Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 832
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 837

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçãóáåíà èñòèíà - 3
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: samotnik

Êîëàòà âäèãàøå îáëàöè ïðàõ çàä ñåáå ñè, äîêàòî ïúïëåøå ïî ÷åðíèÿ ïúò. Íå áå âàëÿëî ñúñ ñåäìèöè è ïîñåâèòå ïîêðàé ïúòÿ âèñÿõà ïîâåõíàëè â þëñêàòà æåãà.
Ïåòúð åäâà ïîçíà êúùàòà, â êîÿòî áåøå èçðàñúë. Äâîðúò áå íàïúëíî îáðàñúë, íÿìàøå ÿ êèòíàòà ãðàäèíêà, çåëåí÷óöèòå – èìàøå ñàìî áóðåíàöè, âèñîêè ïî÷òè ÷îâåøêè áîé.
Ïîðóòåíàòà êúùà íå ïðèëè÷àøå íà îíàçè, â êîÿòî ïðåêàðâàøå áåçãðèæíèòå ëåòà íà âàêàíöèèòå. Íèùî íå áåøå ñúùîòî.
Áóòíà âðàòè÷êàòà è ñè çàïðîáèâà ïúò ïðåç òðåâîëÿêà. Ñàìî ñëåä íÿêîëêî êðà÷êè âèäÿ, ÷å íåùî íå áåøå íàðåä. Ñòúëáèòå, êîèòî âîäåõà êúì âõîäíàòà âðàòà ãè íÿìàøå. Íà òÿõíî ìÿñòî çååøå ðîâ, à ñàìèòå ñòúïàëà áÿõà ðàçõâúðëåíè íàîêîëî. Áåç ïîñëåäíîòî - òî ñè áåøå íà ìÿñòîòî.
Îçàäà÷åí, Ïåòúð ïðèñòúïè êðà÷êà íàïðåä, íî áúðçî îòäðúïíà êðàêà ñè, ìèã ïðåäè äà íàñòúïè ïåïåëÿíêàòà íà çåìÿòà. Îòäðúïíà ñå ñ íàäåæäà çìèÿòà äà ñå ñêðèå â òðåâàòà è äà ïðîäúëæè ïúòÿ ñè, íî òîãàâà çàáåëÿçà, ÷å ãëàâàòà è å ñìà÷êàíà. Ïðåñêî÷è ÿ è ïðèáëèæè äî èçêîïà. Èçãëåæäàøå ïðåñåí, ïðúñòòà íà äúíîòî áåøå âëàæíà.  îòðåùíèÿ êðàé, äî åäíî îò êàìåííèòå ñòúïàëà ëåæåøå âòîðà ïåïåëÿíêà, ñúùî ñúñ ñìàçàíà ãëàâà.
Êëåêíà è ñå âçðÿ â ðîâà ïðåä ñåáå ñè. Íàïîìíè ìó çà ãðîáà, â êîéòî ïîëîæèõà äÿäî Âàñèë ïðåäè äâà äíè.
Âåäíàãà ðàçáðà êàêâî ñå å ñëó÷èëî. Íå ìó áå òðóäíî, òúé êàòî çíàåøå èñòîðèèòå, êîèòî ðàçïðàâÿõà ìåñòíèòå çà äÿäîòî. Äåöàòà, ñ êîèòî èãðàåøå íàâðåìåòî íå êðèåõà íèùî îò ðàçêàçèòå íà ðîäèòåëèòå ñè çà ñòàðèÿ èìàíÿð. Âðåëè-íåêèïåëè, äÿäî Âàñèë èì ñå ïðèñìèâàøå è ìó êàçâàøå äà èì îòãîâàðÿ, ÷å îò èìàíå íå ñå çàáîãàòÿâà, à îò òðóä. Ïîñëå äîáàâÿøå, ÷å íàé-ãîëÿìîòî áîãàòñòâî íà ÷îâåê å ñêðèòî â ñúðöåòî ìó.
Äîÿäÿ ãî, íå áÿõà ìèíàëè òðè äíè îò ïîãðåáåíèåòî, à âå÷å íàëèòàõà êàòî ëåøîÿäè. Ìîæå áè íàèñòèíà òðÿáâàøå äà ïðîäàäå ìÿñòîòî, íÿìàøå äà ãî îñòàâÿò íàìèðà, äîêàòî íå óíèùîæàò âñè÷êî. Òðúãíà äà ñå èçïðàâÿ, êîãàòî ïîãëåäúò ìó ñå ñïðÿ âúðõó êóï÷èíàòà ïðúñò ïîä ïîñëåäíîòî ñòúïàëî. Íåùî íå ñå âðúçâàøå, çàùî ùå âðúùàò îáðàòíî èçêîïàíàòà ïðúñò?
Âçå íÿêàêúâ êîë, êîéòî ñå ïîäìÿòàøå íàáëèçî è ðàçáóòà êóï÷èíàòà ñ âúðõà ìó. Íå ìó áåøå òðóäíî, íà òðèäåñåò è åäíà, â îòëè÷íà ôèçè÷åñêà ôîðìà òîé ñ ëåêîòà îòìåñòâàøå áóöèòå ïðúñò.
Êîãàòî íèøàòà, îáëèöîâàíà ñ êàìåííè ïëî÷è ñå ðàçêðè ïðåä î÷èòå ìó, Ïåòúð ðàçáðà, ÷å èñòîðèèòå çà äÿäî Âàñèë ñà áèëè âåðíè. Ãëåäàøå è íå âÿðâàøå íà î÷èòå ñè. Äúðòèÿò êîçåë íàèñòèíà áåøå êðèë íåùî â êúùàòà ñè! Êîé áè ïîâÿðâàë?
Âëåçå â äóïêàòà çà äà ðàçãëåäà ïî-îòáëèçî. Íèøàòà íå áåøå ãîëÿìà, íî öåíàòà íà ñêðèòîòî íàâÿðíî íå çàâèñåøå îò ðàçìåðà. Ïðîòåãíà ðúêà íàâúòðå è îïèïà ãëàäêàòà ïîâúðõíîñò. Âå÷å îòäðúïâàøå ðúêàòà ñè, êîãàòî óñåòè ãðàïàâèíèòå ïîä ïðúñòèòå ñè.
Èçíåíàäàí, òîé çàáúðñà ïðúñòòà è ïîãëåäíà îòíîâî. Ïðåä î÷èòå ìó ñå îòêðèõà êîíòóðèòå íà íÿêàêâà ôèãóðà, èçäúëáàíè ïëèòêî â êàìåííàòà ïëî÷à. Îò úãúëà, ïîä êîéòî ãëåäàøå íå óñïÿâàøå äà ðàçëè÷è êàêâà å ðèñóíêàòà, à íèøàòà áåøå òâúðäå òÿñíà çà äà ïúõíå ãëàâà âúòðå. Âìåñòî òîâà ðåøè äà èçâàäè ïëî÷àòà.
Ïðåäè äà ïðîäúëæè íàïðàâè íÿêîëêî ñíèìêè ñ êàìåðàòà íà ìîáèëíèÿ ñè òåëåôîí.

