Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 764
ХуЛитери: 4
Всичко: 768

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
раздел: Разкази
автор: Narwal

Денят беше твърде дълъг за Жулиен. След като трябваше да излуша дългата реч на Рустем паша за предимствата на исляма, за богатствата на изтока и облагите, които човек може да получи само срещу едно изречение „Един е Аллах и Мохамед е неговият пророк”, най-после дойде ред и да се види с Роже , или може би вече трябва да го наричаме с истинското му име – Фружин Шишман.
Фружин бе доведен в стаята на Жулиен не от някои от османските гардове, а от жена, която на всичко отгоре не беше забрадена като останалите жени в дома на пашата Радостна прегръдка събра телата на двамата рицари. Но време за излишни любезности нямаше. Те трябваше да обсъдят създалата се обстановка. И двамата знаеха какво се иска от тях.
- Нямаме време, Ваша светлост, пашата няма да чака дълго нашето решение. Сега трябва да изберем или да живеем със срам или да умрем с чест – каза Жулиен
- Смъртта не е решение, млади ми приятелю! Дори не е изход! – отвърна Фружин – Ако ние умрем нито на другарите ще помогнем, нито на моя народ. Трябва да има изход. Но друг не такъв!
- Нима искате да кажете, че Ваша светлост предпочита да приеме предложението на този ренегат. Няма ли тогава да сте два пъти по-мъртъв и за рицарите и за народа си?
- Грешно ме разбираш, Жулиен – поклати глава Фружин – Не искам това. А и никога няма да го приема. Но и не искам да умирам, преди това да е крайно наложително. А сега би трябвало да има начин. Мислил съм за много варианти. Дори ми е минавало през ума да предложа подкуп на пашата, но ми се струва, че това няма да мине. Очаквах Вашето мнение, Жулиен. Бих искал да чуя Вашият съвет. Вие сте млад и мисълта би трябвало да е по-бистра от моята.
- Трудно ми е да взема решение приятелю, за себе си, а камо ли да мога да Ви дам съвет на Вас. Единственото, което знам, е че сега моите приятели смятат, че съм им изменил и няма начин да им съобщя, че това не е така.
Рицарите потънаха в размисъл и напрегнато мълчание завладя стаята. Дори птички не се чуваха. Само жълтите листа прошумоляваха в клоните на дърветата и падаха на студената земя. В такъв момент човек се надява единствено на.....Господ. Мълчаливо в умовете и двамата се зареди една и съща молитва, отправена към Небесния ни покровител за просветление. За избор на правилното решение в този момент. Но сякаш Небето им отговаряше: „Сега е Вашият ред!”
Изведнъж тишината бе нарушена не от другата, а от жената придружила Фружин:
- Не знаете по кой път да поемете, нали?!
Френският и беше невъзможен, но разбираем. И той се стори на двамата приятели по сладък от песента на славей. В този мрачен миг, някой друг беше до тях и разбираше тяхната мъка. Някой, който може би щеше да им покаже някаква светлина, която да последват. Лицата им грейнаха. И двамата се обърнаха към жената и сякаш сега я забелязваха. Беше висока и стройна с мургаво, но красиво лице. На възраст можеше да им бъде майка, но все още изглеждаше доста привлекателна. Дори сега забелязаха странния факт, факт, че тя не си криеше лицето. Тук имаше нещо нередно. Сянка на подозрение премина през лицата на двамата рицари, но все пак те решиха да я изслушат.
- Вие.....говорите френски? – попита Жулиен, не скривайки своето учудване.
- Не само това, мосю – отвърна жената – Аз знам доста за Вас двамата. ПОЗНАВАХ БАЩА ВИ, МОСЮ!
Последните думи накараха брадичката на Жулиен да увисне. Тук явно ставаха доста необикновени събития. Сякаш всички наоколо го познаваха. Тези дни му струваше, че живее в приказен свят, макар и не от най-приятните.
- Казвам се Алима. Бях прислужница на леля Ви, Ваша светлост – сега на свой ред се обърна към Фружин, тайнствената им гостенка. Родена съм в Египет. Мюсюлманка съм по рождение. Не съм приемала исляма насила и не съм си сменяла вярата. Един ден в Бурса посрещнах мосю Филибер де Найлак и го доведох до покоите на Нейно Величество Кера Тамара. Никога не мога да забравя този ден. От тогава господарката ми се промени коренно. В душата и сякаш имаше светлина. Мечтаеше за момента, когато все пак ще може да види родината си, а и....не само нея – жената се изчерви и отправи свенлив поглед към младия Жулиен. Това, което османците вършат не ми е по душа. Възхищавах се баща Ви, мосю и безкрайно обичах леля Ви, Ваша светлост! Затова ще Ви помогна.
Жулиен и Фружин се спогледаха както с учудване, така и с надежда. Охотно подканиха Алима да им разкаже какво е намислила, но жената не бързаше. Искаше най-напред да ги подготви за това, какво трябва да правят през следващите дни.
- Рустем паша няма да отстъпи и няма да използва познатите ви следства за принуда. Той ще Ви бие по слабите места. По вашата чувствителност, по хората, които са ви скъпи. Разговаряйте колкото можете по-дълго с него. Категорично му заязавайте, че няма да приемете предложението му. Когато ви заяви, че започне да избива хората ви, тогава значи е загубил сражението. Нервите му не са издържали. Тогава ми дайте следния знак: Закачете на прозореца си, мосю Жулиен тази синя кърпа. Аз ще ви намеря и ще ви кажа какво да правите. А сега следвайте моите указания, защото иначе ще видите как обезглавяват хората ви. До скоро!
Алима извади от пояса си синята кърпа и я подаде на Жулиен. След това заметна на главата си друга също синя забрадка и бързо излезе от стаята.


