Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 755
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 755

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐåìçèå
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Teiru

- Íà êîëêî ñè ãîäèíè? – ïîïèòà ñòàðàòà æåíà è çà ïðúâ ïúò îò ìíîãî âðåìå, îòãîâàðÿéêè íà òîçè âúïðîñ, ñå ïî÷óâñòâàõ äåòå.

Áåøå äàëå÷íà ðîäíèíà îò ìàé÷èíà ñòðàíà, áÿõ ÿ âèæäàëà íÿêîëêî ïúòè ïðåç æèâîòà ñè êàòî íàé-ðàííèòå ìè ñïîìåíè çà íåÿ áÿõà, êîãàòî áÿõ íà îêîëî ÷åòèðè èëè ïåò è íàé-ñòðàííîòî áåøå, ÷å ñåãà òÿ èçãëåæäàøå ïî ñúùèÿ íà÷èí êàòî òîãàâà – äðåáíà, ëåêî ãúðáàâà, ñ ãîëåìè ñèíè î÷è è æèâ ïîãëåä.

Ñåãà òÿ ñåäåøå íà äèâàíà â õîëà ñðåùó ìåí è ìè ðàçêàçâàøå çà ñåìåéñòâîòî ñè è çà âíóöèòå ñè, à àç ñ ëåêà äîñàäà ÿ ñëóøàõ è â ñúùîòî âðåìå ñå ÷óäåõ êîëêî ëè ùå ñòîè. Âñúùíîñò ñå áåøå ñëó÷èëî äà ñúì ñàìà âêúùè, à òÿ áåøå äîøëà ïðè ìàéêà ìè. Èñêàëà äà ÿ âèäè. Äà, àìà ìàéêà ìè ÿ íÿìàøå è ñåãà íè â êëèí, íè â ðúêàâ ñåäÿõ ñ òàçè âúçðàñòíà æåíà è ñå ÷óäèõ êàêúâ ðàçãîâîð áèõ ìîãëà äà ïîäõâàíà, çà äà íå èçãëåæäàì íåó÷òèâà. Òÿ ñòîåøå ñïîêîéíà, îáëå÷åíà ñ ïðîñòè÷êè äðåõè è ñ êúðïà íà ãëàâàòà. Äîêàòî ãîâîðåøå, ãëàñúò é ïðåñèïâàøå íà ìîìåíòè è çàòîâà ñå ìú÷åõ äà ÿ ÷óÿ êàêâî êàçâà. Îùå äîêàòî âëèçàøå, äâèæåíèÿòà é áÿõà áàâíè è èçìú÷åíè è ñåäíà ñ ìíîãî óñèëèÿ. Çíàåõ, ÷å æèâåå íÿêúäå áëèçî äî íàñ, íî êàòî ãëåäàõ ñêîâàíîòî é è áîëåçíåíî ïðèäâèæâàíå, ñå çà÷óäèõ êàê èçîáùî ñå å äîòúòðèëà äî òóê. Èçãëåæäàøå èçìîðåíà. Óìîðà – ôèçè÷åñêà çàðàäè ãîäèíèòå é, íî è óìîðà äúëáîêî â äóøàòà é, êîÿòî àç íå çíàåõ, íÿìàøå êàê äà çíàì, íî óñåùàõ â íåÿ.
- Èìàø ëè ñè ïðèÿòåë? – ïîïèòà òÿ è àç ïðîñòî êàçàõ åäíî ãëóõî „Íå.”
Tÿ ñå çàãëåäà â ïðîñòðàíñòâîòî è ïîäõâàíà:
- Áÿõ îñòàíàëà åäèíñòâåíàòà ìîìà îò ìîèòå ïðèÿòåëè...
Íàïðàâè ïàóçà, îò êîÿòî ðàçáðàõ, ÷å â òîçè ìîìåíò ñå âðúùàøå â îíîâà âðåìå, à àç íå êàçâàõ íèùî, çàùîòî çíàåõ, ÷å ùå ïðîäúëæè.