***

 êúùàòà áåøå ïðîõëàäíî. Ìîæå áè ïîðàäè ñòàðèòå âåñòíèöè, ñ êîèòî áÿõà ïîêðèòè ïðîçîðöèòå, à ìîæå áè ïîðàäè êèðïè÷åíèòå ñòåíè, íî òåìïåðàòóðàòà áåøå ñúâñåì ïîíîñèìà. Ìèðèøåøå íà ïðàõ è ñòàðîñò.
Çàõàáåíàòà ìàñà, ïîêðèòà ñ ïðîòðèòà ìóøàìà ñè áåøå ñúùàòà, êàêòî è ñòîëîâåòå, ëåãëîòî ñ óâèñíàëàòà ïðóæèíà è âåõòèÿ ãàðäåðîá, â êîéòî äÿäî ìó äúðæåøå îôèöèàëíèòå ñè äðåõè. Íà çàêà÷àëêàòà äî ñòåíàòà âèñåøå îòäàâíà çàáðàâåíàòà ñèíÿ ðèçà íà äÿäî ìó. Èçáåëÿëà îò âðåìåòî, ïîêðèòà ñ ôèí ïðàõ, òÿ íàïðàçíî ÷àêàøå äÿäî Âàñèë äà ÿ ñòîïëè ñ òÿëîòî ñè.
Êàìåííàòà ïëî÷à ëåæåøå òåæêî íà ìàñàòà. Îò íåÿ ãëåäàøå èçîáðàæåíèåòî íà êîííèê, äúðæàù êîïèå. Áàðåëåôúò íå áå èçðàáîòåí îò äÿäî Âàñèë, òîâà áåøå ñèãóðíî. Ïëèòêèòå ëèíèè, çàãëàäåíè îò ãîäèíèòå, íà ìåñòà ïî÷òè èç÷åçâàõà. Ïåòúð íå çíàåøå êîëêî âðåìå å íåîáõîäèìî çà äà ñå èçíîñè êàìúê òàêà, íî ïîëîæèòåëíî áåøå ïîâå÷å îò åäèí ÷îâåøêè æèâîò. Åçäà÷úò íîñåøå ïëàù, êîéòî ñå ðàçâÿâàøå çàä íåãî, à ðúêàòà ñ êîïèåòî áåøå âäèãíàòà âèñîêî íàä ãëàâàòà.  êðàêàòà íà êîíÿ ëåæåøå íÿêàêâî æèâîòíî – ìîæå áè êó÷å – à çàä íåãî, îùå åäíî. Ìàëêî ïî-íàçàä, íÿêàê â êðàÿ íà ïëî÷àòà, ñå çàáåëÿçâàøå èçïðàâåíà ÷îâåøêà ôèãóðà. Âðåìåòî íå áåøå ïîæàëèëî îáðàçèòå, íî ÿñíî ñå âèæäàøå äúëãàòà äðåõà, êîÿòî ôèãóðàòà íîñåøå. Ïðèëè÷àøå íà æåíà. Öÿëàòà êîìïîçèöèÿ íàïîìíè íà Ïåòúð çà èêîíàòà íà Ñâåòè Ãåîðãè, ñàìî ÷å òóê â êðàêàòà íà êîíÿ èìàøå êó÷å. Âïðî÷åì, åçäà÷úò íàñî÷âàøå êîïèåòî íàïðåä è èçãëåæäàøå, ÷å êó÷åòî å ó÷àñòíèê íà ñòðàíàòà íà êîííèêà, âìåñòî îáåêò íà àòàêà.
Íà îáðàòíàòà ñòðàíà íà ïëî÷àòà, äúëáîê èçäúëáàí êàíàë î÷åðòàâàøå îêðúæíîñò, äâàéñåòèíà ñàíòèìåòðà â äèàìåòúð. Ñëåä êàòî ãî ïî÷èñòè âíèìàòåëíî îò ïðúñòòà, Ïåòúð âèäÿ øåñò ìàëêè êâàäðàòà, ðàçïðåäåëåíè íà ðàâíè ðàçñòîÿíèÿ ïî îêðúæíîñòòà. Ðúáîâåòå áÿõà ÿñíî î÷åðòàíè è âñè÷êè åëåìåíòè èìàõà åäíàêâà äúëáî÷èíà.
Ìèñëèòå ìó ñå îòêëîíèõà è ñå çàðåÿõà âúâ âðåìåòî, êîãàòî ïðåêàðâàøå ëåòàòà òóê. Ñâîáîäàòà è ùàñòèåòî íà îíèÿ ãîäèíè íèêîãà íÿìàøå äà ñå âúðíàò. Óäîâîëñòâèåòî äà ïëóâàø ñ õàâàéñêè õàðïóí ìåæäó ñêàëèòå èëè äà ñêèòîñâàø èç ãîðèòå ñ òàéôà áåçãðèæíè õëàïàöè áåøå îíàçè ÷àñò îò äåòñòâîòî, êîÿòî ãî êàðàøå äà ñå óñìèõâà. Ïî-êúñíî, êîãàòî îñòàíà ñàì íà òðèíàéñåò ãîäèíè, ñëåä êàòî è áàùà ìó ïî÷èíà, ñå íàëîæè äÿäî ìó äà ñå ãðèæè çà íåãî, íî âå÷å íå áåøå ñúùîòî. Ïàê ìó õàðåñâàøå äà å â òàçè ìàëêà áåëîñàíà êúùóðêà, íî áåçãðèæèåòî áå èç÷åçíàëî áåçâúçâðàòíî. Äÿäî Âàñèë íå áåøå ñúùèÿ îòòîãàâà. Ìúêàòà ïî çàãóáàòà íà ñíàõà ìó, à äâå ãîäèíè ïî-êúñíî è íà ñèíà ìó ãî ñúñòàðè çà íÿêîëêî ìåñåöà. Àêî íå áåøå ìàëêèÿ Ïåòúð, çà êîãîòî äà ñå ãðèæè, âåðîÿòíî áè ñå ïðåäàë ìíîãî ïðåäè òîâà.
Íå èì áåøå ëåñíî, íèêàê äîðè, íî ïúê äÿäîòî çíàåøå ÷óäåñíî êàêâî å íåîáõîäèìî íà åäèí ìëàä ìúæ çà äà óñïåå â òîçè æèâîò. Êîãàòî ïîðàñòíà, Ïåòúð ñå äîñåòè êàêâè ëèøåíèÿ ïîíàñÿøå ñòàðåöà çà äà ãî èçäúðæà è ìîæå áè çàòîâà âçå ðåøíèå äà êàíäèäàòñòâà âúâ âîåííî ó÷èëèùå. Òàì âñè÷êî áåøå îñèãóðåíî è íÿìàøå äà ñå íàëàãà äà ëèøàâà äÿäîòî îò íèùî. Ñ óñïåõà, êîéòî èìàøå áè ìîãúë äà âëåçå â ìíîãî ïî-ïðåñòèæíè óíèâåðñèòåòè, íî ðåøåíèåòî áåøå íåãîâî è íå ïîäëåæåøå íà ïðîìÿíà. Ïî-êúñíî, ïî âðåìå íà åäíà îò ïîðåäíèòå ðåôîðìè â àðìèÿòà, çàêðèõà ïîäåëåíèåòî, â êîåòî ñëóæåøå è ñòàðøè ëåéòåíàíòúò ñå ñëÿ ñ ìàñàòà áåçðàáîòíè ìëàäè õîðà, êîèòî ñå áîðåõà çà îöåëÿâàíå. Íà íèêîãî íå ìó ïóêàøå çà íåãîâàòà ìèñèÿ â Èðàê, êúäåòî ñå ñáëúñêà ñ íåùà, êîèòî èñêàøå äà çàáðàâè. Íå ñå êîëåáà äúëãî, êîãàòî çàìèíà çàä ãðàíèöà – íÿìàøå êàê äà ñå ðåàëèçèðà â òàçè ñòðàíà, íå è ñ âîåííîòî îáðàçîâàíèå, êîåòî èìàøå. Ïàðàäîêñàëíî, íî âúâ Âåëèêîáðèòàíèÿ, òî÷íî òî ìó ïîìîãíà ïî÷òè âåäíàãà äà ñè íàìåðè ðàáîòà.
Ñåãà íåùàòà äîáèâàõà äðóã ñìèñúë. Äÿäî Âàñèë áåøå êðèë íåùî ïîä ñòúëáèòå. Îíåçè, íà êîèòî Ïåòúð ñåäåøå òîëêîâà ÷åñòî ïðèâå÷åð, äîêàòî äúâ÷åøå ôèëèÿ, äåáåëî íàìàçàíà ñ ëþòåíèöà.  êúùàòà, â êîÿòî áåøå èçðàñíàë. Íÿìàøå ïðåäñòàâà êàêâî å, íî íÿêîé äðóã ãî áåøå âçåë. Íÿêîé, íà êîãîòî òî íå ïðèíàäëåæåøå.

