Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 748
ХуЛитери: 4
Всичко: 752

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗлият Господар
раздел: Приказки
автор: TeaNicolaeva

Беше зимна, много зимна вечер и беше толкова студено, че всички се бяха скрили на топло в малките къщички, и в големите.
Тази вечер Малкото момченце стоеше до прозореца в най-малката къщичка в този град, построена на самия плаж, на ръба на морето, и гледаше навън. А какво гледаше?
Там навън, през прозореца се виждаше красива статуя на Русалка. Тя беше цялата посипана от стъклен сняг и блестеше като жива. А на другия край на града, близо до планината , в голямата къща, не – в истински дворец живееше, ако така можем да го наречем, Злият господар. Той беше господар на целия град. И при него работеше бащата на момченцето. Всъщност там работеха всички бащи от града, защото Злият господар притежаваше всичко, но искаше още и още, и още... Искаше и тяхната малка къща, и русалката, и брега, и морето. Искаше да построи богати къщи за богати хора на мястото на бедните домове.
Малкото момченце разглеждаше дървен глобус. Нищо, че беше малко поизтрит, това беше най-красивото нещо, което имаше. Държеше цялото земно кълбо в ръцете си. Представяше си как от Китай отива в Америка, в Япония, в Англия. Обаче най-много искаше да види малките островчета в Индийския океан, с палми и маймунки. Да не си мислите, че знаеше точно къде какво има? Просто се разхождаше край витрините на скъпите магазини и запомняше: индийски гривни, парижка мода, порцеланови кукли от Англия. За него това беше целият свят. После разказваше всичко на Русалката: как ще й отиват френските рокли и бижута и винаги му се струваше, че тя тихичко се усмихва. Или пък за елхите пред магазините, украсени със златни и сребърни топки, с червени панделки, с великолепни огромни звезди по върховете. Разправяше в захлас, защото беше сигурен, че русалката никога не ги е виждала. И така до тази Коледна вечер, в която баща му не се върна.
Злият господар го беше изпратил навътре в планината. Само там се намираше красивият кристал, от който се правеха прекрасни и скъпи бижута. На сутринта Малкото момченце се събуди с надеждата, че баща му си е в къщи. Нямаше го! Огънят в огнището беше загаснал напълно.
То седна и се разплака. Усещаше пръстите си замръзнали, сърцето му биеше лудо. Затвори очи. Редуваха се картини: сняг блестеше на хиляди звездички, точно като коледна елха, витрини - невероятни, като красиви картини в бели пухкави рамки от сняг.
- Татко! – проплака Малкото момченце.
Неговият гласец прозвуча тихо, но се удари в лъчите на зимната светлина, тя го улови, мина през прозореца и се понесе към Русалката, която с ехо го изпрати към морето, а то с рев го препрати към планината. Там затрупани от снега, почти замръзнали, се бяха сгушили хората, които копаеха планинския кристал. Студът ги беше обградил и нямаше път назад. Изведнъж бащата на Малкото момченце чу гласа му. Топъл като слънце, той си пробиваше пътека през планината и разтопяваше ледовете. Градът ги зовеше. Когато бащата стигна до къщата, до вратата го чакаше синът му. Той го прегърна и се усмихна. Само баща можеше да знае, че към живота го бе върнало голямото сърце на едно дете.
А отвън Русалката сияеше, цялата окъпана от слънце, което плетеше по нея рокля от ледена паяжина, по-хубава от френските рокли. На врата й блестеше огърлица от морски капки, невиждани досега. И всичко това, благодарение на Малкото момченце, чиито мечти се бяха сбъднали в Коледната вечер.
Какво стана със Злият господар ли?
Малката ледена буца , която имаше вместо сърце, се беше пръснала на парчета. От какво ли? От промяната в температурата на човешките сърца, които творяха доброта.


Публикувано от aurora на 07.01.2014 @ 08:57:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   TeaNicolaeva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:13:39 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Злият Господар" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.