Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 663
ХуЛитери: 1
Всичко: 664

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИванушка прогулкин
раздел: Разкази
автор: secret_rose

Едва бях навършила пълнолетие когато в живота ми се появи един сударь. Носеше жакети с двуредно закопчаване, бакенбарди до брадичката и ми подаряваше бели дантелени ръкавици.
По онова време, дребна, романтична девойка, очарована от творчеството на Лермонтов с мечти, изваяни от руска кафява захар и пясъчни кулички по брега на Сочи, аз бързо хлътнах и прописах сладникави, оставящи лепкав вкус по сърцето стихове, които полагах на розова оризова хартия с изрязани със зиг-заг ножица краища, сгъвах и пазех в малки, бели пликове за писма. Писма, които така и не изпратих. Срамувах се. А той бе настоятелен. Пазеше голямата кована врата на българския тръст със стоицизъм на офицер, кимаше уважително към всеки мръсен работник, минал край него и подготвяше речи за ушите на баща ми – бъдещият му тъст. Татко от своя страна твърдеше, че не го занимават ловци на зестри. Настояваше, че не иска зет, който живее в даль далекая и пропуска „гражданин”, а още повече – „товарищ”.
- Що за нахалство! Непризнание на Октомврийската велика революция е това! Да ми го махаш от очите!
- Но, папочка...
Папа обаче беше безмилостен. Натовари ме на влака за Пятигорск с големия жълт куфар на майка ми – спомен от студентските и години в Москва и ме прати да уча на подготвителния в ПГПИИЯ за учительница. Живеех в руското общежитие на четвъртия етаж, сломена от носталгия по Ваня. Един ден му написах писмо. Писах и плачех, плачех и писах и след безбройните излияния на поетичната ми недозряла душа теглих чертата и простичко го поканих да дойде при мен. Пристигна ден след получаването на писмото, настани се на пода в малката ми стая и заживяхме като Иван царевич и Альона прекрасная. Всяко утро моят Дартанян ми носеше букетче цветя, набрано от градината пред университетската сграда, вареше ни чай и рецитираше на глас любими стихове, паднал на колене пред смаяния ми поглед. Бях влюбена до уши. Дълго рошех русите му къдрици, целувах сините му очи и се губех в топлите му устни. Издържахме се с търговия. Продавах на черно маратонки „тренинг” и „ромика”, които арменските таксиметрови шофьори купуваха като топъл хляб, давах парите на Ваня и не пропусках занятия. Баща ми не подозираше какво правим – информираше ли ме, че пристига, Ваня събираше нещата си и се скриваше в стаята на колежките в края на коридора. Татко носеше провизии и пари, оставаше за няколко часа и поемаше към Раздвяни, доволен от мен, а ние хвърляхме до тавана пухкави възглавници и в стаята летеше перушина и любов, после слагах дантелените си ръкавици, кожената яка и брошката от Ванината мама и тръгвахме да отпразнуваме хубавия си живот на бутилочка водка и ротсбиф Петровский в заведението през две преки, известно с ексклюзивната си авторка кухня. Понякога излизахме и по-надалеч, чак до някоя странична автономна република на прогулка, когато средствата позволяваха а папа беше в България. По време на тези пътувания Ваня ставаше мълчалив и умислен, далечен някак и дълго съзерцаваше тъмнината през разтворените прозорци преди да ме целуне и да поеме на усамотена разходка навън. Рядко го следвах – вечерите на мюсюлманите изключваха присъствие на жени. После дойде зимата а с нея – и новината, че ще имаме бебе. Прекъснах занятия, от което последва преместване в малка квартира на 30 километра от Пятигорск в чудната деревушка Воднянка, където кравите приличаха на индийски божества а краварките носеха революционни рубашки. Ваня беше поет. Не можеше да работи за да пише, затова на работа тръгнах аз. Сутрин рано, когато снегорина задавяше горската тишина с бръмчене и скърцане, надявах високи до коленете гумени ботуши и непромокаема куртка с надпис „Коровник Воднянка” и тръгвах да доя Маша и Муся – личната ми отговорност в края на селото, с току-що закупения в колхоза нов апарат за доене, да слушам историите на председателя фронтовик Артьом Степанович и песните на краварките – все мили жени със зачервени страни и топли очи. Живеехме дружно и весело. Вечер се събирахме да полеем солена селедка със студена водка а аз броях на глас движенията на бебето – бъдещия руски герой на труда, когото щяхме да кръстим Саша, на Александр Сегеевич, великият руски поет. Молех се да не е момиче, за да не носи някое издаващо произхода име като моето – Алейна, от което ясно личеше българо-турската ми кръв, редовно припомняна ми от Ваня. Вярно, нямах двуметровите бедра на Лариса, жената на тракториста, нито златните букли на Федоровата супруга, но със закръгления си корем и дългите тензухени ризи на Ваня приличах на истинска руска крестьянка. И бях щастлива, бях много щастлива. Когато раждането наближи и в малката ни кухня на голямото желязно легло акушерката Ирма постла дебел зелен чаршаф и постави между зъбите ми дървената дръжка на един стар тирбушон, лисна в гърлото ми стакан самагон и запретна ръкави, съзнах чудото на любовта. Онзи тежък, оловен момент, когато тялото се разтваря като разсъмване, обагрено от алена зора, за да даде път на новия живот, дългите часове страдание, увенчани с изобилието на радостта и неописуемата изненада, когато новороденото същество разтваря за първи път очета. Беше момиче. Ваня искаше син, затова стана, нахлупи бомбето си на сударь и излезе да се разтъпче, без да каже и дума. Повече никой не го видя. Татко пристигна, изпълнен с нежно чувство към първото си внуче, за два дни намери свещеник, който отказваше да кръсти детето далече от дървените църкви на великата Русь, но срещу бутилка „Джони Уокър” склони и отпразнувахме кръщене. Дъщеричката ми бе тъмнокоса и тъмноока, досущ самата мен, затова я нарекохме Анка, на майка ми. Татко не искаше и да чуе за „Коровник Воднянка” и новия апарат за доене. Събра вещите ми, гушна бебето и ни качи на влака за Раздвяни. След шест месеца поднових обучението си в Пятигорския институт. След още шест се записах в дружеството на поетите и прописах проза. Девет месеца по-късно се отпечата романът ми „Иванушка прогулкин”, наречен на моята голяма любов – Ваня - моето единствено любимо същество, единствената ми скъпоценност. За представянето му обиколих половината СССР. В една от автономиите на Грузия, в бара на лобито на малък изискан хотел с агента ми седнахме да полеем успеха. На отсрещното сепаре някой каза „сударь”. Обърнах се. Моят Ваня тъкмо разтваряше пакет дантелени ръкавици и целуваше по устата един смугъл, къдрав арап.

______________________________

Това тук се роди след разговор с приятел в чата днес, който ми каза, че „Джони Уокър” на руски език следва да бъде „Иванушка прогулкин”. :)


Публикувано от viatarna на 10.10.2012 @ 09:21:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 27013
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Иванушка прогулкин" | Вход | 14 коментара (30 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Иванушка прогулкин
от agripina на 19.10.2012 @ 09:58:28
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубав разказ, браво!


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 19.10.2012 @ 10:07:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Иванушка прогулкин
от Kanegan на 14.10.2012 @ 10:56:38
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления secret_rose, разказа ти ме върна към творбите на Чехов!Стилът ти ми напомня за него!Хубави дни и нови творчески успехи!


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 14.10.2012 @ 11:19:02
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря за прочита и коментара :)

]


Re: Иванушка прогулкин
от Boryana на 10.10.2012 @ 21:23:41
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина имах усещането, че чета руски автор. Русия е останала някак у теб... попила си я. И я обичаш- лъха тази обич.:) Умееш да се напъхваш в кожи всякакви, Меги, а това си е чисто и просто талант. Много ми хареса!


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 13.10.2012 @ 11:06:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)
Може би просто в мен живеят всякакви...

]


Re: Иванушка прогулкин
от zaltia на 10.10.2012 @ 19:36:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ти си невероятна Меги...
На мен пък ми казаха, че Фейсбук на Турски е - Сурат китабъ...
Браво на теб!


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 19:40:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Сурат китабъ :))) хахаха правилно, никога не бях се замисляла как е на турски :)))
Ужас :)))
Това е старотурски обаче. Днес "фейс" на турски е "юз". А сурат се ползва като жаргон или по селцата... за наричане на някои... физиономии :)))

]


Re: Иванушка прогулкин
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 10.10.2012 @ 19:11:58
(Профил | Изпрати бележка)
Аз на български си го превеждам Ванко пешеходеца:)


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 19:15:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Хахахаааааа :)))
Влади, нидей, че... :)))

]


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 19:18:04
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Брат ми викаше: Хванах Джони в крачка и му изпих мозъко :)))

]


Re: Иванушка прогулкин
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 10.10.2012 @ 16:05:59
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
Това е то да погледнеш на сериозните неща с усмивка и намигване над..."Иванушка прогулкин" :))
Добре разказано!Поздрав,Сикрет!:)


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 18:43:19
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Иванушка прогулкин
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 10.10.2012 @ 14:54:47
(Профил | Изпрати бележка)
Какво ще напишеш, ако ти кажа, че Хари Потър на руски е Гари Пьотр? ;-)))))))))))))

Без да те лаская ще кажа, че когато четя разказите ти сякаш съм пред руски класик. И това е съвсем сериозно. Винаги съм се удивявал на разнаха на руската душа, поведение и творчество. Нямирам нещо общо със свободата на Америка - велика, необятна и непостижима за нас, малките и неуверените в себе си.

Браво Сикрет!


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 14:58:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Трябва да ми го полееш, не да го казваш :р
Споменатият приятел искаше да ме черпи с "Джони", но понеже не пия - отказвах. После изведнъж реши, че ако ми го докара на руски, няма да мога да откажа... :)))
То си вярно де, руското ми, ех, руското ми...

Необятна е Русь...
Благодаря ти, Лео.

]


Re: Иванушка прогулкин
от lordly (lordly@mail.bg) на 10.10.2012 @ 14:31:44
(Профил | Изпрати бележка)
Допадна ми как си влязла в "кожата" на руски разказвач.


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 14:39:41
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ааа, ако няма да е по руский, няма за какво да го почвам...
:))
Само да можех като руснаците да се надсмея и над живота...

]


Re: Иванушка прогулкин
от zebaitel на 10.10.2012 @ 14:14:17
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха, хубав разказ, Меги! Иванушка прогулкин, а?!!!! Много леко пишеш, сумати неща казваш!


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 14:40:20
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Зеб :)

]


Re: Иванушка прогулкин
от kasiana на 10.10.2012 @ 14:02:49
(Профил | Изпрати бележка)
Изборът на Аз-повествованието прави разказите ти с руска тематика да звучат достоверно и много вълнуващо!!!!!

Аплодисменти!!!:)))


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 14:40:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Всичко, което пишем така или иначе е само нашият Аз.

@--;--

]


Re: Иванушка прогулкин
от Milvushina на 10.10.2012 @ 12:49:37
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога да се похваля, че разбирам всички закачки на руска тематика, но едно е сигурно: финалът е истинска базука-разбивач! Как ги вързваш тия само... :)


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 13:03:43
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нормален финал е, трябва да се живее. Човек трудно се откъсва от навиците си...

В моите писания обикновено липсва екшън и разтърсваща поанта. Края почти винаги е предвидим, или ако не чак предвидим - то не е изненадващ. Кротичко става... Но именно удоволствието от писането..., всяко изречение, дума, закачка - както го нарече, или онова, което влива конкретната атмосфера, тук - руска, другаде - друга... ми доставя удоволствие. А Русия за мен е твърде голяма хапка, затуй пиша по мъничко само...
Обаче помня Гогол: "Има за всички".

]


Re: Иванушка прогулкин
от anonimapokrifoff на 10.10.2012 @ 10:39:04
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ и доста колоритен с този българо-руски език.


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 10:45:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Само щуротии ми ражда главата, но се успокоявам, че тренирам за...
:))
Е, кажи, не е ли уникално - Иванушка прогулкин било Джони Уолкър :))

]


Re: Иванушка прогулкин
от alfa_c (alfa_c@hulite.net) на 10.10.2012 @ 10:33:05
(Профил | Изпрати бележка)
Цял свят в един разказ,
майсторство е да успееш да го създадеш и внушиш непринудено и увлекателно.
Много ми хареса. :)


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 10:44:51
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Алфе :)
Много са ми на сърце онези светове...

]


Re: Иванушка прогулкин
от blagova (blagova@mail.bg) на 10.10.2012 @ 09:59:24
(Профил | Изпрати бележка) http://taniablagova.com
Ех, Sekret_rose, така ме разсмя с твоя "Иванушка прогулкин"!!! Поздравления за разказчето - Чехов би ти завидял!:):)


Re: Иванушка прогулкин
от secret_rose на 10.10.2012 @ 10:43:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Такава е тя руската - трагикомична.
:))

]