***

Äîêòîð Ãåí÷åâ ïàðêèðà ñúñ ñêúðöàíå ñòàðèÿ îïåë è èçëåçå îò íåãî. Äîêàòî ïúòóâàøå òå÷åíèåòî îò îòâîðåíèÿ ïðîçîðåö ãî ðàçõëàæäàøå ïðèÿòíî, íî ñåãà æåãàòà ãî áëúñíà è ñå óâè îêîëî íåãî êàòî ãîðåùî îäåÿëî. ×îâåê áè ïðåäïîëîæèë, ÷å â ïîëèòå íà Ñòàðà Ïëàíèíà áè áèëî ïî-õëàäíî, íî ÿâíî Âåëèêî Òúðíîâî íå ãî çíàåøå.
Ïðèãëàäè ñ ðúêà ïàíòàëîíèòå ñè è îòâîðè áàãàæíèêà. Òàì, ïîä ðåçåðâíàòà ãóìà áåøå ñêðèë îíîâà, çàðàäè êîåòî ïîñåùàâàøå ñòàðàòà ñòîëèöà. Õâúðëè íàïðåãíàò ïîãëåä êúì óëèöàòà, íî íå âèäÿ íèêîãî. Íàïúõà íàáúðçî óâèòèÿ â ïàìó÷åí ïëàò ïðåäìåò â ëåêàðñêàòà ñè ÷àíòà è îòíîâî ñå âúçõèòè íà òåæåñòòà ìó. Òîâà áåøå, ïî÷òè áåøå óñïÿë. Äî âå÷åðòà ùåøå äà å áîãàò è ëèøåí îò ãðèæè.
Íå áåøå òðóäíî äà íàìåðè äèëúð, îêàçà ñå, ÷å áèçíåñúò ñ àíòè÷íè ïðåäìåòè å èçêëþ÷èòåëíî ðàçâèò â Áúëãàðèÿ. Åñòåñòâåíî, áåøå ÷óâàë çà îðãàíèçèðàíèòå èìàíÿðñêè áàíäè, íî ñàìî îò íîâèíèòå è áåøå îñòàíàë ñ âïå÷àòëåíèåòî, ÷å ñà ãðóïè, ñ êîèòî å íåâúçìîæíî äà ñå ñâúðæåø. Íåãîâ ïðèÿòåë àäâîêàò ìó ïîêàçà, ÷å òîâà ñúâñåì íå å òàêà. Çàïàëåí íóìèçìàò, òîé çíàåøå ìíîãî çà îðãàíèçàöèÿòà íà òàçè òúðãîâèÿ è íÿìàøå íèùî ïðîòèâ äà ãî ñïîäåëè ñ äîêòîðà. Äúëæåøå ìó óñëóãà, òúé êàòî ä-ð Ãåí÷åâ áåøå ñúäåéñòâàë äà ïðèåìàò áàùà ìó â áîëíèöà è áåøå îðãàíèçèðàë ëå÷åíèå, êîåòî ìèíàâàøå ïî çäðàâíà êàñà. Îñâåí òîâà, íå ñå íàëãàøå äà ìó îáÿñíÿâà çàùî ñå èíòåðåñóâà..
Ðàçáðà, ÷å èìà íÿêîëêî ìåñòà â ñòðàíàòà, êúäåòî ñå èçâúðøâà òúðãîâèÿ íà àíòè÷íè öåííîñòè, êîíòðîëèðàíà îò íå ïîâå÷å îò äåñåòèíà äèëúðà. Õîðàòà äîðè ñè èìàõà òúðæèùà, êúäåòî íà îïðåäåëåí ïåðèîä èçëàãàõà íàìåðåíîòî çà ïðîäàí.  íåãîâèÿ ñëó÷àé, åñòåñòâåíî, íå ñòàâàøå è äóìà çà ïîäîáåí ïîäõîä. Òîâà áåøå çà äðåáíèòå äèëúðè, êîïà÷èòå – íàé-íèñêîòî ñòúïàëî â éåðàðõèÿòà íà èìàíÿðèòå. Îòòàì ñòîêàòà ïðåìèíàâàøå â ðúöåòå íà äðåáíèòå êîëåêöèîíåðè, èëè íà îðãàíèçàòîðèòå, àêî íàèñòèíà ñè çàñëóæàâàøå. Òå áÿõà õîðàòà, êîèòî îðãàíèçèðàõà êàíàëà çà èçíàñÿíåòî çàä ãðàíèöà è ïðîäàâàíåòî íà àóêöèîíè èëè ÷àñòíè ÷óæäåñòðàííè êîëåêöèîíåðè.
 íà÷àëîòî ãî áåøå ñòðàõ, ÷å ùå ïîïàäíå íà ìàôèîòè, êîèòî ùå ìó âçåìàò çëàòîòî è ùå ãî ïðå÷óêàò, çàòîâà ñå èçíåñå îò êúùè, äîêàòî òðàåõà ïðåãîâîðèòå. Âïîñëåäñòâèå ñå óñïîêîè è ðàçáðà, ÷å çà õîðàòà òîâà å ïðîñòî áèçíåñ. Óãîâîðåíàòà ñóìà áåøå ïî-íèñêà îòêîëêîòî ïðåäïîëàãàøå, íî ïúê ñàì íÿìàøå øàíñ äà ïðîäàäå íèùî. Äîðè è äà óñïååøå äà ãî èçíåñå çàä ãðàíèöà, òðÿáâàõà äîêóìåíòè çà ïðîèçõîä è ñåðòèôèêàòè çà àâòåíòè÷íîñò, êîèòî äîêòîðúò íÿìàøå êàê äà íàáàâè. Çà äèëúðèòå òå áÿõà åæåäíåâèå. Îñâåí òîâà, ñ ïðåäëîæåíîòî äîêòîðúò íå ñàìî ùåøå äà âúðíå âñè÷êè äúëãîâå, íî è äà èçó÷è è äðóãèÿ ñè ñèí.
Ïàðèòå ìó òðÿáâàõà è íå ìîæåøå äà ÷àêà ïîâå÷å, çàòîâà ñå ñúãëàñè è ïðèå äà ñå ñðåùíå ñ Ãåîðãè Çëàòàíîâ – Ñëàâåÿ, äèëúðúò, êîéòî êîíòðîëèðàøå ñåâåðíà Áúëãàðèÿ îò Âåëèêî Òúðíîâî. Ðàçãîâîðèòå ïî òåëôîíà óâåðèõà Èâàí, ÷å ÷îâåêúò å ïî÷òåí, äîêîëêîòî òîâà ìîæåøå äà ñå êàæå çà ïîäîáíè õîðà. Ãëàñúò ìó çâó÷åøå íàïåâíî è ïðèÿòåëñêè, íå áåøå òðóäíî äà ñå äîñåòè îòêúäå èäâàøå ïðÿêîðúò ìó.
Çà äà ïëàòè Ñëàâåÿ òðÿáâàøå äà ñå óáåäè â àâòåíòè÷íîñòòà íà ñúêðîâèùåòî è äà ïðåöåíè ñúñòîÿíèåòî ìó. Êîëêîòî è ñíèìêè äà ïðàùàøå äîêòîðúò, Ñëàâåÿ îñòàíà íåïðåêëîíåí è íàñòîÿ çà ëè÷íà ñðåùà. Ïðèÿòåëÿò íà äîêòîðà ãî óâåðè, ÷å òîâà å ÷åñòà ïðàêòèêà è íå áè òðÿáâàëî äà ñå áåçïîêîè. Îñâåí àêî íå îïèòâà äà ïðîáóòà ôàëøèôèêàò, òîãàâà íåùàòà ìîæåëè äà çàãðóáåÿò. Èâàí íå ñå òðåâîæåøå îò òîâà, çíàåøå, ÷å ïðåäìåòúò å èñòèíñêè.
Îòíå ìó ñàìî äâà äíè, çà äà óãîâîðè ñðåùàòà. Àêî ìîæåøå è îñòàíàëèÿ áèçíåñ â äúðæàâàòà äà ñå äâèæè ñ òàêèâà òåìïîâå, íàâÿðíî áèõìå çàäìèíàëè Øâåéöàðèÿ, ïîìèñëè ñè äîêòîðúò

