Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 785
ХуЛитери: 1
Всичко: 786

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБезкрайно райе
раздел: Разкази
автор: giro

Израснах в градско семейство на, така да се каже, потомствени интелигенти. Получих подобаващо възпитание, макар, че по природа съм хулиганче. Сдобих се и с добро образование, а по – късно и с престижна професия. Не след дълго се ожених, по любов. И досега вярвам, че хората трябва да се женят по любов..., ако трябва да се женят, де.
Роди ми се и дете – истинско елфче, пълно с приказни вълшебства. Имам хобита, много. Всичките ми носят радост, а някои от тях и на хората около мен... Живях, след време поузрях, а напоследък като че ли започнах и да попрезрявам. Помъдрях. Всъщност, мисля си, че съм помъдрял, защото се отказах от някои мечти. Демек, не гоня вече Михаля.
Обаче нямам цел. Винаги съм подигравал целеустремените люде, то подигравчията в мен заема 110% от съществото ми. А ги подигравам, защото, мисля си, обричането на една цел, те прави сляп, едва ли не, за света около нея – отпред, отзад, встрани... Ама дали е вярно, вече не знам.

Вярвам, че хората са два вида – търсачи и намирачи. Последните са целеустремените. Аз съм скиталец. Скитам сред планините, моретата, градовете, баровете, но най – вече из душите на хората... Не винаги се съобразявам с екологичните правила и понякога оставям следи, които природата не може да преработи. Нашественик.

Попаднах в един град, където пристигнах на здрачаване. Пролет. Топъл, влажен въздух, миризма на обратна вода от нефелната река, а от провинциалните кръчмички – и на варено свинско шкембе. По чаршията се разхождат хора, то другаде за разходки не става. На нелепи манекени, страдащи от детски паралич, накачени тук–там пред магазинчетата, висят разни гащи, блузи с пайети и дънки по 15 лв. броя. Фонтанчето пръска вода като от детска пишка – водата е скъпа, дебитът – ограничен.
Малко перверзна романтика за мен, обреченост и скука за местните.
Оказах се в началото на една улица. Кметът явно я обича /а може и да живее на нея/, защото беше изненадващо красиво, макар и рехаво, осветена от лампи в псевдовъзрожденски стил. Имаше малко евтини цветя, а даже и една цветарница, в която карамфилите доминираха. Бахти ретрото! Имаше и разхождащи се хора, които чертаеха раета по дължината й без да преплитат утъпканите си траектории.
Вече стана тъмно. Щърбав просяк опита да ме заблуди, че е с един крак. Дадох му левче за старанието и за съучастническата му усмивка – май само при мен е фанал дикиш.
Опияних се от безметежието на този свят, населен с прости люде, от ясните му правила, от предсказания изход на живота... Вървях и зяпах тези хора, лакомо надничах в подробностите на техните силуети, обичах ги. Е, сигурно, защото не ги познавах – то само така сякаш обичаме...
Улицата свърши за миг – пред очите ми един голям ръждясал портал с клюмнали ламаринени тараби, закатанчен с катинар, чийто ключ е бил загубен веднага след величавия Десети ноември. Сокакът се казваше „Нов живот”, та си помислих, че зад тази Изоставена Врата някога екзалтирани пролетарии са рецитирали Пеньо Пенев. Никога не съм харесвал бутафорната му превъзбуденост, но пък настоящето си е автентична проза.
Значи, няма повече път напред. Тогава назад. Сепнах се – назад по дефиниция няма изходи. Иначе трябва да излезеш обратно през входа... Така, апендиксът, в който си попаднал, би останал само като някаква софтуерна грешка на навигацията ти. Е, според медицината, която изглежда предпочита Дарвин, сляпото черво е ненужен атавизъм, без който човек спокойно си живее. Но пък, попитах се, всичко ли, без което може да се живее, е ненужно...?

Събудих се схванат на масата в ателието ми. До мен смърдеше недопитата мастика, а една муха в чинията спасително обяздваше с мазните си от оливията крилца парченце репичка – последен артефакт от вечерния ни пир.
Беше сутрин, пичовете от снощи, и не само те, си бяха тръгнали. Вонеше на терпентин – картината ми, заради която бях поканил гости, още беше мокра от последните маслени полюции връз нея. Някой я беше забърсал, явно с гъза си, защото в средата й имаше огромна следа от замазване в неравномерно преливащи се цветове. Думкането в главата ми ме отклони от тази трагедия.
Наведох се в теснотията, за да потърся чехлите си – не знам защо съм ги събул, след като така и така коланът на дънките ми целомъдрено стоеше закопчан. В прахоляка съзрях да се търкаля една консерва евтина бира. Взех я и й завидях – малцина са тези блажени, възжелани при все тяхното простодушие и незабележимост. Напитката беше топла, изпих я почти на екс и оригнах на мастика – българската си вони по няколко дена.
Сетих се, че съм сънувал и се разсмях – отначало весело, после тъжно, накрая насила...

