Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 811
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 814

Îíëàéí ñåãà:
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàMemento mori
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: giro

Ñåäåøå â êðåñëîòî ñè. Øêåìáåíöåòî ìó áåøå ñèìïàòè÷íî, íî òîé ãî ìðàçåøå êàòî åäèíñòâåíî îòêëîíåíèå îò óæ èäåàëíèÿ ñèëóåò. Òàêà ìèñëåøå. Îáà÷å, ñïîðåä åäèíîäóøèåòî íà íåãîâèòå ñèìïàòèçàíòè, òî ìó äîáàâÿøå îùå ÷àð. Âåðîÿòíî òàêà ñå óñïîêîÿâàõà, ÷å òîé âñå ïàê å îáèêíîâåí çåìëÿíèí.
Ñåãà ñå áåøå îòïóñíàë ïðåä áþðîòî ñè. Òîçè ïúò ñè áåøå âçåë äâîéíî êàôå áåç çàõàð. Õè÷ íå îáè÷àøå äà ìó ãîð÷è, íî ðåøè äà ñå íàó÷è äà ãî ïèå òî÷íî òàêà. Ïîíåæå, ïàê ñïîðåä íåãî, òîâà áåøå ïîðåäíèÿò ìó ìúæåñòâåí ùðèõ.
Èìàøå êà÷åñòâà, çíàåøå ñè ãè è âèíàãè çëîóïîòðåáÿâàøå ñ òÿõ. Âïðî÷åì, èìåííî òîâà áå íåãîâèÿò íåäîñòàòúê. Ôàíòàçèèòå ìó çà ñàìèÿ íåãî, îáà÷å, ïðàâåõà òîçè ïîðîê íåçàáåëåæèì. Èçâúí ïåðèìåòúðà íà áåçáðîéíèòå ìó èíòåðåñè áÿõà ìàëöèíàòà, êîèòî ãî ïîäìèíàâàõà. Òÿõ òîé íå ðàçáèðàøå. Çíàå ñå - êîãàòî íå ðàçáèðàìå íåùî, îòðè÷àìå ãî.
Òîëêîâà ãîëÿì ñïåöèàëèñò áåøå â ñâîÿòà îáëàñò, ÷å îòäàâíà ñå ðúêîâîäåøå ñàìî îò âñåëåíñêèòå íîðìè, íåæåëè îò ÷åëîâå÷åñêèòå. Ïî ïúðâèÿ âúïðîñ òîé íå òúðïåøå âúçðàæåíèÿ. Àêî âúîáùå èìàøå âúïðîñè, ïî êîèòî òúðïåøå òàêèâà.
Ðàçìàõâàøå æåçúëà ñè êàòî äðåâíèÿ Ìåðëèí, à áëàãîäàòòà è ðóøèòåëíèòå ìó ìúëíèè ñå ïðîñòèðàõà íàäàëå÷. È âñè÷êè çíàåõà çà òÿõ.
Ãîâîðåõà çà íåãî ñ âúëíåíèå, ñúñ ñòðàõîïî÷èòàíèå, ñúñ ñìÿõ, ñ îìðàçà..., íî íèêîãà ñ áåçðàçëè÷èå. Ìíîçèíà ìó ñå ìàçíåõà. Åñòåñòâåíî, çà íåãî áå ëåñíî äà ãè èçáðîè, íî íå èì ñå ÿäîñâàøå. Âåñåëî ãè ïðåçèðàøå è êàòî ïðèìèæàë äåãóñòàòîð ñëàäîñòíî ïðèìëÿñêâàøå ïðåçðåíèåòî ñè êúì òÿõ.
Âåðåí íà ñåáå ñè ÷îâåê, êîéòî ñàì íå áåøå ñúâñåì íàÿñíî êîé å âñúùíîñò. Ìíîãîëèêàòà ìó îñîáà áå â ïîñòîÿííè êîëåáàíèÿ â òîâà îòíîøåíèå. Çàòîâà íå áåøå ÿñíî òî÷íî â êàêâî è â êîãî, âÿðâàøå.
Áåøå ÷åñòåí. Å, ìîæå áè è òîâà áå ïëîä íà ôàíòàçèÿòà ìó, íî ïëîäîâåòå íà ñîáñòâåíàòà íè ôàíòàçèÿ âèíàãè ñà íàé-âêóñíè è õðàíèòåëíè.
Íÿìàøå ïðîáëåìè ñúñ ñúâåñòòà ñè. Îáè÷àøå Ìàðê Òâåí è çàòîâà ïðîâîêàòèâíî ãî öèòèðàøå: „×èñòàòà ñúâåñò å ñâèäåòåëñòâî çà ëîøà ïàìåò”... Ñìååøå ñå íà òîçè àôîðèçúì, ìèñëåéêè, ÷å íå ñå îòíàñÿ äî íåãî.

