Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 807
ХуЛитери: 4
Всичко: 811

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКешанският бръснар
раздел: Есета, пътеписи
автор: secret_rose

18+
Понеже, както му казах, мога да го споделя с хиляди, но не и само с един.

Бе от онези места, за които знаеш добре, че са достатъчно тихи, и в които лесно прощават оставеното по чашата червило, натрапчивата женска досада и безкрайните капризи на клиентите. Берберски салон в Кешан, собственост на Февзи бей. Светая светих за мъжете и хедеф за съпругите им, рядко допускани, но винаги желани. С влизането още забелязах нестандартната декорация – стени, облечени с черно кадифе с налепени по него счупени късчета огледало. Хиляди… отразяващи очи, очи и очи. И насреща, над уютния кът с канапета и масички – огромно огледално слънце. Усмихна ми се и ме покани да приседна. Момчетата за секунди ми осигуриха нужния комфорт под климатика с чай, кафе, фруктиера с плодове и кана ледена вода. От мен се изискваше само да пазя тишина. Мадона мърдаше по екрана на широка плазма, без да издава звук и аз се огледах. Креслата за клиенти бяха само три в обширната, леко затъмнена зала. Пред огледалата им горяха ароматни свещи в басейнчета с изкуствени лилии. Левентът, когото придружавах вече бе настанен и около него безброй ръце подготвяха процедурата с бръснене и подстригване, из въздуха летяха четчици, мазила и кутийки, бухна пяна, която ми се стори твърде бляскава за момент и се приповдигнах да видя по-ясно, което доведе ръцете наоколо ми с въпроси за нови нужди. Смънках, че съм добре и омаяно проследих баш майстора, който влезе с танцова стъпка, преметна през рамо хавлия и започна да втрива в пръстите си някакво подобие на прозрачен сапун. „За да не се хлъзгат” – усмихна се към G. и наклони главата му назад, за да започне подстригването, което продължи почти 40 минути, последвано от маска за коса, измиване, маска за подхранване, пак измиване и изсушаване, после пяна, сресване и отново изсушаване, облак спрей и огледало за обратно виждане. Очите ми вече бяха изскочили порядъчно навън и изумено гледах как бербера масажира слепоочията и зад ушите, и подготвя бръсненето. Нанесе кюпюка с пръсти и го приглади с четчица. Остави го да бухне, извади лъскав бръснач, наречен Устура, разположи го ловко между пръстите си и когато го доближи до лицето на любимия ми неудържимо скочих на крака и защраках с фотоапарата. Бързо обаче ме върнаха на мястото ми, предлагайки ми сухи пасти и торта поне няколко от невидимите асистенти на бръснаря. Засрамено седнах и загледах нататък. Мъжа ми изглежда подремваше. Ароматния дим от кръглата свещ до него навярно имаше подобен ефект, понеже изобщо не помръдваше, дори когато бръсненето приключи и се премина къум ухажване на кожата на лицето с мазила, маски и пудри и майстора бе заменен от няколко светлооки хубавци в дънки и раздърпани фланелки, от които двама напръскаха ръцете на G. с нещо прозрачно синьо от дланите до раменете и започнаха да ги масажират, друг пое тила, трети слепоочията… Малко момче, на не повече от 14 стеснително повдигаше към мен очи и бързо ги свеждаше, погледнех ли го, докато премиташе с четка и лопатка пода, бършеше плота пред огледалото и подаваше кутийки и капачета на масажистите. Главният бербер бе изчезнал а мъжа ми категорично спеше. Церемонията продължи около 20 минути когато майстора се върна, поднесе ми бяла роза без дръжка, усмихна се и се отнесе към магиите си, вече бях обзета от непримирими чисто дамски фантазии, които срам – несрам, ще споделя някак, и които, подозирам, всяка нежна половинка би почувствала, ако попаднеше тук. Всъщност, би било ненормално, ако жена се озове между безмълвните дихания на тези вълшебници в разпрани дънки и увити възли от мускули под фланелките и не повдигне импулсивно крайчеца на плисето си, не преметне бедро над кожените седалки и не се остави в ръцете им за епилация, педикюрация, масаж-ация и каквото още се сетите… а седи като мен и само гледа. Чувствените пръсти на момчетата сега издърпваха и изпукваха пръстите на ръцете на съпруга ми, една ръка се спускаше надолу по гръбнака му под облегалката на седалката а креслото сякаш от самосебе си се плъзна назад в почти полегнало състояние и към спящия се спусна танцуваща, бяла пара, обгръщайки цялата гледка в мъгла от невидимост. Преброих до десет и мъглата се изпари. G. отвори очи, погледна блажено десетината служители, подредени пред него с очи, забити в земята, положи в ръцете на всеки от тях по бакшиш, понеже цялата тази невероятна процедура имаше цена само 15 лири, запали цигара и се изпъна с доволство. Моментално пред него задимя финджанче турско кафе и цъфна чинийка розов локум. А аз извадих тефтера и набързо записах на последната страничка: „До всички господа: Не пропускайте да посетите бербер – куафьорите на Турция, когато пътувате насам!”


