Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 702
ХуЛитери: 3
Всичко: 705

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: pc_indi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕдни пари, едни рими
раздел: Избрано хумор и сатира
автор: IGeorgieva

“Пролет иде с дъхави цветя, пролет иде…” – повтаряше си наум Писарев, в търсене на подходящата рима, която му се изплъзваше вече час. Позвъняване на мобилния го изтръгна от приятните творчески напъни. По занятие той беше главен редактор на провинциален вестник, а по призвание – поет. „Кой пък е сега?”- подразни се Писарев. Хвърли поглед на светещия екран и бързо натисна зеленото копче.
- Г-н Градев! Мноого ми е приятно.
- Писарев - прекъснаха любезностите му от другата страна, – имам една работа за теб, но конфиденциална. Нов сайт. Разполагаш с пълна свобода. Ще пишеш знаеш за кого и няма да закачаш – сещаш се кого. След час при мен за подробностите, да не стават грешки.
- Звучи интересно.
- Ако хората са доволни, взимаш два.
Разговорът прекъсна така неочаквано, както беше започнал. „… с птичи песни, най-чудесни” – отдъхна си Писарев. „Малко вдъхновение и римите сами идват при теб. Дава два, прибира поне три – по депутатски. Но всеки месец два бона. Вземай и си трай.” Птичето най-после бе кацнало на рамото му – ще съчетае полезното с приятното. И без това само в неговия вестник харесваха стиховете му, другите хън-мън. Колеги.
Вечерта Писарев събра семейния съвет. Привикан бе и племенникът Тони – компютърен гений.
- Слушайте внимателно! Ставате част от културния елит. Ще издаваме е-вестник!
Всички се опулиха.
– Трябва да помогнем на едни хора за едни неща.
- И що с вестник? Да ти приличам на журналист? – отбеляза синът му, който по цял ден гонеше топката.
- Спортната секция ще е твоя – копи-пейст, копи-пейст, това поне можеш, нали?
- И от какъв зор?
- Заради петдесет лева джобни. Ти, Рози, ще пишеш за цветята. Тор, луковици. Разбираш от тези неща.
Жена му си замълча, да не вдига скандал пред децата. Сякаш си нямаше достатъчно работа!
- Тони, ти намираш безплатна платформа, поукрасяваш я. Поемаш новините – да има там, по една - две всеки ден. И двеста лева ще ти давам. Първата ти заплата, ей. Аз ще пиша уводните статии под псевдоним. Сега - заглавието. Харесва ли ви „Твоят глас”?
Всички безмълвно вдигнаха рамене, зашеметени от новото си амплоа.
- Добре де, кой ще го чете този вестник? – уместно запита Тони.
- Вуйчо ти е помислил за всичко.Има ли пари, има интерес. Един конкурс и готово. Аз колко съм направил! Този ще е поетически - „Пролетни рими”. Първо място - петстотин лева, второ - триста, трето - сто. Ще се скъсат да участват и току-виж прочели нещичко. Наградите, то се знае, ще спечелят мои стихотворения, под чужди имена. Само ще натискаш бутончето за гласовете. И всичко си остава между нас. Градев ще е в течение донякъде.
Два месеца след паметната вечер сайтът се рееше из виртуалното пространство, а конкурсът, започнал с трима мними участници, беше набъбнал до цели сто. Градев бе повече от доволен. Четеше и летеше. „Какви неща съм направил за тоя град!”Сам бе забравил някои, но Писарев помнеше и не само това, бе надминал себе си в оплюването на опонентите му. „Пулицър заслужава този човек, нищо друго не е достойно за перото му.” Съгражданите им чак беше запалил. Бурна подкрепа и цветисти псувни се сипеха точно където трябва.
Тони, отговарящ за читателските отзиви, се опасяваше да не получи раздвоение на личността и основателно очакваше повишение на заплатата.
Всичко беше тип-топ, когато точно преди финала Писарев получи обаждане:
- Този конкурс да не е нагласен? Дъщеря ми участва, Златина. Цялата парламентарна група накарах да гласува, че и роднините им, а детето не помръдва от това четвърто място!
- Читателите избират - опита да даде отпор Писарев.
- Читателите? Не ми ги разправяй тия на мене! И какви са тези смешници преди нея! Виж да оправиш работата! За какво получаваш онез неща!
„Пълна свобода – родния си братовчед да оклеветя, първото си място да подаря! Не Градев, а Крадев!” – бликнаха римите у поета с откраднати мечти. „Отказвам се” - мина му през ума, но той отхвърли зловредната мисъл на мига.
- Абсолютно прав сте, г-н Градев, читателите не разбират от поезия. Единствено талантът има значение.


