Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 794
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 796

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄúðâàðêàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: azzurro

Íîñåøå ôàìèëèÿòà Äúðâàðîâà, íå ÷å äÿäî è ñå çàíèìàâàøå ñ ãîðèòå äúðâåòàòà è ïîäîáíè òÿì. Ïðîñòî ìó âèêàõà Äúðâàðÿ, áåøå äúðâåí îò âñÿêúäå äúðâåí è íå ïîäàòëèâ íà åìîöèè. Òàêà è íå áåøå ÿñíî êàê è ñ êàêâî å ïðèâëÿêúë æåíà ñè. Íå èçðàçÿâàøå íèùî. Ìúë÷àíèåòî ìó áå çàïàçåíà ìàðêà. Íå áåøå ðåäíî â ñåìåéñòâîòî äà ïîêàçâàò ñúëçè è äðóãè ïîäîáíè ÷óâñòâà. È òÿ òàêà ñè îòðàñíà.
Äúðâàðêàòà ñòèñêàøå çäðàâî âúâ âúçåë óñåùàíèÿòà ñè. Îñòàâÿøå ãè íà âîëÿ ñàìî êîãàòî ñàìà çàòâîðåíà äðàñêàøå íà ëèñòèòå ñ ÷åðíèòå ìîëèâè, à è íèêîé íå ñå ñåùàøå äà è êóïè öâåòíè. Ñâåòúò îñòàíà ÷åðíî áÿë äî ãèìíàçèÿòà. Ïîñëå ïîå ïî äúëãèÿ ïúò íà èçêóñòâîòî. Òî ïðîäúëæè ïúòÿ ñè êðèâîëè÷åéêè ïðåç ðàçëè÷íèòå ìåòîäè, ñïîñîáè è òåõíèêè. Íàêðàÿ èçáðà æèâîïèñòà. Îáèêíîâåíî ñè ïóñêàøå ìóçèêà è òàêà ðèñóâàøå äúëãî. Íîñåøå ðàìêèòå è ëèñòèòå õàðåñâàõà ÿ. Òÿ íå ïîêàçâàøå äàëè òîâà ÿ ðàäâà. Îòãîâàðÿøå ïåñòåëèâî è ëàêîíè÷íî. Ñâåòúò ïîíÿêîãà å êàòî çàòâîðåíà ðàêîâèíà è â íåÿ ïî ñïèðàëàòà àêî òðúãíå íÿêîé íå ñå çíàå íèêîãà êàêâî ìîæå äà ñðåùíå èëè îòêðèå èëè òàì â äúíîòî íà ëàáèðèíòà.... íèêîãà íå ñå çíàå.  êîìïîçèöèèòå è â íà÷àëîòî ïëàõî ñå ïîÿâèõà öâåòîâåòå, à ïîñëå ïàëèòðàòà ñòàíà íåâúçìîæíà îò èçðèãíàëèòå ñú÷åòàíèÿ. Çà òîâà ïúê ÿ õàðåñâàõà. Âúçäåéñòâàøå, ãðàáâàøå çðèòåëÿ, ïúðâî ãî ïîãëúùàøå, à ïîñëå ãî èçõâúðëÿøå âúâ âñåëåíà îò ñêðèòà ÷óâñòâèòåëíîñò.  