Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 408
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 414

Îíëàéí ñåãà:
:: Markoni55
:: AlexanderKoz
:: malovo3
:: LeoBedrosian
:: durak
:: mariq-desislava

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏðàõ
ðàçäåë: Èçáðàíî ïðîçà
àâòîð: DimitarG

Íèêîé íå ìîæåøå äà ïðåäïîëîæè, ÷å ñà áðàòÿ. Ïðè ïî-âíèìàòåëíî âãëåæäàíå èëè ïðè ïðåäóïðåæäåíèå ñå îòêðèâàõà ñõîäíè ÷åðòè, ãëàâíî â îáëàñòòà íà âåæäèòå, íî àêî íÿêîé âè ïîäãîòâè, òî è âèå ùå çàáåëåæèòå òàêèâà ïðèëèêè äîðè ïðè õîðà îò ðàçëè÷íè êîíòèíåíòè.
Îðáèòèòå íàä î÷èòå èì áÿõà ëåêî èçïúêíàëè, à îêîñìÿâàíåòî ïî òÿõ - îáèëíî è ñêëþ÷åíî. Ïðè åäèíèÿ òîâà èçïúêâàíå âîäåøå äî ïî÷òè æèâîòèíñêè èçöåïêè, êîãàòî ñå íàïèå è ïðè äðóãèÿ õîðàòà ñúùî íå áÿõà îò îñîáåíà âàæíîñò, íî åäíà ìàøèíà äà ñå íàìåðåøå èç ñâåòà, âñè÷êî îñòàíàëî ãóáåøå çíà÷åíèå. Íàðè÷àõà ãî Ìåõàíèêà, îùå ïðåäè äà ñå âãëúáè äîòîëêîâà â ðàçëè÷íèòå ïðåâúïëúùåíèÿ íà ìåòàëà è ãóìàòà, ïðåäè äà îñòàðåå äîñòàòú÷íî çà äà íÿìà ñîáñòâåíî ñåìåéñòâî è íà íèêîãî äà íå ïðàâè âïå÷àòëåíèå, ÷å íå ïðîäóìâà ñ ìåñåöè. Ïðåç åäíî ëÿòî ïðåäè ÷åòèðèäåñåò ãîäèíè ñðåùíà ó÷èòåëêàòà ñè ïî ìàòåìàòèêà îêîëî ñåëîòî. Âèäÿ ÿ äà áóòà âåëîñèïåäà ñè, à ñêúñàíàòà ìó âåðèãà ïðàâåøå ñòðóéêà ïóøåê ñëåä çàãîðåëèòå é ïðàñöè. Òîé ñå çàãëåäà â òÿõ, à òÿ ñå çàãëåäà â íåãî. Ïî÷òè íÿìàøå ìúæ â îêîëîâðúñò, êîéòî äà íå èñêà äà ïîãàëè, äà ñëîæè íà ðàìåíåòå ñè èëè ïîíå äà íàëèãàâè òåçè ïðàñöè. Êëþêàðêèòå ðàçïðàâÿõà, ÷å ñè ãî òúðñåëà, êó÷êàòà, íî èíôîðìàöèÿòà íà áàáåøêîòî ðàçóçíàâàíå ñòèãàøå äî òàì, êîåòî áåøå ñòðàííî. Ïðåä òàçè ñòðóêòóðà íèùî íå îñòàâàøå ñêðèòî ïîêðèòî. È äà å èìàëî âîëíîñòè, òå ñè îñòàíàõà â ó÷èòåëñêîòî ñúñëîâèå, êîåòî ïîêàçâàøå, ÷å èëè óìíèòå õîðà ìîãàò äà ïîääúðæàò äîñòà äîáðî íèâî íà ñåêðåòíîñò èëè ÷å âñè÷êî å áèëî ìîêðà ôàíòàçèÿ íà íÿêîé îòõâúðëåí ñàìåö.  