Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 592
ХуЛитери: 0
Всичко: 592

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕкзотичното ченге
раздел: Романи
автор: tzvetcomarinov

Прясно залепените некролози са веществено доказателство, че наскоро тук е шетала смъртта.
Имаше нещо странно, което капитан Миладинов никога не можеше да проумее. От
една страна, държавата се бори с организираната престъпност, създала е цял куп от специализирани органи, звена и визсши отдели. А от друга, не прави почти нищо срещу неорганизираната търпимост и безразличие на обществото към това противообществено явление. Почти беше уверен, че на която и врата да позвъни сега във входа или блока, неизменно ще чуе оценката - "Добро момче. Нищо лошо не сме видяли от него". Сякаш смъртта е нещо божествено, което може и опрощава всички човешки грехове, сторени преживе. Устата, която ще изговори тия думи насреща му, вече застане ли пред телевизора, близки и познати, ще се възмущава пресилено горещо. "Няма ли кой да се справи с тия в тая държава. Я ги вижте какво правят".
Това сякаш не се случваше пред техните очи, а някъде върху повърхността на Марс. От където, извънземни репортери го пробутваха на българските новинарски емисии, за да повишат адреналина на зрителите или внесат малко разнообразие в техните розови сънища по-късно.
Феномен или обществено поведение с непредвидими посредствия е това, не ставаше никак ясно. Безпомощните свидетели са като фалшивите доказателства, излишни и подвеждащи.
Некрологът прави четенето на табелката излишно. Звъни той на вратата, както се прави от хора с открити намерения. Другото там, ритници, стряскащи команди или призиви за изпълнение са за малко по-особен вид посещения. Само дето сега и от двете страни на вратата, никой не бърза за никъде. Може и да се позабавяват взаимно. Ето, чува се вече и тътрузене на чехли. Поглеждат през шпионката очевидно, а защо не задават шаблонния въпрос - "Кой е?", остава неясно. Вероятно отвътре да им е все едно, чия ръка натиска звънеца.
Открехват вратата съвсем бавно. Жената е облечена изцяло в черно и според годините й, никак не е трудно за досещане, това е единият от родителите.
-Добър ден - поздрави.
Не му отвърнаха. Кой знае кога тук отново ще се изговори нормалното пожелание. Кимнаха леко, това стигаше.
-От полицията съм. - ако му поискат още, тогава ще показва документа.
Въведоха го в хола. Трябва да се впечатли, ако иска да запомни, че в тоя град канят гостите единствено в кухнята.
-Приемете моите съболезнования, госпожо.
Колко пъти са го чували ушите на жената, едва ли е запомнила. Възможно е тях да е изрекъл и убиецът на нейния син.
-Идвали са и други мои колеги. - Миладинов го заяви категорично, защото не допускаше различен вариант по хода на разследването. - За съжаление...така ще бъде... - Капитан Миладинов разделяше думите с единственото намерение, да подсили въздействието им. - Докато открием кой я свърши тая... лоша работа.
-Ох, не знам. - До сега мълчеше, но с първите думи рукнаха и сълзите. Нищо ново на земята нямаше в това. От както свят светува, майките милеят за робжбите, независимо от всичко останало. - Няма да ми го върнат от оня свят.
Капитан Миладинов трябваше да прояви търпение. Да изчака докато сълзите и отприщения плач понамалеят, тогава може да пита за онова, накарало го да прекрачи прага на апартамента.
-Другарите му идват ли? Обаждат ли се понякога?
-От погребението не са. - отговори жената. - И да ме извиниш, но хич не ми е до тях сега.
И двете логики имат право на живот. Там дето са пищяли куршуми, не е толкова разумно да си показвате главата. Майчиното сърце винаги знае и чувства повече, отколкото ще каже устата. Глупаво е наистина да я пита за тъмни проблеми около вече погребания син.
-Къде работеше преди да стане... белята?
"Ама,че въпрос зададе сега, капитане. - пошегува се над себе си Миладинов. - Тежко престъпление с две жертви, според теб е "беля". Добре, че така няма да го чуе прокурорът".
Майката отговори, но едновременно включи червената лампичка сред разсъжденията му. Младежите обичайно търсят и намират работа в града, а нейният отива и се захваща в някакъв забутан автосервиз в някакво още по-забутано село. Трябва да плащаха добре, щом наредбата и обзавеждането в хола не е по възможностите на скромните родителски заплати.

Цветко Маринов


Публикувано от alfa_c на 31.07.2012 @ 14:41:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   tzvetcomarinov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 19672
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Екзотичното ченге" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.