- Êàçâàì ïðèÿòåëè, íî òå áÿõà ìîèòå ðîäíèíè. Áÿõà áðàòîâ÷åäêèòå è ñåñòðèòå ìè. Ìíîãî ìå ãëåäàõà, çàùîòî îñòàíàõ áåç ìàéêà è áàùà îò ðàííà âúçðàñò, òà ñå ãðèæåõà çà ìåí. Íàé-ìíîãî äúðæåøå íà ìåí ãîëÿìàòà ìè áðàòîâ÷åäêà, äúùåðÿ íà ÷è÷î ìè. Íàïúòñòâàøå ìå è ïðàâåõ êàêâîòî ìè êàæå. Íèêîãà íå èçëåçíàõ îò äóìàòà é.
Òÿ îòíîâî íàïðàâè ïàóçà è ìîæåõ äà óñåòÿ êàê â ñïîìåíèòå é èçáëèêâà îáðàçà íà òàçè áðàòîâ÷åäêà. Îòíîâî ìúë÷àõ, íî òîçè ïúò ñ ïîùèïâàù èíòåðåñ ÷àêàõ äà ïðîäúëæè.
- Òÿ ìå íàêàðà äà çàïî÷íà ðàáîòà â çàâîäà, çà äà íå ñåäÿ áåçöåëíî âêúùè. Íîñåõ ïàðèòå ñè íà íåÿ, à òÿ ãè äúðæåøå â äúðâåí ñàíäúê ñ êëþ÷. Ïî åäíî âðåìå ìíîãî íàïúëíÿõ. Ñïîìÿì ñè... ñòàíàõ ñåäåìäåñåò è ñåäåì êèëîãðàìà, à áÿõ íà äåâåòíàéñåò. Âñè÷êèòå ñå áÿõà èçïîæåíèëè, à ìåí íå ìå âëå÷åøå íèòî ìúæ, íèòî ëþáîâ. Õîäåõìå íà ñâàòáè è ìîìè÷åòàòà òàçíöóâàõà è ñå âåñåëÿõà. À àç îáè÷àõ äà ñå îáëè÷àì õóáàâî, íî íå òàíöóâàõ. Ñðàì ìå áåøå îò ÷è÷î ìè. Åäèí äåí ñå áÿõ ïðèáðàëà îò åäíà ñâàòáà äîêàòî ìîìè÷åòàòà áÿõà îñòàíàëè è ÷è÷î êàçà „Åõ, Ðåìçèå, íå ìîæå ëè è äðóãèòå äà ñà êàòî òåá.” Áðàòîâ÷åäêèòå ñå ïðèáðàõà íà çàëåç ñëúíöå è ðåøèõà, ÷å ùå ÿäàò áàêëàâà â ëåãëîòî. Îìàçàõà âñè÷êè ÷àðøàôè è þðãàíè ñúñ ñëàäêî. Ëåëÿ ãîëÿì ïåðäàõ èì óäàðè...
Òÿ ñå çàñìÿ èñêðåíî íà òîçè ñïîìåí è ñëåä òîâà îòíîâî íàïðàâè ïàóçà è ñòàíà ñåðèîçíà.
- Ìåíå ìå áåøå ñòðàõ îò òúìíîòî. Êîãàòî ñëúíöåòî ïàäíåøå, íå ñòúïâàõ íàâúí. Ñèðà÷å áÿõ, ñòðàõ ìå áåøå äà íå ïàäíà â óñòèòå íà õîðàòà.
È òÿ ñòàíà ìíîãî ñåðèîçíà, à àç ïî÷óâñòâàõ ïðåùðàêâàíå äúëáîêî â ñúðöåòî ñè.