îòíîøåíèÿòà ñè íå âëàãàøå íèòî ñòàðàíèå íèòî ñòðàñò. Ñúíèùàòà è ïîíÿêîãà áÿõà, êàòî ìîêðèòå æåëàíèÿ íà ïàâàæà çà äúæä. Òîãàâà âå÷åð èçëèçàøå è õëúòâàøå â íÿêîé îò áàðîâåòå, íå çà äà ïèå ïðîñòî òúðñåøå äà óòîëè äðóãàòà æàæäà ñ êîÿòî ÿ áëúñêàøå îòâúòðå òÿëîòî. Âúòðå îáõîæäàøå ñ ïîãëåä õîðàòà â ïîëóòúìíîòî ïðîñòðàíñòâî. Îòñòðàíè èçãëåæäàøå, ÷å òúðñè íÿêîé. Ñúáèðàøå ïåðñîíàæèòå çàïå÷àòâàøå ãè. Ïîñëå ñå ñïèðàøå íà íÿêîé, çàñòàâàøå äî íåãî è ïðîñòî ìó ïðåäëàãàøå ñåêñ. Åé òàêà êàòî êàòî ÷àøà ñ ìàðòèíè. Æåëàåùè èìàøå âèíàãè ðèæàòà è êîñà ïðèâëè÷àøå ïîãëåäèòå êàòî ìàãíèò. Íà ñóòðèíòà ñòàâàøå è ðèñóâàøå, íå ñå èíòåðåñóâàøå îò íîùíèÿ ãîñò, çà íåãî áåøå âðåìå äà ñè âúðâè. Íå ñå îïëàêâàøå íå ìúðìîðåøå êàòî êîëåãèòå ñè. Ìúêíåøå íàðàâíî ñ òÿõ ãîëåìèòå ïëàòíà ðåäåøå èçëîæáèòå, ñúáèðàøå è ðàçîïàêîâàøå áàãàæà êàòî âîéíèê çà ðàçíèòå ó÷àñòèÿ ïî áèåíàëåòà. Ïðèÿòåëèòå ñè ÿ îáè÷àõà òàêàâà êàêâàòî áåøå äèðåêòíà ïðÿìà íåîòñòúï÷èâà è ïðàâäèâà. Òÿ íîñåøå ñàìîòàòà âúòðå â ñåáå ñè. Îòãëåæäàøå ñè ÿ ñ íàðöèñòè÷åí õúñ. Ïîíàñÿøå øåãèòå íå ñå ñúðäåøå. Îòäàâíà îòäàâíà íå ñå ñúðäåøå. Îò êîãà îò äåòå ðàçáèðà ñå. Íàïðàâèõà ÿ ïðåïîäàâàòåë íà êàòåäðàòà ïî æèâîïèñ. Ïúðâîêóðñíèöèòå ñå ñòðÿñêàõà îò ìåòîäèòå è çà ïðåïîäàâàíå, íî çàâúðøâàùèòå áÿõà ëóäè ïî íåÿ. Íà ëåòíèòå ïëåíåðè ÿ çàêà÷àõà çà ëóíè÷êèòå ïî êîëåíàòà è ÷åðâåíàòà êîñà. Òÿ ñå óñìèõâàøå îòìÿòàøå îãíåíèòå êîñè. Ðàçêàçâàøå åäíà ñâîÿ èçìèñëåíà âåðñèÿ çà ïîÿâÿâàíåòî ñè íà áÿë ñâÿò è èçáîðà.
- Êîãàòî ðåøèõ äà ñå ïîÿâÿ íà áåëèÿ ñâÿò ÷àêàõ íà îïàøêà. Íÿêîé èñêàõà êúäðàâè êîñè, äðóãè ñèíè î÷è, òðåòè äúëãè êðàêà. Àç ïîèñêàõ ëóíè÷êè, áÿõ ñå çàõëàñíàëà ïî òÿõ è êàçàõ ìîæå ëè ú.ú... åäíà íÿêîëêî øåïè îò òÿõ. Íî ìè ñå îòãîâîðè, ÷å àêî ãè èñêàì âúðâÿò çàäúëæèòåëíî êîìïëåêò ñ ðèæàâàòà êîñà. Èíà÷å ñå ãóáåëà õàðìîíèÿòà. È òàêà ñúì ñå ñúãëàñèëà åäèíñòâåíî è ñàìî äà ãè èìàì. Íî íå ñè ñïîìíÿì çà òîâà.
Âåðîÿòíî òàêà áå ñòàíàëî è ñåãà òå áÿõà íàâñÿêúäå. Ñàìî î÷èòå è ñå óñìèõâàõà ìåæäó òÿõ ñëåä ðàçêàçàíîòî.
- Íÿêîé êàçâàò, ÷å òîâà ñà öåëóâêèòå íà ñëúíöåòî. – ïðîäúëæàâàøå òèõî.