Баща ми беше велик човек – самобитен сладкодумец и добросърдечен пияница. Умря от аспирация на собствената си повърня, а майка ми, която отдавна полагаше перхидролената си грива по гърдите на други мъже, го кремира от хигиенни съображения. Още не съм разпилял праха му – любимото му капанче беше бутнато от общинската власт.
Аз съм художник на свободна практика, тоест – лентяй, зодия „Бог”. Продавам картини на хора, които ме съжаляват. Ако не ме съжаляват достатъчно, започвам да се съжалявам сам. Съвършено го правя. Много чета, понякога и пиша. Така си хващам гаджета. Като се попрепълнят с оригиналните ми дрънканици, тръгват си – да се влюбваш в неуспял художник-пройдоха не е работа. Да живееш с такъв – хич, хеле пък да лапаш мастиковия му език.
Бирата поутоли жаждата ми, но главата ми си думкаше. Грабнах алказалцера и още неразтворен докрай в чашата го изгълтах.

Жената, която обичах, не ме беше търсила вече две седмици. Не, не сме се карали. Нито някой е искал нещо от другия. Имахме вълшебна, демократична връзка – всеки вървеше в своето рае, но и някак не се преплитахме из тъканта на нашата дружба... Почудих се дали вече е свършил крачолът и раето трябва да поеме назад... Попитах се и дали това може да е изход – нали този път вече е извървян, защо да го минавам обратно.
В тупик съм.
Набрах телефона й, тя вдигна почти веднага. Не се сърди значи.
Ей, знаеш ли какъв сън сънувах, искаш ли да ти го разкажа, като истински е!
Ми ти, тъпчо, все истински сънища сънуваш.
Е, затова ли съм тъпчо, може да е прекрасно!
Ми що се будиш тогава?
Защото ме боли главата от снощи, а и искам да те видя.
Лъжеш за второто. Странно, може би, обичам те! Но не искам повече да те виждам!
Млъкнах, ясно ми беше...
Малко по – късно пак я набрах и тя пак вдигна почти веднага. Този път не направих никакъв извод от това.
И все пак, искам да ти разкажа за съня – задънената улица е задънена, защото искаме да излезем през Нейния изход, вместо през Нашия..., затова, докато я преминаваме, не се вглеждаме в картинката, която представлява самата тя... И аз те обичам! Това за мен не е странно – странното е, че едва сега се замислям за него. Ако решиш, бих ти разказал целия си сън...

Този път наистина се събудих - в малката, изцяло в провинциален битов стил, хотелска стая. Слънцето зяпаше през кичозното перденце и досаждаше, както прави това в провинцията.
Ококорих се, опипах си слабините долу вдясно – там беше още дарвиновата му гадина.
Трябваше да вървя. Нанякъде.
Или всъщност да се спра. Някъде.


Публикувано от anonimapokrifoff на 17.07.2014 @ 12:52:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:45:03 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Безкрайно райе" | Вход | 8 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Безкрайно райе
от IGeorgieva на 17.07.2014 @ 16:34:18
(Профил | Изпрати бележка)
Наблюдателност и точен поглед върху действителността, пресъздадени с чудесно чувство за хумор и самоирония!
:)


Re: Безкрайно райе
от giro на 17.07.2014 @ 19:19:40
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря за отзива!
Вдъхновение!


Re: Безкрайно райе
от divcviat на 17.07.2014 @ 20:19:59
(Профил | Изпрати бележка)
Опитай да се събудиш в предишния живот!Харесах много!
Относно махмурлука,дядо ми казваше;-Чедо най убаво се изтрезнева,от ракия(мама и пукницата)!


Re: Безкрайно райе
от Rodenavlotos на 17.07.2014 @ 21:49:16
(Профил | Изпрати бележка)
Много хора дрънкат- за щяло и нещяло, под път и над път. Ти поне го правиш наистина оригинално. Ако има качество у хората, пред което се прекланям, това е чувството за хумор. Еле пък, ако човек преди да иронизира другите, иронизира себе си, съвсем ми се издига в очите. С този разказ съвсем ме спечели. Оттук нататък съм твой на верен фен. Поздрави!


Re: Безкрайно райе
от daro на 18.07.2014 @ 08:32:19
(Профил | Изпрати бележка)
изхода не е нито в края, нито в началото на улиците ни - той е

предоставеното право на вложеното божество за извеждане -

посоката на Огъня е известна ;)

но с восък, само ще се отлепим и ще изгорим на педя от

заземяването, защото не сме отработили "телата" си

накъде без това?!... по-добре наникъде, което е живот някъде в

Статиката

...и това е избор за изхода, донякъде :)

Добре дошъл в "Стана", колега - небоволен скиталецо! ;)

(.)


Re: Безкрайно райе
от giro на 18.07.2014 @ 08:59:41
(Профил | Изпрати бележка)
мейк лав, нот уор!
бъдете здрави и весели!


Re: Безкрайно райе
от suleimo на 18.07.2014 @ 09:48:07
(Профил | Изпрати бележка)
Харесах...и то много!
Нищо оригинално не ми ражда главата по това време! Рано е за мастика, а и тези вълни дето се плискат насреща, ме разсейват приятно!
Успех скиталецо!


Re: Безкрайно райе
от giro на 18.07.2014 @ 11:33:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, другарче!
Но вълните и мастиката са неразделни като морето и чайките..., все пак, ако не ти се пие мастика, вземи си Пломари:)))