéêà çà ïåò äóøè, íèå áÿõìå äåâåò. Òîâà âå÷å íå ìè ïðàâè âïå÷àòëåíèå, êàêòî ñòóäà, áîëêàòà, èíòðèãàòà, îò÷àÿíèåòî, ðàäîñòòà, êàòî ïðîâåñåíà ðèáà íà ñóõî ñúì ñ ãëàâàòà íàäîëó. Ñíîùè íà ìîÿ åòàæ, êúäåòî âå÷å íå áÿõ äîêàðàëè ìíîãî õîðà, íîâè çàòâîðíèöè. Ïîðàäè ëèïñà íà ëåãëà íàïðàâèëè ñòîëîâàòà íà ñïàëíî ïîìåùåíèå – îáùà êèëèÿ íà ìàñèòå è ïî êîðèäîðà, íàïðàâî íà ëåäåíèÿ ãíóñåí öèìåíò ñðåä ëàçåùèòå ëúñêàâè ÷åðíè õëåáàðêè. Íà ñóòðèíòà äðóãàòà ïàñìèíà íàõëóëà ñëåä çâúíåöà çà äà ïëþñêà è ñìà÷êàëà ëèöàòà è áàãàæèòå íà íîâîäîøëèòå. Ðàçêàçà ìè ãî äðåáåí ìúæ, çà êîéòî ñúì çàêà÷åí ñ áåëåçíèöèòå, íà êîãîòî ñ÷óïèëè î÷èëàòà. Ñåãà àç ñúì ìó âîäà÷ â áåçêðàéíî êðàòêèòå íè ðàçõîäêè.  åäíà îò òÿõ äî êëîçåò, äâàìàòà âúðçàíè çà ïî åäíà ðúêà, ñå èç÷àêâàõìå äà ñâúðøèì, êàêâîòî èìàìå åäèí äî äðóã íàä ìèðèçëèâîòî êàôÿâî êëåêàëî, ïîä âåñåëèÿ ïîãëåä íà òúïèòå, îãëóïåëè ãëèãàíè â óíèôîðìè. Íàêðàÿ ñïðÿõìå â ãîëÿì ðàçïðåäåëèòåëåí çàòâîð ïî òðàñåòî çà ëóäíèöàòà. Îêàçà ñå, ÷å åäíî ðàçñòîÿíèå îò 400 êì. îò åäèí ïàíäèç äî äðóã, ñ òåçè êîíâîèðàùè áàðàêè è ïðåñòîèòå ïî çàíäàíèòå ñå ìèíàâà çà ïîâå÷å îò ñåäìèöà.

Ùå ïðåñïèì â ïîðåäíèÿ ãíóñåí çàòâîð. Íàòèêàõà íè áóêâàëíî òðèìà äóøè â ñóïåð-òÿñíà êèëèÿ, êàêâàòî íå áÿõ âèæäàë äîñåãà.  êîðóáàòà íà êîñòåíóðêàòà äâå äâîéíè æåëåçíè ëåãëà, ìåæäó êîèòî íå ìîæåø äà ïðîòåãíåø è åäíàòà ñè ðúêà. Êîðèäîðúò âîíè íà óðèíà è ïîâðúùàíî. Óòðå òðÿáâà äà ïðîäúëæèì ñ êîíâîèðàù áóñ íàãîðå â ïëàíèíàòà, íî èìà âúçìîæíîñò îòíîâî äà ñïðåì, äîðè è çà ïðåñïèâàíå â íÿêîé ëîêàëåí àðåñò, êàòî ìåæäèííà ñïèðêà. Ñëåä íÿêîëêî ÷àñà åíòóñèàçìúò ìè å ñìàçàí – óòðå íÿìà ìàðøðóò íàãîðå. Îñòàâàìå â òàçè êúðòè÷èíà ïîíå îùå òðè äíè. Âúòðå îñâåí äâîéíèòå ëåãëà ñ ìðúñíè ìàçíè îäåÿëà è áåç âúçãëàâíèöè, êîôà, êîÿòî âîíè îò êèëîìåòðè. Àêî ÿ îòâîðèø äà óðèíèðàø, èëè äà ñå èçõîäèø ïî ãîëÿìà íóæäà òè ïðåìàëÿâà. Ïîìåùåíèåòî å íå ïîâå÷å îò 8 êâàäðàòà è ñå âîäè – Åòàïíè, òîåñò ïàíäèç÷èè çà âñè÷êè êðàèùà íà Àáñóðäèñòàí, êîèòî ùå ÷àêàò òóê äî êîíâîèðàíåòî ñè. Àêî îæèâåÿò ðàçáèðà ñå. 24 ÷àñà íà äåí ñòîèø â òàçè êëåòêà è íå ìúðäàø. Ïóñêàò òå äâà ïúòè äî òîàëåòíà çà ñåêóíäàðíèê îò òðè ìèíóòè, àêî ãî ïðåâèøèø – ðèòíèöè ñ êóáèíêèòå è ïàëêà â êðúñòà, îáðàòíî, èíà÷å ñòàâàø áåãëåö è ñòàâà ñòðàøíî – áóì – áóì, ìîæå áè òîâà å íÿêàêúâ èçõîä...

