Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 871
ХуЛитери: 1
Всичко: 872

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАмма
раздел: Романи
автор: secret_rose

~ ~ ~

Ако сезоните не бяха четири посоки, разкъсващи времето на кръстопът, по който никой не се завръща, ако хоризонтът в очите ми се раждаше едновременно за всички тях и ако можех да го докосна... бих пристъпила в края на лятото без да изчаквам небесата да налеят пъстро – ароматна снага с дъх на зрялост и изобилие и бих разтворила широко вратата към Есента – моята единствена голяма любов, сезонът, в който пламенните песни на лятото смирено затихват, златистите слънчогледови пити целуват земята, натежали от плод и във въздуха трепти очакване за тишина. Тишина, каквато се ражда само в мъдростта и умората, в навечерието или в минутите след платена равносметка. Човешкият живот в своите етапи странно прилича на четирите сезона. Но има изключения, когато началото не тръгва от Пролетта а се случва в дълбокото безмълвие на Зимата, или съществува само в пастелните окраски на една уморена, вечна Есен.
Така нарекох очите и – Есен. Безкрайните ветрове в тях, дъжделивата им прохлада и блестящите златисти точици в ирисите, когато се усмихнеше. А тя се усмихваше често... Усмихваше се на вечерта, падаща тихо над диплите на смълчания Немрут, усмихваше се на езерото и дори на мен – малката чужденка със странно име и перо в ръката.
Днес е прага на лятото, дни преди да се разтвори есенната омая в сърцето ми. Шехризар напява с хилядите листи на старите каваци, поклаща борови връхчета, плиска солени пръски, откраднати от бриза и закачливо ме подканва да се заслушам. А днес... точно днес, денят, в който някога празнувахме рожденният ден на мама, аз чувам само гласа на Мерием – Амма. Чувам песните и, вплели два безкрайни Изтока между капчиците тъга и капчиците дъждовна вода, която по моите ширини съдържа живот, а в разказа и – безсмъртие.

_____________________________________________________________________

Книга, написана по разказ на Мерием-Амма, същество от друг свят, носещо на гърдите си печата на истинската любов.


Глава 1

Острието проблесна под дрипавата и дрешка и за малко да я издаде. Сви го навътре, кръстоса ръце пред гърди и зачака. Изнизваха се бавно, подредени в редица по тясната каменна пътека. Конете пръхтяха с ноздри, мятаха опашки и се озъртаха, сякаш предусетили опастност. Седем, осем... Още един. Девет. Бяха девет. Последният се изгуби зад отвесната скала и момичето си пое дъх. Извади бързо кинжала, уви го в парче плат и го мушна в торбата си. Загледа танцуващият във въздуха прах.
„Помни, вълшебен е. И го ползвай само за рязане на треви, никога за друго, чуваш ли? Никога за друго! Ако посечеш с него живот, вълшебството му ще се изгуби”.
Думите на дядо и отекваха в ума като песен, която нямаше да забрави. Често разглеждаше наследството си на светлината на огъня и се чудеше на красивите инкрустации и неразбираеми надписи по него. Бе старинна изработка, скъпоценност, предавана от баща на син поколения наред. Ползваше го само да реже коренища и заплетени жилави клони, да срязва плод или да чертае по пясъка името на Аллах – единственото, на което успя да я научи, преди да издъхне. Старият човек милееше за внучката си но времето не му стигна. Искаше да я научи на всичко за да може да оцелява. Светът бе безмилостен.
- Дай ми го.
Тя подскочи и се извърна но в бързината се търкулна назад, политна надолу и се затъркаля по дюната. Непознатият я застигна с два скока, прикова раменете и с крак и повтори:
- Дай ми го!
- Нямам нищо за даване! Пусни ме!
- О, можеш да говориш? Как ти е името, о дете на мъглите?
Сивите и очи го пронизаха с презрение, извърна се, изхлузи се от натиска и хукна с пълзене да се спасява.
- Как ти е името попитах!
- Амма.
- Добре, Амма. Ако ми дадеш онова, което скри, ще те пусна.
Амма за миг го загледа, после бръкна в торбата и измъкна парче сух хляб, увит в кърпа. Подаде му го.
Странникът захапа парчето с настървение и Амма си помисли, че не е ял от дни. Протегна му ръка:
- Фарзана-Амма. Дъщеря на Фатих и Салима. А ти кой си?
- Не ти трябва да знаеш. Имаш ли още хляб?
- Толкова ти стига. Ако ядеш повече ще се разболееш.
Преметна бурката през глава, изправи се и потегли към селото без да се обръща. Знаеше, че непознатият гледа гърба и, беше гладен. Щеше да тръгне след нея на разстояние, да спре до някоя скала, щом се зададат първите къщи и да лагерува там, блъскан от студения вятър нощем и пържен на безумния пек по обяд, в който никой не смееше да излиза. Щеше да чака помощ и след дни да поеме по пътя си, ако имаше път, без да знае, че тук всички посоки водят към смъртта в месеца на дъждовните ветрове, когато небето се разтваряше, покайваше живо и мъртво и изливаше смъртоносните си води над Дашт-е марго а ветровете помитаха рижавите и пясъци, завихряха ги в едно с небесата и ги спускаха мокри и тинести, застинали като гладна за живот паст. Пустинята в това време на годината, когато по света се раждат цветове, които ще дадат плод, се превръщаше в опасно блато. Старият Нармид често и разказваше за земите на другия свят. Там всичко, казваше той, е ароматно и цветно. Отвъд хоризонта светът е жив.
Амма се вмъкна в къщи покрай дремещата на сянка фигура, увита в пъстра тъкана завивка, приприпка на пръсти до кухнята, грабна бакърена тенджерка и кана вода и се изниза безмълвно. Майка и не биваше да вижда какво прави. Човек, чиито очи гледаха само към нещастието и злините на този свят не можеха да прозрат красотата му. Обърна глава на Изток, измърмори някаква молитва за нея, която да стигне до Мекка по вилнеещите следобедни ветрове и хукна към странника. Както и очакваше, той бе там, свит до една скала, гладен и уморен, и като че ли и отчаян. Човекът беше задрямал. Остави на земята съда и водата, събра сухи треволяци, съчки и каквото намери за да накладе огън, издълба нишичка в пясъка, ограде го с камъни и пална клечка кибрит. Водата тъкмо завираше, когато непознатият се събуди.
- Какво правиш?
- Готвя ти.
- Топла вода?
- Чорба с агнешки мръвчици, мама така ни готви. Трябва да тръгвам преди тате да се е върнал. След малко опитай дали е готово. И да ти е сладко.
Сплъстените и плитки се развяха надолу към селото а странникът се надигна, погледна в тенджерката и се тръшна отчаяно на земята. Във водара къкреха няколко пустинни камъчета и изпаряваха живителната течност нагоре към потъмнелия Господен купол.