***

Ôåéñáóê ñå îêàçà ïîëåçåí çà ïðúâ ïúò, îòêàêòî ñå ðåãèñòðèðà ïðåäè ãîäèíè. ×ðåç íåãî Ïåòúð áåçïðîáëåìíî óñïÿ äà èçäèðè òåëôîíà íà Áîðÿíà çà íÿêîëêî ÷àñà, ñëåäâàéêè êîíòàêòèòå íà ñúó÷åíèöèòå ñè. Èíòåðåñíî, íå áÿõà çàäðóæåí êëàñ, íî ÿâíî ñ òå÷åíèå íà ãîäèíèòå íîñòàëãèÿòà ïî îáùèòå ñïîìåíè ñïëîòÿâàøå õîðàòà ïî íåîáÿñíèì íà÷èí è ñåãà ïîâå÷åòî îò òÿõ ïîäúðæàõà âðúçêà, ìàêàð è âèðòóàëíà.
Áîðÿíà Êàçàêîâà áåøå íåãîâà ñúó÷åíè÷êà îò Àíãëèéñêàòà ãèìíàçèÿ. Óìíà, åíåðãè÷íà, è àìáèöèîçíà òÿ êàíäèäàòñòâà àðõåîëîãèÿ â Ñîôèéñêèÿ Óíèâåðñèòåò è áåøå åäíà îò ïúðâèòå ïî óñïåõ. Ñëåä êàòî çàãóáèõà âðúçêà, Ïåòúð ÷ó, ÷å å çàùèòèëà äîêòîðàíòóðà, íî íå çíàåøå ïî êàêâà ñïåöèàëíîñò.
Îòêúì ìîðåòî ïîëúõâàøå ëåê âåòðåö, íîñåù íàñèòåíîòî óõàíèå íà ñâåæåù è âîäîðàñëè. Áåøå çàáðàâèë êîëêî ïúñòðà èçãëåæäà ïÿñú÷íàòà èâèöà ïðåç ëÿòîòî, ñÿêàø ïÿñúêúò âíåçàïíî ñå áåøå ðàçìåñèë ñ ìèëèîíè ðàçíîöâåòíè òîï÷åòà.
Âúðòåøå ìîáèëíèÿ òåëåôîí â ðúöåòå ñè è íå çíàåøå êàêâî äà è êàæå. Íàäÿâàøå ñå äà ìó ïîâÿðâà.