òîçè ãîðåù ñëåäîáåä îáà÷å ìîì÷åòî ñå èíòåðåñóâàøå ñàìî îò òîâà, êàê ñå å ðàçïàäíàëà âåðèãàòà íà âåëîñèïåäà, õåì áåøå ãåðìàíñêà è ñ íàáèòè íà òîïëî íèòîâå. Âíåçàïíî, áåç íèêîé äà ãî å ìîëèë, äðåáîñúêúò ñå îâúðãàëÿ â ïðàõòà è çà äåñåò ìèíóòè ìúë÷àëèâî è çëîêîáíî é ïîïðàâè ïðåâîçíîòî ñðåäñòâî. Äàëè çàùîòî ãî ñòîðè ïî÷òè íàñèëñòâåíî, ñ êîåòî ÿ óïëàøè è îòâðàòè ìàëêî, äàëè çàùîòî ÿ ëèøè îò íàìåðåíèåòî äà ðàçõîäè äàäåíîñòèòå ñè ïî æúëòèÿ ôîí íà æèòàòà èëè ïî íÿêàêâà äðóãà ïðè÷èíà, íàêðàÿ âìåñòî äà ìó áëàãîäàðè, òÿ ïðèïðÿíî ïîå êîðìèëîòî è ñå ïîíåñå áúðçî-áúðçî êúì âêúùè. Ìàêàð äà áåøå îùå â äîëíèòå êëàñîâå, ïúëíîòî áåçõàáåðèå îòíîñíî ïîëîâèòå ðàçëè÷èÿ ïðè õîðàòà íå ìîæåøå äà íå äîêàðà îïðåäåëåíî ðàçäðàçíåíèå ó ó÷èòåëêàòà ìó, íî òî íÿìàøå êàê äà çíàå òîâà, çà ðàçëèêà îò áðàò ìó, êîéòî âúïðåêè, ÷å áåøå ñ äâå ãîäèíè ïî-ìàëúê, òàêà ñè áåøå óñòðîåí, ÷å àêî ñòîè ïðåä äàìà, íèêàêâà âåðèãà íÿìàøå äà ïîãëåäíå, àêî ùå äà ãî ïëåñíàò ïðåç ëèöåòî ñ íåÿ. Íÿìàøå êîé äà íàó÷è ìîì÷åòî, ÷å åäíà æåíà áè õîäèëà ñ äíè ïåø, íî ïî-òðóäíî ùå ïðåæèâåå äà ãëåäàò íà íåÿ êàòî àêñåñîàð íà âåëîñèïåä, äîêàòî ìëàäîñòòà é ñå èçïàðÿâà â æåãàòà íà íÿêîå ïîëå.
Òî îñòàíà çàãëåäàíî â òî÷êàòà, êúäåòî èç÷åçíà ïîïðàâåíàòà âåðèãà, îáðàì÷åíà ñ ÷èôò ïðàñöè è ñè òðúãíà ÷àê êîãàòî ïàäíà íîùòà. Òàêà, â ñúðöåòî íà ëÿòîòî, çàøåìåòåíî îò òðóäíîñòòà íà ñèãíàëèòå, êîèòî ìó ïîäàâàõà æèâèòå ñúùåñòâà, ìîì÷åòî âçå ðåøåíèå äà çàãëóøàâà òåçè ñèãíàëè äî êîëêîòî ìó å ïî ñèëèòå â ïî-íàòàòúøíîòî ñè ïúòåøåñòâèå â ñâåòà íà ìåõàíè÷íîòî. Êàêòî ñå îêàçà ïîñëå è æèâîòúò íÿìàøå äà ìó ïðåäîñòàâè ìíîãî øàíñîâå çà ïîïðàâèòåëíè èçïèòè â òàçè íàñîêà. Æèâîòúò å îò íàé-ñòðîãèòå ó÷èòåëè, íèùî, ÷å êîãàòî ñè ìàëúê èçãëåæäà èíà÷å.
Íàåñåí, â ïúðâèÿ ó÷åáåí äåí, ùîì êëàñúò ñå ñúáðà îòíîâî ó÷èòåëêàòà ãî èçêàðà ïðåä âñè÷êè è òàêà, ÷å ñàðêàçìúò é äà áúäå ðàçáðàí è îò íàé-ãëóïàâèòå, çàÿâè:
- Åòî òîâà å ìåõàíèêúò íà ó÷èëèùåòî! Äà ìó ïîæåëàåì, âñè÷êî íàòàòúê äà ïðåîäîëÿâà ñúñ ñúùàòà ëåêîòà, ñ êàêâàòî ïîïðàâÿ âåëîñèïåäè.
Íàñðåä ïîñëåäâàëèÿ êèêîò, ìîì÷åòî ñå çàðå÷å è òî ñàìî, çàùîòî çíàåøå îò áàáà ñè, ÷å å ãðåõîòà äà ñå êúëíåø çà ùÿëî è íå ùÿëî, äà ñå îòäàäå íàïúëíî íà ðåøåíèåòî, âçåòî ïîêðàé ïîïðàâêàòà íà âåðèãàòà.