- Ðåøèõà äà ìå çàäîìÿâàò. Áèë îò äîáðî ñåìåéñòâî, ðîäà íà æåíàòà íà ÷è÷î ìè, êðàñèâ è áîãàò áèë. Àç íÿìàõ èíòåðåñ. Èìàõ ïî-ìàëêà ñåñòðà, òÿ åäíà âå÷åð ïîäõâàíà äà ìå êàíäúðäèéñâà. „Ëóäà ëè ñè, òðÿáâà äà èäåø. Õóáàâ áèë, à è êîëà ñ êîíå èìàë, çà òåáå ñàìî ïèòàò, òåáå èñêàò.” Ñëóøàõ ÿ è ñè âèêàõ íà àêúëà „Áðåõ òàÿ âèæ ÿ, ïî-ìàëêà îò ìåí, à êóðíàç, îïèòâà ñå äà ìå èçãîíè îò âêúùè.” Êàòî é ãî êàçàõ, òÿ çàïî÷íà äà ïåëòå÷è è ñå ðàçïëàêà: „Àìà êàê, çàùî...”
Òÿ ìëúêíà îòíîâî, èçãëåæäàøå îáèäåíà îò òîçè ñïîìåí è ãî ïðåæèâÿâàøå îòíîâî.
- Åäèí äåí áÿõ èçëåçíàëà íàâúí ñ ìîìè÷åòàòà. Òîãàâà òîé å áèë òàì ñ áðàòÿòà ñè è ìó âèêàëè äà ìå âçèìà çà æåíà, à òîé èì êàçàë „Ñèðà÷åòî ëè? Àìà àç ÿ çíàì, òÿ å ìíîãî ñëàáè÷êà è ìóðãàâà å òÿ.” À òå íà ñâîé ðåä ìó âèêàëè: „À òè âèæäàë ëè ñè ÿ íàñêîðî êàêâà ìîìà å ñòàíàëà! Íàïúëíÿëà å ñåãà è å õóáàâà ñ äúëãà äî êðúñòà êîñà.” È òîãàâà òîé ìå óãîðè ñ ôàñà îò öèãàðàòà ñè.
- Êàê òàêà? – çà ïðúâ ïúò âúçêëèêíàõ àç â íåäîóìåíèå.
Òîãàâà òÿ îãîëè ëåêî äåêîëòåòî ñè è ïîêàçà áåëåãà, êîéòî ÿñíî ñå âèæäàøå âúðõó êîæàòà é.
- Íèøàí ìè îñòàâè. Ïðåäè íà íåãî êàçâàõ „Âèæ êàê ìå èçãîðè” – îïëàêâàõ ìó ñå, à òîé âñå âèêàøå, ÷å íå áèëî íàðî÷íî, ïîñî÷èë êúì ìåí, èçõâðúêíàëà öèãàðàòà è áåç äà èñêà ìå áåëÿçàë ñ óãàðêàòà.
Òÿ îòíîâî ìëúêíà, çàðîâåíà â ñïîìåíèòå ñè, à íà ëèöåòî é ñå ÷åòåøå è áîëêà, è íîñòàëãèÿ è ëþáîâ, ïðèìåñåíè â åäíî.