***

- Âëèçàé, âëèçàé, äîêòîðå, çàïîâÿäàé! - Ñëàâåÿ ãî ÷àêàøå ãîë äî êðúñòà, ïî êúñè ïàíòàëîíè è äæàïàíêè íà âõîäíàòà âðàòà íà êúùàòà ñè, øèðîêî óñìèõíàò. Íà âðàòà ìó âèñÿõà òåæêè çëàòíè ëàíöè, áåçðàçáîðíî ïðåïëåòåíè åäèí â äðóã.
- Àéäå, ÷å ùå ñå ðàçòîïèì íà òîâà ñëúíöå!
Êúùàòà ìó â Àðáàíàñè áåøå ïî-ñêîðî ìèíèàòþðåí çàìúê, îòêîëêîòî åäíîôàìèëåí äîì. Ñàìî ïëîùòà íà âõîäíàòà âðàòà âåðîÿòíî íàäõâúðëÿøå àïàðòàìåíòà íà äîêòîðà. Íå ìó ñå ìèñëåøå êîëêî ìèëèîíà èìà õâúðëåíè â íåÿ. Ðàçòî÷èòåëíàòà äåìîíñòðàöèÿ íà áëàãîñúñòîÿíèå íàòðàïâàøå óñåùàíå çà ïðåòðóïàíîñò è êè÷, íî çà Èâàí íÿìàøå íèêàêâî çíà÷åíèå êîé êàê ñè õàð÷è ïàðèòå. Èñêàøå åäèíñòâåíî äà ïðèêëþ÷è ïî-áúðçî è äà ñå ïðèáåðå, ïî-áîãàò îò êîãàòî è äà áèëî.
- Ïðèÿòíî ìè å äà ñå çàïîçíàÿ ñ äîêòîð, áåç äà ñúì ïðèíóäåí – êàçà Ñëàâåÿ ñ óñìèâêà è ïðîòåãíà ðúêà.
- Íà ìåí ñúùî ìè å ïðèÿòíî, ã-í Çëàòàíîâ.
- Å, ìîëÿ òå, àéäå ñåãà, Æîðî å äîáðå, ìîæå äîðè Ñëàâåé, çà ïðèÿòåëè âñè÷êî ìîæå. Íèå íàëè ñìå ïðèÿòåëè, à, äîêòîðå?
- Íå çíàì, Æîðî, çàñåãà ïðåäïî÷èòàì äà ñìå áèçíåñ ïàðòíüîðè – îòâúðíà Èâàí, âñå îùå íàïðåãíàò, êàòî íåñúçíàòåëíî ïðèòèñêàøå ñ ëàêúò ëåêàðñêàòà ÷àíòà, ïðåìåòíàòà ïðåç ðàìî.
- Íî ðàçáèðà ñå, áèçíåñúò å íà ïúðâî ìÿñòî! Çàïîâÿäàé âúòðå – îòìåñòè ñå ïîëóãîëèÿò ìúæ è ñ øèðîê æåñò ãî ïîêàíè íàâúòðå.
Ñòàÿòà, â êîÿòî âëÿçîõà ïîðàçè äîêòîðà ñ èçëú÷âàíåòî ñè. Íàìèðàøå â ìóçåéíà çàëà – îêîëî ñòåíèòå ñòîÿõà èçïðàâåíè ïîêðèòè ñ ïàòèíà áðîíçîâè íàãðúäíèöè è øëåìîâå, àíòè÷íè ùèòîâå è ïðåäìåòè, ÷èåòî ïðåäíàçíà÷åíèå íå ðàçáèðàøå. Ìå÷îâå è ÿòàãàíè âèñÿõà çàêà÷åíè íà òúìíîæúëòèòå ñòåíè, íÿêîè îò òÿõ â èçêëþ÷èòåëíî äîáðî ñúñòîÿíèå. Ïî ëàâèöèòå çàä îñòúêëåíèòå âèòðèíè íà ãîëÿìà ñåêöèÿ ñå âèæäàõà áåçáðîé ìàëêè ñòàòóåòêè è ìîíåòè, ïðúñíàòè åëåãàíòíî.
Ìåáåëèòå èçãëåæäà ñúùî áÿõà àíòè÷íè, ñ èçâèòè ôîðìè, îáøèòè ñ êîæà èëè çàõàáåí ïëàò. Çàä îãðîìíî ïèñàëèùå îò òúìíî äúðâî, óêðàñåíî îò îáèëíà äúðâîðåçáà ñå íàìèðàøå òåæúê òðîí, ÷èÿòî èçïðàâåíà êîæåíà îáëåãàëêà áåøå îáêîâàíà ñ ãðóáè ìåäíè ãâîçäåè. Ïîäúò áåøå îò öâåòíà ìîçàéêà, èçîáðàçÿâàùà æåíè, êîèòî ñå ïîëèâàò ñ àìôîðè.
Íà äâà îò ñòîëîâåòå, â ïðîòèâîïîëîæíèòå êðàèùà íà ñòàÿòà, ñåäÿõà äâàìà ìëäåæè ñúñ ñïîðòíè ôèãóðè, îáëå÷åíè â ÷åðíè ðèçè ñ êúñ ðúêàâ è äúëãè, ñâîáîäíè ïàíòàëîíè.
Òî÷íî äî ïèñàëèùåòî ñåäåøå òðåòèÿò ÷îâåê â ñòàÿòà – âúçðàñòåí î÷èëàò ÷îâå÷åö, ïîëóïëåøèâ, ñ áÿëà ðèçà ñ êúñ ðúêàâ, îòâîðåíà íà ãúðäèòå. Äî êðàêàòà ìó áåøå ïîñòàâåíà ÷åðíà êîæåíà ÷àíòà.
Ñëàâåÿ ñå íàñòàíè â òðîíà çàä ïèñàëèùåòî è ïîïèòà:
- Õàðåñâà ëè òè ìîÿòà ñêðîìíà êîëåêöèÿ?
- Âíóøèòåëíî, ñÿêàø ñúì â ìóçåé. Èñòèíñêà ëè å?
- Õà-õà, äîêòîðå, äîêòîðå... Ëþáîïèòñòâîòî ïîãóáèëî êîòêàòà, íå ïîìíèø ëè? Ïèòèå?
- Íå, áëàãîäàðÿ, ùå øîôèðàì îáðàòíî.
- Äà, äà, òî÷íî òàêà, íå òðÿáâà äà íàðóøàâàìå çàêîíà, íàëè òàêà?
Ëåê ñìÿõ çàä ãúðáà íà ä-ð Ãåí÷åâ ìó ïîäñêàçà, ÷å äâàìàòà ìëàäåæè íàìèðàò øåãàòà íà Ñëàâåÿ çà çàáàâíà.
- Ïàðèòå òóê ëè ñà? – ïîïèòà.
