Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 476
ХуЛитери: 2
Всичко: 478

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНеобикновеното възкресение на Деса
раздел: Разкази
автор: magdabor

Напоследък на Деса всичко й беше станало безразлично. Копнееше за нещо ново, различно, ала идея си нямаше какво точно
Децата бяха поели по своя път и сега тя по цял ден лежеше на дивана пред телевизора. Щракаше каналите на дистанциононто от скука, ала нищо интересно. По-рано обичаше да гледа Animal planet, но сега и той не я интересуваше. Дори апетит нямаше. За последния месец свали два килограма. Идва лекар. Прегледа я. „Физиологично е напълно здрава – каза той – мисля, че е нещо като депресия.” Нещо като депресия? Не, тя си беше в истинска депресия! Дори беше занемарила външния си вид и понамирисваше понякога, пожеше по-рядко се къпеше. Сякаш не й се живееше повече.
И вероятно щеше наистина да умре, ако Коко не се беше появил в живота й. Коко беше папагалче. Подариха го на семейството в красив лъскав кафез. Него ден тя се чувстваше замаяна и много отпаднала, но като видя новия член на семейството душата й се изпълни с радост. Стоеше и гледаше в захлас пернатото. Не смееше да се доближи, за да не изплаши птичето. То явно беше ошашавено от новия дом. След като му се налюбува усети за първи път от много време истински глад.
На другата сутрин се събуди рано. Протегна се няколко пъти доволна и почти изтича до кухнята да нагледа Коко. Приближи се на пръсти. Птищата си пощеше перата. За по-сигурно тя се придвижваше едва-едва към клетката, когато папагалът не гледаше към нея и спираше на място, когато се обърнеше в нейната посока. Недвижимите предмети не се приемат за заплаха от птичките. И така Деса стигна до кафеза. Папагалът сякаш исрено й се зарадва. Прекрати заниманията си със сутрешния си тоалет и щателно започна да я изучава. Тя го докосна. Очакваше да започне да мята из клетката си, както беше направило канарчето на съседката й, ала тази птица беше ужасно спокойна и контактна. Определено много й хареса. Отново се почувства страшно гладна, а след обилната си закуска се изми старателно.
На следващия ден, когато другите бяха на работа, Коко излезе от клетката си. Някой не беше затворил вратичката й добре. Папагалът се качи първо на полюлея, после прелетя до гардероба, а от там кацна на тоалетката. При прелетите си успя да оцвъка бялата покривка. „Само да те хвана, ще ти откъсна главта!” – ядосваше се Деса, но колкото и да се опитваше, птичката беше по-бърза и хитра от нея. Вечерта нея обвиниха за бягството на папагала. Упреците им я угнетиха много. Така значи – не стига, че тя си стои да се грижи да къщата, докато всеки от тях си гледа личния живот и кефа, ами каквото се повреди нея обвиняват! А тази тъпа птица... Още един път да из-лети – ще я оскубе жива за забавление.
Три дена след тази случка Коко отново се измъкна от клетката си. Деса дремеше в леглото си. Сънува, че пак е малка, а майка й нежно я гъделичка. После се разсъни и осъзна, че някой наистина я гъделичка зад ухото. Рязко се извъртя и видя, че това е папагалът. Той не се стресна много и продължи гальовно да я пощи. Всичкия й яд към него се стопи. В този момент те станаха приятели.
- Татко, Коко пак го няма в клетката! – провикна се Катя, когато се прибраха.
- Кате, той е в спалбнята при Деса. Ела бързо да видиш каква картинка са! И вземи камерата да ги снимам!
- Тате, не мислиш ли, че Деса се излекува от депресията заради Коко? Преди седмица мислех, че тя ще ни напусне, а сега...
- Глупости! Котките не страдат от депресия, те имат по девет живота, а сега се отмести малко, че снимам!


Публикувано от viatarna на 15.01.2015 @ 00:20:35 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   magdabor

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:18:02 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Необикновеното възкресение на Деса" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Необикновеното възкресение на Деса
от Katryona на 31.01.2015 @ 17:24:30
(Профил | Изпрати бележка)
Прекрасен разказ!


Re: Необикновеното възкресение на Деса
от viatarna (viatarna@abv.bg) на 17.01.2015 @ 11:51:46
(Профил | Изпрати бележка)
Много сладурски разказ :-)
Неочаквания край ме усмихна от ухо до ухо :-)