Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 678
ХуЛитери: 1
Всичко: 679

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРъгниколска история без край
раздел: Други ...
автор: giro

Родом съм в село Ръгниколец. Обикновено българско село. Особено напоследък. Циганите крадат българите, а българите искат Хитлер да се върне на бял кон, заради тази раса. Възкресението на последния засега няма да се състои с оглед суровите канонични правила, но пък междувременно се нароиха безброй негови имитатори. Някои доморасли, но съвсем изпъчени.
Отнесох се. Така правя винаги, когато не знам какво да правя.
На село живях до 12 годишен. Помня, че съседите ни по къща от двете страни се ругаеха и дърмонеха постоянно, заради едно парче земя, дето уж беше в нашия двор, но татко не се интересуваше от него. Той поначало не се интересуваше от нищо. Даже, когато попът дойде за последно причастие, баща ми каза, че него тези неща не го интересуват. Издъхна преди да види паническото прекръстване на отеца, което продължи дълго след това - вече като тик.
Пак се отнесох.
Та съседите ни все се биеха за пустото парченце чернозем. Млатеха се с юмруци, с камъни и буркани, с тояги, с гнили ябълки се замеряха. Все гневни и нещастни при кмета ходеха, насъскваха едни срещу други децата си, приятелите си и вечно водеха дела помежду си с настървението на верски противници. Освен телесните си повреди, нищо друго не постигнаха – нито със земята, нито с делата, нито със здравето си...
Тези, уви типични, междусъседски отношения ние често клеймим като ”българска му работа”. А тя не е никак българска /всичко на този свят не може да е само българско/. Никоя нация няма патент над тези взаимоотношения, защото те са повсеместни, интернационални. Земната кора от памтивека се тресе от техните къде смешни, къде трагични катаклизми, а в нас – миролюбивите хора, остава гадният привкус, че някой постоянно ги провокира и целенасочено поддържа.
Divide ed impera! Гадост разделяща хората, дори, когато говорят за любовта си към Бога.
А Бог е един! Да ме прощават несъгласните с мен.
Всички знаем това, но кръвопролитно се бием във войната за истинското Му име. Сякаш има някой сред нас, който го знае. Сякаш това е много важно. Сякаш това променя природата Му, любовта Му... Кръстоносни походи, Джихад, Петрол, милиарди и други ми ти кретенщини, които убиват в името на Неговата любов.
Ивицата Газа в моето село Ръгниколец се различава от тази в Палестина само по броя на участниците във войната и по пролятото количество кръв. Никой не може да каже кой е прав. Никой, обаче не иска да каже очевидното – няма прав, няма и крив. Човешкото същество е уникален сбор от любов, омраза, алчност и добродетелност. Изумителното е, че същото това същество, прибързано окачествено като „сапиенс”, е способно да назове своята алчност любов, а чуждата любов – омраза. Критерият е дали е засегнат неговият имот и име или пък чуждите блага.
С вярата е същото. Вярата в Бога е вяра в доброто. А добро не се постига чрез зло. Както не може да се изкачи върха, чрез слизане надолу.
Когато спорим по темата, простете за нелепия пример, ние не се различаваме от моите съседи. Нивата си е нива – можем да я работим заедно и заедно да берем плодовете й, а можем да се избием за нея и никой от нас да не стигне до тези плодове. Тя ще пустее вечно, людете ще са гладни, но стопанинът й няма да се интересува нито от нея, нито от живота след смъртта.
Това ли искаме като се окарикатуряваме и избиваме взаимно?!


Публикувано от viatarna на 12.01.2015 @ 18:36:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.6
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 27168
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ръгниколска история без край" | Вход | 11 коментара (26 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ръгниколска история без край
от Boryana на 19.01.2015 @ 20:58:33
(Профил | Изпрати бележка)
Сериозен и аналитичен текст, поръсен с точно премерена щипка хумор. Поздравления за което!


Re: Ръгниколска история без край
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 13.01.2015 @ 15:32:41
(Профил | Изпрати бележка)
Няма да коментирам истинността на написаното. Нито неговите литературни достойнства. Те са очевидни.

Но винаги съм се питал при съществуващите отношения в обществото егоизмът не е ли естествен? Да, това е естественото състояние на индивида в процеса на оцеляването му. Другото си е едно красиво самоунищожение.