- Íî, ìîëÿ âè äîêòîðå, íå ìè ëè âÿðâàòå? – ñ ïðåñòîðåíà îáèäà îòâúðíà Ñëàâåÿ, äîêàòî ñè íàëèâàøå ïèòèå â ãîëÿìà êðèñòàëíà ÷àøà, ïîñëå äîáàâè – Òóê ñà, ðàçáèðà ñå.
Èçäúðïà ÷åêìåäæå îò òåæêîòî ïèñàëèùå è èçâàäè ãîëÿì ÷åòâúðòèò ïàêåò, óâèò âúâ âåñòíèê.
- Íî ùå ãè ïîëó÷èø, êîãàòî ñå óâåðÿ, ÷å òîâà, êîåòî ïðåäëàãàø å èñòèíñêî è ñè çàñëóæàâà. Íîñèø ãî, íàëè?
- Ðàçáèðà ñå, ã-í Çëàòàíîâ, íå ìè ëè âÿðâàòå? – óñìèõíà ñå äîêòîðúò è áðúêíà â ëåêàðñêàòà ÷àíòà. Ïîêîëåáà ñå çà ìèã, íî â êðàéíà ñìåòêà âå÷å áåøå òóê è èñêàøå âñè÷êî äà ñâúðøè áúðçî. Îñâåí òîâà íå èñêàøå äà èçãëåæäà íåðåøèòåëåí.
Êîãàòî ðàçâè ïàðöàëà âúçðàñòíèÿò ÷îâå÷åö äî íåãî âúçêëèêíà òèõî.
- Íî... íî òîâà å... òîâà å ðèòîí!
Ñëàâåÿ ñå íàâåäå íàïðåä è âçå ðèòîíà â ðúêà. Ðàçãëåæäàøå ãî ñ ïðèñâèòè î÷è, äîêàòî ãî âúðòåøå.
- Ðàçáèðà ñå, ÷å å ðèòîí. Çëàòåí. Äîáðå çàïàçåí. Åòî – ïîäàäå ãî íà ïëåøèâåöà, - ïðîâåðè ãî.
×îâåêúò ïðèïðÿíî çàðîâè ðúêà â ÷àíòàòà ñè è èçâàäè ìàëêà ëóïà. Ñâàëè î÷èëàòà, ïîñòàâè ëóïàòà íà äÿñíîòî ñè îêî è âíèìàòåëíî ïîå çëàòíèÿ ðèòîí îò ðúöåòå íà Ñëàâåÿ.
Äðåâíèÿò ñúä ïðåäñòàâëÿâàøå èçâèòà ÷àøà çà ïèåíå, çàâúðøâàùà ñ ãîëà æåíñêà ôèãóðà â äîëíàòà ñè ÷àñò. Îòìåòíàëà ãëàâà, æåíàòà ïðîòÿãàøå ðúöå íàïðåä, äîêàòî êîñàòà è ñå ñïóñêàøå íàçàä ïî ãúðáà. Äåòàéëèòå áÿõà èçîáðàçåíè èçêëþ÷èòåëíî ïðåöèçíî – î÷èòå èìàõà çåíèöè, ïëúòíèòå óñòíè ñå èçâèâàõà â ëåêà óñìèâêà, à ãîëèòå ùðúêíàëè ãúðäè çàâúðøâàõà ñ äåëèêàòíè çàîñòðåíè çúðíà. Âäëúáíàòà ëèíèÿ íà ãúðáà îïèðàøå â ðàçøèðåíèòî íà òàçà ñ äâå òðàï÷èíêè, îòêúäåòî ïëàâíî ñå èçäèãàøå îâàëíèÿò ðîã, â êîÿòî ñå å íàëèâàëî ïèòèåòî.
Ïîä ãúðäèòå ïðîäúëæàâàøå ñòåãíàò êîðåì, ñ ÿñíî ðàçëè÷èì ïúï â ñðåäàòà. Êðàêàòà íà ôèãóðàòà, ëåêî ðàçêðà÷åíè, áÿõà ñâèòè ñèëíî â êîëåíàòà, êàòî ïåòèòå ñå îïèðàõà â çàäíàòà ÷àñò íà áåäðàòà è ïîäïèðàõà ðîãà. Ñÿêàø æåíàòà ñòîåøå íà êîëåíå è ðúöå, èçâèëà ãðúá íàçàä, íîñåéêè ðîã çà âèíî. Ìåæäó óñòíèòå è ñå íàìèðàøå ìàëúê îòâîð, îò êîéòî ñå å èçëèâàëà òå÷íîñòòà. Öÿëàòà êîìïîçèöèÿ áåøå èçïúëíåíà ñ óñåùàíå çà êðàñîòà è ðàçáèðàíå íà ïðîïîðöèèòå íà ÷îâåøêîòî òÿëî. Îâàëúò íà èçâèòèÿ ãðúá ïëàâíî ïðåìèíàâàøå â èçâèâêàòà íà ðîãà. Òîé áåøå ÷èñò, áåç íèêàêâè óêðàøåíèÿ. Çàâúðøâàøå ñ èçâèò íàâúí ðúá, ïî êîéòî ñå âèæäàõà èçñå÷åíè íÿêàêâè ÷åðòè÷êè.
Ìèíàõà íÿêîëêî ìèíóòè â ïúëíî ìúë÷àíèå.
- Íåîáè÷àéíî... – çàïî÷íà ÷îâåêúò – íå å èçðàáîòåí îò çëàòåí ëèñò, èçãëåæäà å èçëÿò è ñëåä òîâà îáðàáîòâàí äîïúëíèòåëíî, ìíîãî íåõàðàêòåðíî.
Çëàòàíîâ ñòðåëíà Èâàí ñ î÷è.
- Ëèïñâàò îâóëè, ðåëåôíè ïåðëè, êîèòî äà óêðàñÿò ïðåõîäà îò ôèãóðàòà êúì ãúðëîòî, íÿìà öåëåçèðàíè äåòàéëè, âñè÷êî å èçïèïàíî... Ôèãóðàòà å ãîëà, ïîäðîáíî ïðåäñòàâåíà... ìàñèâíà – ïðîäúëæàâàøå òîé. – Ìíîãî íåîáè÷àéíî ïðîòîìå, òðÿáâà äà ïðèçíàÿ... Çà ïðúâ ïúò ñðåùàì òàêîâà.
Ðúöåòå íà äîêòîðà ñå èçïîòèõà.
- Îáèêíîâåíî ïî ãúðëîòî è ðîãà èìà èçîáðàçåíè ðàçëè÷íè ñöåíè – âäèãíà î÷è ïëåøèâèÿ. - Åïèçîäè îò æèâîòà íà áîæåñòâà èëè ãåðîè, êîèòî ñà íîñèëè....
- Íå ìè îáÿñíÿâàé êàêâî ïðåäñòàâëÿâà ðèòîí! Èñòèíñêè ëè å? – ðÿçêî ãî ïðåêúñíà Ñëàâåÿ.