- Íàé-ñåòíå äîéäîõà ó íàñ äà ìå óãîâàðÿò äà èçáÿãàì. Áÿõà ñâåêúðâà ìè, ñåñòðèòå é è îùå åäíà âúçðàñòíà æåíà. Âúçðàñòíàòà æåíà ìè ãîâîðåøå. „Òè ùå äúðæèø ëè íà äóìàòà ñè” - ìå ïîïèòà. „Àç íà äóìàòà ñè ùå äúðæà, íî àç ìàéêà è áàùà íÿìàì. – êàçàõ – Íÿìà äà áÿãàì. Ùîì ìå èñêàòå çà áóëêà, ùå äîéäåòå äà ìå èñêàòå îò ÷è÷î ìè. Õîðàòà çíàÿò, ÷å àç ðîäíèíè èìàì.” Òàêà è ñòàíà. Îêîëî Íîâà Ãîäèíà äîéäîõà. Ìîõàáåò ñè ïðàâèõà îêîëî ÷àñ, êàêòî ñè ìó å ðåäà è íàêðàÿ ìå äàäîõà. Èçëèçàéêè ïðåç âðàòàòà ñè âèêàõ íà óì „Êàêâî ïðàâèø, Ðåìçèå, çàùî ñè èçëèçàø îò êúùàòà”. Ïðèñòèãíàõ â íîâèÿ ñè äîì öÿëàòà â òðåñêà îò ìúêà. Àêî íå áÿõ öåëóâàëà ðúêà, ùÿõ äà ñè òðúãíà âåäíàãà. Àìà öåëóâàõ âå÷å. À áåøå è ñíÿã äî êîëåíåòå...
Ñëóøàõ â çàõëàñ è âå÷å íÿêàê ñè íå âèæäàõ âúçðàñòíàòà æåíà ïðåä ñåáå ñè, à ìëàäîòî äåâåòíàéñåò ãîäèøíî ìîìè÷å ñúñ ñúùèòå òåçè âîäíèñòè î÷è, à â ïðåäñòàâèòå ìè îò òÿõ òåêàõà èñòèíñêè ðåêè.
- Ñëåä íÿêîëêî ìåñåöà ñâèêíàõ. Íå ìè áåøå êðèâî âå÷å. À ìúæà ìè íå áÿõ ãî âèæäàëà... – òÿ ïîìèñëè ìàëêî. – Äâå ãîäèíè... äâå ãîäèíè è øåñò ìåñåöà. Áåøå â êàçàðìàòà. Íà ìèíèòå ðàáîòåøå è òàì ÿ å ñðåùíàë. Ãîëÿìà ñåâäà ñè èìàøå. È òÿ ñèðà÷å, íî çàìîæíà áèëà ñ íàñëåäñòâî îò ìàéêà è áàùà îñòàíàëî.
Òÿ ðàçêàçâàøå çà òîâà áåç êàïêà óêîðñòâî èëè íåäîâîëñòâî â òîíà. Ñÿêàø òîâà áåøå íåùî íîðìàëíî. Íåùî íîðìàëíî â îíîâà âðåìå, â îíçè ñâÿò. Ñòàðàòà æåíà îòíîâî ìëúêíà, íî òîçè ïúò ïàóçàòà ïðîäúëæè ïî-äúëãî. Çà ìîìåíò ñè ïîìèñëèõ, ÷å ìîæå äà å çàáðàâèëà êàêâî ðàçêàçâà, ïîíåæå îáèêíîâåíî òàêà ñå ñëó÷âàøå ñ âúçðàñòíèòå. Íî íå. Òÿ íå áåøå è íå ìîæåøå äà çàáðàâè òîâà.
- Ðîäèõ ìúðòâî äåòå. – êàçà è â ñúðöåòî ìè ïðåùðàêâàíåòî ñåãà ñå ÷ó êàòî ñ÷óïåíî ñòúêëî. – Áÿõ çàáðåìåíÿëà çà ïúðâè ïúò è ñúì áèëà íà íÿêîëêî ìåñåöà, êîãàòî ñå êà÷èõ íà òàâàíà äà ñúáèðàì êóêëèòå ñè. Ïàäíàõ ïî ñòúëáèòå è ñå âúðãàëÿõ äî äîëó. Áîëÿ ìå èçâåñòíî âðåìå, íî íå çíàåõ, ÷å äåòåòî â ìåí å óìðÿëî. Åäèí äåí òðúãíàõ íà ïúò ñúñ ñâåêúðâà ìè è îùå åäíà æåíà, êîÿòî ðàçáèðàøå îò òèÿ íåùà. Ìíîãî ìå áîëåøå êîðåìà. Çàïî÷íàõ äà ñå ïðåâèâàì îò áîëêè, êîãàòî æåíàòà ìè êàçà „Ìîåòî ìîìè÷å, ïðåç áîëíèöàòà ìèíàâàìå, òðÿáâà äà òå âèäÿò”. Íèêîé íå çíàåøå, ÷å ñúì òàì. Íàëè íà ïúò áÿõ òðúãíàëà... Ëåêàðÿò êàçà, ÷å äåòåòî å óìðÿëî...