Áðàò ìó èçðàñíà åäúð, êðàñèâ è øèðîêîïëåùåñò. Èìàøå ìîìåíòè, êîãàòî êàòî âëåçåøå íÿêúäå, ñÿêàø âúçäóõúò ñïèðàøå. Äîðè ìúæå ñå îáðúùàõà ñëåä íåãî íà óëèöàòà. Êàêòî ïîäîáàâà íà êðàñèâèòå, âëàñòíè ìúæå, êîèòî ïîëó÷àâàò áåç ïðîáëåìè òîâà, êîåòî èì å äîñòàòú÷íî, òîé íå ó÷è íèòî ìèíóòà ïîâå÷å ñëåä êàòî çàâúðøè ñðåäíîòî ó÷èëèùå è íèêîãà ïîâå÷å íå èçïèòà ïîòðåáíîñò äà ñå óñúâúðøåíñòâà. Îæåíè ñå çà íàé-êðàñèâîòî ìîìè÷å íà ñåëîòî, êîåòî ïî åäíî âðåìå èìàøå íÿêàêâè èäåè äà çàâúðøâà èíñòèòóò çà ó÷èòåëêè, íî áúðçî áåøå âêàðàíî â ïúòÿ, êîéòî ìèíàâàøå ïðåç íÿêîëêî ãîëåìè îðàíæåðèè çà çåëåí÷óöè è äâå äåöà, íàðîäåíè ïðåç ãîäèíà. Ñ ëåêîòà ïðåíåñå ãåðîéñòâàòà îò íåâèííèòå ìîì÷åøêè ñáèâàíèÿ è ñúïúòñòâàùèòå ãè ñðúäíè è â æèâîòà ñè íà âúçðàñòåí. Âåäíúæ ïðåáè êàòî êó÷å ôèíàíñèñòà íà êìåòñòâîòî. Îíçè ñå áåøå íàòðÿñêàë â êðú÷ìàòà è áúðáîðåøå, ÷å âàðèàíòúò Ìåõàíèêà äà íÿìà ñåìåéñòâî óñòðîéâà èäåàëíî áðàò ìó, òúé êàòî äåöàòà ìó ùå íàñëåäÿò è íåãîâèÿ äÿë. Òîâà íå áåøå ëèøåíî îò ëîãèêà, àêî íå ïîçíàâàø òåçè, çà êîèòî ãîâîðèø. Ìàêàð ðàçëè÷íè êîëêîòî ñè èñêàò äâàìàòà áðàòÿ èìàõà ñèëíà âðúçêà è èìîòèòå íÿìàõà íèêàêâà ðîëÿ â íåÿ. Ìåõàíèêà ïðîñòî áåøå ìúë÷àëèâ è íå îñîáåíî àíãàæèðàí ñúñ ñòðàäàíèÿòà ÷îâåøêè, èíà÷å ïðåíàñÿøå ïðàêòè÷íîñòòà íà âñÿêà ìàøèíà, ñ êîÿòî ñå çàïîçíàâàøå â åæåäíåâèåòî ñè. Ìàëêî ìàñëî, ìàëêî áåíçèí! È ñå ñïðàâÿøå îòëè÷íî. Êàòî çà ñàìîòíèê. Íèêîãà íå áåøå îñòàâàë áåç ïàðè, íèòî íÿêîé, íà êîãîòî áåøå ïîïðàâèë ÿ ïåðàëíÿ, ÿ òðàêòîð ãî áåøå çàâëè÷àë ñ ïàðè. È íÿìàøå êàê äà å èíà÷å. Ñ êàêâàòî ñòðàñò Ìåõàíèêúò ñå õâúðëÿøå äà îïðàâÿ íå÷èè ìàøèíàðèè, ñ òàêàâà áðàò ìó ñå ñïóñêàøå äà ãî áðàíè, áåç çíà÷åíèå äàëè å íåîáõîäèìî. Îòäàâíà âñè÷êè áÿõà ñâèêíàëè ñúñ ñòðàííîñòèòå íà ñåëñêèÿ òåõíèê è ãî áÿõà ïðèåëè êàòî íåèçìåííà ÷àñò îò ïåéçàæà çà äà ãî òîðìîçÿò, êàêòî òîâà ñå ñëó÷âàøå â ãèìíàçèÿòà. Îáà÷å áðàò ìó ñè èìàøå ñîáñòâåíà âîéíà ñ åâåíòóàëíàòà ÷îâåøêà íåóâàæèòåëíîñò. Íÿêîè íàðè÷àò òîâà ìíèòåëíîñò, íÿêîè íåíóæíà àãðåñèâíîñò, äîðè øèçîôðåíèÿ, ïîâå÷åòî ãî íàðè÷àò èçáèâàíå íà êîìïëåêñè. Âñúùíîñò òîâà å íàé-íåàäðåñèðàíàòà ãëóïîñò, êîÿòî ñúì ÷óâàë äà ñå òèðàæèðà ïî öåëèÿ ñâÿò. À, è òàçè äà íå ñå ïðèåìàø íà ñåðèîçíî, íî òîâà å äðóã ðàçãîâîð. Êàêòî è äà å, â ðåçóëòàò íà èçáèâàíåòî íà íåùî, íàðå÷åíî ñ ìúãëÿâèÿ òåðìèí êîìïëåêñè, ìàëêî ïðåäè ãîëåìèÿò äà çàìèíå äà ó÷è â òåõíè÷åñêèÿ òåõíèêóì â ñòîëèöàòà, íèêîé íå ñìååøå äîðè äà ïîãëåäíå äâàìàòà áðàòÿ. Íà Ìåõàíèêà òîâà âúðøåøå îòëè÷íà óñëóãà – â êîëêîòî ïî-ìàëêî õîðñêè ñèòóàöèè ìó ñå íàëàãàøå äà âëèçà, òîëêîâà ïî-äîáðå ñå ÷óâñòâàøå. Íî äðóãèÿò íÿìàøå óãîäèÿ! Àêî ãî ïîãëåäíåõà íàãëî â î÷èòå èëè ìó êàæåõà íåùî íàêðèâî – ëîøî! Àêî ìèíàâàõà ïî äðóãèÿ òðîòîàð êàòî ãî ñðåùíàò - ïàê. Ìíîãî àëôà ìúæêàðè ñòàâàò æåðòâà íà òîçè ðàçíîáîé. Îò åäíà ñòðàíà èñêàò äà âëàñòâàò íà âñÿêà öåíà, îò äðóãà ëåëåÿò äà ñà îáåêò íà èñêðåíî óâàæåíèå è âúçòîðã. È òóê íÿìà çíà÷åíèå â êîé êëàñ ñà íàïóñíàëè ó÷èëèùå.
Åäèíñòâåíèòå æèâèíêè, êîèòî ìîæåõà äà íàêàðàò ðúöåòå è ñúðöåòî íà Ìåõàíèêà äà ïóñíàò îòâåðòêàòà, áÿõà ïëåìåííèöèòå ìó. Äâå ìîì÷åòà, â êîèòî ìîçàéêàòà íà íàñëåäñòâåíîñòòà áåøå êîìáèíèðàëà õóáîñò, ñðú÷íîñò, ïúðãàâèíà è ïåñòåëèâîòî èçïîëçâàíå íà ñëîâîòî. Îùå ùîì ñå îñúçíàõà êàòî ÷îâåöè, òå ðàçäåëèõà çàíèìàíèÿòà ñè â æèòåéñêîòî øêîëî íà äâå. Îò áàùà ñè âúçïðèåìàõà ïîõîäêàòà, ðÿçêîñòòà è íóëåâèÿò ñòðàõ îò ñåáåïîäîáíè. Ñ ÷è÷î ñè áÿõà êàòî ÷å ëè ïî-áëèçêè. Ìîæåõà ñ ÷àñîâå äà êëå÷àò îêîëî íåãî è äà íàáëþäàâàò êàê ìàéñòîðè ñòðàííà óñòàíîâêà ñ äâèãàòåë è åäèí ãîëÿì æåëåçåí êîíóñ îòïðåä, êîÿòî, îêàçà ñå, ðàçöåïâà êàòî ñîëåòè ãîëåìèòå ïúíîâå çà îãðåâ íà ÷åòèðè èëè äà ïðèäúðæàò, áåç äà ñå íàëàãà äà èì ñå îáÿñíÿâà êúäå, ñòúêëî çà äà ìó ñå èçðåæå êðúãúë îòâîð ïî ñðåäàòà. Ìåõàíèêúò ñè ïîçâîëÿâàøå äà äà ðúñíå ìàëêî ïîâå÷å îò òîðáàòà ñ äóìè, êîãàòî ìîì÷åòàòà íàáëþäàâàõà ðàáîòàòà ìó, çàùîòî ïðåäè òîâà íå áåøå îò÷èòàë êàòî íåîáõîäèìîñò äà ïîÿñíè íà êîãîòî è äà å êàêâîòî è äà å îò òîâà, êîåòî ïðàâè. Îáè÷òà ïîíà÷àëî å òðóäíà çà êîëè÷åñòâåíî èçìåðâàíå. Êîëêî ÿ èìà îáà÷å â òàêèâà ñëîæíè âçàèìîîòíîøåíèÿ ïðè òàêèâà ñëîæíè õîðà, êàòî ÷å ëè å ïî-ëåñíî äà ñå îïðåäåëè.  ìîì÷åòàòà Ìåõàíèêà âèæäàøå ñúþçíèöè, ïðè÷èíà äà èìà è äðóãè æèâè òâàðè ïî òàçè ïëàíåòà è ñîáñòâåíàòà ñè êðúâ, àêî áåøå ïîòåêëà íà äðóãàäå, à íå â ïîñîêàòà íà îíåçè ðàçþçäàíè ïðàñöè ïðåäè òîëêîâà ìíîãî âðåìå.  èìåòî íà òåçè íåùà íå å íèêàê òðóäíî äà äàäåø è æèâîòà ñè, ñàìî, ÷å íîñèòåëèòå íà òàêàâà îáè÷ ðÿäêî ñå áèÿò â ãúðäèòå è ñå êúëíàò, ÷å áèõà óìðåëè çà åäè êàêâî ñè. Òîâà ïðàâÿò äðóãè õîðà. Áðàòúò íà Ìåõàíèêà èçãîíè ïîçîðíî òúñòà ñè, êîéòî ùîì ñå ðîäèõà ìîì÷åòàòà, çàïî÷íà äà ñå íàâúðòà ñ ïúëíè ñ áîíáîíè è áàíêíîòè äæîáîâå è äà ñå îïèòâà äà ãè ñïå÷åëè çà åñíàôñêèòå ñè êàóçè. Èíñòðóêòèðà è æåíà ñè, ïîñëå çàïëàøè ïî÷òè öÿëîòî ñåëî, ÷å àêî ñàìî ñè ïîìèñëÿò äà ãîâîðÿò íÿêàêâè íåâåðíè íåùà íà ñèíîâåòå ìó, ùå ãè óáèå êàòî áðàêóâàíè êîíå. Äîâåðèå èìàøå ñàìî íà áðàò ñè. Êàæåøå ëè ñå, ÷å äåöàòà ñà ïðè íåãî, ñúðöåòî ìó ìèãîì ñå îòïóñêàøå. Ïîíÿêîãà ãè íàáëþäàâàøå ñêðèòî çàä ïëåòà è â òàêèâà ìîìåíòè áåøå ñèãóðåí, ÷å äîðè è îò òàêèâà ëîøîòèè êàòî íåãî èìà íóæäà íà òîçè ñâÿò ñëåä êàòî Áîã ìó áåøå äàë òîëêîâà ìíîãî. Íà ìëàäèíè èìàøå åäíà ëþáîâíèöà, óìíî ìîìè÷å, íî âÿòúðíè÷àâî. Âñå ÷åòåøå ñòèõîòâîðåíèÿ, ïèåøå âèíî è êàêòî ñè ñïîðåøå íà âèñîê ãëàñ èçâåäíúæ ñå ðàçïëàêâàøå. Ñòàâàëî é ìú÷íî çà öåëèÿ ñâÿò. È çà Ìåõàíèêà ïëà÷åøå. Òîëêîâà ñàìîòåí é ñå âèæäàë, ÷å ñÿêàø íå õâúðëÿë ñÿíêà êàòî õîäè. „ Ìàéíàòà òè!” – Ìèñëåøå ñè ñåãà áðàò ìó, îïðÿí ñ ãðúá íà ïëåòà. - Êàêâî êàòî ñè ÷óâñòâèòåëíà, òîâà íå ïðå÷è äà ñè ñëÿïà. Ùîì íå ìîæåø äà ÿ âèäèø òî÷íî òàçè ñÿíêà.” È ñè ïëþåøå â ïàçâàòà, ÷å íå ñå îæåíè òîãàâà çà íåÿ.