Ñòàð çàòâîðíèê ðàçêàçâà, êàê â ñúñåäåí íà òîçè ãðàä ïàíäèç ïëàùàø íà äåæóðíèÿ 50 ëâ. è òîé òè âíàñÿ øèøåíöà ñ àëêîõîë è ïîðíî ñïèñàíèÿ. Ïëàùàø 100 ëâ. è òè âêàðâà ìîáèëåí òåëåôîí ïëþñ çàðÿäíî. Âñè÷êî òîâà ñòàâà è ñúñ çíàíèåòî íà êîìàíäèðèòå è îôèöåðèòå. Ïàðèòå ïðîñòî ñå äåëÿò íà òðè ïî ïðèíöèïà 1 : 3 : 9. Âðúùàø ñå îò ðàáîòà ïèÿí , íî ñè ïðåäóïðåäèë îò ìîáèëíèÿ ñè òåëåôîí, êîéòî å çàáðàíåíî àáñîëþòíî äà ñå èçïîëçâà îò çàòâîðíèê íà ñòàðøèíàòà, äà çíàå è äà íå òå ïîäëîæè íà çàäúëæèòåëíàòà äðåãåð – ïðîâåðêà çà àëêîõîë, èëè ïðîáà îò êðúâ è óðèíà çà äðîãà. Òîé òè êàçâà, ïî êîÿ âòîðà, èëè òðåòà ñìåòêà äà ïðàòèø ïàðèòå çà òåçè óñëóãè, äà íå å íà åäíà è ñúùà êâèòàíöèÿòà. Òîâà ñå îòíàñÿ äî çàòâîðíèöèòå íà ëåê ðåæèì, êîèòî ðàáîòÿò èçâúí çàòâîðà. Êîðóïöèÿòà å ñìàéâàùà è ãëàâîçàìàéâàùà. Ãëåäàò òå â ðúöåòå, èìàø ëè ïàðè – ñè Áîã, èíà÷å óìèðàé – ìðúñíî, ïðåñòúïíî êó÷å... Àêî ñòèñêàø áàíêíîòè ïîä ìàñàòà ñè äàæå ãîñïîäèí, åäè êîé ñè... Ñêàïàíà, ìðúñíà äúðæàâà, òåçè, êîèòî ïàçÿò çàòâîðíèöèòå äà íå èçáÿãàò, ñà ïî – ãîëåìè ïðåñòúïíèöè îò òÿõ...

Âäèãàò íè â ïåò ñóòðèíòà. Ïî÷òè íà áåãîì îòèâàì ïî ìàëêà íóæäà, çàùîòî ñòðåëêàòà íà ÷àñîâíèêà íà äâåòå âèñîêè äúðâåíè ôèãóðè íàðå÷åíè ÷îâåöè â óíèôîðìè âúðâè ñ áÿñíà ñêîðîñò. Èìàì äâå ìèíóòè, èíà÷å âðàòàòà êúì ìîÿòà êèëèÿ ñå õëîïâà è ñòàâàì áåæàíåö, òîåñò áåãëåö, èñêàì äà èçáÿãàì. Òîâà îçíà÷àâà äà ìå ïðåáèÿò îò áîé è ñëåä òîâà, âúðçàí ïîñëå ñ äíè, è òî çàáåëåæåòå, áåç äà èìàì êàêâàòî è äà å âèíà. Äðóãàðèòå ìè îòïúòóâõà îùå ïî òúìíî ïî òÿõíàòà ñè çâåçäíà ïúòåêà. Ïàê îñòàâàì ñàì.  î÷àêâàíå çà ïúò... Ñàì â êèáðèòåíàòà ñè êóòèéêà ñ äâå äâîéíè ëåãëà è ëèïñà íà âúçäóõ è ñâåòëèíà. Ìå÷òàÿ ñè çà ÷èñò ïëàíèíñêè âúçäóõ, áîðîâà ãîðà è ëåäåíî áèñòðî ïîòî÷å, â êîåòî äà ñå èçêúïÿ. Î, ñêðèòè âîïëè íà ïå÷àëåí ñòðàííèê íàïðàçíî ñïîìíèë ìàéêà è ðîäèíà ...