Следва...


Публикувано от viatarna на 11.08.2012 @ 17:05:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   secret_rose

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:00:59 часа

добави твой текст
"Амма" | Вход | 14 коментара (32 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Амма
от Milvushina на 17.08.2012 @ 15:26:38
(Профил | Изпрати бележка)
Бавно, но славно, по парченце на ден... и така до следващия ден.

Чета с интерес. Така е било и така ще бъде.

:)


Re: Амма
от secret_rose на 17.08.2012 @ 19:04:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Ти къде се изгуби, липсваше ми... @--;--

]


Re: Амма
от Milvushina на 18.08.2012 @ 11:27:58
(Профил | Изпрати бележка)
Спотайвам се! :)

Лятото е най-хубавия период за мен, защото идват гости и приятели и не прекарвам много време пред компютъра.

Надявам се, че и за теб последният месец е бил така ползвотворен и хубав, както за мен. :)

]


Re: Амма
от secret_rose на 18.08.2012 @ 13:27:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Да... беше :)
Радвам се, че си добре... @--;-- и си чакам продължението на Лукса а и... другата творба за султаните :р

]


Re: Амма
от na_de на 16.08.2012 @ 12:46:26
(Профил | Изпрати бележка)
Меги!!! Невероятна си! Давай смело напред, от извора ще пием:)

Поздрави!


Re: Амма
от secret_rose на 16.08.2012 @ 12:51:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:)) Здравей отново @-;-
Бавничко ще е, щото от сега до средата на Септември все имам гости, но пък после ще имам време да си пиша на воля :)))
Дъщеря ми днес ме упрекна, че пиша само на български език. И че съм изоставила приказките...

]


Re: Амма
от zaltia на 14.08.2012 @ 19:03:55
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятно разказваш Меги...
Влизам в сайта...и те търся...
Бъди!!!


Re: Амма
от secret_rose на 14.08.2012 @ 20:39:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Докато имам слушатели като тебе, ще разказвам :)

]


Re: Амма
от Haramiata на 12.08.2012 @ 14:57:53
(Профил | Изпрати бележка)
Многообещаващо! На добър час! Пръскай искри в нощта, та повечко залутани да Видят!


Re: Амма
от secret_rose на 13.08.2012 @ 00:49:40
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Просто една човешка история, няма искри :)
Благодаря...

