Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1022
ХуЛитери: 4
Всичко: 1026

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМисли за Яркостта на бъдещето
раздел: Есета, пътеписи
автор: missana

"Имам само трима велики учители - Минало, Настояще и Бъдеще. За първите двама аз зная всичко, а третият знае всичко за мен!" /Мисана/

Често пъти ние търсим чисто земни измерения на божествената мъдрост.
А тя е по-скоро свързана с Времето.
Изглежда, че нашият живот и късмет са функция не на това, доколко морално сме живяли, колко труд сме положили и т.н., изобщо не на смислени в тривиалното човешко разбиране неща, а само на самото Време и по-точно на онази негова компонента, която бих нарекъл "Яркост на бъдещето".
Искам да кажа,че колкото по-голяма е "Яркостта на бъдещето ни", толкова по-щастливи ще бъдем и по-щедро дарявани от бога.
Тежко на онзи, на когото "Яркостта на бъдещето" помръкне, пък ако ще да е живял най-праведно от всички на Земята. Господ отвръща лице от него и го оставя в ръцете на Мрака.
И така - нашият живот е функция само на една величина и тя се нарича "Яркост на бъдещето". Блажени са, които я имат - те са зрими за бога!

________________
Бел. на автора: Това есе съдържа изцяло оригинални мисли на автора, които се публикуват за пръв път.


Публикувано от alfa_c на 24.08.2014 @ 10:53:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   missana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:58:22 часа

добави твой текст
"Мисли за Яркостта на бъдещето" | Вход | 7 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от Radost-ina на 24.08.2014 @ 11:22:19
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за мъдрите откровения! И светъл ден!


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 16:02:30
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че ги нарече мъдри, Радост-ина!
Аз по-скоро ги считам за един различен ракурс.

Сърдечен поздрав от мен!

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 24.08.2014 @ 12:01:54
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
има само три неизвестни - минало, бъдеще и настояще, колкото повече знаем какво, толкова по-малко знаем кога, кръгозора на миналото расте в паметта ни, нула е сега и се свива с приближаването на бъдещето. За да расте "яркостта на бъдещето" трябва да гледаме напред със скорост по-голяма от старостта.

Следователно, колкото ставаме по-млади, толкова сме по-праведни и по-осветени.


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 16:17:06
(Профил | Изпрати бележка)
Това е като да наденеш шлем, подобен на този на Ахил, Славян. Знаеш как е блестял този шлем. По него боговете за разпознавали Пелеевия син и са го тачили. Друго ще е, ако на главата си бе надянал кора от тиква. Не си ли съгласен? А ние се раждаме на главите или с Ахилесов шлем, или с кора от тиква. На кой - каквото му е писано. И от това зависи "Яркостта на бъдещето ни". По принцип, с течение на Времето тази яркост намалява. Затова и сме смъртни. Та в този смисъл добре ще да е да се родим по-яркички - не мислиш ли? За да има какво да потъмнява по-дълго време.

А дай боже да започнем и да се подмладяваме /както намекваш/. Тогава направо ще засияем. Но нищо не ни пречи да сияем в четвъртото измерение - духовното! Лев Толстой говори за това в знаменития си труд "Трактат о жизни", за който цензурата в царска Русия добре се е погрижила и затова и у нас този епохален труд е известен на малцина. Може да се намери в събраните съчинения на Толстой в НБ, след яко ровене. Когато се докопах до него и го прочетох, разбрах защо Толстой, като мислител, е №1 на всички времена. Това е съчинение, което може да промени съдбата на всеки прочел го човек. А ние си бърборкаме за Толстой като автор на "Война и Мир", "Воскресение", "Ана Каренина", "Отец Сергий" и др.

Специален поздрав: Мисана

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от mariq-desislava на 24.08.2014 @ 16:02:26
(Профил | Изпрати бележка)
А аз все си мисля, че времето е чисто човешка представа и като такава е създадена само за наша употреба, а и да онагледява нуждата ни от категоризиране в чисто битиен план. Отвъд Земята и нейните предели едва ли времето съществува или пък ако все пак го има (в което се съмнявам), надали е водещ фактор.:)

Скоро четох, че на Венера денонощието продължава 243 земни дни, така че в годината там има по-малко от един ден. Миналото и бъдещето биха изглеждали така далечни дестинации, ако живеехме там, макар че, според моето скромно мнение, и те сами по себе си са фикция.