×è÷êîòî âäèãíà ãëàâà è Èâàí åäâà íå ñå èçõèëè ñ ãëàñ – ëóïàòà êàðàøå äÿñíîòî îêî äà èçãëåæäà îãðîìíî – ñàìî ÷å íå ìó áåøå äî ñìÿõ.
- Íå ìîãà äà êàæà òîëêîâà áúðçî. Âèæäàò ñå ñëåäèòå îò îáðàáîòêàòà, ìàòåðèàëúò èçãëåæäà àâòåíòè÷åí, íî êîìïîçèöèÿòà å íåîáè÷àéíà. Èëè òîâà å ìíîãî ãëóïàâ îïèò çà ôàëøèôèêàò èëè å íåùî, êîåòî íèêîé íå å ñðåùàë äîñåãà. Ñúñ ñèãóðíîñò íå å ïðîäóêò íà Ëàìïñàê.
- Êîé å Ëàìïñàê?
- Íå êîé, à êàêâî. Òîâà å ãðàä, êúäåòî ñà ñå èçðàáîòâàëè ãîëÿìà ÷àñò îò çëàòíèòå ïðåäìåòè îò äðåâíîñòòà, êîèòî íàìèðàìå äíåñ. Íî òîçè íå å îò òàì.
- Ìîæåø ëè äà ãî äàòèðàø?
- Õì, ïî íèùî íå ïðèëè÷à íà ìàëîàçèéñêàòà øêîëà, ïîíå íå íàìèðàì àíàëîã íèòî â ãðúöêàòà, íèòî â ïåðñèéñêàòà òîðåôòèêè. Áåñïîðíî, ðèòîíèòå ñå èçïîëçâàò ñ ðèòóàëíè ôóíêöèè îùå îò IV- III õèëÿäîëåòèå ïðåäè íîâàòà åðà, íî åäèíñòâåíî òðàêèòå èçïîëçâàò çà òîâà áëàãîðîäíè ìàòåðèàëè. À òàêúâ, ñ òîëêîâà ïîäðîáíà íåìèòîëîãèçèðàíà æåíñêà ôèãóðà íèêîãà íå å ñðåùàí. Äà íå ãîâîðèì çà, õì... ñèëíî ñåêñóàëíîòî èçîáðàæåíèå.
- È? Íå ìè ãóáè âðåìåòî, èñòèíñêè ëè å?
- Èçêóøàâàì ñå äà êàæà, ÷å å ôàëøèôèêàò, íî... Òðÿáâà äà ñå èçó÷è ïî-äîáðå. Ñúçäàâà óñåùàíå çà àâòåíòè÷íîñò, ìàêàð è äà íå ìîãà äà ïîòâúðäÿ...
- Ñèãóðåí ëè ñè? – îòïè îò ÷àøàòà ñè Ñëàâåÿ.
- Ïîëîæèòåëíî. Ñúùåñòâóâàò ìíîæåñòâî ðèòîíè ñ ïðîòîìå íà ôåíèêñ èëè ÷îâåøêè ãëàâè, íî òàçè íå å íà áîãèíÿ, íèòî íà ìèòîëîãè÷íî ñúùåñòâî, íå ìîãà äà íàìåðÿ ïàðàëåë. Òåçè íàäïèñè... – çàâúðòÿ ðèòîíà â ðúöåòå ñè îòíîâî – õì, íåïîçíàòè, íå å Ëèíåàð À, íèòî Á... åëèíñêè, íå... – ãîâîðåøå íà ñåáå ñè ìúæúò – íå ìîãà äà êàæà ñúñ ñèãóðíîñò êàêâî å.
- Äîáðå, ïðîôåñîðå, áëàãîäàðÿ âè ìíîãî, òîâà å äîñòàòú÷íî – èçïðàâè ñå Çëàòàíîâ è ïîäàäå ðúêà.
Ïî ÷åëîòî íà ïëåøèâèÿ ÷îâå÷åö áÿõà èçáèëè êàïêè ïîò, êîèòî ñå ñëèâàõà â òúíêà ñòðóéêà, ãîòîâà äà ïîòå÷å íàä ñëåïîî÷èåòî ìó. Ïîñòàâè ðèòîíà íà ïëîòà íà ïèñàëèùåòî áåç äà îòêúñâà î÷è îò íåãî. Ðîãúò ñå èçïðàâè âúðõó êîëåíè÷èëàòà æåíñêà ôèãóðà, êàòî õâúðëÿøå îòáëÿñúöè.
- Ìîãà ëè äà ãî îãëåäàì îùå ìàëêî, äåí-äâà ìîæå áè, àêî íÿìàòå íèùî ïðîòèâ? Ìîãà äà íàïðàâÿ íÿêîëêî òåñòà...
- Ìîëÿ, íåêà äà âè èçïðàòÿ, ïðèÿòíî ìè áåøå äà ðàáîòÿ îòíîâî ñ âàñ. Õîíîðàðà ïàê ïî ñúùèÿ íà÷èí, íàëè?
- Ìäààà – íåóâåðåíî îòãîâîðè ìúæúò, äîêàòî ñå èçïðàâÿøå.
- Ìîì÷åòà, ïîãðèæåòå ñå çà íàøèÿ ãîñò, íå èñêàìå äà ñêó÷àå, íàëè òàêà? Àç ñå âðúùàì ñëåä ìèíóòêà.
Ìàñèâíàòà, êîñìàòà ðúêà íà Ãåîðãè Çëàòàíîâ ñâîéñêè ïðåãðúùàøå ïðîôåñîðà ïî ïúòÿ èì íàâúí. Äîêòîð Ãåí÷åâ ñå èçïðàâè ðÿçêî.
- Íå, Æîðî, ÷àêàé! Íÿìà ñäåëêà, îòïàäà, îòêàçâàì ñå.
Ïðîòåãíà ñå êúì ðèòîíà è ñ òðåñêàâè äâèæåíèÿ ãî íàïúõà â ëåêàðñêàòà ÷àíòà. Îáúðíà ñå è âèäÿ êàê Ñëàâåÿ âíèìàòåëíî çàòâîðè âðàòàòà çàä ñåáå ñè, äîêàòî èçâåæäàøå ïðîôåñîðà â ëåòíèÿ ïåê.
Ìëàäåæèòå ñå èçïðàâèõà îò ñòîëîâåòå è ïðèñòúïèõà êúì íåãî. Íå ñå óñìèõâàõà.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 15.01.2013 @ 09:05:22 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   samotnik

