Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 806
ХуЛитери: 5
Всичко: 811

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: ivliter
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа таваните и хората
раздел: Разкази
автор: Vanka71

"Ти имаш нисък таван. Ти никога не можеш да бъдеш приятел на мъж, щом не разбираш, че всички мъже ще използват да изневерят, ако им падне сгоден случай."-каза ѝ. Е от такива откровения най-много ѝ горчеше. Ниският таван ѝ вгорчаваше дните.

За 14 години таванът ѝ доста се беше снишил. Беше стигнал направо земята. Преди два пъти по седем лета изобщо не би му хрумнало да ѝ говори за тавани. Боготвореше я. Пишеше ѝ ритмична проза на неподозирани хвърчащи бележки. Намираше повод да ѝ ги даде и да ѝ вмени желанието да ги прочете, ей така, поне от любопитство. Преследваше я денем и нощем, претопи липсите ѝ в свои желания, убеди я, че беше най-желаната жена на земята, защото имаше късмет, че го е срещнала. Него. Своята частица-така той наричаше същността ѝ, изсивялата същност на пропиляла младостта си сърна. Плашлива, безцветна и глупава. Толкова безцветна, че и сама се чудеше как я е забелязал. Нали и неговият най-добър приятел тогава го упрекваше заради увлечението по нея, щял за нула време да му уреди следователката М., коята била доста добра в любовния занаят. В крайна сметка, всички жени били еднакви.
Разсипа живота си. Разби и неговия. Остана ничия и отхвърлена от всички свои близки, защото си позволи да живее в лъжа. Когато преди три години и половина разбра, че я губи, той се нанесе с вещите си при нея. Не се разведе обаче под предлог, че така пази връзката с децата си, а те, разбира се, му бяха важни. Дааа, а нейното дете, дъщеря ѝ, напусна дома, защото не пожела да приеме чужд мъж да определя реда в дома им, закупения с ипотека апартамент на майка ѝ и нея. Майката обвини в неуважение дъщерята и оправда него.Сега майката разчиташе все още на неговите лъжи,а човек, който разчита на лъжи, е наистина индивид с доста нисък таван.
За пореден път реши, че ще спи занапред отделно от него, в студеното легло на неотопляваната северна стая. Колко занапред, тя не знаеше. Може би до утре, когато отново щеше да я приласкае с лъжите си и да я накара да повярва в тавана, който наистина беше доста ограничен при нея. Все пак, при такива родители няма как таванът да е особено висок. Дори и надрастването си има граници. Наследствената обремененост беше налице. Както беше му казал веднъж първият ѝ съпруг, в стремежа си да го откаже от нея, " у нея има душевност, но няма интелект". Сигурно затова толкова години търпя да живее в глупавото положение на любовница, докато той се радваше на славата си на преуспяващ с жените и авторитета градски полицай. Вече не работеше това, но вниманието му към женския пол си оставаше и той смяташе за необходимост да оказва мили и жертвени жестове на изпаднали в нужда самотни жени или да се среща насаме /разбира се, служебно/ с по-млади- или не толкова- и с разкрепостено поведение представителки на нежната половина от човечеството.
Постепенно тя прие освободеното му поведение с всякакви жени. Колежки, бивши и настоящи, търсещи сериозна връзка млади момичета,напористи и закъснели с женитбата тридесетгодишни мъжкарани, бездетни , изоставени от мъжете си или разведени, жени.Потискаше я обаче все още мисълта, че сбърка. По три -четири пъти в месеца той си стягаше багажа след поредната ѝ истерия, но следваше помирителен нервен разговор, след който той оставаше при нея. Държал на нея, но при следващия скандал щял окончателно да си замине, след като си намери къде да живее, разбира се. Дотогава ще живее в другата стая и ще ѝ дава пари за прането и готвенето. Заради единствената причина, че сега и жена му не го иска в къщата им. Вече и там се беше установил друг ред. Въпреки това той всеки ден се прибираше в къщата си, полагаше грижи за някаква мъжка работа, пиеше със съседите, разговаряше с жена си и с децата си.
Реши да сложи край на всичко . Да не разговаря с него, защото разговорите му манипулираха. Крехкостта ѝ нямаше сили да прояви решителност, да го изпъди рязко и завинаги. Ще му напише писмо. Този път трябваше да успее. По дяволите таванът. Тя разбра, че напълно ще загуби себе си, ако продължи да заличава дните си с подобно "приятелство". Между тях картите бяха открити, а любовта-заличена завинаги. След два пъти по седем лета двете романтични частици се бяха срещнали, омърсили безумно и невъзвратимо разминали.


Публикувано от aurora на 12.03.2015 @ 08:23:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Vanka71

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:00:07 часа

добави твой текст
"За таваните и хората" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За таваните и хората
от ASTERI на 12.03.2015 @ 08:50:05
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!


Re: За таваните и хората
от angar на 12.03.2015 @ 09:10:28
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
"Отиват, връщат се отново.
Както слаби люде не могат своите заблуди
изтръгна никога из корен, а все им служат с дух покорен." ("Махабхарата").
Много тъжно, но колко ли много жени се примиряват с такова съществуване.
И как да ги осъждаш - те не биха го приемали, ако имаха друг, по-добър изход. Ти някакъв изход предлрагаш ли им?
"Додя ми и дотегна ми, мъ нема колай никакъв!" - както се казва в една песен.
Темата е болезнена, и описанието е много правдиво.


Re: За таваните и хората
от malovo3 на 12.03.2015 @ 10:14:00
(Профил | Изпрати бележка)
Правдиво и житейско!


Re: За таваните и хората
от Markoni55 на 12.03.2015 @ 12:29:53
(Профил | Изпрати бележка)
някои си живеят директно под небесата...сетих се за едно стихотворение на Атом, за стените, таваните илисичата опашка. Ще ти допадне. Поздрав за този текст.