Ðàçõîæäàì ñå ñàìî àç áÿë ñ îêîëî 30-ñåò êîìàí÷è, àïà÷è, öèãàíè äå, íà êúñî êàðå â åäèí îò çàäíèòå äâîðîâå íà òîçè ïàíäèç. Ñëóøàì ñàìî äæàãàðà – äæóãàðà, èíäèàíöèòå âèêàò, ãîâîðåéêè ñè, âñå åäíî ñà ïðåç åäíà ïëàíèíà ðàçñòîÿíèå. Âèäÿõ òðè õóáàâè íåùà ïðåç òîçè ñâåùåí ÷àñ íàâúí . ×èñòî ñèíüî íåáå áåç ðåøåòêè, ìàëúê áÿë ïàðàêëèñ â ñðåäàòà íà äâîðà è öúôíàëè êîêè÷åòà – ïðîëåòíà óòåõà çà ïóñòàòà ìè äóøèöà...

Òÿñíàòà êèëèÿ ñëåäîáåä ñå èçïúëíè äî ìàêñèìóì ñ íîâè ìóðãàâè ãîñòè. Ïîëó÷àâàì êëàóñòðîôîáè÷åí ïðèñòúï è ñúì çàâèò ïðåç ãëàâà ñ ìèðèçëèâîòî îäåÿëî èçòúíÿëî è èçÿäåíî îò ìîëöèòå. Åäíà ìèñúë ñïîäåëåíà îò íîâèòå ìè ñúñåäè ìè íàïðàâè âïå÷àòëåíèå – „ Êàòî âëèçàìå â çàòâîðà, çàðàäè ìèçåðèÿòà è òîðìîçà âìåñòî äà íè ïðåâúçïèòàò ñòàâàìå îùå ïî – ëîøè è îçëîáåíè, îòêîëêîòî ñìå. Øú êðàäåì è øú óáèâàìå îùå ïîâå÷å...“ Áåç êîìåíòàð...

Òàçè ñóòðèí íè âäèãàò ñ ðåâîâå êàòî ÷îáàíè è òî îùå ïî òúìíî íà ïîæàð. À òî ïðîñòî áèëî äåí çà êúïàíå. ×åòèðèìà äóøè ñëèçàìå ÷èñòî ãîëè / íÿìàìå ïðàâî íà áàãàæ è äðåõè, çà äà íå ñêðèåì â òÿõ îïàñåí ïðåäìåò / â ëåäåíî ïîìåùåíèå îáâèòî â ïàðà ñ ïðîçîðöè áåç ñòúêëà – ïðåç çèìàòà è äâà ìèçåðíè äóøà, îò êîèòî òîïëàòà âîäà ñå ñòè÷à ïî – áàâíî è îò î÷èòå ìè... Ñòðàõîòåí ñòóä, âêî÷àíåí ñúì, íî âúòðåøíî ñúì äîâîëåí, ÷å ùå ñå èçêúïÿ . Òúêìî ìè ñòàâà õóáàâî è â áóêâàëíèÿ ôèçèîëîãè÷åñêè ñìèñúë íà äóìàòà è óíèôîðìåíèòå îò êîðèäîðà çàïî÷âàò äà êðåùÿò, ÷å òðÿáâà äà ñâúðøâàìå, çàùîòî âîäàòà áèëà êúò è íÿìàëî äà ñòèãíå çà âñè÷êè, àêî ñìå ñå ïðàâèëè íà òàðèêàòè. Ñëåä ñåêóíäè âëèçàò ñ ïàëêèòå è íè èçâåæäàò ïðèíóäèòåëíî ñ ìîêðè íåèçìèòè îò ìàçíèòå ñàïóíè êîñè è òåëà îáðàòíî ïî âêî÷àíåíèòå êîðèäîðè äî êèëèÿòà. È âúïðåêè òîâà, è âúïðåêè óíèæåíèåòî è âúïðåêè ãîð÷èëêàòà è âúïðåêè ïðîñòàùèíàòà è âúïðåêè ñèñòåìàòà è âúïðåêè öÿëîòî âúïðåêè ñúì äîâîëåí. Àç ñúì äðóã ÷îâåê, ñ èçêúïàíà äóøà. Òîâà ìè ñòèãà ...


 êèáðèòåíàòà íè êóòèéêà äîêàðàõà åäèí èíäèàíåö – ðîì, îòêðàäíàë íÿêîëêî ìåòðà ìåäåí êàáåë è ìó äàëè, çàùîòî ìó å ïîíå äâàéñòà ïðèñúäà 8 ìåñåöà åôåêòèâíî â ïàíäèçà. Íÿìà âå÷å è ãðàì ñâîáîäåí âúçäóõ, à âñè÷êèòå îñâåí ìåí ïóøàò ðàçíè ãíóñîòèè. Íîâèÿò ìàíãàë îïðåäåëÿ Áúëãàðèÿ êàòî öèãàíñêà äúðæàâà. Áàòêî ìó áèë íà òðåòèÿ åòàæ, âóé÷îòî â äðóãîòî êðèëî, à òðèìàòà ìó áðàòÿ â ñåâåðíèÿ êîðèäîð íà ñãðàäàòà. Èçîáùî ñåìåéñòâî – ãåðîè...

