Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 856
ХуЛитери: 1
Всичко: 857

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТехнически проблем
раздел: Други ...
автор: giro

Днес видях едно прекрасно есе против ерзаците. Реших, че внушенията там са неоспорими. После видях, че са породили спор. Мисля си, че не са били съвсем разбрани. Нали тогава спорим – когато всъщност не разбираме. Кой знае, може пък аз да не разбирам. Но не искам да споря.
Казвам, че и аз не харесвам БГ Хелоуин-а, както комичния БГ Свети Валентин, роденото в родната традиция БГ Тамплиерство и прочие... Дълбокият комерс, проникнал на клетъчно ниво в изтерзаното човечество прегази необратимо, всичко, което не може да се осребри...
Тъжен съм, както бях тъжен, когато на трети юни, тази година написах едно есе. Споделям го с вас, понеже нескромно ми се стори, че може да добави още нещо по темата с честванията...
Ето го и него:

Не мисля, че образованието ни преди /вече доста спорният/ 10-ти Ноември, беше непременно лошо. Идеологическата червена стая, в която се намирахме в онези десетилетия, обезцветяваше много от останалите краски, но все пак имаше добри неща.
Не, няма как да съм носталгичен, щом имам претенции, че мисля, но бих искал да съм що-годе точен.
И така, спомням си иначе развиващата мисленето рубрика в обучението ни по литература: „Отговор на литературен въпрос”.
Много ме мъчеше туй нещо. А досега ме мъчи чуденката защо аджеба се казваше „литературен” този въпрос. Е, то обяснението може да е ясно и на прима виста, но на мен ми се струва, че няма как да е съвсем изчерпателно - въпросите в литературата, на които бяхме призвани да отговаряме, всъщност бяха само привидно литературни. Сред тях имаше добри, глупави, червено идеологически, скудоумни, а и натъртващо недоумяващи...
От последната категория беше въпросът „Защо искам да съм като Ботев?” !!!
Сетих се за тази тема покрай вече безшумно отминалата Паметна дата, за която националната памет, видно, е в амнезия.
Е, аз не искам да съм като Ботев. Така отговорих и получих двойка. Сега търся реванш, но знам, че пак ще получа същата оценка.

ХРИСТО БОТЕВ!
Главните букви са твърде миниатюрни за изписване на това име.
Кое не е казано за него – гениален Поет, отчаян, но пламтящ Революционер... Тръбящ Глас против Неправдата. Не само Онази, която трябваше да се премахне с кремъклийки и черешови топчета, а и против Тази, която го уби – страхът да не си загубим шагренираните кожи и мизерния уют... Това е Великата Неправда - Бог ни е създал свободни, но още в люлката ни учат, а сетне чудесно се учим и сами, как да бъдем роби.
Майната й на свободата, давайте салама!
Нямаше ли един друг исторически луд, който векове по–рано скърбеше по темата в дискусия със същата тази Неправда, а тя за благозвучие се наричаше „Санчо”? И за този шантав хидалго по принцип сме учили, нали?! Но пък добре, че продават салам, та продуктовото му позициониране на екрана да ни напомни, че все пак го е имало някога въпросният херой.

Та, как да бъдеш като БОТЕВ?
Кой пример от неговите живот и дело може да се свърже с нашите человечески стремленийца? Ще говорим ли възторжено, ясно и открито, ще сочим ли с огнен пръст повсеместните простотии и мародерстване, ще мизерстваме ли в изгнание поради това? Ще се качим ли на Радецки? А Българската земя, която ни е скъпа само в рекламите и от която се чудим как да избягаме, ще я целуваме ли?
Хайде, хора, Човекът БОТЕВ го няма, но и никога не го е имало! Имаше една Звезда, която се спусна от небето, заради нашето щастие. Веднага я стъпкахме и досега продължаваме да я тъпчем.
Ето, на Втори юни 2014 година в гр.Калофер сирените ни напомниха този позор – мълчаха, поради техническа неизправност. В моя град пък тези пищялки извиха протоколно като наемни гробищни оплаквачки, но дори не бяха чути от блаженстващите в своя комфорт електоратчици.

Не искам да съм като БОТЕВ!
Няма как и да бъда.
Питам се обаче – обичате ли нощното небе в Балкана, там – на върха на Свободата? Там, където, щом настане вечер, месецът изгрява, а звездите обсипват свода небесен. Гората шуми, вятърът вее..., но няма кой да запее хайдушка песен...




Публикувано от aurora на 31.10.2014 @ 12:09:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:13:59 часа

добави твой текст
"Технически проблем" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Технически проблем
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 10.11.2014 @ 17:42:21
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Много са зададените въпроси и е хубаво, че няма назидателни отговори в традиционния смисъл. Поздрав!


Re: Технически проблем
от erka (elokolska@abv.bg) на 31.10.2014 @ 14:09:00
(Профил | Изпрати бележка)
:)))...всичко с времето си... и с потребностите си ;)

Привет! :)



Re: Технически проблем
от DY на 31.10.2014 @ 14:57:38
(Профил | Изпрати бележка) http://sluchaina.blogspot.com/
ох, не знам какво имате против салама, за мен саламът само подпомага чувството за свобода, защото на гладно някак ми е трудно да го употребявам. Но това е стара дилема. Всяко време си има необходимостите и героите. Не съм сигурна дали Балканът има необходимост от хайдушка, или от някаква друга песен. Хубав ден!


Re: Технически проблем
от Rodenavlotos на 31.10.2014 @ 15:12:52
(Профил | Изпрати бележка)
Мда-а-а, виждаш ли какво нещо е асоциацията. От едно тръгваш, а те води в съвсем друга, непредвидима посока. В случая - от озъбените тикви, до светинята Ботев. Странно е, наистина, но е факт. Аз се приближавам доста до твоите разсъждения, относно Ботев. Мислила съм по тази теме. Макар да не съм отговаряла на литературен въпрос. По мое ученическо време не съществуваше такова понятие. Но, като мислещ и чувствителен човек, съм разсъждавала. Не мога, обаче, да разбера едно - защо трябва непременно човек да се оприличава на някого. Да се уподобява. Всеки човек е уникален, откъдето и да го погледнеш. Това се отнася и за Ботев. Родил се е, защото времето го е изисквало. Друг такъв няма и не може да има. А ние просто трябва да бъдем добри хора. Не е нужно да бъдем Ботев. така мисля. А за свободата на духа и за робската психика си много прав. Още си робуваме. Колкото да възмущението от Хелоуин - че сега е привнесен в България, ще ти споделя нещо, от моето най-ранно детство. Живеех в един жилищен блок в самия район на пристанището. Бях около 3-4 годишна и много добре си спомням, че по това време някъде на годината, се изрязваха тикви, спомням си маскирани хора, които обикаляха апартаментите, от врата на врата и нещо им се даваше за почерпка. После този празник изчезна. Явно го забраниха комунистическият режим. Сега си мисля, че всъщност се е празнувал може би този празник, преди Девети, а после е изчезнал. Така си мисля.