Ìîì÷åòàòà ìíîãî îáè÷àõà äà ïëóâàò, à áàùà èì íå óìååøå íèêàê äà ñå ñïðàâÿ ñ âîäàòà. Êðèåøå òîâà ðåâíîñòíî, çàùîòî êàêâî ùå ñè ïîìèñëÿò âñè÷êè è êúäå ùå îòèäå öÿëîòî ñòðàõîïî÷èòàíèå, êîåòî èì íàëàãàøå? Ìåõàíèêà çíàåøå òîâà è êîãàòî äâàìàòà ãî ïîìîëåõà äà îòèäàò çàåäíî íà ðåêàòà, ìèãíîâåíî çàõâúðëÿøå âñè÷êî è ïðèïâàøå. Äà íå áè äà ñå óâåñÿò íà âðàòà íà áàùà ñè è íÿêàê ñè ñ ìîì÷åøêàòà ñè èíòóèöèÿ äà ðàçãàäàÿò òàéíàòà ìó. Ìàêàð äà áåøå îòëè÷åí ïëóâåö, êúïàíåòî âå÷å ìó ñå âèæäàøå èçëèøíà çàãóáà íà âðåìå, â êîåòî ìîæå äà ñå îïðàâè íÿêîé äâèãàòåë íàïðèìåð, íî ïðèåìàøå ñòîè÷åñêè òîâà ñè çàäúëæåíèå. Íàìèðàøå âñå ïàê íà÷èíè äà íå áåçäåéñòâà ñúâñåì è äîêàòî íàáëþäàâàøå ïëåìåííèöèòå ñè âñå íåùî ìåðåøå è ñúîáðàçÿâàøå. Àêî ïèòàõà íåãî áè íàïðàâèë ìîñòà ïî-âèñîê è ïî-êúñ, çàùîòî íÿêîé íåêàäúðåí ìàéñòîð ãî áåøå çàõëóïèë íàä âîäàòà, à åäíàòà òðúáà íàèñòèíà èäâàøå âðïîâå÷å çà øèðèíàòà íà ïúòÿ îòãîðå. Òîâà áåøå ïðè÷èíàòà çà ïîñòîÿííîòî çàòëà÷âàíå íà îòâîðà è íÿêîé äåí ñàìî çìèè è ãóùåðè ùå áúëâàò îò òàì, ñèãóðåí áåøå Ìåõàíèêà.
Åäèí äåí Ìåõàíèêúò ñåäåøå íà òîïëèÿ öèìåíò ïî êîðèòîòî íà ðåêàòà ïðè ïðåìèíàâàíåòî é ïðåç ìîñò÷åòî è ñ åäíîòî ñè îêî íàáëþäàâàøå ìîì÷åòàòà, êîèòî ñå ñúñòåçàâàõà ìåæäó áðåãîâåòå íàïðÿêî, à ñ äðóãîòî ìúë÷àëèâî îò÷èòàøå ñ êîëêî ñå ïîâäèãà íèâîòî íà âîäåí êàíàë ñ ùî ãîäå ïîñòîÿííè ðàçìåðè, êîãàòî â íåãî ñå ïîòîïÿò äâå òåëà ñ ÷îðëàâè êîñè è îáùî òåãëî ïðèáëèçèòåëíî êîëêîòî ìîòîöèêëåò. ×óäåøå ñå è êúäå ñå äÿâàò òîãàâà òîëêîâà ìíîãî áîêëóöè, êîèòî ñúñåäèòå ìó èçõâúðëÿõà íîùåì â êëåòîòî ïðèðîäíî îáðàçóâàíèå è êàê äî ñåãà íå å ïðåëÿëî. Äúâ÷åøå ñòàðàòåëíî åäíà òðåâè÷êà êîãàòî åäíî îò ìîì÷åòàòà èçâèêà è âäèãíà äðàìàòè÷íî ðúöå. Ìåõàíèêúò ñå èçïúíà êàòî êîòêà è öÿëîòî ìó ñúùåñòâî ñå ïðåîáúðíà. Çà ÷àñò îò ñåêóíäàòà èç÷àêà, çàùîòî äåöàòà ñè ïðàâåõà øåãè ïîíÿêîãà. Íå áåøå ïðèñúùî íà âúçðàñòòà èì äà çàáåëåæàò, ÷å îñâåí èíòåðåñà ñè êúì íåâåùåñòâåíèòå ïðîÿâëåíèÿ íà áèòèåòî, ÷è÷î èì áåøå çàãóáèë è ÷óâñòâîòî ñè çà õóìîð. Êîãàòî îáà÷å è äâàìàòà áÿõà çàñìóêàíè êàòî òàïè â ãúðëîòî íà ìîñòà, Ìåõàíèêúò áåç äà ñå çàìèñëÿ âçå íà òðè ñêîêà ðàçñòîÿíèåòî äî äðóãèÿ îòâîð è çà÷àêà ñúñ ñúðöå â ïåòèòå. Íÿìàøå îòêúäå äðóãàäå äà ñå ïîêàæàò ïëåìåííèöèòå ìó.  