Публикувано от anonimapokrifoff на 22.11.2014 @ 18:07:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Narwal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:47:51 часа

добави твой текст
"Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част" | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Hulia на 19.01.2015 @ 17:42:28
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Поздрави и тук, Капитане, махам ти отдалеч с небесносиня кърпа, ееех, колко е хубаво, че небето над нас е синьо и свободно, поне относително - спрямо ония времена...:)))


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 19.01.2015 @ 22:00:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ули! Прекрасна си!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от mariniki на 02.12.2014 @ 10:30:29
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
много харесвам образите на жените в твоите произведения, Капитане...
знаеш, как да грабнеш сърцето и душата на читателя..


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 02.12.2014 @ 15:40:44
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Маги! Много си мила!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от suleimo на 26.01.2015 @ 15:22:22
(Профил | Изпрати бележка)
Бързо летя нататък, че стана напечено :)


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 26.01.2015 @ 15:44:52
(Профил | Изпрати бележка)
Много си мила! Благодаря ти! :)

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Omaia на 23.11.2014 @ 21:00:22
(Профил | Изпрати бележка)
Текстът ти е поредното доказателство за това, че всяка трудна ситуация в живота на мъжете може да бъде разрешена само от жена. :)


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 23.11.2014 @ 21:01:41
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно си права, Майя! като истински мъж го признавам! Поздравления:))

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 23.11.2014 @ 18:54:05
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че продължава историята! :)
Поздрави Капитане!


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 23.11.2014 @ 19:02:08
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кати! Хубава вечер! Поздрави!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от kasiana на 22.11.2014 @ 19:29:46
(Профил | Изпрати бележка)
Романтични обрати в развитието на сюжета!!!!!
Образите и действието оживяват - кинематографично!!!!!

Сърдечни поздрави, Капитане!:)


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 22.11.2014 @ 20:11:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Каси! Твоята подкрепа е безценна за мен! Поздрави!

]


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от zebaitel на 22.11.2014 @ 18:38:56
(Профил | Изпрати бележка)
Връщам се да чета отначало, че съм изтървала нишката на тази преинтересна история!

Ама така е, като не публикуваш постоянно, Капитане!!!

И ще чакам с нетърпение следващата част!


Re: Рицарят от Родос (Фружин) - тринадесета част
от Narwal на 22.11.2014 @ 18:47:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Живе! Поздрави! Радвам се, че прочете.

]