21.08.2012


Публикувано от aurora на 17.04.2013 @ 15:04:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:18:06 часа

добави твой текст
"Кешанският бръснар" | Вход | 11 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кешанският бръснар
от rumpel (rumpel@abv.bg) на 17.04.2013 @ 16:39:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Меги, че отново ме вкара в неповторимата атмосфера на Ориента!


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 17.04.2013 @ 17:04:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Руми, благодаря :)
Наистина бе забавно да съм там, макар да не успях да предам магията съвсем...

]


Re: Кешанският бръснар
от mariq-desislava на 17.04.2013 @ 17:12:09
(Профил | Изпрати бележка)
Йееееее, любимият ми бръснар се е появил, не вярвам на очите си.:)


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 17.04.2013 @ 17:14:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) бях забравила за него...
Той не е съвсем за Хулите, но вчера пак наминах покрай вълшебната му берберница и си го нося вече с мен :))

]


Re: Кешанският бръснар
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 17.04.2013 @ 17:20:03
(Профил | Изпрати бележка)
Уау, направо се размечтах да съм Мъж в Ориента.... къде ме отнесе ти....


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 17.04.2013 @ 20:06:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:) благодаря..

]


Re: Кешанският бръснар
от Kanegan на 17.04.2013 @ 17:35:32
(Профил | Изпрати бележка)
...творецът е част от света, може да те потопи във всяко кътче,има леко перо, чувствителна душа, и любов към хората...Бъди все така, мистична secret_rose!


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 17.04.2013 @ 20:07:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря!

]


Re: Кешанският бръснар
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 17.04.2013 @ 22:01:43
(Профил | Изпрати бележка)
Ама как хубаво си го разказала:)


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 18.04.2013 @ 00:47:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)

]


Re: Кешанският бръснар
от kristi на 18.04.2013 @ 00:56:46
(Профил | Изпрати бележка)
То и думите ти като всички помощници на берберина, Меги - наслада доставят.

Непознат за мен свят, но усмихващ ми се измежду редовете.

П!!!


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 18.04.2013 @ 18:22:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Кристи :)
За мен всичко това постепенно се превръща в нещо нормално, но все още понякога се удивлявам на някои неща... и ги разказвам :)

]


Re: Кешанският бръснар
от Filifjonkata (fyon@abv.bg) на 18.04.2013 @ 22:37:28
(Профил | Изпрати бележка) http://fyon2013.wordpress.com
Еееей, и аз искам! Трябва ли да мина по дъгата?


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 19.04.2013 @ 08:20:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не беше ли под дъгата :))
Ведро утро @--;--

]


Re: Кешанският бръснар
от angar на 19.04.2013 @ 09:01:39
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Много приятен и интересен, обогатяващ с познания разказ, Сикрет хатун!
И много хубава реклама му направи - ей къде е Кешан, ще трябва някой ден и аз да прескоча до там.
Но и продължение ми се искаше да има - за вечерта с този така добре избръснат, масажиран и парфюмиран, а главното - и отспал си G! Току виж си се пристрастила всеки ден да го водиш в тази берберница!
А може и за турската баня нещо да ни разкажеш - ще намериш как, както аз на времето успях да вляза и да опиша евин плаж.
Припомних си, та прочетох отново и за сопотския бръснар Хаджи Ахил, от Иван Вазов, как и той бръснел клиентите си.


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 19.04.2013 @ 10:06:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)))
Ето ти един избръснат и отпочинал:
http://www.youtube.com/watch?v=SwbLtOWMc6c

За Хамама разказвах в Извезани души надълго. Повече - зехир ще е, както вика дядо Вазов...

]


Re: Кешанският бръснар
от zebaitel на 19.04.2013 @ 09:25:25
(Профил | Изпрати бележка)
Меги, ти си вълшебница, като един от тези помощници и като самия берберин, само че с думи! От всяко нещо можеш да направиш интересност!!!


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 19.04.2013 @ 10:08:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всичко ме вълнува наоколо, Зеб... светът е толкова интересен. Киносалон е, арена, сцена. И понякога аплодирам с думите си..

]


Re: Кешанският бръснар
от zaltia на 21.04.2013 @ 10:02:01
(Профил | Изпрати бележка)
Имах не чак до там...но подобно преживяване в Казабланка...
Ей как ме върна само...най- дългото, и най запомнящото ми подстригване в живота.
Около час, и без да използват електрически машинки....
Благодаря ти Меги!!!


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 21.04.2013 @ 10:25:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Аз и преди те карах да пишеш пътеписи, толкова неща си видял, разказвай :))

]


Re: Кешанският бръснар
от Angelova_Rosi на 06.07.2013 @ 09:02:59
(Профил | Изпрати бележка)
Меги, ти си един Едмондо де Амичис в пола! Ходех месеци наред с пътеписа му за Истанбул, да не говорим, че почти го преписах на ръка като някоя История славяноболгарска, за да мога да го помня... Но помни ли се такъв самодивски наниз от думи, които подхвърлят душата в екстаз и я смълчават от очарование!

:))))


Re: Кешанският бръснар
от secret_rose на 07.07.2013 @ 00:04:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:))) Роси...
Но е чудесно, че дори аромата на пяната за бръснене може да бъде усетена през тук :)))
Благодаря ти..

]