äâèæåíèå çàáåëÿçà åäèí êðèâ êëîí, íàïîäîáÿâàù âðàíà, êîéòî òúêìî âëèçàøå ïðåç ïúðâèÿ îòâîð. Êîãàòî ãî âèäÿ äà èçëèçà îò äðóãàòà ñòðàíà, à îò ìîì÷åòàòà íÿìàøå è ïîìåí, Ìåõàíèêúò ñêî÷è âúâ âîäàòà, ïîå ñè òîëêîâà øóìíî âúçäóõ, ÷å ñàì ñå ó÷óäè êîëêî ãðúìîãëàñåí ìîæå äà áúäå è ñå ãìóðíà. Ïðåìèíà ñ áÿñíà ñêîðîñò äâà èëè òðè ïúòè ðàçñòîÿíèåòî â òðúáàòà. Êúñàøå ñ ãúðäèòå ñè êëîíè, âîäîðàñëè è íàéëîíîâè ÷óâàëè, à êðàêàòà ìó ðèåõà íàíîñà ñ ìîùíîñòòà íà áàãåð. Äâåòå ìîì÷åòà, êîèòî ñå áÿõà ñêðèëè â íà÷àëîòî íà ïîäìîñòîâîòî ïðîñòðàíñòâî è âèäÿõà ÷è÷î èì äà ñå ñïóñêà îáåçïîêîåí êúì äðóãèÿ êðàé, ñêî÷èõà íà ìîñòà è âñå îùå óñìèõíàòè ãëåäàõà ðåêàòà, êîÿòî òî÷íî íà òîâà ìÿñòî äîñòà çàáàâÿøå õîäà ñè. Âîäàòà îò òðúáàòà ïúðâî ñòàíà ÷åðíà, ñëåä òîâà ïîâúðõíîñòòà ñå ïîêðè ñ âñÿêàêâè áîêëóöè è íàêðàÿ òðúãíà ñâîáîäíà îò ïðåïÿòñòâèÿòà íà ïúòÿ ñè. Äåöàòà ñè ïðåäñòàâÿõà êàê ïîñëå ùÿõà äà ñå ñìåÿò çàåäíî ñ Ìåõàíèêà, ÷å å ðåäíî äà ìó ñå ïëàòÿò íÿêàêâè ïàðè îò êìåòñòâîòî, çàäåòî îò ñòðàõ å îòïóøèë ìîñòà. È äà ìó ðàçêàæàò â êîé ôèëì ñà ãëåäàëè òîâà ñ êðèåíèöàòà â òðúáàòà.

 ïîñëåäâàëèÿ ïîòðåñ íà âñè÷êè èì áåøå ÿñíî, ÷å Ìåõàíèêà ñå å óäàâèë. Ïîíå äåñåò ñâèäåòåëè ãî áÿõà âèäåëè äà ñå ãìóðêà è íèòî åäèí äà ñå ïîêàæå ñëåä òîâà. Åäâà ëè áåøå èçïëóâàë íàäîëó ïî òå÷åíèåòî, çà äà ñè íàïðàâè øåãà êàòî ñå ñêðèå. Íå è òîé. Òðóïúò ùåøå äà èçïëóâà íÿêúäå, íå ñå çíàåøå ñàìî êîãà. Áðàò ìó èçðèòà ïèÿíèöèòå îò êðú÷ìàòà, âúîðúæè ãè ñ ëîïàòè è áîòóøè è öÿëà íîù ïðåòúðñâàõà. Íà çàçîðÿâàøå òå åäâà ñå âëà÷åõà, íî òîé ãè ïîãëåæäàøå ñ òàêàâà ÿðîñò, ÷å íå ñìååõà äà ãúêíàò. Ïîñëå èç÷åçíà è ñëåä ìàëêî ñåëîòî áåøå îãëàñåíî îò ãðîõîò, êîéòî âîäåøå îãðîìåí ïðàøåí îáëàê ñëåä ñåáå ñè. Ïðåäè ñåäìèöà Ìåõàíèêà áåøå çàâúðøèë ðåìîíòà íà ãîëåìèÿ òðàêòîð íà ñòîïàíñòâîòî, êîéòî ñåäåøå íÿì è ñ ïðåêúðøåíè êðàéíèöè ïîíå òðè ãîäèíè. Ñåãà òàçè ãèãàíòñêà ìàøèíà âëåçå óâåðåíî â êîðèòîòî íà ðåêàòà è ñàìî ñ íÿêîëêî äâèæåíèÿ îòêëîíè âîäàòà é òî÷íî ïðåä ìîñòà. Áðàòúò çíàåøe, ÷å êîëêîòî è äà å ìîãúùà òåõíèêàòà, ïðèðîäàòà âñå ïàê ùå íàäâèå è áåç äà ñå áàâè ñêî÷è îò òðàêòîðà íà òîêó ùî îãîëèëîòî ñå äúíî. Íàõúëòà â òðúáàòà íà ìîñòà, ïîñëå èçñêî÷è áëåä êàòî ìúðòâåö è ïðåìèíà îò äðóãàòà ñòðàíà, îòêúäåòî ñå ÷óõà ñïîäàâåíè õëèïîâå. Âñè÷êî ñòàíà òîëêîâà áúðçî, ÷å äîðè ïóøèëåêà îò ïðèñòèãàíåòî íå ñå áåøå ðàçíåñúë è çà çÿïà÷èòå îòñòðàíè âñè÷êî áåøå ñàìî ïðàõ è ñòîíîâå.