Така, че драги приятелю, искаш или не човек ще си остане едно егоистично животно, борещо се за существуването си.

Поздрави за позицията и разделяй абзаците.


Re: Ръгниколска история без край
от wildberry на 13.01.2015 @ 11:56:23
(Профил | Изпрати бележка)
Селяни-кежуали за пръв път чувам, освен тва белият кон символизира освен власт, но и чистота, така че не мога да разбера как във фантазиите си качи Хитлер на подобно животно, и селяни и кежуали ще ти кажат, че нещо много си объркал нещата, питай пак Кутев за опорните точки, за да ни спестиш псевдонационалистическите си и псевдо-наци идцепки. От друга страна скиновете и без това не са много умни и кълват на всякакви идеологически бъркочи, приготвени им от партията родителка на всякакви етнически, националистически и кви ли не движения и партийка с цел управление на стадото, което от мизерия и липса на комуникации безропотно поглъща всичко, което му се поднесе.


Re: Ръгниколска история без край
от erka (elokolska@abv.bg) на 13.01.2015 @ 11:34:46
(Профил | Изпрати бележка)
:)...искаме го, щом се случва,
а истината просто Е и не се нуждае от доказателства...


Re: Ръгниколска история без край
от Zvezdin на 13.01.2015 @ 10:12:51
(Профил | Изпрати бележка)
"Нивата си е нива – можем да я работим заедно и заедно да берем плодовете."
И си помислих: не беше ли така в ТКЗС?
И много хубаво разказваш, и много правилно уж разсъждаваш, но за с някои неща не съм съгласен.
С това, че "няма прав, няма и крив".
С това, че "на злото не трябва да се отговаря със зло".
И с това, че "Бог е един". Вярното е, че няма Бог.


Re: Ръгниколска история без край
от zebaitel на 13.01.2015 @ 09:32:17
(Профил | Изпрати бележка)
С много чувство са пропити думите ти, Киро и дано повече хора ги прочетат! От една седмица се люшкаме между двата лозунга: "Аз съм Шарли" и "Не богохулствай" с променлив превес и все пак, като гледам последното изречение ми се натрапва изводът - окарикатуряването не е като избиването.
А ти пиши! Удоволствие е да те чете човек!


Re: Ръгниколска история без край
от mamontovo_dyrvo на 13.01.2015 @ 07:52:27
(Профил | Изпрати бележка)
Все още се чудя какво искам? Нещо смешно ли да прочета или нещо сериозно? Дойда тук - кеф ти едното, кеф ти другото. Ама...все на мислене ме избива... Много е добро това последното!


Re: Ръгниколска история без край
от daro на 13.01.2015 @ 06:35:08
(Профил | Изпрати бележка)
бат Кире, един свят, който се управлява от материализирани

"богове", ражда гнили плодове... и понякога Синове, за да им

извести тайната, че без Любов не става... дори една държава!

...и когато не могат да изградят собствената си - рушат... и погиват

всеобхватно човеци, души... Градина ни, наречена Земя

...и така убиват Бога - те, това искат!

но не могат, защото само наместничествата имат имена - тях трепят

...и беснеят като умиротворители

(.)


Re: Ръгниколска история без край
от doktora на 12.01.2015 @ 21:30:27
(Профил | Изпрати бележка)
...Светла го каза, киро, така е, брат ми...талантливо разказваш, леко се чете, а всъщност хваща за гърлото...жестоко е...ние сме си виновни дотолкова, че сме си умни, а стоим в партер хех

Всъщност окарикатуряващият се окарикатурява сам себе си... и никой не му е виновен, сори...
...айм,нот Чарли, Бог да ми прости...


Re: Ръгниколска история без край
от Rodenavlotos на 12.01.2015 @ 20:45:48
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш невероятно дар слово, логичен и проницателен ум. Продължавай все така и дано никога не изчезва тази твоя непримирима човешка и социална ангажираност. На вас- младите се надяваме. Нас, както се казва, вече кучета ни яли. Поздрави и прегръдки, приятелю!


Re: Ръгниколска история без край
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 13.01.2015 @ 23:28:46
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки трябва да прочете това! И мноооого да се замисли!