Публикувано от anonimapokrifoff на 27.01.2014 @ 08:57:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Избрано хумор и сатира

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.86
Оценки: 15


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
541 четения | оценка 5

показвания 30747
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Едни пари, едни рими" | Вход | 12 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Едни пари, едни рими
от libra на 27.01.2014 @ 19:49:19
(Профил | Изпрати бележка)
поздравления за сатирата :)


Re: Едни пари, едни рими
от suleimo на 27.01.2014 @ 22:16:49
(Профил | Изпрати бележка)
Много фино разкри цялата схема... позната :)
Комплименти за майсторството!


Re: Едни пари, едни рими
от angar на 27.01.2014 @ 20:32:57
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Чудесно!
Актуално и интересно като сюжет, леко за четене, с голямо познаване на материята.
Обогати ме.


Re: Едни пари, едни рими
от malovo3 на 13.02.2015 @ 09:57:16
(Профил | Изпрати бележка)
Както се и очакваше, много актуално.


Re: Едни пари, едни рими
от mariniki на 26.04.2014 @ 16:11:10
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
ами ... такива са нещата днес, и тъжни и смешни..
важното е, че има и хора с очи, които ги виждат
и пишат за тях... поздравления, Ирена..


Re: Едни пари, едни рими
от Rodenavlotos на 27.01.2014 @ 13:15:57
(Профил | Изпрати бележка)
Много свежо, злободневно, находчиво и с вкус направено. Обичам късите разкази. А този е направен с мярка във всичко и се чете на един дъх. Поздрави, Ирина!


Re: Едни пари, едни рими
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 27.01.2014 @ 13:41:09
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави!:)


Re: Едни пари, едни рими
от missana на 27.01.2014 @ 14:39:10
(Профил | Изпрати бележка)
Браво Ирена! Талантливо написан разказ за родната действителност, който лесно може да бъде екстраполиран и извън нея. Светът на истинските ценности отдавна се е сринал. Персонажи като Градев /символ на властта/ и Писарев /символизиращ сервилната и продажна интелигенция/ са амплоато на нашия нещастен свят. В този свят отдавна вече се играе една и съща театрална постановка с подставени лица. И към какво води това, мисля, че е повече от очевидно за всички. Тежко ни и горко, като народ и култура, а и изобщо - във всеки един смисъл.

Поздравявам те за талантливото перо! : Мисана


Re: Едни пари, едни рими
от roza1 на 31.01.2014 @ 19:25:29
(Профил | Изпрати бележка)
..и една причина да не участвам в конкурси.

Поздравления!:)


Re: Едни пари, едни рими
от Milvushina на 01.02.2014 @ 18:05:26
(Профил | Изпрати бележка)
Много актуално! :)
Защо ли се сетих за онзи виц за мутрата, който казал "ами, въртим тука шефе едни пари...". :)


Re: Едни пари, едни рими
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 01.02.2014 @ 18:39:44
(Профил | Изпрати бележка)
То да беше само в конкурсите...
Хареса ми!
Поздрави!


Re: Едни пари, едни рими
от Lucky68 на 05.04.2014 @ 17:44:36
(Профил | Изпрати бележка)
Актуалността боде зад сатиричното перде!
Изпитах истинско удоволствие от прочита! Много прецизно, без излишества описваш болната ни действителност и деликатно усмихваш читателя с ярките, добре познати прийоми на героите си.
Поздрав!