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 16:37:55
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Мария! Твоята теза, по същество, е чисто Кантианска.
Но Кант се е родил, за голямо съжаление, преди Поанкаре, Айнщайн и Давид Хилберт. Затова му е било позволено да си дрънка неверни неща. Впрочем Кант е завършил живота си честичко напикавайки се. Бих добавил и заслужено, имайки предвид глупостите, с които е обременил човешкия род. За него Време, Пространство и ред други категории, са само форми на възприемане на Обективната Реалност, непознаваема за нас, която е просто Нещо в себе си. Той втълпява непростим агностицизъм, при това на неверна основа. От това, че ние развиваме една човешка представа за Време, Пространство и пр., не съответстваща идеално точно на обективните такива, съвсем не следва, че Време, Пространство и пр. не съществуват. Ние описваме тези категории с уравненията на Специалната и Обща теория на относителността. Известна математическа формула във физиката дава връзката между скорост и време /от една страна/ и между гравитация и време /от друга страна/. Тези неща се потвърждават в ускорителите на елементарни частици, където ускорените частици могат да живеят милиони пъти по-дълго време от неускорените. Това са необорими факти. Но жълти издания премълчават тези категорични и проверени от физиката факти и мътят главите на хора, които нямат понятие от тези формули. За твое сведение и категорията материя е обективирана математически чрез т.нар. "тензор на Ричи". Математиката отдавна е пипнала здраво в пипалата си: Време, Пространство, Материя и ред други категории, експлоатирани още от древността доста фриволно.
Днес тези категории имат железен и необорим математически смисъл.
Днес ние имаме пространство-времето на Херман Минковски /т.нар. четиримерен пространство-времеви континум на Минковски, с неотделимия от него светлинен конус и четиримерния пространствено-времеви инвариант/.
Така, че не вярвай на евтини научно-популярни листовки, които профанизират и изопачават строго доказани истини. Времето е една неотменима реалност, доста сложна за нашите умове. То спира да тече или при скорост "це" , или при огромни маси, както и в т.нар. черни дупки.

Сърдечен поздрав: Мисана

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от mariq-desislava на 24.08.2014 @ 16:52:53
(Профил | Изпрати бележка)
Нека уточня, че никога не съм чела Кант, още по-малко пък ме интересуват математически формулировки. За мен математиката е меко казано скучна и ограничаваща. Просто изказах мислите си на глас, благодаря ти, че ме въведе в сложните постулати, които защитават твоето мнение.:)

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 17:37:48
(Профил | Изпрати бележка)
Мария, както казват в правото: "незнанието на законите не ни освобождава от наказателна отговорност"! Приеми го като шега, естествено. Но дали си чела, или не, Кант, по същество ти изповядваш негова теза, просто, защото той се е родил и дори умрял преди твоето раждане.
Не става дума за това, дали някакви си постулати защитават моя теза. И на мен не ми харесва факта, че Земята обикаля около слънцето и се върти около оста си. Но какво да се прави. от това никой не може да избяга. Дори по самите себе си виждаме ефектите на Времето. Набръчкване на кожата, посивяване и побеляване на косите и т.н. Как тогава с лека ръка да го отречем като съществуване. Е, в научната фантастика лесно го елиминират. Сама разбираш, че аз никак не съм възторжен от неговото съществуване. Най-малкото, защото съм по-възрастен от теб. Как би ми се искало да няма време, а да има само Вечност. И с теб да си пием кафето с течен шоколад на някой хубав плаж на фона на прекрасна музика и да си бъбрим за красиви неща.
Последната възможност, дори и Времето не може да я осуети, като потенциалност. По тази причина те поздравявам с нещо хубаво, за да се настроиш на вълна безвремие:

https://www.youtube.com/watch?v=39DNaNAMKAU

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от IGeorgieva на 24.08.2014 @ 16:29:35
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно ми беше да прочета!
Поздрави! :)


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 16:39:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Ирена! Трогнат съм от високата оценка, която даде и от жеста ти да ме подкрепиш с коментар!

Желая ти вдъхновена нова седмица: Младен

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от apostola на 24.08.2014 @ 20:09:44
(Профил | Изпрати бележка)
В това есе, Мисана, ти въвеждаш една нова и твоя категория
"Яркост на бъдещето" и че нашия живот е функция на тази "вели-
чина".Щом казваш, че е величина, значи е измерима.И в този смисъл
на мен ми става вече интересно, като си задавам следните въпроси:
от какво зависи тази величина "Яркост на бъдещето"?, как може да се измерва? и с какво?, кой задава тази "Яркост на бъдещето"?,
можем ли да я управляваме и контролираме? и т.н.
Есето ти е наистина оригинално по мисъл и разсъждения и аз очаквам в едно продължение да се опиташ да отговориш на моите въпроси. Чакам с нетърпение, като разбира се оценявам настоящето с висока оценка!Поздрави и хубава неделна вечер!


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 21:41:03
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Апостоле! И за оценката и за този нетривиален и много сериозен коментар. Особено ме зарадва факта, че зададе толкова стойностни въпроси. Есето ми е в голяма степен интуитивно, но аз съм длъжен да си понеса последствията за казаното от мен /с лека ръка/. Наистина, каква е тази величина "Яркост на бъдещето"? Как може да бъде измерена и обективирана тя? Можем ли да я контролираме? Кой я задава? Все прекрасни въпроси.