Íî òÿ ñè ñïîìíÿøå è äðóãè íåùà êîèòî íå ðàçêàçâàøå. Íî êàêâî ÿ èíòåðåñóâàøå íà êîãî ñà òåçè öåëóâêè îùå ïîâå÷å, ÷å êàòî áåøå ìàëêà îïèòâàøå êàêâè ëè íå ìåòîäè äà ñå îòúðâå îò òÿõ çàâèíàãè. Âåäíúæ ñå ïðèáðà, íå ïî ñêîðî ÿ çàâåäîõà äî â êúùè. Áåøå ëÿòî è äîêàòî äðóãèòå èãðàåõà òÿ ñå áå ñâðÿëà ïîä ñÿíêàòà íà åäíî äúðâî è ðåøè ñ äåòñêèÿ ñè àêúë, ÷å áè ìîãëà ñ êàìúê äà ïðîòðèå êîæàòà è òàêà äà ãè èçòðèå çà âèíàãè. Íàñòúðâåíî è ñòàðàòåëíî áåøå òúðêàëà íå ïîìíåøå êîëêî âðåìå êîëåíåòå ñè äîêàòî ïðàõîëÿêà è ìðúñîòèÿòà íå ñå îìåñèõà â êúðâàâà êàøà. Òðèåøå, à ñúëçèòå êàïåõà îò áîëêàòà íî ñòèñêàøå çäðàâî óñòíè è íå èçäàâàøå çâóê.
Ïîñëå ãè ñêðè ïîä äúëãèòå ïîëè è ïàíòàëîíè. Íî ïî ëèöåòî, ðúöåòå íÿìàøå êàê òå ïîäñêà÷àõà ñ âñÿêà ìèìèêà èëè èçâèâêà íà óñòíèòå. Íà íåÿ è ñå ñòðóâàøå ÷å íàõàëíî âèêàõà –„ Òóê ñìå! Òóê ñìå” ñÿêàø ÷óâàøå äàëå÷íèÿ èì ñèòåí ñìÿõ äà ñå òúðêàëÿ.
Ñåìåñòúðúò èçòè÷àøå, ó÷åáíàòà ãîäèíà ñúùî.Âòîðîêóðñíèöèòå ïðèêëþ÷âàõà. Áúðçàøå çà òåõíèÿ êîíôåðàíñ. Äà âèäè êàêâî áÿõà ïîäãîòâèëè. Çíàåøå ÷å òðåïåðåõà. Áåøå áåçêîìïðîìèñíà. Êàçâàøå ãðåøêèòå è íå ñïåñòÿâàøå íèùî. Íÿêîé ðåâëè ñè ðåâÿõà è ñè òðúãâàõà äîðè è çà âèíàãè. Íåêàäúðíîñòòà ÿ âáåñÿâàøå. À íà òåçè êîèòî áÿõà äîáðè ñàìî ãè ïîãëåæäàøå â î÷èòå è èì îòïðàâÿøå êðàòêà óñìèâêà êàòî ïðåç ñëúí÷åâà ðåøåòêà îò ëóíè÷êè è òîëêîâà. Ñòàðèòå êó÷åòà çíàåõà è ïðåäàâàõà íà ìëàäèòå êàêâî äà î÷àêâàò. Âëåçå â ãîëÿìîòî àòåëèå. Ìèðèøåøå íà ëÿòî è ëåíåíî ìàñëî. Áÿõà íàðåäèëè ïëàòíàòà è ÷àêàõà ìúë÷àëèâî.
Íèêúäå íÿìàøå èìåíà. Àíîíèìíîñòòà áå ïðåäèìñòâî ïðè ïîñòàâÿíå íà îöåíêèòå.
Êàòî äîïúëíåíèå èì çàäàâàøå òàêà íàðå÷åíîòî „Ñâîáîäíî ðàçïèëÿíî âðåìå” è ãè îñòàâÿøå äà ñè ðàçâèõðÿò ôàíòàçèèòå è äà ïðàâÿò êàêâîòî èñêàò. Äàâàøå ñâîáîäà çà èçÿâà è îòêðèâàøå êîé êúäå ãî ñòèñêà ÷åïèêà è íàêúäå äóõà âÿòúðà íî îòêðèâàøå è òàëàíòëèâèòå.