Ñåãà áþðîòî ìó áå îòðóïàíî ñ ïàïêè – ÷åðâåíè è äåáåëè, ïðîòðèòè áóõ÷è, âúðçàíè ñúñ ñëóæåáíèÿ êàíàï. Âèíàãè ñå ÷óäåøå êîëêî ìèëèîíà êèëîìåòðà îò íåãî ñà ïðîèçâåäåíè íÿêîãà, òà çà 20-òå ãîäèíè ðàáîòà ñ òÿõ òîçè ðåòðîãðàäåí êîíåö âñå íå ñâúðøâàøå.
Áå ðàçãúðíàë ìíîãîòîìèåòî íà ïîðåäíàòà áåçðàäîñòíà ÷îâåøêà ñúäáà. Îêîëî íåÿ, êàòî ëåøîÿäè íàä óìèðàþùî òÿëî, ñå áÿõà ñêóï÷èëè è äðóãè ñúäáè, ïî ñëó÷àéíîñò – òîçè ïúò ïî-ñèëíè.
Æåçúëúò ìó ñòîåøå â úãúëà, òîêó äî òðèáàãðåíèêà, êîéòî îòäàâíà áå çàãóáèë áèòêàòà çà ñîáñòâåíîòî ñè çíà÷åíèå. À êè÷úò íà îáñèïàíîòî ñ áåçìèñëåíè çâåçäè ñèíüî ïëàòíî, áå íàòèêàí â ãàðäåðîáà - çâåçäèòå âúðõó áàéðÿöèòå âèíàãè ñà ñúòâîðåíè îò õîðà, êîèòî íå âÿðâàò íà àñòðîëîãèÿòà.

Ìäàìì... Êàêâî äà ïðàâè ñ êëåòèÿ ÷îâå÷åö, õåðáàðèçèðàí ìåæäó ÷åðâåíèòå êîðèöè íà äåëîòî. Òîé èçãëåæäà áå êðèâíàë, êîé çíàå - ìîæå áè â ïðàâèÿ ïúò, è áå ñòîðèë ïðåñòúïëåíèå ïðîòèâ Äúðæàâàòà. Ñïîðåä Îáâèíèòåëíèÿ àêò åòî òàêà îáùåñòâîòî áèëî îùåòåíî. Åååõ, òîâà ñîöèàëíî ÷óäî – àìîðôíî è ðàçïëóòî òÿëî, åäâà óäúðæàùî ðóøàùèòå ñè ìîëåêóëÿðíè âðúçêè, õàðèçâàøå êàòî ïðèìèðåí äîíîð íà îðãàíè âñÿêà ñâîÿ ÷àñòèöà.
Êàêâî òîëêîç âúçìóòèòåëíî å ñòàíàëî â ñëó÷àÿ òîãàâà?!
Àéäå ñåãà, ïàê òîé ëè, ñúäèÿòà-ñúäíèê, äà îïðàâÿ ÷óæäèòå áàêèè. Ìúäðîñò òðÿáâà, çà äà ñå çíàå, ÷å ñúäåáíàòà âîëÿ å åðçàö íà äîáðîñúâåñòíîñòòà. Ìîæå áè, à âïðî÷åì ñèãóðíî, äåëîòî å ðàçïðåäåëåíî íà Íåãî íà ñëó÷àåí ïðèçíàê, íî ñúâñåì íåñëó÷àéíî.
Òî÷íî òîâà îòãîâîðè íà çàïèòâàíåòî ìó ñòàðèÿò ÷åðåï ñ âîñú÷åí öâÿò, èçêîï÷åí îò âå÷íèÿ ñè ïîêîé è çà íàçèäàíèå ïîñòàâåí îò íÿêîé áúçëüî íà áþðîòî ìó, ïðåæèâÿëî ïîêîëåíèÿ ñúäèè. Òîé ïîñòîÿííî ìó íàòàðäèñâàøå: „MEMENTO MORI”. Îò ìíîãî âðåìå, îáà÷å, íå ìó ñå îáðúùàøå âíèìàíèå – ñúäèèòå ñà áåçñìúðòíè.