В смисъла на моите разглеждания, настоящето се обуславя от бъдещето. То се диктува от нещо като негови кули. Мисли си ги като високи океански вълни. По-високите са нещо като 9-ят вал на Айвазовски. Бъдещето ни наблюдава, изучава и взема решение за всеки следващ наш акт. То, като гората на Макбет, прониква чрез свои разузнавателни отряди в настоящето, маскирано като самото него. Всъщност част от настоящето ни е едно чисто и просто преоблечено в днешни дрехи бъдеще. Ние всеки ден се срещаме със събития-посланици на бъдещето, без да знаем, че са такива. Приемаме ги за логична част от нашето настояще. Но те са фантомни. Едва впоследствие се легализират документално. За да ни забелязва и отчита в своите сметки бъдещето, ние трябва да обладаваме упоменатата яркост. Инак то не ни вижда и не ни включва в сметките си. Тоест ние оставаме без запазени места в неговия театър. Тази яркост се обуславя от нещо като аура около нас. Това не е обичайната аура на Кирлиановия ефект. Това е аура от тахиони. Частици движещи се винаги с надсветлинни скорости. Когато дадени тахиони се движат с много по-големи скорости от тази на светлината, те идват от много отдалечено бъдеще и не ни въвличат в настоящето. "Опасните"
и яркосветещите тахиони - тоест тези, за които питаш ти, създават нашата "яркост на бъдещето". Те се движат с леко надсветлинни скорости и оставят светеща следа върху екрана на времето. Измерват се по формулата за масата на Айнщайн. Тази тахионна аура е доказателство, че все още имаме бъдеще. Само мъртвите не притежават тахионна аура. Колкото по-светла е тя, толкова повече бъдеще имаме. Говоря малко общо и може би неясно, но все пак интуитивно разбираемо. Тук лежи една от най-великите теории, все още неразработена от ничий интелект.
Наистина ще се радвам, ака имам интелектуалната способност да напиша продължението на есето за "яркостта на бъдещето"! И ти благодаря най-искрено, че ми предлагаш подобна възможност.

С поздрав: Мисана

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от apostola на 25.08.2014 @ 14:21:46
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, мисана, за отговора!Сега ти вече открехваш вратата,
като казваш, че "Яркостта на бъдещето" е аура от тахиони, които се движат със малко над скоростта на светлината и идват от далечното бъдеще.Освен това кокоато "Яркостта на бъдещето" е по-висока, толкова по-голямо бъдеще ни очаква, т.е по-дълъг живот ни очаква.
И точно тука става интересно.Очевидна е тогава, че колкото на индивида му е по-слаба "Яркостта на бъдещето" то него го очаква и по-малко бъдеще.Слидователно по измеримостта на тази яркост, ние можем да прогнозираме имаме ли бъдеще и колко е това бъдеще.Започне ли тази яркост да спада, значи и бъдещето ни намалява и отиваме към смъртта, което за реалния живот и за конкретния индивид никак няма да е приятно. Ще настъпва масово отчаяние.И затова може би Господ тази възможност е пази в дълбока тайна.
А колкото до това, че това твое есе е продиктувано от твоята интуиция не е минус. Знаеш много добре, че много от стойностните и велики теории отначало са предлагани като интуитивни интерпре-
тации и виждания на големи умове, които впоследствие са били и научно даказани.
Беше ми приятно да разменим мисли на малко по-високо интелектуално ниво. Благодаря ти!!!!

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 25.08.2014 @ 17:45:01
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти и аз, Апостоле! Защото ти подхождаш по същество и за мен бе изключително ценно да контактуваме именно по този начин - интелектуално и неформално. Тази тема е много дълбока и въобще не е проучвана /доколкото ми е известно, разбира се/ от никого. Така, че ние сме принудени да пребиваваме в дебрите на интуицията.

Мерси за проявеното внимание към скромния ми текст, за който си прав, че би следвало да е по-задълбочен.

Твой: Мисана

]


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 24.08.2014 @ 21:47:28
(Профил | Изпрати бележка)
"Прочетох с огромен интерес есето и отговорите към коментарите. Благодаря за уникалната иея и за познанията, които споделяш с нас, Мисана!" /Елица Ангелова/

Благодаря на Елица Ангелова за високата оценка, която даде за това мое есе!

Трогнат съм, Елица! Приеми сърдечен поздрав от мен!

Поздравявам те с едно музикално изпълнение:

https://www.youtube.com/watch?v=DRVvFYppU0w


С най-топло чувство: Мисана


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от ganima60 на 25.08.2014 @ 06:53:02
(Профил | Изпрати бележка)
Не е необходимо човек да е живял много години, за да е белязал живота си със слава.
Ако използваме това понятие "Яркост на бъдещето"би трябвало то да е отражение на миналото и настоящето,но не винаги е така.
Аз вярвам на заложената генетична програма.Кой обаче,ще е диригентът в този оркестър от гени,за да извлича акордите.
Кои са параметрите на това понятие"Яркост на бъдещето"?

Сърдечни поздрави!


Re: Мисли за Яркостта на бъдещето
от missana на 25.08.2014 @ 08:46:45
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Ганима 60! Опитах се да дам по-подробен отговор на твоите въпроси в отговора си към коментара на Апостола за конкретния текст.

Възможно най-хубава нова седмица ти желая!

]