Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 869
ХуЛитери: 1
Всичко: 870

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНезависимостта като разум, разумът като безумие
раздел: Други ...
автор: giro

„Където глупостта е образец, разумът е безумие.”
Това каза тази сутрин по телевизията един ром. А иначе, не бях чувал циганин да цитира Гьоте. Ставаше въпрос за отношенията цигани-българи.
Това е само повод. Причината въобще е отказът да се занимаваме с проблемите. Говоренето за един проблем у нас изчерпва задачите по решаването му. Познато е нали?!

Не обичаме циганите, дайте да не си кривим душата! Те живеят в мръсни квартали и колиби. Чупят, мърсят, крадат, дори когато се правят макар и нефелни опити да им се създаде добра обществена микросреда. Направиха им чудни къщички, вкараха си конете там, а с черчеветата запалиха огън. Сватбите им предизвикват мозъчни спазми в нас, непоканените на тях. Крадат, осъждаме ги, пак крадат. Няма край този цикъл.
Обаче гласуват.
Мисля, че те са най-активните гласоподаватели. Обичат конституционното си право на глас – то се заплаща добре. Мнозина българи са влюбени в това право по същите причини. При ниска избирателна активност, тази любов е определяща.
Ето къде е заровено кучето значи. За пари гласуват бедните и глупавите. Тоест, всички.

Ех, Гьоте, Гьоте, няма да ни образоват, нали?! И по-малко бедни няма да станем, знае се. Опасно е за политическата система. Впрочем, често могат да се чуят гласове, че по татовото време образованието е било много по-добро, а и култура е имало. Че и за хлеб. Не е съвсем лишено от резон подобно съждение. Да, ама тогава „електоратът” подаваше чинно своя глас - не за пари, а от страх. Ето защо не беше чак толкова важно да е глупав и необразован.
И ето: Циганите били непоправими. Това недостойно внушение се превърна в част от типичния ни манталитет. А защо тогава, някои от тях, живеещи в Германия впрочем, цитират Гьоте, както скоро не сме виждали да се случва в дълбокоумните политически дебати?

Ммдамм...
Който мрази, мразят го. Когато правим нещо с любов, правим го, за да дадем. Когато го вършим само като демонстрация на заинтересуваност, вършим го, за да вземем. Това се усеща дори от простите роми и те ни го връщат като вземат от нас, простите българи. Вярно е - грабят каквото им падне, но просто защото не могат да вземат политическата власт. И тогава пак да грабят каквото им падне, само че не с чували и раздрънкани каруци, а с тирове и мерцедеси, че и с банкови гешефти. Днешните субекти на тази дейност се различават от циганите само по количествен, не и по качествен критерий.

А вчера беше Денят на Независимостта на България.
Много помпозно, изпразнено от съдържание събитие, чиято най-голяма ценност се състоеше в това да добави още един ден във ваканционния ни календар. Най-независимо разплацикахме пластмасовите си прелести и бръснати мускули, но не в сълзите си на горди българи, а в минералвасера на поредния спа-ма, чики-рики многозвезден храм на Епикур и Афродита. Евала, както казваме ние, българите!
Ясно е, че не сме независими. Стига клишета!
Обаче колкото по-зависимо се държим, толкова по-ненужно е някой друг да отнема свободата ни. Треперим за хляба, за името си, за великото си положение в обществото... Затова и сме зависими от страха да не загубим тези блага.
Страхуваме се и мразим този страх. Понеже извира от нас, мразим себе си. Понеже някой ни го насажда, мразим и него. Ставаме зависими от омразата си, защото тя се е превърнала в мотора на съществуването ни, модус вивенди. Алтернативи не познаваме.
Но който мрази не е свободен. Никога.
Осъзнаването на този факт, като всяко Осъзнаване въобще, парадоксално, но е в зависимост. Сега то е в зависимост от факта дали преди това сме осъзнали нуждата от образованост и културност. А ще осъзнаем тази потребност, ако се взрем за малко какво правят образованите и културните нации. Ако се замислим върху това. Но народ, един от чийто национални девизи е „Мразим да мислим”, не може да бъде независим. Есенциалното самопризнание на този факт е в максимата ни „Преклонена главица, сабя не я сече”.
Затова честванията на 22 септември са комична бутафория.
Циганите не познават тази дата. Няма и нужда. Те поне се държат естествено.
Разумът наистина е безумие. Безумие, защото ни обрича на смелост, а смелостта е жертвоготовност. Такава готовност ние нямаме, защото, поне днес, нямаме примери за нея. Защо пък да ги даваме точно ние сега?

„Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира...!!!”
Да, ама умира. Умира „Тоз”, смазан от общото тегло на жизнеустойчивите, платени гласоподаватели.
„...а на небето слънцето спряло сърдито пече.”
Да се сърди колкото си иска, никой не го е еня за него. То не е в парламента..., затова кръвта ни още по-силно тече...
Уви.

23.09.2014 г., Пловдив


Публикувано от anonimapokrifoff на 24.09.2014 @ 21:26:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:11:04 часа

добави твой текст
"Независимостта като разум, разумът като безумие" | Вход | 6 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Независимостта като разум, разумът като безумие
от zaltia на 24.09.2014 @ 22:34:03
(Профил | Изпрати бележка)
Силен текст...засягащ /захапващ/ много злободневни теми...
Това е и една от причините да няма много коментари...
Ами прав си друже...до болка си прав...
А финала е жесток!!! Адмирации!!!
Поздравления за очевадните истини които споделяш!!!
И едно голямо наздраве от мен Киро - Гиро!!!
С вино, с пиво, или с нещо по- модерно и красиво...


Re: Независимостта като разум, разумът като безумие
от doktora на 24.09.2014 @ 22:52:47
(Профил | Изпрати бележка)
Точен е Красимир Личев, мой добър приятел и колега, Киро...впрочем, текста ти, явно следствие на вродена скромност...не се шегувам, брат, СИ Е ЕСЕ, и истина ти казвам, без да съм професионал, обичам да те чета, дори не сме си видели очите, но... напоследък се открихме, майна хех

Док, сродна душа :)))


Re: Независимостта като разум, разумът като безумие
от zebaitel на 25.09.2014 @ 09:44:30
(Профил | Изпрати бележка)
Не смятам, че ще се намери трезвомислещ човек, който да не се съгласи с мислите и заключенията ти, Гиро! Кратко и точно казано, боде очите и мозъците, интелигентно написано, но...

ще направим ли нещо за да променим статуквото, след като го прочетем?! That is the question, както е казал оня, великия преди повече от четири века?!

Най-вече на себе си го задавам този въпрос!


Re: Независимостта като разум, разумът като безумие
от Rodenavlotos на 25.09.2014 @ 11:48:45
(Профил | Изпрати бележка)
Имам една единствена забележка, приятелю, към този убийствено верен текст. Трябваше още в самото начало да упоменеш, че ромът, цитирал Гьоте, е немски ром. Доста се разсъсредоточих, почти до средата на текста, да се чудя, кой пък може да е този ром в нашата многострадална държавица, който би могъл да цитира Гьоте. Та трябваше после да се върна отначало.

А иначе много верни и убийствено точни наблюдения и заключения си направил и аз съм съгласна с всичко. Но искам да добавя и някои мои наблюдения. Едното е, че несвободата се наследява. И второто, че и способността да се мрази се наследява. И че дори едното е функция от другото. По-точно- свободата е функция от вродената неспособност да мразиш. Без значение в коя държава, в кое социално общество се намираш. Омразата не се появява на по-късен етап, нито се възпитава. Има хора, които не можеш да ги манипулираш, колкото и да се опитваш. Има нещо в гените, което прави този номер. Говоря от собствен опит. Но това е дълга тема. Ако сме живи и здрави да се срещнем и имаме възможност да си поговорим, можем да обсъдим тези теми.

Поздрави и усмихнат ден!


Re: Независимостта като разум, разумът като безумие
от IGeorgieva на 25.09.2014 @ 13:42:16
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за изразената позиция и този хубав текст, който подтиква към размисли.
В допълнение към разсъжденията ти за страха и омразата смятам, че липсата на достойнство и патриотизъм, изгубени някъде в близката ни и по-далечна история, са не по-малко важен елемент. Иска ми се да видя политик, който милее за добруването на обществото, поне толкова, колкото за своето собствено. Този дефицит поставя управляващите в зависимост от вътрешни и външни фактори - та, за каква независимост да говорим.
И в този смисъл, по време на избори - какъв избор точно имаме ние избирателите?


Re: Независимостта като разум, разумът като безумие
от giro на 26.09.2014 @ 10:55:07
(Профил | Изпрати бележка)
"не сме, не сме народ, а мърша..."
това е вярно, вярно е...
но е вярно, че ако го не щем, можем да го променим...
"избори" означава избор, сега такъв няма и на това разчитат омаслените в своя калоричен сос политичковци...
а всъщност има, но те се плашат от този избор и ни внушават, че е най-лошият, той обаче е най-добрият - никакво гласуване до дупка, докато кандидатите не се променят поне до степен на обществена търпимост...
а патриотизмът е смелост, оттам - жертвоготовност, но не за хората, а за народа въобще в тази така прекрасна и така осквернена от собствените ни лайна земя...

благодаря на всички за посещението ви тук, то значи много за мен!
киро