*************************************************

- Ñåñòðî, îòêàêòî äîéäîõ âúâ âàøèÿ îòäåë, èñêðåíî ñå çàáàâëÿâàì. Òóêà å ãîëÿì êóïîí!
- Åõ, ìîìè÷å, ñåãà òè å çàáàâíî, íî íÿìà äà å çà äúëãî. Äíåñ ñè ðîìàíòè÷íà è âÿðâàø, ÷å èìà ñìèñúë îò ñúùåñòâóâàíåòî òè. Óòðå ùå ñòàíåø öèíè÷íà. Íàêðàÿ – áåçðàçëè÷íà. Ïîâÿðâàé, òîãàâà ùå ÷óâñòâàø íàé-äîáðå. Íî ñåãà ðàáîòè, ðàáîòè, çàáàâëÿâàé ñå! Ùå âèäèø êîëêî å çàáàâíî ÷îâåøêîòî íåäîóìåíèå ïðåä î÷åâèäíîòî, à â òîçè îòäåë ùå ñå íàãëåäàø íà òîâà ÿâëåíèå. Èìà âðåìå è äà ïîâðúùàø îò íåãî. Íî íàé-çàáàâíî å êàê ÷îâåöèòå ñå ñàìîïðîâúçãëàñÿâàò â ðàçíè ñàíîâå è ðàçäàâàò ïðàâîñúäèå áåç äà ñå ïîçíàâàò – âçàèìíî, à è ñàìèòå ñåáå ñè.
- Àìè, ìàé÷å íàèñòèíà å òàêà. Åòî, ðàçïðåäåëèëè ñà ìè çà íàáëþäåíèå åäíà ïðåïèñêà – òåæêà äðàìà, íî êàçóñúò å èíòåðåñåí è êàòî ÷å ëè äîñòà òðóäåí çà ðåøàâàíå. Ñòðàííîñòèòå â íåãî ñÿêàø íÿìàò êðàé è îùå ñå ÷óäÿ êîé å ïîñòðàäàëèÿò â ñëó÷àÿ.
- Çíàì, ìîìè÷å. Òàçè ñåäìèöà àç ðàçïðåäåëÿõ äåëàòà. Íàðî÷íî äàäîõ òàçè ïðåïèñêà íà òåá, ïîíåæå îùå ñè ðîìàíòè÷íà, à íà ìåí ìè ñå èñêà ïî-áúðçè÷êî äà ñå îòúðâåø îò òîçè íåïðèåìëèâ çà îòäåëà íè ïîðîê.
- Óô, çàùî ãîâîðèø òàêà áå, êîëåæêå? Îò÷àéâàø ìå! Êàòî ìå ïðåìåñòè îò Îòäåëà çà ïðåîäîëÿâàíå áåçìèñëèåòî íà ïåíèòåíöèàðíàòà ñèñòåìà â Îòäåëà çà ïîñòîÿíåí ìîíèòîðèíã âúðõó ñëåïîòàòà íà ïðàâîðàçäàâàíåòî, Øåôêàòà êàçà, ÷å èìåííî ñåãà çàïî÷âà èíòåðåñíîòî çà ìåí. Îñòàíàõ ñ âïå÷àòëåíèå, ÷å ùå ìè ñå ñëó÷âàò õóáàâè ðàáîòè, ðîìàíòèêà çíà÷è. À òè...
- Âèæ, äóøè÷êî çëàòíà, áàáà òè Òåìèäà ìíîãî íå ãè ðàçáèðà òåçè ðàáîòè. Òÿ îòäàâíà íå å â ÷àñ è çíàåø, ÷å å ìàëêî íåäîñêèâ, è òî÷íî çàòîâà âñå íÿêîé é èñêà îñòàâêàòà. Íî òè áúäè íàùðåê! - òÿ êîëêîòî è êüîðàâà äà å, äîáðå âèæäà òàì, êúäåòî ñëåïîòàòà å ÿâåí íåäîñòàòúê.
Ñêà÷àé ñåãà äîëó, ïðè îíÿ ñàìîâëþáåí øêåìáåëèÿ ñ ïðîáëåìè â èäåíòè÷íîñòòà ñè è õóáàâî ãëåäàé êàêâî ùå íàïðàâè ñ òúïîòî ñè äåëî. Äðúæ ãî èçêúñî, ÷å â ãëàâàòà ìó ñå âúðòÿò êàêâè ëè íå ãëóïîñòè çà ñîáñòâåíîòî ìó áåçñìúðòèå!
Àéäå, äîáðå äîøëà êàòî ðúêîïîëîæåíà Ôåÿ íà Ïðàâîñúäíîñòòà â òîï-ãâàðäèÿòà íà Íåéíî âåëè÷åñòâî Òåìèäà ²-âà è Åäèíñòâåíà! Çíàé - ìàëöèíà ñòèãàò äî òóê, ïúê òè äàæå äîéäå áåç âðúçêè.