Ùåøå äà ìèíå äîñòà âðåìå, ïðåäè äà óñïåÿò äà âúçñòàíîâÿò íàïúëíî ñëó÷èëîòî ñå îíçè äåí. Ñëåä êàòî áåøå ïðåìèíàë âåäíúæ öÿëîòî ïðîñòðàíñòâî ïîä ìîñòà è íå íàìåðè äåöàòà, Ìåõàíèêà ñå áåøå âúðíàë îáðàòíî è êàòî íå ãè å âèäÿë è òàì, ÿâíî îò÷àÿíèåòî ãî å îáçåëî. Êàêâà ñèëà ñå å âëÿëà â ìóñêóëèòå ìó, äà ïðîáèå öÿëàòà ðàñòèòåëíîñò âúòðå, íèêîé íå ìîæåøå äà îáÿñíè, íî êîãàòî áðàò ìó ñå îêàçà ëèöå â ëèöå ñ íåãî, êàðòèíàòà áåøå ïîâå÷å îò ñòðàøíà. Ìåõàíèêà ïðîñòî áåøå èçïóñíàë âñè÷êèÿ ñè âúçäóõ è çà ïî-ñèãóðíî, ÷å âîäàòà íÿìà äà ãî èçõâúðëè îò ïðåãðúäêèòå ñè, áåøå íàâèë íÿêîëêî îò îñòàíàëèòå êîðåíèùà îêîëî êèòêèòå ñè. Èçãëåæäàøå êàòî ðàçòâîðèë çà ïðåãðúäêà ðúöå. Áðàò ìó ïîå ïðåãðúäêàòà ñúñ ñúùîòî ó÷óäâàíå è íåîïèòíîñò, ïîìèñëè çà íåùî ñâîå ñè è áàâíè÷êî ãî èçíåñå íàâúí. Èçïèòâàøå ìíîãî ñêðúá è óïëàõ îò òàçè ïúðâà è ïîñëåäíà ïðåãðúäêà ìåæäó òÿõ è íÿìàøå êàê äà çíàå, ÷å Ìåõàíèêà âçåìàøå ñúäáîíîñíèòå ñè ðåøåíèÿ âèíàãè ïðåç ëÿòîòî è òî â íàé-ïðàøíèòå ìó ñòðàíèöè.


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 16.02.2014 @ 15:37:14 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Èçáðàíî ïðîçà

» Ìàòåðèàëè îò
   DimitarG

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 19:20:22 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ïðàõ" | Âõîä | 5 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ïðàõ
îò ulianka íà 17.02.2014 @ 09:21:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî õóáàâ ðàçêàç! Ïîçäðàâ!


Re: Ïðàõ
îò Dimi íà 16.02.2014 @ 16:14:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîçäðàâëåíèÿ!
È ïîçäðàâ!


Re: Ïðàõ
îò verysmallanimal íà 16.02.2014 @ 16:47:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïîçäðàâ!


Re: Ïðàõ
îò IGeorgieva íà 16.02.2014 @ 16:53:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïñèõîëîãè÷åñêè ïðîíèêíîâåíî è äðàìàòè÷íî. Õàðåñàõ ñòèëà!
Ïîçäðàâëåíèÿ çà ðàçêàçà!


Re: Ïðàõ
îò eva55 íà 17.02.2014 @ 16:48:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òúæíî - äîñòà ñìåëà ïîñòúïêà, ñ ãîëè ðúöå..., - íàèâíî å äà ñå ìèñëè, ÷å âñè÷êè íåùà ìîãàò äà áúäàò ïðåîäîëÿíè ñ ëåêîòà...!!!