 êðàÿ íà âñÿêà ãîäèíà îñâåí ðåäîâíèòå ó÷åáíè ðèñóíêè äúðæåøå äà âèäè è íåùî ëè÷íî è ñàìîñòîÿòåëíè. Òðúãíà áàâíî ïîêðàé ðåäèöàòà ïëàòíà. Âñè÷êè ñòîÿõà ïðèòèõíàëè çàä ãúðáà è. Ùðàêàøå áúðçî êàòî àïàðàò. Èçãîâàðÿøå íà ãëàñ – Òîâà ñòàâà òîâà íå. Ëîøà êîìïîçèöèÿ. Çàãóáåíî âðåìå â óíèâåðñèòåòà. Èçáåðè ñè íåùî äðóãî. Ñïèðàøå çà ñåêóíäè è ïðîäúëæàâàøå çàïèñâàéêè áåëåæêèòå ïîä íîìåðàòà. Êîìåíòèðàøå è ñòðàíè÷íèòå îò „Ñâîáîäíîòî ðàçïèëÿíî âðåìå”. Àêî è õàðåñàøå íåùî ñå îáðúùàøå êúì ïðèòèõíàëàòà ïóáëèêà è ñÿêàø ñ ïîãëåä òúðñåøå êîé å àâòîðà. Òîâà áåøå âúðõîâåí çíàê. Ñòèãíà ñðåäàòà è íåùî ÿ ïëÿñíà. Íåùî ïîçíàòî ÿ ãëåäàøå íå ðàçáðà â ïúðâèÿ ìîìåíò. Åäíà äðóãà Äúðâàðêà ñåäåøå ñðåùó íåÿ è ÿ ãëåäàøå íàõàëíî. Ñ âñè÷êèòå ñè ëóíè÷êè íà ïîêàç ÿðêè êðåùÿùè áåçïîùàäíè . ×àêàé ÷àêàé êàêâî å òîâà ïîìèñëè ñè çà ìèã. Ñÿíêàòà îò ïðú÷êèòå íà êðàñèâà âîëèåðà ïðåìèíàâàõà ïðåç öÿëîòî ëèöå è òî ñÿêàø íàäíè÷àøå êàòî çàòâîðíèê îò òàì. Ñâè óñòíè, íå êàçà íèùî è ïðîäúëæè. Íèêîé äî ñåãà íå ñè áå ïîçâîëÿâàë äà ÿ ðèñóâà. Êîé áåøå òîçè çà÷îâúðêà íåùî â ãëàâàòà è.

È âñå ïàê è âñå ïàê íÿêîé ãî áåøå íàïðàâèë è òî ... íåùî è ñå çàáè â ãúðëîòî è òðÿáâàøå äà ñè ïðèçíàå äîñòà äîáðå. Ñòàðàòåëíî ðèñóâàíî îáìèñëåíî. Õúì êàçà ñè âúòðåøíî – ïðåäíàìåðåíî. Ñëåä ñòðÿñêàùàòà èçíåíàäàòà íà ñðåùàòà ñúñ ñàìàòà ñåáå ñè ïîñëåäâà ïúðâè÷íîòî æåëàíèå äà îòêðèå êîé å, êàòî ïðåñëåäâàíå íà æåðòâà. Íå ñå îáúðíà íå óäîñòîè ñìúë÷àíàòà ïóáëèêà çà äà ïîêàæå, ÷å ÿ õàðåñà. Óñåùàøå íå÷èé çàêîâàí ïîãëåä â ãúðáà ñè. Íî íå ñå îáúðíà. Óñåòè ÷å êîëåíàòà è ìàêàð îáóòè â äúíêè çàïàðèõà, çàïàðèõà ëóíè÷êèòå ïî òÿõ. Ïîæåëà èì âåñåëà âàêàíöèÿ. Íàïîìíè èì äà íå çàáðàâÿò çà ïëåíåðà ïðåäè íà÷àëîòî íà íîâèÿ ñåìåñòúð ñëåä êîåòî ãè èçïðàòè. Íÿìàøå òúðïåíèå äà îñòàíå ñàìà. Ïðèäúðïà åäèí ñòîë ñåäíà ñðåùó ïîðòðåòà è çàïàëè öèãàðà. Ïîñëå èçêàðà îò ÷àíòàòà ñè øîêîëàä è â íåñâÿñò ãî íà÷óïè è íåóñåòíî èçÿäå. Îáñëåäâàøå ãî ñàíòèìåòúð ïî ñàíòèìåòúð. Äðóãîòî ëèöå ÿ ãëåäàøå çàòâîðåíî âúâ âîëèåðàòà îãðÿòî îò