**********************************************

Ãëàâàòà ìíîãî ãî áîëåøå. È ìó ñå ãàäåøå. ×óâñòâàøå ñå çëå. Òîâà áå ðÿäêîñò â øàðåíèÿ ìó è ïî íåãîâî ìíåíèå ùàñòëèâ æèâîò. Íåùî âñå áåøå íåñïîêîåí. Íî çàùî, çàùî? Òà òîé ñè âúðøåøå ðàáîòàòà. Åõ, òîçè Ìàðê Òâåí, íàïîñëåäúê âñå çà íåãî ìèñëåøå.
È òîçè ïúò Çàêîíúò áåøå ñïàçåí, óâåðÿâàøå ñå òîé. Åñòåñòâåíî, ñàìîóâåðåíèÿòà ñå ïîÿâÿâàò ïðè íåñèãóðíîñò. Íî òîçè ïúò áå îñíîâàë ïðèñúäàòà ñè íà ïèñàíèòå íîðìè è äîðè ïðåíåáðåãíà ëþáèìèòå ñè ôèëìè íà Ôîí Äåíèêåí. Êëåòíèêúò â ïàïêàòà áå îñúäåí íà êàòîðãà â çàòâîðíè÷åñêî îáùåæèòèå, ïîñòðîåíî çà ïðåñòúïëåíèÿ ïðîòèâ äúðæàâàòà íà âðúõ Áóçëóäæà. Õóáàâî èëè ëîøî, çàíàÿòúò ìó áåøå òàêúâ – äà íàêàçâà.
Âúïðåêè âñè÷êî ãëàâàòà ñè ãî áîëåøå è âñå ïîâå÷å òàì ãî ÷îâúðêàøå íåùî. Íåùî íåîïðåäåëåíî, êîåòî òîé â íàïúíèòå ñè äà èäåíòèôèöèðà èçâåäíúæ îïðèëè÷è íà çëîáíî ÷îâå÷å, ñòúðæåùî èç ëàáèðèíòà íà áåçêðàéíèòå ìó ñèíàïñè.