Òÿ îòíîâî ìëúêíà è ìúêàòà é îáçå öÿëîòî è äðåáíî ñúùåñòâî, êîåòî ñòîåøå ïðåä ìåí.
- Òîãàâà ìè çàáèõà íîæ â ñúðöåòî – òÿ íàïðàâè æåñò, ñ êîéòî äúðæåøå íåâèäèìî îñòðèå è ãî íàñî÷è êúì ãúðäèòå ñè. –  óòðîáàòà ìè áåøå îñòàíàëà ñàìî óòàéêà...
Ïîìúë÷àõìå ìàëêî. Áÿõ ñå îòêúñíàëà èçöÿëî îò ðåàëíîñòòà è ñåãà â ñúçíàíèåòî ìè áó÷àõà òâúðäå ìíîãî ìèñëè è ÷óâñòâà, çà äà ìîãà äà êàæà êàêâîòî é äà å.  òîçè ìîìåíò ñå ñåòèõ, ÷å íÿêúäå â êíèãèòå áÿõ ÷åëà íåùî çà ïðåêëîíåíèåòî ïðåä ÷îâåøêîòî ñòðàäàíèå è êàêâî çíà÷åøå òîâà. Íå çíàì êàê ñúì ãî èíòåðïðåòèðàëà òîãàâà, íî çíàì, ÷å ñåãà âå÷å ãî ðàçáèðàõ. Íå ñàìî. Ïî÷óâñòâàõ ãî èñòèíñêè è íÿêàê ìèñëåíî íàïðàâèõ òîçè ïîêëîí ïðåä òîâà ñòðàäàíèå, ïðåä òàçè æåíà, êîÿòî ñåäåøå ñ âîäíèñòèòå ñè î÷è íà äèâàíà ìè.
- Ãîäèíà ñëåä òîâà ðîäèõ ìîì÷å. À ñëåä òîâà îùå äâå. Áÿõà òðóäíè âðåìåíà, ïðåõðàíà íÿìàøå è òðóäíî èçäúðæàõìå ñåìåéñòâîòî. Ìèíà âðåìå, ïîðàñòíàõà äåöàòà è òåõíèÿ êàõúð ïî÷íàõìå äà áåðåì. Ïî äâå ãîäèíè íà êàçàðìà. Øåñò ãîäèíè àç èçïðàùàõ... À òâîÿò áðàò íà êîëêî áåøå?
Çàøåìåòåíà îò ðÿçêàòà ïðîìÿíà íà òåìàòà, â íà÷àëîòî íå ðàçáðàõ âúïðîñà. Îòêúñíàòà îò ðàçêàçà, èçâåäíúæ òðÿáâàøå âíåçàïíî äà ñå âúðíà â íàñòîÿùåòî, êîåòî ñåãà ìè èçãëåæäàøå òîëêîâà áëåäíî è ìàëîâàæíî.
- Ñ òðè ãîäèíè å ïî-ìàëúê îò ìåí. - êàçàõ àç è ïàê ñå ÷óõ êàê çâó÷à êàòî äåòå.
Ñòàðàòà ñå çàìèñëè.
- Ñ ÷åòèðè ãîäèíè... ×åòèðè ãîäèíè ïî-ìàëêà áÿõ îò ìúæà ìè. Òîé áåøå íà ÷åòèðåñåò è äåâåò êîãàòî ïî÷èíà. Áîã äà ãî ïðîñòè...