ñëúíöå â î÷èòå èãðàåõà ïëàìúöè à â ñúùîòî âðåìå ëåêî òúæíî è çàìèñëåíî îáúðíàòî íàâúòðå è âñå ïàê ñ íÿêàêúâ ïîðèâ äà èçëåçå íàâúí. Âå÷å íå èçäúðæàøå. Ñòàíà òðúãíà è çàòâîðè ñ òðÿñúê âèñîêàòà âðàòà. Òðúãíà ïî óëèöàòà. Ëåòíèòå ñåíêè íîñåõà ñâîåòî óõàíèå. Èçâåäíúæ ñå îòêàçà äà áúðçà ñâè êúì åäíà ãðàäèíêà è ñåäíà íà ïåéêàòà. Íåùî è ñå èçïëúçâàøå íå ñïèðàøå äà ìèñëè.” ß ñè îòèâàé â êúùè êàêâî ñè ñå ðàçíåæèëà ñè êàçà íà óì òîâà íå å ïðèñúùî çà Äúðâàðîâè. Êàêâî òîëêîâà åäèí ìàñëåí ïîðòðåò. Õèëÿäè èìà òàêèâà. Ú õà íî òîçè áåøå ïðåäíàçíà÷åí çà íåÿ è ñè èìàøå ïîñëàíèå.” Êîé ñè òè, ñå âúðòåøå â ãëàâàòà è âúïðîñà. Ùå òå îòêðèÿ! È âåòðîâåòå çàäóõàõà â äðóãà ïîñîêà. Ëåòíè, ñâîáîäíè, ñàìîñòîÿòåëíè íåîãðàíè÷åíè îò íèùî. Ìåñåöè ïîòúíàëè â ïðàõîëÿêà íà ïúòèùàòà æåãàòà áîñèòå êðàêà â äæàïàíêè. Ëÿòîòî äèâîòî äåòå íà ïðèðîäàòà òàíöóâàøå ñâîèòå ìåñåöè. Òÿ ïîëåêà ëåêà çàáðàâè èëè ñå îïèòâàøå äà çàáðàâè ñêðèòî îò ñåáå ñè. Ó÷åáíàòà ãîäèíà íàáëèæàâàøå. Òîçè ïúò ÿ î÷àêâàøå ñ íàñòúðâåíèåòî íà äèâ ðèñ. Íà÷àëîòî êàòî âñè÷êè åñåííè äíè. Òðåòè êóðñ íåéíèÿ è ñúùåâðåìåííî íåéíàòà çàãàäêà. Ìîäåëèòå ñìåíÿõà ìåñòàòà ñè, à òå ðèñóâàõà. Îñòàâÿøå ãè è èçëèçàøå. Âðúùàøå ñå ïî ñðåäàòà è êðàÿ íà ñåàíñà. Òîãàâà âúðâåøå áàâíî ìåæäó ñòàòèâèòå. Âãëåæäàøå ñå âíèìàòåëíî íî íèùî íå è ïîäñêàçâàøå òîçè êîãîòî òúðñåøå. Íÿìàøå ãî òîçè ïî÷åðê êîéòî áå çàïîìíèëà. Ïîðòðåòà òàéíî ñè ãî ïðèáðà â êúùè. Çàêà÷è ãî åäíà âå÷åð íà ñòåíàòà è ñóòðèí îòâàðÿéêè î÷è òîé ÿ ãëåäàøå âíèìàòåëíî îò òàì. Ñåìåñòúðà èçòè÷àøå à òÿ íå îòêðèâàøå íèùî. Çàïî÷íà äà ñå äðàçíè êàêúâ ïðîôåñèîíàëèñò å, ÷å íå ìîæå äà ðàçáåðå. Ñòðàííî ïîðòðåòà òîëêîâà ÿ áå îáñåáèë, ÷å íå ñè ñïîìíÿøå çàäúëæèòåëíàòà ðàáîòà äî íåãî. Åäèí äåí ñå âúðíà äî õðàíèëèùåòî ðàçãúðíà âñè÷êî êîåòî áå îò èçïèòà. Âèäÿ ðàáîòàòà èçìúêíà ÿ è çàíåñå è íåÿ â êúùè. Ñâàëè ïîðòðåòà îò ñòåíàòà è ñëîæè äâåòå åäíà äî äðóãà. Íÿìà íèùî îáùî áåçêðàéíî ðàçëè÷íè. Õóáàâè è ðàçëè÷íè. Õúì íåùî ÿ çà÷îâúðêà ñòèëúò áåøå ðàçëè÷åí. Âúçìîæíî å ïîìèñëè