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 09:39:34 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçãóáåíà èñòèíà - 3" | Âõîä | 6 êîìåíòàðà (13 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 3
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 15.01.2013 @ 14:58:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îáîæàâàì äðåâíà èñòîðèÿ :) Ïðèçíàâàì òðàêèòå âñå îùå ñà ìè çàãàäêà :)
Òâîÿòà èñòîðèÿ å ÷óäåñíà!Ïîçäðàâè :)))


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 3
îò lubara íà 15.01.2013 @ 16:50:04
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://lubopnikolov.blogspot.com
Íà÷àëîòî å îáåùàâàùî, äàâàé ïðîäúëæåíèåòî. Ïîçäðàâè!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 3
îò zaltia íà 15.01.2013 @ 23:30:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äàà...íàèñòèíà å ìíîãî âúëíóâàùî , è èíòåðåñíî...
Ñ îãðîìíî óäîâîëñòâèå òå ÷åòà!!!
Äàâàé îùå!!!


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 3
îò secret_rose íà 16.01.2013 @ 13:14:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ìíîãî å èíòåðåñíî, è àç î÷àêâàì ñëåäâàùàòà ÷àñò.
Èìàíÿðè - ïðîñòî ÷óäíà òåìà, îáà÷å òå ïîäîçèðàì è â çàïëèòàíå íà íåùè ìèñòè÷íî íàòàòúê :)))


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 3
îò kasiana íà 07.01.2014 @ 14:09:59
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çà äíåñ ùå ñïðà ñ ÷åòåíåòî íà "Èçãóáåíà èñòèíà"...Ùå ñè ÿ îñòàâÿ çà ëþáèìî ÷åòèâî ïðåç ñëåäâàùèòå äíè, êîåòî ñàìî ùå ìå èçâèêà äà ñå âúðíà ïðè íåãî...

Ñúðäå÷íè ïîçäðàâè!:)


Re: Èçãóáåíà èñòèíà - 3
îò PLACEBO (placebo@abv.bg) íà 12.04.2016 @ 03:56:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñàìî äà ñå îòáåëåæà, ÷å áÿõ òóê è íåçàâèñèìî îò ÷àñà, ùå ñå èçêóøà çà îùå åäíà äîçà....
Àáñîëþòíî òå ïîçäðàâÿâàì!