]


Re: Амма
от mariq-desislava на 12.08.2012 @ 13:17:21
(Профил | Изпрати бележка)
"За да се намериш, трябва да те заболи. Само чрез болката ще видиш Светлината, която ще те изведе от Гората на заблудите." Така е и при теб - чрез текстовете си ти се намираш и си себе си повече, отколкото когато и да било. Това означава - пиши и не се офлянквай.:)


Re: Амма
от secret_rose на 12.08.2012 @ 13:22:17
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Няма да се офлянквам :)))
Благодаря, Мимси :)
ще го карам по-бавничко с този роман, че са ме впрегнали да бачкам в Шехризар и... ама то не седи мирно в главата ми, та... :)))
Целувки на бебока ()

]


Re: Амма
от secret_rose на 14.08.2012 @ 11:30:16
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Специално за теб - един чудесен текст на Алиенде:

"Идва момент, в който започнатото пътуване не може да спре, ние се търкаляме към някаква граница, прекосяваме тайнствена врата и се събуждаме на отвъдната страна, в друг живот. Детето се ражда, влиза в света, а майката - в ново състояние на съзнателност, и двамата вече не са и никога няма да бъдат същите. Радостта по зачеването на едно дете, търпението по износването му, силата да му дадеш живот и чувството на дълбоко изумление като венец на всичко това, може да се сравни само със създаването на книга. Децата, както и книгите представляват пътуване навътре в себе си, при което тялото, умът и душата се пренасочват, устремяват се към самия център на съществуването."

]


Re: Амма
от eva55 на 11.08.2012 @ 20:03:04
(Профил | Изпрати бележка)
Завладяващо...!!!


Re: Амма
от secret_rose на 11.08.2012 @ 20:06:33
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...

]


Re: Амма
от kasiana на 11.08.2012 @ 19:41:22
(Профил | Изпрати бележка)
"Човек, чиито очи гледаха само към нещастието и злините на този свят не можеха да прозрат красотата му."

Вълнуващо начало, обещаващо интересно развитие на сюжета!!!

Обичам да чета невероятните ти произведения, Меги!!!

Сърдечни поздрави:)))))


Re: Амма
от secret_rose на 11.08.2012 @ 19:53:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Каси, за постоянната подкрепа @--;--
Надявяам се, да не те разочаровам...

]


Re: Амма
от zebaitel на 11.08.2012 @ 19:12:01
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво започваш! А по отношение на есента съм толкова съгласна с теб!!! Няма по-красив и по-наситен сезон!!!


Re: Амма
от secret_rose на 11.08.2012 @ 19:41:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря...
Есента е особен сезон, златен е, макар често да изглежда толкова сиво-мъртвеещ...

]


Re: Амма
от boliarkabg на 11.08.2012 @ 17:59:26
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Мила Меги, най-после!!! На добър час. Не е случайно-моят любим сезон също е есента. Очаквам...


Re: Амма
от secret_rose на 11.08.2012 @ 19:46:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Историята си поиска развиделяването сама :)))
От кога е в главата и сърцето ми... не зная, дали е интересна, дали ще бъде интересна и как ще я разкажа, но когато я чух, дълго мълчах...

]


Re: Амма
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 11.08.2012 @ 18:14:12
(Профил | Изпрати бележка)
Меги, ще очаквам с нетърпение . :) Носи твоята нежна душа !
Сърдечни поздрави!


Re: Амма
от secret_rose на 11.08.2012 @ 19:50:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Кате...
Сърдечно благодаря @--;--

]


Re: Амма
от anonimapokrifoff на 11.08.2012 @ 18:19:22
(Профил | Изпрати бележка)
Обещаващо начало! Успех в написването на новата книга!


Re: Амма
от secret_rose на 11.08.2012 @ 19:52:38
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Твоята подкрепа ми е особено ценна...
Пиша. Оказва се, че няма да мога да не ги напиша... Светът ще забрави за тях, ако поне един от нас не разкаже съдбите им...

]


Re: Амма
от mamontovo_dyrvo на 14.08.2012 @ 03:25:45
(Профил | Изпрати бележка)
Дотук добре...Да видим...Успех!


Re: Амма
от secret_rose на 14.08.2012 @ 09:39:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря :)

]


Re: Амма
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 13.08.2012 @ 22:42:40
(Профил | Изпрати бележка)
Попътен вятър на новата творба:)


Re: Амма
от secret_rose на 13.08.2012 @ 22:59:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Благодаря, Влади...

Забравила съм да впиша къде и кога се развива действието тук в 1 глава.
Афганистан, 1979 г.

]


Re: Амма
от jezabel на 13.08.2012 @ 21:35:57
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Захващам се с четене, Меги, очаквам следващото... :)


Re: Амма
от secret_rose на 13.08.2012 @ 21:37:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
:) Благодаря, Жез...
Тъкмо пуснах 2 глава. Имам написани 4-5 и нахвърляни около десетина. Ще е по-бавничко от "Извезани души", това е друго... Дано не те разочаровам.

]