ñè. È âñå ïàê. Çàãàäêàòà ñòàíà ïî ãîëÿìà. Çàïî÷íà äà äåáíå âñåêè ùðèõ âñÿêî ïîëàãàíå íà áîèòå âñå ïîâå÷å îñòàâàøå ñúñ ñòóäåíòèòå. È åäèí äåí ãî îòêðè. Ïðîñòî ïðåä íåÿ ïîä íîñà è ïúðâè ñòàòèâ â äÿñíàòà ðåäèöà ðèñóâàõà îáúðíàò ðàêóðñ. Âå÷å çàâúðøâàøå ðàáîòàòà ñè. Íèùî îñîáåíî ñè ïîìèñëè òÿ è âñå ïàê èìàøå íåùî, àêî ñå âãëåäàø. Áàáàòà áåøå íà îñåìäåñåò íî òîé ÿ áåøå âèäÿë èçâúí òåçè ãîäèíè è áðú÷êèòå ñåíêèòå ñè áÿõà íà ìÿñòî ïî âñè÷êè ïðàâèëà íà ðèñóâàíåòî. Íî áå ïîäáðàë ðàçëè÷íè öâåòîâå îò âñè÷êè îñòàíàëè.  ëèöåòî èìàøå äâèæåíèå òî ðàçêàçâàøå æèâîòà è îò ïðåäè. Ñåãà ðàçáðà ÷å òîâà ìîì÷å ìîæå íå ñàìî äà ðèñóâà íî è äà âèæäà. Áåøå èçïîëçâàë ñúùèòå öâåòîâå êàòî ïðè íåéíèÿ ïîðòðåò. Íå êàçà íèùî. Âëåçå â áàðà ïîðú÷à ñè ïèòèå ïîñëå ãî èçïè íàáúðçî è ñè òðúãíà . Òàçè âå÷åð íå èñêàøå íèêîé íå ñè õàðåñà íèêîé. Èñêàøå íåùî äðóãî. Íà äðóãèÿ äåí îòèäå ðàíî è çà÷àêà. Áåøå ðåøèëà äà ãî ïîäðåäè ïîäîáàâàùî. Âðàòà ñå îòâîðè è òîé âëåçå.
- Êàêâî ñè âúîáðàçÿâàø êîëåãà! íàïàäíà ãî òÿ.
Òîé ñå äðúïíà ëåêî íàçàä èçíåíàäàí è ñòðåñíàò.
- Ìíîãî áåøå ñìåë äà ìå íàðèñóâàø ñåãà ñå äúðïàø! ïðîäúëæàâàøå òÿ. Äóìèòå èçðèãíàõà êàòî âóëêàí çàâúðòÿõà ñå êàòî âèõðóøêà îêîëî íåãî äúðæàíè è ñòèñêàíè ìåñåöè íàðåä. Íàêðàÿ ñâúðøè è ãî ïîãëåäíà â î÷àêâàíå.
Òîé ìúë÷åøå. Äîêàòî ãîâîðåøå òÿ êðà÷åøå íàðàâíî íàïðåä íàçàä. Ñåãà ñå îáúðíà è òðúãíà ðÿçêî êúì íåãî. Òîé âäèãíà ðúöå êàòî äà ñå çàùèòè è òîãàâà òÿ ãî ÷ó äà êàçâà.
- Íå áÿõ àç. Âàøèÿò ïîðòðåò íå ñúì ãî ðèñóâàë àç.
Òîâà ÿ ñòúïèñà îùå ïîâå÷å. Òîâà áåøå íå÷óâàíî.
- À êîé íåùàñòíèêî? Êàêâî ñòàâà òóêà? Êàêâî ñè ïîçâîëÿâàø! – Êîé òîãàâà êàæè êîé? Íèêîé äî ñåãà íå ñè å ïîçâîëÿâàë äà ñå äúðæè òàêà ñ ìåí.- ïðîäúëæè äà êðåùè òÿ
Òîé ÿ ãëåäàøå ñïîêîéíî ïðèåìàøå èñòåðèÿòà è, è ÷àêàøå äà ïðèêëþ÷è áóðÿòà. Òîãàâà è îòãîâîðè. Òîâà áåøå ïîðòðåò íàðèñóâàí îò ìîé ïðèÿòåë, êîéòî çàâúðøè ìèíàëàòà ãîäèíà. Òîé ìå ïîìîëè ñ ðèñê äà áúäà ëèí÷óâàí îò âàñ äà ãî ïîñòàâÿ çàåäíî ñ âñè÷êè îñòàíàëè.
- Í íí íî çàùî? óñïÿ äà êàæå òÿ.