**************************************************

Åäíà ñóòðèí, äîêàòî ïèåøå ñêúïîòî, ãîð÷èâî êàôå è ÷åòåøå åæåäíåâíèÿ þðèäè÷åñêè ïàñêâèë, ïîäïðÿí íà ÷åðåïà âúðõó áþðîòî ìó /âñå çà íåùî òðÿáâàøå äà ñëóæè/, òîé ÷ó òèõ, íåæåí è íàïåâåí ãëàñ:
- Ã-í ñúäèÿ, äîâîëåí ëè ñòå îò ñåáå ñè?
Ãëàñúò èäâàøå îò íèùîòî, ñÿêàø íÿêàêâî åëô÷å-âåíòðîëîêâèñò ìó ãîâîðåøå.
Ñúäèÿòà ñå ïî÷åñà ïî ÷åòèíåñòàòà, àðòèñòè÷íà áðàäà è èçãúëòà ïîëîâèí áóòèëêà ìèíåðàëíà âîäà. Ïîìèñëè ñè – òàÿ ïúê êîÿ å, îõðàíàòà íà åòàæà êúäå å ñïàëà?
- Ìåí îõðàíàòà íå ìå âèäÿ, ãîñïîäèíå. Âïðî÷åì è âèå íå ìîæåòå äà ìå âèäèòå. Äà ðå÷åì – çàñåãà...
Áðåõ, äà ìó ñå íå âèäè! – ìàãèñòðàòúò, íàëè áå èçïå÷åí àíàëèçàòîð, ðàçáðà, ÷å ãëàñúò å èñòèíñêè è ñòàâà íåùî ïàðàíîðìàëíî. ßâíî ã-í Ôîí Äåíèêåí ñè èìàøå ïðàâî...
- Êîÿ ñè òè, íåâèäèìà íàòðàïíèöå? – ïîïèòà òîé ñ âúçïèòàí, íî ìåòàëè÷åñêè òîí.
- Àç ñúì ôåÿ íà Íåéíî âåëè÷åñòâî Òåìèäà ²-âà è Åäèíñòâåíà. Ðàçïðåäåëåíî ìè áå äà Âè íàáëþäàâàì è äà èçãîòâÿ äîêëàä ñ ïðåäëîæåíèå çà Âàøàòà ïî-íàòàòúøíà ñúäáà.
Òîé ñå çàñìÿ íåðâíî è, ïîäðàçíåí îò ïîâäèãíàòèÿ âúïðîñ, îñòðî è ïîäèãðàâàòåëíî îòãîâîðè:
- Àìè òè÷àé âúâ Âñåëåíñêèÿ ñúäåáåí ñúâåò, ãëóïà÷êå è ñè äàé ïðåäëîæåíèåòî òàì!
- Âå÷å ñúì ãî äàëà êúäåòî òðÿáâà. Áåçñìúðòèåòî âè çàñåãà íÿìà äà ñå ñúñòîè. Ùå ïîëîæèòå èçïèò îòíîñíî ñîáñòâåíàòà âè ïðèðîäà!