Ïîñëåäâà îòíîâî ìàëêàòà ïàóçà, íî òîçè ïúò óñåòèõ, ÷å òÿ ñå îïèòâàøå äà ïðåñìåòíå íåùî. Ðàçáðàõ.
- Áèëà ñè íà ÷åòèðåñåò è ïåò. – êàçàõ
- Äà! Òî÷íî òàêà, íà ÷åòèðåñåò è ïåò! – âúçêëèêíà òÿ è ïîãëåäíà êúì ìåí òàêà ñÿêàø ñåãà çà ïðúâ ïúò âñúùíîñò ìå âèæäàøå. – Íà òîëêîâà áÿõ, êîãàòî òîé ñè îòèäå. Îñëåïÿ. Ïðè êàìáàíèòå ðàáîòåøå, î÷èòå ìó íå èçäúðæàõà.
Òÿ èçãëåæäàøå òúæíà, íî è íÿêàê â ïîêîé. Îïèòàõ ñå äà ñìåòíà ãîðå-äîëó íà êîëêî ãîäèíè å ñåãà è èçãëåæäà áåøå íà îêîëî äåâåòäåñåò. Íà òåçè ãîäèíè íå é îñòàâàøå äðóãî îñâåí äà ðàçêàçâà. Áåøå ñè íàìåðèëà ñëóøàòåë, íî âñúùíîñò íå áåøå âàæíî êîé ùå áúäå òîé. Èñòîðèÿòà é òðÿáâàøå äà áúäå ÷óòà è ïðåæèâÿíà, à òÿ èìàøå íóæäà äà ãîâîðè. Îò äðóãà ñòðàíà àç è äðåáíèòå ìè ãðèæè áÿõìå îòïðàòåíè â íÿêàêúâ ÷óæä ñâÿò, â êîéòî åæåäíåâèåòî è ñìèñúëúò ìó ãóáåõà çíà÷åíèå, èçëúñêàíè äî ñúâúðøåíñòâî îò ÷åòêàòà íà ñúâðåìåííèÿ êîìôîðò. Íå çíàåõ äàëè äà ñå ÷óâñòâàì âèíîâíà, ïðîñâåòëåíà, ùàñòëèâà èëè òúæíà. Ñÿêàø îòíîâî áÿõ ó÷åíè÷êà è ìè çàäàâàõà âúïðîñ íà ÷åðíàòà äúñêà, à àç íå çíàåõ îòãîâîðà...
Ðåìçèå ïîñòîÿ îùå ìàëêî, íî ðåøè, ÷å ìå å îòåã÷èëà è ñòàíà äà ñè õîäè. Ìàëêî ïðåäè òîâà îáà÷å òÿ êàçà íà ãëàñ íåùîòî, êîåòî áåøå ïðîïúëçÿëî â ãëàâàòà ìè ïî âðåìå íà ðàçêàçà é è ñåãà äîáè ñúâñåì ðåàëíà, ñòðàøíà ìîù, èçëèçàéêè îò óñòàòà é.
- Âñè÷êè òåçè ãîäèíè, êîëêî íåùà âèäÿõ... È ñåãà ïðåäè äà ñè îòèäà, êàêâî ðàçáðàõ îò òîçè æèâîò?
Òåçè íåéíè äóìè íÿêàê ñè ñå ñëÿõà ñúñ ëú÷èòå íà çàëåçà, êîèòî â ñúùèÿ òîçè ìîìåíò âëåçíàõà ïðåç ïðîçîðåöà.
Âúïðîñúò é íå áåøå íàñî÷åí êúì ìåí, íî è äà áåøå, íÿìàøå êàê äà îòãîâîðÿ. Íà ãúðëîòî ìè áåøå çàñòàíàëà áóöà, à è íå çíàåõ. Êàê äà çíàì, àç áÿõ äåòå.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 10.11.2014 @ 21:31:46 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Teiru

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 04:14:07 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ðåìçèå" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.