- Èñêàøå äà âè îñòàâè íåùî îò ñåáå ñè çà ñïîìåí. Çíàåøå ÷å íÿìàøå äà ãî ïðèåìåòå. Çàòîâà ðåøè äà å ïî òîçè íà÷èí. È îñâåí òîâà àêî ïèòàòå çà íåãî, íÿìà ãî íå å òóê. Àêî ñè ñïîìíÿòå òîé ñïå÷åëè îíàçè ãîëÿìà íàãðàäà íà ìëàäèòå æèâîïèñöè è çàìèíà çà Ïîðòóãàëèÿ. Ïîñëåäíî ìè äàäå äà âè ïðåäàì òîçè àäðåñ, àêî ãî æåëàåòå ðàçáèðà ñå!?
Ñåòè ñå êàê äà íå ñå ñåòè îíîâà ìîì÷å âèñîêîòî êîåòî íå ÿ èçòúðâàøå îò ïîãëåäà ñè îùå îò ïúðâè êóðñ- Äà áåøå ìíîãî äîáúð æèâîïèñåö. Ñ ïðàâî ïîëó÷è íàãðàäàòà. È òîé êàêâî òîé å íàïðàâèë òîâà. Òàéíî ãî õàðåñâàøå. Ëóíè÷êèòå è ïëàìíàõà. Íèêîãà íå ñå áå èç÷åðâÿâàëà. Íå ìîæåøå äà ãî ñêðèå. Ëèöåòî è ãîðåøå. À çåëåíèòå è î÷è ñòàíàõà îùå ïî çåëåíè. Çàïî÷íàõà äà âëèçàò è äðóãèòå ñòóäåíòè. Íÿìàøå êàê äà ñå ñêðèå âèæäàøå ñå ÷å å ðàçâúëíóâàíà ïî îñîáåí íà÷èí. Çà ïúðâè ïúò. Èñêàøå è ñå äà èçáÿãà ñÿêàø ÿ õâàùàõà íà ìåñòîïðåñòúïëåíèå.
Íà ñëåäâàùàòà ãîäèíà ïðè ïúðâîêóðñíèöèòå âëåçå ïðåïîäàâàòåëêàòà ïî æèâîïèñ. Ïîä êúñàòà ïîëà ñå âèæäàõà ÷èôò êîëåíå îáñèïàíè ñ ëóíè÷êè. Åñåííîòî ñëúíöå ïîäñêà÷àøå ïî òÿõ ñ âñÿêî åäíî äâèæåíèå íà òÿëîòî.
- Äíåñ, çàïî÷íà òÿ ùå ïðàâèì ïîðòðåò íà......


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 18.01.2015 @ 19:04:09 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   azzurro

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:12:59 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äúðâàðêàòà " | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (10 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äúðâàðêàòà
îò doktora íà 19.01.2015 @ 08:09:40
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Óäîâîëñòâèåòî å èçöÿëî ìîå, ìèëà àççóðî... ïèñàíî íà åäèí äúõ, íàõîäêà å òåìàòà!
Çà ìíîãî ãîäèíè!
Äîê :)


Re: Äúðâàðêàòà
îò Rodenavlotos íà 18.01.2015 @ 19:46:57
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðåêðàñåí ðàçêàç. Ùå ãî ïîìíÿ îùå äúëãî. Áðàâî!


Re: Äúðâàðêàòà
îò mariq-desislava íà 19.01.2015 @ 14:02:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åõà, òîëêîâà äúëãî ñå å êðèëà îò ñåáå ñè ãåðîèíÿòà, íî âàæíîòî å, ÷å íàé-ñåòíå ñå å íàìåðèëà - ÷ðåç äðóã.:) Ìíîãî ïîåòè÷åí òåêñò, ëóíè÷êîâ è îáåçîðúæàâàù.


Re: Äúðâàðêàòà
îò malovo3 íà 05.03.2015 @ 16:40:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñòðàõîòåí ðàçêàç áðàâî!


Re: Äúðâàðêàòà
îò Markoni55 íà 14.03.2015 @ 15:16:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
êúäå ñúì çÿïàëà, ÷å ñúì èçòúðâàëà òîâà áèæó? Íàëè ñè å ìîÿ áëèçêà òåìà ñúì ïðèñòðàñòíà...Íî ðàçêàçúò, ïî ñêîðî èìïðåñèÿòà, ñè ÿ áèâà. Óìåå äà òå ïîòîïè â ñåáå ñè...Ïîçäðàâè