*************************************************

- Íå, íÿìà äà ñå ïðèçíàÿ çà âèíîâåí. Êàêâî îò òîâà, ÷å ñúì êðàë îò áàíêîìàòà?! Íèêîãî íå ñúì îùåòèë, òàêà äà ñå êàæå...
- Ãîâîðèòå ãëóïîñòè, ïîäñúäèìè. Îùåòèëè ñòå âëîæèòåëèòå!
- Àìè àç ñúì ãëóïàê, çàòîâà. Íî âëîãîâåòå ñà çàùèòåíè îò Äúðæàâàòà, çíàåòå.
- Çíà÷è ñòå îùåòèëè ñàìàòà Äúðæàâà, ñëåäîâàòåëíî è îáùåñòâîòî...
- Çíàì, äîáðå çíàì, ÷å ñúñ ñúä íå ñå ñïîðè, íî ïúê è âèå, ã-í ñúäèÿ, íå áèâà äà ïðåêúñâàòå îáÿñíåíèÿòà ìè. Ïîíå àç íàâðåìåòî... Âèæòå – îáùåñòâî, êîåòî òúðïè òàêàâà äúðæàâà, à ñëåäîâàòåëíî è òàêèâà êàòî Âàñ, òðÿáâà çàãóáè âñè÷êî..., ïëåâåëèòå ñè íàé-âå÷å. Ïúê Âèå, çíàì è òîâà, ùå ìå îñúäèòå... òðàäèöèÿòà òðÿáâà äà ñå ñïàçâà.

**************************************************

Èçëåçíàõ îò Çàòâîðà. Òàì áÿõ çà äúëãî. Çàïîçíàõ ñå ñ ìíîãî è íàé-ðàçëè÷íè õîðà. Ïðåñòúïíèöèòå íÿìàõà êðàé. Èçãëåæäà è àç áÿõ ñðåä òÿõ. Íà÷àëíèêúò ñúùî. Ðàçáðàõ åäíî – âñåêè èìà îïðàâäàíèå çà ñòîðåíîòî îò íåãî. Ñúäèèòå ñúùî. Ñ àáñîëþòíà óâåðåíîñò çàêëþ÷èõ, ÷å èìà îïðàâäàíèÿ, çà êîèòî íÿìà îïðàâäàíèÿ.

**************************************************

- Âèæäàì Âè, ñúâñåì ñòå èçïîñòàëÿë. Çàãóáèë ñòå äîñòà îò ìíèìèÿ ñè ÷àð, îò äúðçîñòòà ñè, îò íàõàëíèÿ ïàòîñ, à è îò çíàíèÿòà ñè çà Âñåëåíàòà... Âå÷å ñòå çàäîâîëèòåëíî íåçàáåëåæèì. Âñå îùå ñå ÷óäèòå êîé ñòå âñúùíîñò, íî ñàìî çà äà ðàçáåðåòå ñîáñòâåíîòî ñè íèùîæåñòâî. Áðàâî! - åäíî íåùî íå çàãóáèõòå – ëþáîâòà ñè êúì Ìàðê Òâåí. Çàòîâà âúçñòàíîâèõòå ïàìåòòà ñè è ñå óñúìíèõòå â ÷èñòîòàòà íà ñúâåñòòà ñè...
Ïîçäðàâÿâàì âè, ÷åñòèòî! Áåçñìúðòèåòî âè ñå âúçñòàíîâÿâà. Êàòî áîíóñ êúì òîâà Øåôêàòà îáÿâè ïðîöåñúò çà íåîáðàòèì.

****************************************************

Íà ãðîáà ìè äîéäîõà ìàëêî õîðà. ×óõ åäèí, áåøå ìè ïðèÿòåë, ïðåñòîðåíî äà êàçâà, ÷å âñè÷êî ñâúðøâà â òàçè äóïêà. Íÿìàøå êàê äà ìó ñïîäåëÿ âèæäàíåòî ñè – çà íÿêîè äà, çà äðóãè – íå...


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 05.01.2015 @ 15:45:12 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   giro

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 07:22:59 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Memento mori" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Memento mori
îò LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) íà 07.01.2015 @ 13:05:58
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çíàåø ëè, ÷å â ìèíàëîòî ñ òåðìèíà Memento mori ñà íàðè÷àëè ïîñìúðòíèòå ñíèìêè íà ëþáèì ÷îâåê?