Íîñÿò íè âå÷åðÿ â ÷åòèðè ñëåäîáåä. Îðèç ñúñ ñóðîâè êàðòîôè è êîðàâ êàòî êàìúê õëÿá. Òðÿáâà äà ñå íàïàïàìå, êàêòî êàçâà ãîëîãëàâèÿò íåðåç, êîéòî ðàçäàâà ïîìèÿòà çà íå ïîâå÷å îò ïåò ìèíóòè, èíà÷å ñå âðúùà âñè÷êî îáðàòíî. Ìàéíàòà òè ! Ïîëó÷èõ ñèëåí óäàð â ëÿâîòî îêî è òàêà ïðèêëþ÷è âå÷åðÿòà ìè. Êîãàòî ñå ñâåñòèõ áÿõ ãëàäåí êàòî âúëê. Ùå ñå õðàíÿ ñúñ ñîê îò çâåçäèòå èçöåäåí ïðàâî â ñóõîòî ìè ãúðëî ïðåç òÿñíîòî ðåíäå – ðåøåòú÷íî ïðîçîð÷å... Ñòàÿòà âîíè íà óðèíà îò ïðåïúëíåíàòà ìðúñíà êîôà. Ïåíäæåðåòî å çàòâîðåíî. À íàâúí âúçäóõúò ëåòè è ìå âèêà ïðè ñåáå ñè. Ùå äîéäà ïðèÿòåëþ, îáåùàâàì, íÿìà äà óìðà òóê, ïîíå çàñåãà ! Ùå ñòàíà ÷àñò îò òåá. Ùå áúäà ëåòÿùèÿò çàòâîðíèê, ñàìî ïî÷àêàé è ùå âèäèø...



Áîÿí ÑÒÀÍÈËÎÂ


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 15.06.2015 @ 11:51:31 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   bbobbibgbs70

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 09:16:45 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èç " | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (7 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èç
îò Tsveti (violetcv@gmail.com) íà 15.06.2015 @ 16:52:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òðóäíî å äà òå êîìåíòèðàì, íî ïî-âàæíîòî ìîæå áè å, ÷å ÷åòà è ñúïðåæèâÿâàì - è ñå âúçõèùàâàì íà ñèëàòà íà äóõà íà ãåðîÿ òè, êîéòî ìàêàð è â àäà íà çåìÿòà óñïÿâà äà îöåíè íåáåòî, êîêè÷åòî, ïàðàêëèñà..."ñîê îò çâåçäèòå" - íåâåðîÿòíî ïîïàäåíèå!

Ïîçäðàâè, Áîÿíå!


Re: Èç
îò bbobbibgbs70 (bobbi_stan@abv.bg) íà 15.06.2015 @ 18:00:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ÁËÀÃÎÄÀÐß ÎÒ ÑÚÐÖÅ, ÏÎÇÄÐÀÂÈ !!!

]


Re: Èç
îò divcviat (divcviat@abv.bg) íà 15.06.2015 @ 19:56:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ïîçâîëÿâàé "áàâíîòî çëî äà íàäíèêíå â äóøàòà òè"!Îáè÷àé æèâîòà.Áúäè ÷óæäî ïèëå â ãíåçäîòî..òè íå ñè îò òÿõíîòî ïëåìå! :)


Re: Èç
îò bbobbibgbs70 (bobbi_stan@abv.bg) íà 15.06.2015 @ 23:58:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ùå ãî íàïðàâÿ, áëàãîäàðÿ çà ñúâåòà êúì ìîÿ ãåðîé è çà âíèìàíèåòî ...

]


Re: Èç
îò IGeorgieva íà 16.06.2015 @ 19:15:52
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âïå÷àòëåíà ñúì îò òîâà ïðåâúïëúùåíèå. Ïèøåø óâëåêàòåëíî çà ñòðàøíè íåùà!
Ïîçäðàâè!
Èðåíà


Re: Èç
îò bbobbibgbs70 (bobbi_stan@abv.bg) íà 16.06.2015 @ 23:23:42
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ ìíîãî, íå ìè áåøå ëåñíî äà âëÿçà â òàçè íåòèïè÷íà çà ìåí ðîëÿ...

]


Re: Èç
îò bbobbibgbs70 (bobbi_stan@abv.bg) íà 19.06.2015 @ 17:02:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ ìíîãî è ïîçäðàâè. Ñðåùàé ñå îòáëèçî ñúñ ñòðàõîâåòå ñè, çà äà ìîæåø äà ãè ïðåîäîëÿâàø ...

]